Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Palautetta kirjoitti: Tämä sama foorumi valittaa todistajien tietosuojasta, mutta ei noudata sitä itse.
Moderoinnissa ollaan vähän ihmeissään että mitä tässä tarkoitetaan? Anonyymisuojaa pyritään totta kai noudattamaan viimeisen päälle. Jos havaitsee foorumilla julkaistuissa kirjoituksissa tämän suhteen puutteita, siitä voi ja tulee ilmoittaa moderoinnille, niin puutumme tilanteeseen.
And Justice For All
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

sinner74 kirjoitti: Moderoinnissa ollaan vähän ihmeissään että mitä tässä tarkoitetaan?
Tähän tulikin jo selvitys. Perätöntä huttua. Mitä ilmeisemmin yritys vahingoittaa foorumin mainetta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-seuraaja-

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja -seuraaja- »

Tiedoksi "veljesseura"- forumin käyttäjille, lopetan kirjoittelemiseni tälle palstalle, olen jo lähes lopettanut keskusteluni "suomi24" forumilla.

- kiitän mielipiteiden vaihdosta nm. "Ariadna" ja "Samyaza", sekä Markku Meiloa hänen rehellisistä mielipiteistään, Jaakolle annan näin sivullisena tunnustusta hänen tasapainottavasta "läsnäolostaan", "voimatornia" kehottaisin vielä yrittämään tuntemaan Jumala ja hänen tarkoituksensa.

- kiitän vielä "theosta" hänen "viiltävistä analyyseistaan".

Suotta ei Jehovan-todistajia varoiteta osallistumaan julkiseen ja repivään keskusteluun internetin keskustelupalstoilla, tuo keskustelu voi olla hyvin, hyvin raskasta ja hajottavaa eikä siitä ole lopultakaan mitään hyötyä.

Hyvää syksyä toivottaa -seuraaja-
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

-seuraaja- kirjoitti:Suotta ei Jehovan-todistajia varoiteta osallistumaan julkiseen ja repivään keskusteluun internetin keskustelupalstoilla, tuo keskustelu voi olla hyvin, hyvin raskasta ja hajottavaa eikä siitä ole lopultakaan mitään hyötyä.
Tämä johtuu siitä että foorumit ovat täynnä erilaisia maailmankatsomuksia ja ihmisiä. Jos ottaa agendakseen 'käännyttää' ihmisiä omaan (ainoaksi oikeaksi kuviteltuun) aatteeseensa, tai muuten vain toitottaa omaa näkemystään ainoana oikeana, niin ei ole ollenkaan omituista että urakka tuntuu raskaalta ja asiallinen kritiikki repivältä.

Jos siirrytään monologista dialogiin, niin keskustelut ovat huomattavasti antoisampia, eikä keskustelu tunnu raskaalta. Keskustelupalstat ovat parhaimmillaan virkistäviä paikkoja jäsentää ajatuksiaan ja vaihtaa näkemyksiä. Vertaistuellisesti ajateltuna erityisesti.
Hyvää syksyä toivottaa -seuraaja-
Kiitos samoin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Damaskos
Viestit: 2
Liittynyt: 31.08.2012 06:20

Ei profetioita?

Viesti Kirjoittaja Damaskos »

Hei,

miksi aiheeni mikä käsitteli profetioita poistettiin?

- Henri
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Ei profetioita?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Damaskos kirjoitti:Ei profetioita?
Raamatun täyttymättömissä on jo tarpeeksi.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Ei profetioita?

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Damaskos kirjoitti:Hei,

miksi aiheeni mikä käsitteli profetioita poistettiin?

- Henri
Viestisi luurangon alalaidassa mainittiin syy:
"Saarnaamiseksi tai käännyttämiseksi tulkittavaa kirjoittelua ei sallita." -Säännöt
And Justice For All
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

-seuraaja- kirjoitti:Suotta ei Jehovan-todistajia varoiteta...
Samalla logiikalla ei Kiina suotta rajoita netinkäyttöä, eikä Pohjois-Korea sitäkään vähää.
osallistumaan julkiseen ja repivään keskusteluun internetin keskustelupalstoilla
Minä en ole kokenut netin varsinaista jehovantodistajuuteen liittyvää keskustelua koskaan repiväksi. Minusta se on ollut erittäin avartavaa ja hyvin selvästi osoittanut kirjoittajiensa motiivit.
tuo keskustelu voi olla hyvin, hyvin raskasta ja hajottavaa eikä siitä ole lopultakaan mitään hyötyä.
Raskasta nettikeskustelu on vain ja ainoastaan sille, joka tuuppaa ulos joko ulkoa opittua harhaa tai sitten vaikka kognitiivisella dissonanssilla tuettua harhaa.

Mitä sitten hyötyyn tulee, niin itse olen sitä mielipuolta, että toden ja todellisuuden kanssa elo on palkitsevampaa kun uskonnollisten harhojen tyrkyttäminen ja niissä eläminen. Josta tietysti seuraa se ajatus, että uskonnollisessa harhassa elävälle todellisuus on hyödytön ja haitallinen.

