JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kulkuri kirjoitti:Kuinka hallintoelin ja Splane voisivat olla tietämättä ja muistamatta että v. 1914 oli ensinnä siirretty vuodesta 1874, merkityksineen päivineen elikkä maailmanloppu eikä mikään järjestelmäasiapäättäjäinen, joka siirrettiin vuodelle 1915 ja 1918, sitten otettiin uusi merkitys...
Ei ihan noin, vaan vuonna 1874 oli ihmiskunnan 6000-vuotissynttärit ja Jeesuksen paluu plus tuhatvuotisvaltakunnan alku, mutta ei maailmanloppua, joka siis oli alkuun 1914.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Mä en uskois et tää on totta, piti itse kattoa toi video. Kylläpä mä oon jääny jälkeen uudesta valosta. Sanokaa et ymmärsinkö oikein tosta videosta... Sukupolven sisällä kaksi ryhmää, ne jotka elivät 1914 ja ymmärsivät merkit ja sitten limittäin näiden kanssa eläneet??? uuum Oonko ainoo, jolle tää tuntuu et seura yrittää keksiä uuden merkityksen sukupolvelle. Mulle on ollu aina selvää, että sukupolvi tarkottaa about samaan aikaan syntyneitä ihmisiä. Vaikka 1960/70/80-luvulla syntyneitä. Ja seuraava sukupolvi on sitten heidän lapsensa. Ja äiti ja lapsi ei ole samaa sukupolvea.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Wikipediasta
wikipedia.org kirjoitti:Toisessa Karl Mannheimin vuonna 1928 esittelemässä merkityksessä sukupolvi on suunnilleen samanikäisten ihmisten ryhmä, joita yhdistää 17–25-vuotiaana koettu avainkokemus.
Tuossa suunnilleen samanikäisten ryhmässä amerikkalainen rahankeräyslahko on aika suurpiirteinen. Ehkä Avainkokemus on niin suuri että se ikään kuin leviää läpi sukupolvien tehden ne yhdeksi? Kuva
Kulkuri

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Todistajalle tuo tulisi saada ajateltavaksi Jeesuksen kannalta. Kun Jeesus puhui sukupolvesta, niin se ymmärrettiin, eikä siitä syntynyt kysymyksiä.

Jos Jeesus olisi tarkoittanut kahta sukupolvea, niin hän olisi tietysti sanonut sen.
Vartiotornin aikamäärä on tosiaan mahdoton ymmärtää, eikä Jeesus sellaista käyttänyt, miksi olisi tarkoittanutkaan, niin, olisihan Jeesus voinut sanoa epämääräisen ajanmitan, joka myös ymmärretään epämääräiseksi ilman lisäkysymysten tarvetta, vaikkapa "pitempään kuin yksi sukupolvi", mutta tämähän olisikin jo todellisuudessa sanotun vastainen.

Tuossa on Jeesuksen sanat ja vartiotornin vuosi 1914 vastakkain, jolloin Jeesuksen sanojen markitystä, Jeesuksen sanoja muutetaan.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Mutta Jeesushan johtaa amerikkalaista rahankeräyslahkoa nykyään, niin pakko heidän olla oikeassa. Jeesus on nykyään paljon rennompi kaveri, hyväksyy lahkojohtajien pedofiilien suojeluohjelman tuosta vain. Todella pettymys, ennen niin viisas kaveri.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Tony »

Mievaan kirjoitti:Mä en uskois et tää on totta, piti itse kattoa toi video. Kylläpä mä oon jääny jälkeen uudesta valosta. Sanokaa et ymmärsinkö oikein tosta videosta... Sukupolven sisällä kaksi ryhmää, ne jotka elivät 1914 ja ymmärsivät merkit ja sitten limittäin näiden kanssa eläneet??? uuum Oonko ainoo, jolle tää tuntuu et seura yrittää keksiä uuden merkityksen sukupolvelle. Mulle on ollu aina selvää, että sukupolvi tarkottaa about samaan aikaan syntyneitä ihmisiä. Vaikka 1960/70/80-luvulla syntyneitä. Ja seuraava sukupolvi on sitten heidän lapsensa. Ja äiti ja lapsi ei ole samaa sukupolvea.
Asia on luonnollisesti päivänselvä. Mutta jos lisäät reseptiin uskonnollista mielenhallintaa ja doktriineja, joihin on pakko uskoa tai koko hommalta putoaa pohja, asia ei enää olekaan päivänselvä. Se on sorsa.

Kuva
Kuva
Kuva
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Mievaan kirj:...Mulle on ollu aina selvää, että sukupolvi tarkottaa about samaan aikaan syntyneitä ihmisiä
Sukupolvi voi tarkoittaa myös tiettynä ajanjaksona eläneitä ihmisiä jotka ovat eläneet "limittäin" yleensä kuitenkin kolmanteen polveen ulottuvana ajanjaksona.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:Sukupolvi voi tarkoittaa myös tiettynä ajanjaksona eläneitä ihmisiä jotka ovat eläneet "limittäin" yleensä kuitenkin kolmanteen polveen ulottuvana ajanjaksona.
Juu Jeesusta saattoi kuunnella parikin saman perheen eri sukupolvea ja vaikka kolmekin. Jeesus puhutteli kaikkia yhtenä sukupolvena, siis kuulijoitaan kollektiisivesti ja heille Jeesus antoi paluulupauksensa sillä kuuluisalla tavalla, että porukasta jotkin vielä ovat elossa kun hän palaa.
sirpa-leena

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

Minä en ikinä ymmärtänyt MIKSI se raamatun kohta, että sitä päivää/hetkeä ei tiedä edes Poika eikä enkelit vaan ainoastaan Isä. Em.asia kärkenä olis säästytty paljolta. Kun olin mukana, pujahti väistämättä mieleen, et moniko lähtis, jos tulis ilmoitus että 400 vuoden päästä tulee paratiisi...
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

pujahti väistämättä mieleen, et moniko lähtis, jos tulis ilmoitus että 400 vuoden päästä tulee paratiisi...
Ihan vallaton joukko,takuulla.

