Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kiinnostunut 2

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut 2 »

Jere kertoo tutkineensa Raamattua kaksi Vuotta ennen Kastetta.
Onko Normaali Aika Maailmasta Tulleelle ennen Kastetta?
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Kiinnostunut 2 kirjoitti:Jere kertoo tutkineensa Raamattua kaksi Vuotta ennen Kastetta.
Onko Normaali Aika Maailmasta Tulleelle ennen Kastetta?
Ei, kyllä se aika vaihtelee ihan täysin tapauskohtaisesti. Keskiarvosta en osaa sanoa mitään.

Muistan muuten tuon ohjelman, oli kyllä melkoista mainoshöttöä. Ei mitään kriittistä tai journalistista otetta.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Kiinnostunut 2

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut 2 »

Olisi kivaa tietää mitä ohjelmassa esiintyjille Beeteliläisille kuuluu 2018.onko tehty lapsia ja muutettu muualle jne.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kiinnostunut 2 kirjoitti:Olisi kivaa tietää mitä ohjelmassa esiintyjille Beeteliläisille kuuluu 2018.onko tehty lapsia ja muutettu muualle jne.
Varmaankin paras pyytää vierailulupaa Beteliin ja kysyä asianomaisilta itseltään, mikäli vielä siellä ovat. Varmaan paljonkin olisi kiva tietää, mutta eikö reilumpaa ole kysyä sitä asianomaisilta, kuin udella sieltä täältä.
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Yksi ohjelmassa esiintyneistä käsittääkseni otti jo ajat sitten pehmeän laskun maailman puolelle. Oli ainakin jossain vaiheessa poliittisesti aktiivinen.
Kiinnostunut 2

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut 2 »

Lottopallo kirjoitti:Yksi ohjelmassa esiintyneistä käsittääkseni otti jo ajat sitten pehmeän laskun maailman puolelle. Oli ainakin jossain vaiheessa poliittisesti aktiivinen.
Yksi niistä Erotettiin JT eestä ja on Yhteiskunnallisesti Aktiivinen
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Omalla tavallaan kunnioitettavaa, jos ohjelmassa esiintyvät beeteliläiset jaksavat vieläkin vetää samanlaista teokratialarppia ja nukkekotimeininkiä.

Illanviettokohtauksesta tulvii muistoja mieleen. Olin muutaman kerran tuollaisen paremman porukan illanvietossa. Tylsempää ja vaivaannuttavampaa kokemusta saa kyllä hakea. Noissa, joskin harvoissa tapauksissa olin ehkä vähiten oma itseni mitä missään tai koskaan.
Sisäänastuessa tuli aina se kulunut ei osteta mitään- läppä, jolle koko olohuone veti ne asiaankuuluvat tekonaurut. Alkoholijuomat loistivat poissaolollaan, pidettiin rukous, syötiin palleroita. Mukana oli aina joku kansainvälisiä kenttiä nähnyt kertomassa kokemuksiaan. Sisaret keskustelivat minkälaisen kasvimaan laittavat paratiisiin pystyyn. Jos joku ikäiseni veli alkoi puhumaan leijonanrapsutuksista niin silloin viimeistään iski pakoreaktio. Tuli jopa aktiiviajoilla ajatus, että ovatko nämä nyt ihan tosissaan.

Keskustelut pysyivät tiukassa teokraattisessa nuotissa. Valtakuntaan liittymättömät asiat olivat pieniä ja sieviä juttuja, jotka ei kiinnosta oikeasti ketään. Viihdyin paremmin vapaa-ajalla seurassa, jossa vartiotornista eikä todistajuudesta puhuttu laisinkaan.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Lottopallo kirjoitti:Yksi ohjelmassa esiintyneistä käsittääkseni otti jo ajat sitten pehmeän laskun maailman puolelle. Oli ainakin jossain vaiheessa poliittisesti aktiivinen.
Iloinen uutinen, joskaan ei välttämättä kovin yllättävä. Omien havaintojeni pohjalta sanoisin, että ne kiiltokuvamaisimmat ja intomielisimmät yksilöt eivät yleensä ole kaikkein vahvimmin "mukana", vaan yrittävät pikemminkin kovasti peitellä jotain, minkä toivovat menevän pois.

Betelissä kovin yleinen rankka dokaaminen tukee tätä, samoin ne Seuran kannalta erittäin nolosti julkisuuteen vuotaneet ohjevideot.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Olisinkohan beettelissä käynyt noin kymmenen kertaa. Korjaamolla näin Lasolia ja sisaren meikkipöydällä Eau de Colognea. Juotavaksi kelpaavaa alkoholia en nähnyt kertaakaan missään.
Vierailijat joutuvat panemaan päälle parastaan ja asukit panevat muuten vaan parastaan.

Joo, tiedän tapauksia tästä kiiltokuvaporukasta. Kolikolla on ollut monessa tapauksessa melkoinen kääntöpuoli.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Lottopallo kirjoitti:Olisinkohan beettelissä käynyt noin kymmenen kertaa. Korjaamolla näin Lasolia ja sisaren meikkipöydällä Eau de Colognea. Juotavaksi kelpaavaa alkoholia en nähnyt kertaakaan missään.
No, itse kuulin yhdessä vaiheessa paljon sisäpiirin tietoa, ja siinä dokaamisen rankkuus ja yleisyys painottuivat hyvin vahvasti. Tästä on tosin useampi vuosi aikaa, joten nykytilanteesta en voi välttämättä puhua.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vieras

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Lottopallo kirjoitti:Yksi ohjelmassa esiintyneistä käsittääkseni otti jo ajat sitten pehmeän laskun maailman puolelle. Oli ainakin jossain vaiheessa poliittisesti aktiivinen.
Sepä mukava kuulla. Sen tiedän ettei ainakaan yksikään noista "pääosassa" olleista, jotka tuolla paratiisikulisseissa poseerasivat, ole lähtenyt.

Olipa nolo katsoa taas pitkästä aikaa tota ohjelmaa. Ja toisaalta ärsyttävää koska se antaa kuvan ihan harmittomasta uskonnosta.
Kiinnostunut 2

Re: Mun Heimo: Jehovan todistajat 27.09.2009

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut 2 »

Tossa Ohjelmassa Esiintyneet Miehet On Ehkä Tänä Päivänä Korkeassa Asemassa JT Piireissä.
Vastaa Viestiin