Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Lähetä vastaus


Tämän kysymyksen tarkoitus on estää roskapostitusta foorumille.
Hymiöt
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :angel: :clap: :crazy: :eh: :problem: :shh: :shifty: :sick: :silent: :think: :thumbdown: :thumbup: :wave: :wtf:

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Markku Meilo » 28.11.2017 23:16

Polyester kirjoitti:Ei se mitään, osasivathan paimentolaisetkin laittaa tarinoihinsa Lapin lisää. Kuten vaikkapa Salomon temppelin vihkiäiset, joissa uhrattiin 22000 nautaa ja 120000 lammasta. Vähemmällä ei kai olisi idea tullut selväksi, enempi olisi mennyt jo liioittelun puolelle.
Seitsemän päivää 14 uhria minuutissa, eli noin 4,3 sekuntia per uhri. Siinä oli tietysti porukkaa mukana, mutta Pekah tappoi yksin 120 000 urhoollista miestä yhtenä päivänä, eli 0,36 s ja vainaa vaikka sitten 12 tuntia lepäämättä.
Lasisilmään on myös tullut näkö rukouksen voimalla, kuulemma.
Se onkin kätsy, vois katsella vaikeisiin paikkoihin ottamalla silmän käteen.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Polyester » 28.11.2017 16:12

Rauli on näköjään päivittänyt esittelytekstiään: "Olen Jehovan todistaja Pyhäjärveltä. Leipäni olen ansainnut perheelleni viimeiset 35 vuotta opettamalla kemiaa ja matematiikkaa paikallisessa lukiossa. Lokakuun alusta 2017 siirryin eläkkeelle ja opetan nyt kanssaihmisilleni vain Raamattua."

Ajan puutteestakaan ei siis pitäisi olla kiinni, vaikka onhan niitä kiireisiäkin eläkeläisiä. Kielto ylhäältä on voinut tulla, Betelin tiedetään seuraavan mitä netissä tapahtuu, eivätkä Raulin plogit keskusteluineen ole olleet varsinaisesti asialle eduksi. Hän on myös vanhana matikanopena saattanut jollain tasolla aavistaa, että Jehovan todistajien uskonnon ja avoimen keskustelun yhdistäminen on niin sanotusti ratkaisematon yhtälö.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Polyester » 28.11.2017 16:05

Markku Meilo kirjoitti:Kaupunkitarina ilman muuta, vaikka sijoittuneekin maaseudulle
Ei se mitään, osasivathan paimentolaisetkin laittaa tarinoihinsa Lapin lisää. Kuten vaikkapa Salomon temppelin vihkiäiset, joissa uhrattiin 22000 nautaa ja 120000 lammasta. Vähemmällä ei kai olisi idea tullut selväksi, enempi olisi mennyt jo liioittelun puolelle.

Lasisilmään on myös tullut näkö rukouksen voimalla, kuulemma.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Markku Meilo » 28.11.2017 01:59

Polyester kirjoitti:Raulikin tuolla nyt tivaa ensimmäistä luotettavaa todistetta ja esimerkkiä kuolleiden herättämisestä nykyään, mutta itse katsoisin monttu auki, vaikka esimerkki löytyisi vähän kauempaakin menneisyydestä.
Minulla ei ole tarvetta kuin mennä muistoissani koulun penkille ja muistella opettajan kertomaa kuolleista herättämistä. Nyt olisi mielenkiintoista kysellä opettajalta kertomansa jutun todisteet, mutta opettaja olisi ensin herätettävä henkiin.

Kuolleista herääminen koski lihapalaan tukehtunutta, joka oli ollut päiviä kuolleena, jolloin joku meni nyysimään vainajan sormusta, joka ei hetikään irronnut. No nyysijä laittoi polvensa vainajan rintakehälle ja painoi sen verran voimakkaasti, että lihaklunssi lensi kurkusta ja vainaja virkosi. Sormuksen kohtalosta en muista mainintaa. Vasta myöhemmin opin, että aivojen hapensaanti ei voi odotella päiviä, suunnilleen varttitunnin jälkeen alkavat vauriot.