Siksi onkin parempi pitää yllä pelkoa, että partatissit on ihan nurkan takana.

Pelko on se mikä sitouttaa,eikö?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sirpa-leena kirjoitti:Minä en ikinä ymmärtänyt MIKSI se raamatun kohta, että sitä päivää/hetkeä ei tiedä edes Poika eikä enkelit vaan ainoastaan Isä.
Ymmärryksen vaikeus johtuu mielenhallinnasta, josta minäkään en ole ollut osaton. Raamatun mukaan Jeesus lupasi palata aikana, jolloin jokunen lupauksen kuulijoista oli vielä elävien kirjoissa. Kun tuon käsittää, niin päivä ja hetki avautuvat ihan loogisella tavalla, nimittäin päivä (hemera) on kalenteripäivä ja hetki (hora) on vuorokauden hetki, eli Raamatun mukaan Jeesus ei millään muotoa siirtänyt paluutaan noilla sanoilla kuulijasukupolvensa ulottumattomiin. Asia vahvistuu kun lukee UT:n porukan odotelleen H-hetkeä oman elonkaarensa aikana.
Em.asia kärkenä olis säästytty paljolta. Kun olin mukana, pujahti väistämättä mieleen, et moniko lähtis, jos tulis ilmoitus että 400 vuoden päästä tulee paratiisi...
Nimenomaan näin, Russell peukaloi Raamatun sisältöä sadalla vuodella, jolla sitten varmisti 1914-fiaskon osumaan omaan aikaansa. Rutherford käytti selittelytaktiikkaa 1925-fiaskonsa suhteen samalla motiivilla ja Fred Franz taas sai 1975-fiaskonsa osumaan elonpäiviinsä korjaamalla Russelin raamatunpeukaloinnin.

Kaikelta maailmanloppuhörhöilyltä olisi maailman sivu säästytty jos Raamattu olisi käsitetty kansalliskirjaksi sekä kertomukseksi yhdestä uskonpuhdistajasta.
Voimantorni
Viestit: 989
Liittynyt: 07.06.2009 16:16

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

sirpa-leena kirjoitti:pujahti väistämättä mieleen, et moniko lähtis, jos tulis ilmoitus että 400 vuoden päästä tulee paratiisi...
Sama pujahti aikanaan minunkin mieleeni. Heti sen jälkeen, kun Jt-lafkan harjoittama mielenhallinta alkoi rakoilla ja tehdä tilaa omalle ajattelulle. Toki myös monet muut eri tavoin kristillisesti virittäytyneet porukat lukevat Raamattuun vastaavia omia toiveitaan, eli sellaista sisältöä jota Raamatusta itsestään ei löydy. He kaikki kun haluavat niin kovasti, että nuo lupaukset koskisivat juuri heitä... siitäkin huolimatta, että niiden esittäjän kuolemasta tulee aivan pian kuluneeksi 2 000 vuotta.

Mutta pistää tuo mainitsemasi ajatus kyllä miettimään ihan vakavasti myös Raamatun jumala-hahmoa. Millainen hänen pitäisi olla, jos tuo olisi totta? Millaisena hän pitäisi meitä ihmisiä, jos tuo olisi totta? Vuosisadasta toiseen totuuden Jumala harhauttaisi lapsosiaan uskomaan, että lupaamansa asiat olisivat ajankohtaisia aina juuri heidän omana aikanaan. Sama harhauttaminen olisi alkanut jo UT:n kirjoittajista lähtien. Eivätkä nuo lupaukset koskaan kuitenkaan ole yhtään sen ajankohtaisempia kuin silloinkaan.
Paratiisi on aina huomenna, sellaisia ne utopiat ovat.
Markku Meilo kirjoitti:Kaikelta maailmanloppuhörhöilyltä olisi maailman sivu säästytty jos Raamattu olisi käsitetty kansalliskirjaksi sekä kertomukseksi yhdestä uskonpuhdistajasta.
Aivan juuri näin.
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Musiikkivideoita ja fläppitauluja. Jehovan todistajista on tullut parodia. Hassua, etteivät sisällä olevat tajua joutuneensa käytännön pilan kohteeksi.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: JWTV vääntää sukupolvioppia rautalangasta fläppitaululle

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

SuurinBabylon kirjoitti:Musiikkivideoita ja fläppitauluja. Jehovan todistajista on tullut parodia. Hassua, etteivät sisällä olevat tajua joutuneensa käytännön pilan kohteeksi.
Tätä samaa kai olisi voinut ihmetellä lähes missä tahansa kyseisen puulaakin historian vaiheessa. Valitettavaa, mutta aina löytyy ihmisiä jotka mielellään hyväksyvät "vaihtoehtoisen" totuuden, tai tässä tapauksessa "totuuden". Eskapismin tarve ei maailmasta lopu.
And Justice For All
Vastaa Viestiin