Erottamisprosessi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Erottamisprosessi

Viesti Kirjoittaja RaM »

Lyhyt tiivistelmä tänään perjantaina käydystä puhelinkeskustelusta.

Tänään minuun otti puhelimitse yhteyttä kolme Espoon eteläisen seurakunnan vanhinta. Ensin he ilmoittivat haluavansa kysellä kuulumisiani, mutta ne eivät heitä kuitenkaan oikeasti kiinnostaneet vaan he halusivat tietää, olenko http://www.raamattu.tarinoi.fi/ sivustojen tekijä. Vastasin myöntävästi. Nuo kolme vanhinta esittivät useaan otteeseen kysymyksen, miksi en voisi erota Jehovan todistajista johon vastasin, etten aio erota. He olisivat toivoneet minun poistavan sivustoni netistä, jota en luvannut tehdä.

Tämän jälkeen ilmeni, että he edustavat oikeuskomiteaa joka harkitsee erottamistani. Totesin asian olevan siinä tapauksessa aivan toinen ja kysyin heiltä, mitä tekemistä minulla on heidän tai Espoon eteläisen seurakunnan kanssa. Sitä he eivät itsekkään tienneet. Vaadin heidän esittävän jonkinlaisen mandaatin jotta keskustelua olisi ylipäätään järkevää jatkaa. Yksi heistä ilmoitti että he edustavat koko maailmanlaajuista järjestöä. Toinen ilmoitti että heillä kyllä on kaikki valtuudet mutta minulle he eivät tule esittämään mitään kirjallista dokumenttia sen enempää valtuuksistaan kuin asiaa koskevista päätöksistäänkään.

Ilmoitin että erottamismenettelyssä tulee toimia lain vaatimalla tavalla eikä heidän tarvitse minua varten esittää kirjallisia dokumentteja vaan viranomaisia, jotka tulevat jatkossa tätä lainvastaista menettelyä käsittelemään.

Koko prosessista (sen edetessä) tulee myöhemmin yksityiskohtaisempaa rapaorttia sivustolleni. :D
sinner74
Ylläpitäjä

Re: Erottamisprosessi

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Tästä tulee vielä hauskaa...
And Justice For All
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

sinner74 kirjoitti:Tästä tulee vielä hauskaa...
Nuo samat tyypit eivät kerrasta oppineet. :mrgreen: Viittaan loppuvuoteen 2006. :lol:
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

RaM kirjoitti:Koko prosessista (sen edetessä) tulee myöhemmin yksityiskohtaisempaa rapaorttia sivustolleni.

Ja tuskinpa maltat olla sitä "mainostamatta" - klapeja pyttyyn. seuraamme katseella valtakunnallisen vallankäytön edistymistä. :D
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

RaM kirjoitti:Vaadin heidän esittävän jonkinlaisen mandaatin jotta keskustelua olisi ylipäätään järkevää jatkaa. Yksi heistä ilmoitti että he edustavat koko maailmanlaajuista järjestöä. Toinen ilmoitti että heillä kyllä on kaikki valtuudet mutta minulle he eivät tule esittämään mitään kirjallista dokumenttia sen enempää valtuuksistaan kuin asiaa koskevista päätöksistäänkään.
Seura tai vilpittömät Jehovan Todistajat eivät pidä itseään lahkona.

Jos tarkastelee yllämainittua lainausta niin jokainen voi toki päätellä millä tasolla kuljetaan.

Mutta tokihan joissakin lahkoissa itse Jumala/tms antaa ohjeet nimenomaan lahkon johdolle/johtajalle kuinka toimia. :?
Ring the bell again !
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

RaM kirjoitti:Yksi heistä ilmoitti että he edustavat koko maailmanlaajuista järjestöä.
Maailmanlaajuisella järjestöllä voi olla eriävä mielipide tästä edustamisesta, jos tilanne muuttuu tukalaksi.
Ilmoitin että erottamismenettelyssä tulee toimia lain vaatimalla tavalla eikä heidän tarvitse minua varten esittää kirjallisia dokumentteja vaan viranomaisia, jotka tulevat jatkossa tätä lainvastaista menettelyä käsittelemään.
Ehkä saamme viimeinkin uutta valoa siihen, minkä verran järjestö joutuu ottamaan vastuuta paikallisten "riippumattomien" vanhimpien vallankäytöstä.

Tsemppiä, seuraamme mielenkiinnolla!
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jopas tuleekin mielenkiintoisia juttuja. Odotan innolla jatkoa prosessille. Espoosta kajahtaa :D
Let me go Master I hate you so
Arskavain

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Nyt Rami kaikki peliin!

Minun mielestä ei kannata myöntää mitään. Koska käärmietä vastaan täytyy toimia kuin käärme. Vaikka luulen, että myönnettyäsi olevasi Raamattu tarinoi sivuston tekijä, on erottamisesi pikainen prosessi. No ainahan voi olla jälkiviisas...
Elä ja anna toisten elää
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Peli on avattu ja olen vaatinut Tikkurilaa tilille lainvastaisesta toiminnasta, mikäli tunnustavat olevansa prosessin takana. Vaadin heiltä selvitystä useista asiaan liittyvistä seikoista.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Hyötynäkökulma tän suuntasissa ämpyilemisistä on yleensä melko pieni, mutta viihteellisyyttä ei käy kieltäminen. Tsemiä tappeluusi :)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Torninvartija

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Luulen, että tulee olemaan hiljaista vanhinten ja beettelin taholta.

Mutta hyvä, että paine kasvaa ja Jehovan todistajat eivät voi kuvitella voivansa tehdä ihan mitä lystäävät ilman seurauksia.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
kirjallisuusveli

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

ups
Viimeksi muokannut kirjallisuusveli, 18.03.2009 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

Rohkeutta ja tsemppiä täältäpäinkin :D
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Torninvartija kirjoitti:Luulen, että tulee olemaan hiljaista vanhinten ja beettelin taholta.

Mutta hyvä, että paine kasvaa ja Jehovan todistajat eivät voi kuvitella voivansa tehdä ihan mitä lystäävät ilman seurauksia.
Varmasti he sitä yrittävät, mutta sitä iloa en heille suo. Odotan innolla, että pääsen asiassa eteenpäin hengen miekka ja sanan säilä aseinani pukeutuneena laillisuuden sota-asuun.

Tuomarien kirja:
9:52 Niin RaM tuli Vartiotornin ääreen ja ryhtyi taisteluun sitä vastaan; ja hän astui tornin ovelle polttaakseen sen lain tulella.
Jeremia:
46:14 "Julistakaa Espoossa ja kuuluttakaa Helsingissä, kuuluttakaa Hangossa ja Utsjoella, ja sanokaa: 'Astu esiin, ole valmis, sillä miekka syö sinun ympärilläsi.'
49:27 Ja minä sytytän Beetelin muurit tuleen, ja se on kuluttava Tikkurilan palatsit."
50:15 Nostakaa sotahuuto sitä vastaan joka taholta. Se antautuu, sen pylväät kaatuvat, sen muurit sortuvat. Sillä tämä on RaMin kosto. Kostakaa sille, tehkää sille, niinkuin sekin on tehnyt.
Naahum:
3:3 ratsut karkaavat pystyyn, miekat välkkyvät, keihäät salamoivat. Paljon kaatuneita, läjittäin ruumiita, loppumatta raatoja! Heidän raatoihinsa lankeillaan.

:twisted:
Vastaa Viestiin