Kaupunkitarina ilman muuta, vaikka sijoittuneekin maaseudulle, mutta kertoo kuinka kouluissa on kerrottu kaikenlaista skeidaa vielä 1950-luvulla.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Nukahtanut » 27.11.2017 14:26

Tony kirjoitti:
Erään toisen blogittajan kohdalla olin huomaavinani, että kun blogisti poisteli kommentteja täysin ilman mitään syytä, blogi poistettiin etusivulta sillä kertaa kokonaan. Että kai se on raja siinäkin harrastuksessa.
Ihan ymmärrettävää toimintaa. Sivuston ylläpitäjä on kuitenkin viime kädessä vastuussa siitä, mitä siellä tapahtuu.
Jos ei säännöt maistu, niin ainahan voi perustaa oman blogisivuston.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Tony » 27.11.2017 12:07

Kyllä minäkin uskon, että jonkin sortin sanomista on tullut. Avoin keskustelu Jt:n kanssa kun ei yksinkertaisesti onnistu, ilman että tulee tuulettimeen silleen ihan huolella. Avoimella alustalla liiallinen sensurointikaan ei oikein aja asiaansa.

Erään toisen blogittajan kohdalla olin huomaavinani, että kun blogisti poisteli kommentteja täysin ilman mitään syytä, blogi poistettiin etusivulta sillä kertaa kokonaan. Että kai se on raja siinäkin harrastuksessa.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Nukahtanut » 27.11.2017 11:59

Taitaa Raulilla olla pysyvästi käsijarru päällä, kun on vierähtänyt yli 3kk edellisestä blogista.
Onko tullut sanomista? Ei oikein mitään muuta järkevää syytä keksi.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Polyester » 25.09.2017 18:49

Raulihan aktiivisena on Reino Marjakankaan blogin alla, useita viestejä parin päivän sisään. Blogin aiheena "Ihmisen Poika tulee hetkenä, jota ette aavista!"

https://www.kotimaa24.fi/blogit/ihmisen ... e-aavista/

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Polyester » 17.08.2017 23:03

Pro et contra kirjoitti:lisäksi näistä huuhaa tempauksista ei ole todellisuudessa mitään konkreettista näyttöä, ei myöskään "kuolleista herätetyistä"
Jos konkreettista ja aikuisten oikeaa näyttöä haetaan, ei liene tiedossa yhtään tapausta, ei nykyajalta eikä miltään muultakaan aikakaudelta. Raulikin tuolla nyt tivaa ensimmäistä luotettavaa todistetta ja esimerkkiä kuolleiden herättämisestä nykyään, mutta itse katsoisin monttu auki, vaikka esimerkki löytyisi vähän kauempaakin menneisyydestä.
Koska Raamatussa ei ole suoranaista kieltoa apostolisen ajan jälkeiselle kuolleista herättämisille ja ihmeen avulla parantamiselle niin tätä harkitessa tulee soveltaa kristillisen nöyryyden opastamana muita periaatteita kuten virallisen lääketieteellisen hoidon arvostamista joiden erityisosaamisen avulla mm. periaatteessa kuoleman rajan lähellä käyneet ihmiset ovat saaneet mahdollisuuden uuteen elämään.
Varhaiskristityt varmasti kokivat, että armolahjoissa on oikeasti ytyä. Paavali kehoitti tavoittelemaan etenkin profetoimisen lahjaa, enkä näe mitään syytä tulkita, että Paavali tarkoitti armolahjat jotenkin väliaikaisiksi. Toki hän kirjoitti myös, että profetoiminen lakkaa ja tieto käy turhaksi, mutta tämä puolestaan tuntuu selvältä viittaukselta tulevaan taivaalliseen elämään ja on siten eri asia.