Olosuhteiden sanelemana olen itsekin tyrkyttänyt uskonnollista harhaa ja tunnen jonkin verran laajemmin tämän Russelin liikkeelle polkaiseman liikkeen valheellisuuden. Täten ymmärrän paremminkin kuin hyvin poistumisesi, sinua edelsi helluntailainen, joka kaikkosi aikansa yritettyään.

Se kun vaan menee niin, että todellisuus on kovempi luu kuin yksikään tänne tarjottu raamatullinen nk. totuus.
Hyvää syksyä toivottaa -seuraaja-
Syssyä sinnekin.
Damaskos
Viestit: 2
Liittynyt: 31.08.2012 06:20

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Damaskos »

Voisitteko ystävällisesti kertoa, miksi saarnaaminen on uskoanne vastaan sitten?

Mitään käännytystä viestissä ei ollut.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Damaskos kirjoitti:Voisitteko ystävällisesti kertoa, miksi saarnaaminen on uskoanne vastaan sitten?

Mitään käännytystä viestissä ei ollut.
"Siis uskoanne vastaan"... Ei täällä ole mitään järjestäytynyttä uskonnollista ryhmää tai vastaavanlaista ryhmää :evil:
Suosittelen lukemaan palstan säännöt ja unohtamaan saarnaamisen tai tyrkyttämisen tms:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=8
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Damaskos kirjoitti:Voisitteko ystävällisesti kertoa, miksi saarnaaminen on uskoanne vastaan sitten?
Usko on itse kenenkin oma asia, oli sitä tai ei. Uskonnollinen saarnaaminen, joksi sinun profetiasi katsottiin, on tällä foorumilla kielletty. Toki olet erittäin tervetullut osallistumaan keskusteluun muuten. Palstan juoni ja tarkoitus kyllä aukenee, jos maltat lukea sitä hetken. Suosittelen aloittamaan foorumin säännöistä :wink:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=8
And Justice For All
Vieras

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Alueveli kirjoitti:
Mainituilla adjektiiveilla kuvailisin lähinnä Poltergestin kampanjaa sivustoa vastaan. Sehän muuten olin minä, joka silloin muinoin tein päätökset miten tapaukseen poltteri reagoidaan. Kokeile syyttää välillä minua.
Asiaan sen laajemmin pureutumatta sanoisin, että sinun on jo siirretty syrjään.
Alueveli kirjoitti:
Ja kuten ennenkin, minä uskallan kertoa oman nimeni - toisin kuin eräät foorumia vastaan hyökkäävät. Naamakin pitäisi olla skeneä seuraavalle tuttu.

Terveisin
Jukka Lappalainen
Onhan se hienoa, että 1-3 henkilöä 500:sta on omalla nimellään harrastamassa kiusaamista ja herjaamista. Paitsi, että nytkin olet esiintynyt toisen henkilön selän takaa jo pari vuotta. Ups...
Puhumattakaan siitä, paljonko olet voinut kirjoittaa Jt-palstalla tai täällä anonyyminä. Ups...
Tämän foorumin moderointilinja siirtää tietyn paskan Jt-palstalle, siellä hoidetaan ei-toivottujen henkilöiden ajojahti ja tiedovuodot. Ja kaikki anonyymisti nikkeihin tarttuen... Ups

Millä ajattelitkaan seuraavaksi elvistellä?

Tämän foorumin kohdalla ei tarvitse puhua sitä vastaan kampanjoinnista vaan ihan tosiasioiden esiin tuomisesta.
Tony vastannee itse omasta toiminnastaan.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Vieras kirjoitti:Onhan se hienoa, että 1-3 henkilöä 500:sta on omalla nimellään harrastamassa kiusaamista ja herjaamista.
Ketähän on kiusattu ja herjattu? Tuo Jt-palsta meni minulta vähän ohi, sellaisia kun ei tietääkseni ole. Jos olisikin, niin minäkin varmaan kävisin siellä kirjoittelemassa (kunnes potkittaisiin kerettiläisenä ulos).
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

Noin viisi vuotta kestänyt kokeilu, sallia vieraskirjoittelu foorumilla, on tullut päätökseensä. Jatkossa foorumin keskusteluihin osallistuminen edellyttää rekisteröityä nimimerkkiä.

Foorumin sääntöihin on päivitetty seuraava kohta:

Osallistuaksesi foorumin keskusteluihin sinun tulee rekisteröidä itsellesi nimimerkki. Nimimerkin rekisteröimiseksi tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen. Rekisteröitymisvaiheessa kysytään roskapostia estävä varmistuskoodi, joka on vartiotorni.
Viimeksi muokannut Tony, 06.09.2012 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Ote sääntöpäivityksestä lisätty
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Okei. Ihan hyvä linjaus. Ei luulis olevan vaikeaa jos kokee jotain haluavansa tänne sanoa. Jos saa olla utelias, mikä korsi katkaisi kamelin selän?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin