Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

apostatesanta
Viestit: 40
Liittynyt: 23.08.2012 23:01

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja apostatesanta »

KN1 kirjoitti: Niin, sinut on joskus (tämä Apostatesanta) kastettu jehovantodistajaksi. Todennäköisesti olet kuin minä, eli kulttuurijehovantodistaja, joka vähät välittää WT-seuran opetuksista. Me emme ole mitään WT-seuran määrittelemiä jehovantodistajia.

Meidät eroittaa se, että minä suhtaudun kriittisesti entisten jehovantodistajien esittämiin väitteisiin ja tekoihin. Sinulla on (vielä) sinisilmäinen hip ja hei hurraa vaihde päällä, etkä (vielä) kykene näkemään sitä, että exät tekevät propagandaa siinä missä WT-seura.
Suhtaudun kyllä itsekin, otan aina selvää asioiden alkuperästä, siksihän tässäkin ollaan rustaamassa 20vuoden JT "jäsenyyden" jälkeen aktiivisena JT:nä kirjoittelemassa. En niele täältäkään tulevaa informaatiota aina purematta, enkä näe kuuluvani mihinkään yhteisöön kun kirjoitan satunnaisesti tänne. (~20 viestiä vuoden sisällä) ja täysin anonyymisti vieläpä.

Olen yhden rekisteröidyn yhteisön jäsen ja se on Jehovan Todistajat. En ole kuitenkaan jäsen UUT:ssa ym, niin enpä sitten tälläkään foorumilla. Kuten en ole muidenkaan yhteisöiden jäsen niillä foorumeilla joille kirjoittelen.
Olet vapaa tekemään mitä haluat
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Mä en kerta kaikkiaan tajua tätä jatkuvaa poistamista kun rehellisesti ja 100% tosiasioita valottaen vastaa.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

KN1 kirjoitti:Mä en kerta kaikkiaan tajua tätä jatkuvaa poistamista kun rehellisesti ja 100% tosiasioita valottaen vastaa.
Myös kyselylomake, johon vastasit, on poistettu. Kaksintaistelut suositellaan hoitamaan hieman intiimimmällä tavalla, vaikka privaviesteinä.
And Justice For All
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

sinner74 kirjoitti:
KN1 kirjoitti:Mä en kerta kaikkiaan tajua tätä jatkuvaa poistamista kun rehellisesti ja 100% tosiasioita valottaen vastaa.
Myös kyselylomake, johon vastasit, on poistettu. Kaksintaistelut suositellaan hoitamaan hieman intiimimmällä tavalla, vaikka privaviesteinä.
Mikä ihmeen kaksintaistelu?

Eiköhän tässä ole palstan lähihistoriasta ja USEIDEN kirjoittajien tekemisistä kirjoitettu ilman uhkailuja, kirosanoja ja hermot varsin kiitettävästi halliten.

Olen pettynyt Veljesseuran käsitykseen totuuden julkituonnista.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

KN1 kirjoitti: Olen pettynyt Veljesseuran käsitykseen totuuden julkituonnista.
Minä taas olen pettynyt käsitykseesi siitä, minkälaiset "totuudet" ansaitsevat tulla julkisesti puiduksi esittämälläsi tarkkuudella. Ei käy.

Toisaalta aistin (nimenomaan tämän aiheen) käsittelytavassasi suunnatonta intohimoa ja omistautumista. Olisi sääli, mikäli se menisi hukkaan. Oletko harkinnut oman, kyseiseen aiheeseen syventyvän, foorumin perustamista? Sen ympärille saattaisi kehkeytyä ehkä sangen miellyttävä yhteisökin?
And Justice For All
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

sinner74 kirjoitti: Olisi sääli, mikäli se menisi hukkaan. Oletko harkinnut oman, kyseiseen aiheeseen syventyvän, foorumin perustamista? Sen ympärille saattaisi kehkeytyä ehkä sangen miellyttävä yhteisökin?
Kiitos yrityksestä naljailla minulle, minä arvostan sitä, että sinun älynlahjoilla tuli noinkin hyvä lopputulos :lol:

Yllätit positiivisesti :P
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Jos Veljesseuran yhteisön jäsen toimii tuomittavasti, niin toisten veljesseuralaisten pitää sanoutua siitä (teosta, sanoista) irti.
Jos tätä ei tapahdu, niin vastuu on kollektiivinen!
Käsittääkseni koko tämän sivuston ideana on jakaa erilaisia näkemyksiä ja ajatuksia, eikä saada kaikkia kirjoittelijoita tekemään tai ajattelemaan samoin. Tämäkin jo osoittaa, ettemme kirjoittelijoina ole millään tavoin vastuussa muiden kirjoittelijoiden - edes sinun - ajatuksista tai teoista. Ainoastaan moderaattoreilla on vastuu seurata että keskustelu pysyy hyvän maun rajoissa, mutta mielipide- tai näkemyseroja ei heidänkään tehtävänään ole tuomita tai sensuroida.