Jehovan todistajat ovat kovin varmoja siitä, etteivät armolahjat ole Jumalasta. Ottaen huomioon, että he uskovat Jumalaan ja siihen, että tuollaiset tapahtumat periaatteessa olisivat mahdollisia, tämä tuntuu aika riskaabelilta kannalta. Eivät nähtävästi ole miettineet asiaa tältä kantilta: "Siksi annan teille nyt tämän neuvon: jättäkää nämä miehet rauhaan, antakaa heidän olla. Jos tämä heidän ajamansa hanke on lähtöisin ihmisistä, se kukistuu itsestään. Jos se taas on Jumalasta, te ette pysty heitä kukistamaan. Pitäkää varanne! Entä jos te taistelettekin itseään Jumalaa vastaan?" (Ap.t. 5:38-39)

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Pro et contra » 17.08.2017 22:41

Kristillinen kirkko on kautta aikojen parantanut sairaita, sekä pyrkinyt hoitamaan mm. perustamalla sairaaloita ja lääkinnällisiä taitoja kehitettettiin luostareissa.
Kuolleitakin on voitu koettaa herätellä mutta tällaiselle toiminnalle ei käsittääkseni ole ollut varsinaista hyväksymystä vaan enemmänkin nämä yritykset ovat olleet yksityistä puoskarointia.

Jeesus osoitti mikä on tärkein asia ( Mark 2:1-12 ), kaikki muu tulee tämän päälle jos niin on käydäkseen että sairas paranee kuten Raamatun monet kuvaukset kertovat.
Ihmetekojen tarkoituksellinen kerjääminen ei ole kristillistä vaan itsekästä, joku jää ulkopuolelle sairaana vaikka toinen jostakin syystä näyttäisi näennäisesti paranevan, lisäksi näistä huuhaa tempauksista ei ole todellisuudessa mitään konkreettista näyttöä, ei myöskään "kuolleista herätetyistä".
Koska Raamatussa ei ole suoranaista kieltoa apostolisen ajan jälkeiselle kuolleista herättämisille ja ihmeen avulla parantamiselle niin tätä harkitessa tulee soveltaa kristillisen nöyryyden opastamana muita periaatteita kuten virallisen lääketieteellisen hoidon arvostamista joiden erityisosaamisen avulla mm. periaatteessa kuoleman rajan lähellä käyneet ihmiset ovat saaneet mahdollisuuden uuteen elämään.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Polyester » 17.08.2017 18:08

Nukahtanut kirjoitti:Aika nihkeetä keskustelua on näköjään. Ei taida kukaan enää vaivautua tuonne, kun Rauli löi moderaattori-ruuvia tiukemmalle. Siitä esimerkkinä eilen illalla tullut viimeinen viesti, jossa kertoo poistaneensa "asiattoman kommentin".
Rauli selvästi haluaisi ampua alas nykyajan ihmeteot, mutta kovin moni ei ole tarttunut hänen tarjoamaansa täkyyn. Seppo Heinolan jutut taas ovat sen verran lennokkaita, etten ainakaan itse saa niistä paljonkaan irti. Mutta tuosta voisi periaatteessa syntyä jotain:
Sami Paajanen
17.08.2017 15:34
Kyllä Jeesus on parantanut ihmisiä aina samalla tavalla. Parantaminen ei ole riippuvainen meistä ihmisistä. Ei ole eroa apostolien ja meidän aikamme välillä. Raamattu ei tee tälläistä eroa. Jeesus on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Parantakaa sairaita herättäkää kuoleita, normaalia kirkon toimintaa nykyaikanakin. Suomen Luterilisen kirkon kirkkokäsikirjassa on esim öljyllä voitelemisen kaava/ jossa heijastuu kirkon 2000 vuotinen traditio.
Vartiotornin uskonnossahan suunnilleen kaikki on nykyään eri lailla kuin apostolien aikana, vaikka he kovasti touhuaan raamatullisena mainostavatkin.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Nukahtanut » 17.08.2017 12:23

Aika nihkeetä keskustelua on näköjään. Ei taida kukaan enää vaivautua tuonne, kun Rauli löi moderaattori-ruuvia tiukemmalle. Siitä esimerkkinä eilen illalla tullut viimeinen viesti, jossa kertoo poistaneensa "asiattoman kommentin".

