Jehova ja Saatana yhtiökumppaneina

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jehova ja Saatana yhtiökumppaneina

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Markku Meilo kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Voisin vaikka vannoa ettei täällä ole ainuttakaan jonka tarkoituksena olisi jonkun henkilön tahallinen harhaanjohtaminen, tai muutenkaan minkään hengen vastainen.
Jos joku kokee, että asioita on täällä esitetty edes tahattomasti väärin, niin tottamooses tulee ja oikoo. Jos taas saarnaa ja jättää esitetyt asiat huomiotta, niin turha on kitistä jos faktat ovat epämieluisia.

Joudun muuten korjaamaan edellistäni. " Ainuttakaan " voi olla väärä ilmaisu, koska joskus koen valitettavasti niin, että jehovantodistaja tai sen mielinen kieroiluillaan yrittää johtaa jotenkin " harhaan".
Pyydän anteeksi, mutta näin sen koen.

Eihän tämä ole mikään taistelukenttä jossa sota on pakko voittaa keinolla millä hyvänsä. Joskus se näyttää unohtuvan ja väitellään niitä näitä ja ihan mitä sattuun, vieläpä pienellä vilpillä. ( lähinnä vtseuraa puolustaessa.)Jos keskustelussa joutuu olemaan epärehellinen tai yrittää edes jollakin tasolla huiputtaa toista, pitäisi kyllä pysähtyä miettimään että mitä sitä tässä oikein tekee, miksi ja kenen hyväksi.
Lainaan tähän viksuja sanoja :
Ole rehellinen itsellesi, pysähdy ajattelemaan, miksi teet niin kuin teet. Silloin olet ainakin ottanut itse johdon omasta elämästäsi; ja ellei näin ole, on riittämiin toisia, jotka mielellään haluavat johtaa sinua. - TEJ -
Jos joutuu valehtelemaan oman vakaumuksensa edessä , on se sama kun potkisi itseään palleille. Ketään en yksilönä lähde syyttämään vilpistä, vaan tämä on lähinnä mielipiteeni ja havaintoni seuratessa kaikkia suomalaisia keskusteluforumeja missä näitä aiheita käsitellään.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Jehova ja Saatana yhtiökumppaneina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Veli-Hopea kirjoitti: Lainaan tähän viksuja sanoja :
Ole rehellinen itsellesi, pysähdy ajattelemaan, miksi teet niin kuin teet. Silloin olet ainakin ottanut itse johdon omasta elämästäsi; ja ellei näin ole, on riittämiin toisia, jotka mielellään haluavat johtaa sinua. - TEJ -
Tuo lause on kaiken ydin. Jos et itse johda itseäsi, niin muut mieluusti tekevät sen.

Ja toiset ihmiset mieluusti yrittävät sellaistakin johtaa, joka jo johtaa itseään mutta eivät tietenkään siinä onnistu ja suuttuvat.


laitetaanpa tähän esimerkki:

Joukko nuoria maleksii kaupan tykönä ja yrittävät saada aikuisia ostamaan heille kaljaa ja tupakkaa.

Jos joku aikuinen sitten ostaa heille niitä, niin tämä aikuinen antaa noiden lasten johtaa itseään, sen sijaan että itse johtaisi itseään.

Mutta jos aikuinen sanoo noille nuorille vaikka että "En lähde siihen hommaan." ja jatkaa vain matkaansa, niin hän johtaa itse itseään. Samalla hän antaa noille nuorille hyvän esimerkin siitä, ettei tee väärin vain siksi että toiset pyytää.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin