Mikä oli seuran ensimmäinen valhe, jonka huomasit?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ariadna

Re: Mikä oli seuran ensimmäinen valhe, jonka huomasit?

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Vieras kirjoitti:Ariadna, voisitko pliis antaa mulle lähteet lausuntoon: "smurffit ovat kalpeita tonttuja, eivätkä siten sovi lastemme leikkeihin".
Tuo smurffikielto oli siis ruotsalaisessa Valtakunnan palveluksessmme noin 1985 ehkä vuosi ennen tai jälkeen. Vaikea muistaa lähes neljäkymmenen vuosien takaisia kirjoitusajankohtia.
Suomalaisessa versiossa tuota kieltoa ei ollut, siksi otinkin siitä selvää, kun lapsiltani kuulin, että smurffeja ei saa pitää. Suomalaisten keskuudessa kielto kulki vain juoruna.

Luin itse tuon kiellon ja sieltä se löytyy, jos jostain niitä Vp ruotsiksi saa käsiinsä.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Mag Mell kirjoitti: Se, että maailmalliset ihmiset ovat pahoja ja ansaitsevat sen takia väkivaltaisen kuoleman.

Tämä oli ensimmäinen asia , joka kaiversi sisältäpäin niin kauan, että tietoa joutui hakemaan muualta, kuin vanhimmilta.
En kyennyt sulattamaan ajatusta jossa kaikki tuntemani kiltit ihmiset.. niin vanhat kuin pienokaisetkin tapettaisiin ovella olevassa harmagedonissa.

Vanhimmilta kysyttäessä asia meni jonkun omaan korvaan sopimattoman raamatunjakeen turvin nopeasti ohi.itse olin ehkä niin munaton silloin, etten uskaltanut mitenkään "vahvasti" kyseenalaistaa asioita. En koskaan kuitenkaan tuntenut saaneeni vanhimmilta tyydyttävää vastausta asiaan.

Muilta (sukulaisilta ja tutuilta) kysyttäessä sai jonkin sortin ärsyyntyneitä vastauksia takaisin (monesta muustakin asiasta), kuten :

Mitä sä tollasia mietit?
Se nyt vaan "on" niin!
Sähän puhut ku luopio!

Sen enempää ei kuitenkaan yritetty vastata itse kysymykseen...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Mievaan

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Veli-Hopea, samoin mullekin kävi. Ei kukaan osannu vastata tuohon. Koko ajatus kuvottaa jälkikäteen. EN edes haluaisi asua paratiisissa tietäen miljardien ihmisten kuolleen...
turo

Viesti Kirjoittaja turo »

kiitos, smurffitarina sai nauramaan ja nuo toiset pääasiassa itkemään..lapsen kasvattaminen tähän pelottelu- ja salailukulttuuriin on karmeaa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Smurffikielto on hyvin tuttu kautta koko läntisen jt-maailman. Etenkin tämän 1800-luvun uususkonnon emämaassa ollaan basillikauhuisia ja smurffikaupunkitarinoita kerrottiin aivan kiitettävästi. Mieleenpainunein on se jossa sisaren käsilaukussa ollut smurffi ponkaisi sieltä ulos kesken kokouksen ja lähti suurieleisesti kävellen salilta ovet paukkuen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onkos tuo nyt ihan totta ?
Demonit on aiemmin sanottu olevan vanhoissa tavaroissa, ei tavaratalokamassa. Ja jos siis valmistaa nuken siniseksi, niin se sinisyyskö tuo demonin ? Eivätkö jt:t käytä sinistä paitaa ?

Eikö smurffit ollut piirretty tv:ssä näytetty lasten sarja ? Oliko se kielletty ja jos oli niin mikä vaikutusmekanismi kiellon perusteena oli ?

Sanoisi Veikko Leinonenko se on se pomo, sanolehden kysymykseen että kyllä niin on, smurff-nukkeja ei saa pitää koska niissä on demoneja, on muun muassa valtakunnansalilla semmoinen hypännyt käsilaukusta ja poistunut salista ulos.

