"Karttaminen sai minut palaamaan"

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

avartunut
Viestit: 92
Liittynyt: 09.10.2007 16:40

Re: "Karttaminen sai minut palaamaan"

Viesti Kirjoittaja avartunut »

Minä ainakaan en halua kuulua järjestöön joka läheisten ihmissuhteitten menettämisellä uhalla saa ihmisiä palaamaan ryömien takaisin. Tähän sanoisin jehovan todistajille: minun moraalini ei sitä sallisi.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Re: "Karttaminen sai minut palaamaan"

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Minä olin tullut seurakuntaan nuorena aikuisena, eikä sukulaisiani ollut mukana. Niinpä jäin kaipaamaan seurakunnasta vain muutamaa ystävää.

Pian eroamiseni jälkeen tulin siihen tulokseen, että Jehovan todistajat ovat minulle huonoa seuraa, enkä ole enää halunnut olla heidän kanssaan tekemisissä. Tämän sanoin sille todistajakaksikolle, joka kerran erehtyi ovelleni. Kielsin käymästä, eikä ole näkynyt.

Nyt kun vuosia on kulunut eroamisestani, huomaan, että aika kultaa muistot ja suurin osa muistoistani Jehovan todistajissa on ihan positiivisa. Aika myös multaa muistot ja monet asiat ovat unohtuneet, esimerkiksi oppikysymykset. Takaisin en missään tapauksessa haluaisi, ei ole käynyt mielessäkään.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: "Karttaminen sai minut palaamaan"

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Astrologi kirjoitti:Nyt kun vuosia on kulunut eroamisestani, huomaan, että aika kultaa muistot ja suurin osa muistoistani Jehovan todistajissa on ihan positiivisa. Aika myös multaa muistot ja monet asiat ovat unohtuneet, esimerkiksi oppikysymykset.
Ihmismieleen sisäänrakennettu puolustusmekanismi, joka katoaa dementoitumisen myötä suoraan verrannollisesti.
Vastaa Viestiin