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Polyester » 14.08.2017 22:30

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:En itse noihin Raulin "plokeihin" niin vakavissani suhtautuisi, ellei niiden taustalle kätkeytyisi haarakonttorin luvan perään piilevä yritys käännyttämiseen.
Sepä se. Keskusteluksi naamioitua käännytystähän Raulin plogit ovat, ja niistä näkyy myös Vartiotorniseuran tapa käyttää Raamattua, joka otetaan "henkeytettynä" ja yksityiskohdissaankin ehdottoman luotettavana - toisaalta samalla (järjestön) tulkittavissa olevana niin, että selvätkin sanat voidaan ohittaa tai kääntää nurinniskoin, jos tarve niin vaatii. Jokaisen Jehovan todistajan odotetaan sitten muodostavan "oma" vakaumuksensa sen mukaan, miten järjestö opettaa, ja tähän sisältyy vastuu mahdollisista ikävistä seurauksista, jos jotain menee pieleen. Ja "omaa" vakaumusta tulee vaihtaa salamana, kun hallintoelimessä "valo kirkastuu".

Kriittiseen raamatuntutkimukseen Jehovan todistajat suhtautuvat vähätellen, eivätkä edes ymmärrä, miten paljon heillä voisi olla opittavaa tässä suhteessa. Nytkin Rauli heittelee kommentteja "Toinen vaihtoehto on se, että Raamattu tarkoittaa ihan sitä, mitä siinä lukee" ja "Mistä moinen tarkoitushakuisuus tekstin tulkinnassa?". Tähän on valmis sanontakin: pata kattilaa soimaa.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen » 14.08.2017 21:29

En itse noihin Raulin "plokeihin" niin vakavissani suhtautuisi, ellei niiden taustalle kätkeytyisi haarakonttorin luvan perään piilevä yritys käännyttämiseen. Paskaa kauniissa kääreessä tuosta hieman brutaaliin tapaan sanoisin. Ainakaan toistaiseksi ei uudessakaan avauksessa ja siihen liittyvässä keskustelussa ole esiintynyt mitään huuhaata kummoisempaa.

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Kirjoittaja Markku Meilo » 14.08.2017 19:38

Polyester kirjoitti:Olisihan tuohon looginen selitys (toki tämäkin vain yksi mahdollinen) että historiallinen Jeesus tunsi rohtoja ja yrttejä ja paransi jonkin silmäsairauden, johon tarinaan sitten laitettiin reilusti lapinlisää, ja Raamatun Jeesus nyt sitten parantaa syntymäsokean ihmisen vähän oudontuntuisella tavalla. Tällaiset selitykset ovat kuitenkin ainakin tällä hetkellä täysin Raulin ulottumattomissa, ja edustavat Raamatun vähättelyä ja epäkunnioitusta tekstiä kohtaan, jos joku niitä tarjoaa.
Tossa on vaan se Raulilta kateissa oleva juju, että tuolloinmuinoin uskottiin silmästä lähtevän jotain, jonka avulla silmä sitten näkee. Eli tarve oli avata silmästä lähtevä näkökyky, joka oli jollain tavalla tukkeutunut ja näköön räkimällähän se aukeaa.

Tuo kun liitetään siihen, että kertomus on hyppinyt suusta korviin ja siitä taas suuhun vaikka kuinka monta kertaa ja a vot kun tulee Jeesusta myyvä juttu.

Ylös