Tuo tulisi tietysti saattaa lehdistölle kysymys- ja uutisaiheeksi, jos niin on.
Ariadna

Vieras kirjoitti:Eikö smurffit ollut piirretty tv:ssä näytetty lasten sarja ? Oliko se kielletty ja jos oli niin mikä vaikutusmekanismi kiellon perusteena oli

Todistajat eivät vietä joulua eikä siihen kuuluvat tontut ole sallittuja leluja, kiellon peruste on se, että smurffit muistuttavat joulutonttuja vain väritys on toinen.
Vieras

Eivätkö he ole tulleet ajatelleeksi että joulutonttuja ei oikeasti ole olemassa. Kuten ei schmurffejakkaan. Itse asiassa Jukolan veljeksiäkään ei ole ollut olemassa. Isontalon Antti ja Rannanjärvi on ollut olemassa, samoin joku kaljupäinen Kekkonen.
Markku Meilo

Vieras kirjoitti:Eivätkö he ole tulleet ajatelleeksi että joulutonttuja ei oikeasti ole olemassa. Kuten ei schmurffejakkaan.
Tuo ajattelu johtaisi loogisesti hylkäämään kaikki taruolennot.
Isontalon Antti ja Rannanjärvi on ollut olemassa, samoin joku kaljupäinen Kekkonen.
Ja uuden uskonnon käyntiin polkaissut Russell sekä tuosta uskonnosta kultinmuovauksen aloittanut Rutherford.
Ariadna

Vieras kirjoitti:. Isontalon Antti ja Rannanjärvi on ollut olemassa, samoin joku kaljupäinen Kekkonen.
Todistajuutta tunteva tietää, etteivät nuo mainitutkaan ole leluina sopivia. :lol:
Rienaaja

Viesti Kirjoittaja Rienaaja »

Ariadna kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Ariadna, voisitko pliis antaa mulle lähteet lausuntoon: "smurffit ovat kalpeita tonttuja, eivätkä siten sovi lastemme leikkeihin".
Tuo smurffikielto oli siis ruotsalaisessa Valtakunnan palveluksessmme noin 1985 ehkä vuosi ennen tai jälkeen. Vaikea muistaa lähes neljäkymmenen vuosien takaisia kirjoitusajankohtia.
Suomalaisessa versiossa tuota kieltoa ei ollut, siksi otinkin siitä selvää, kun lapsiltani kuulin, että smurffeja ei saa pitää. Suomalaisten keskuudessa kielto kulki vain juoruna.

Luin itse tuon kiellon ja sieltä se löytyy, jos jostain niitä Vp ruotsiksi saa käsiinsä.
Kiitos kovasti tosta tiedosta! Mä keräilen nimittäin kaikkea mistä seura on tehnyt älyttömiä päätöksiä. Siksi haluan mielelläni nähdä mustaa valkoisella jutut. Mä muistan itse miten eräänä päivänä smurffit olivat pannassa. Me leikattiin vielä varmuuden vuoksi raajat ja pää irti - ettei vaan demonit pistäisi niitä kävelemään roskiksesta!! :lol: Kunnon taikauskoista fanaattisuutta 1300-luvun tyyliin.

Anteeksi muuten jos esitin asian hieman tylysti.. Kirjoitin hieman väsyneenä ja pari bissen jälkeen ja tänään kun tarkistin tekstini huomasin että en ollut edes kirjautunut ja hoono soomi teki teksistä hieman tylyntyylisen. Sorry siis.. :oops:
Ariadna

Rienaaja kirjoitti:Kunnon taikauskoista fanaattisuutta 1300-luvun tyyliin.
Tuota samaa meilläkin. :oops:
Sorry siis..
OK :D
Vieras

"Tuo ajattelu johtaisi loogisesti hylkäämään kaikki taruolennot"

-Tarkoittaako Meilo että vartiotorniseura pitää joulutonttuja oikeasti olemassa olevina ?
Markku Meilo

Vieras kirjoitti:-Tarkoittaako Meilo että vartiotorniseura pitää joulutonttuja oikeasti olemassa olevina ?
Keksitkö tuon kysymyksen ihan itse, ilman ulkopuolista apua?
Vieras

Tutkimattomat ovat herran tiet, joita auringonnousu valaisee alati kirkkaammin puolille päivin tonttujen kulkea, kulkuset vain tonttulakissa kilisevät kun he mennä viilettävät.
Vastaa Viestiin