Olen ehkä hieman tyhmä, sen voin myöntää, mutta en käsitä ajatustasi siitä että jos yksi hiekkalaatikolla lyö kaveriaan hiekkalapiolla, se voisi jollain tapaa olla muiden syytä - edes kollektiivisesti. Ei koko leikkiporukkaa voida oikeudenmukaisesti syyttää tai rangaista yhden typeryydestä. Minun on mahdotonta ajatella (vaikka tovin tässä yritinkin niin tehdä), että veljesseura-yhteisö olisi jollain tapaa syyllinen minun tekemisiini tai kirjoitelmiini. Mielestäni se ei ole. Jos itse haluat syyttää veljesseura-yhteisöä omista toimistasi, tee niin jos se saa sinut onnelliseksi, mutta en usko että kukaan suostuu ottamaan syytä niskoilleen, en minä ainakaan.

Ymmärsinköhän oikein, että yrität siis sanoutua irti jostakin mitä joku toinen tämän palstan jäsen on joskus kirjoittanut? Vai haluatko sanoutua irti koko palstasta/"yhteisöstä" (vaikka ilmeisesti haluatkin kuulua siihen ainakin yhtenä kirjoittelijana jos ei muuten), vai sittenkin tuosta lapsiasiavaltuutetulle annetusta selvityspyynnnöstä?
Jos yrität sanoutua irti jonkun ihmisen kiusaamisesta jossain Suomi24-palstalla (koski ilmeisesti jotakin lääkäriä?), niin outo paikka sanoutua siitä irti ihan eri keskustelupalstalla... Sitä minä jäin ihmettelemään, kun en saa selvää mistä haluat sanoutua irti, vai yritätkö sittenkään.

Otsikon perusteella halusit onnitella, mutta tekstien mukaan halusit syytellä. Ristiriitaista, sanoisin.Tai ehkä se on vain ailahtelevaisuutta?
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Kivikko kirjoitti:(koski ilmeisesti jotakin lääkäriä?)
Mysteeri lääkäri tottatosiaan, yhteisön nimissä vaadin tarkempaa tietoa nyyhkytarinasta, voin sitten itkut tirauttaa.
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Mitäs tehdään modet, yhteisö vaatii tietoa. Palauttaako ylläpito poistetut juttuni, vai palautanko minä?
Vai haluaako ylläpito kertoa tiedonjanoisille, mistä on kyse?
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

KN1 kirjoitti:Mitäs tehdään modet, yhteisö vaatii tietoa. Palauttaako ylläpito poistetut juttuni, vai palautanko minä?
Vai haluaako ylläpito kertoa tiedonjanoisille, mistä on kyse?
Ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään. Kaiken voi lukea JoPo:n sivuilta ja ellei se riitä, minulta voi kysyä yksityisviestillä.
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Jotenkin ei yllätä, että Ahvenainen vastaa ylläpidon ja moderaattoreiden puolesta. Kysymykseni on kuitenkin edelleen voimassa, koska Ahvenaisen vastaukset tiedonjanoisille on kuitenkin vain todistuksen toinen puoli ja tiedonjanoisilla on oikeus lukea tarinan toinenkin puoli.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Huomaatko KN1, emme ole sanoutuneet irti esittämistäsi mielipiteistä. Yksittäiset ihmiset ovat tehneet virheitä, joo, näkökantasi olet saanut suurimmaksi osaksi ilmoittaa. Olet jokseenkin tervetullut tänne esittämään kritiikkisi, kunhan vain noudatat palstan sääntöjä.

Oletko muuten huomannut, että palstan nimi on Veljesseura.org? Ei siis Hourglass to Outpost. Minunkin joskus siellä julkaisemat tekstit tulisivat täällä poistetuiksi, mikä on ihan ok. Syömäni napit on nykyään vaan paremmassa linjassa todellisen henkilökohtaisen habitukseni kanssa, niinkuin ehkä sinunkin? :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

KN1 kirjoitti:Jotenkin ei yllätä, että Ahvenainen vastaa ylläpidon ja moderaattoreiden puolesta. Kysymykseni on kuitenkin edelleen voimassa, koska Ahvenaisen vastaukset tiedonjanoisille on kuitenkin vain todistuksen toinen puoli ja tiedonjanoisilla on oikeus lukea tarinan toinenkin puoli.
Kas perskelettä. Mikä estää Sinua kertomasta sen toisen puolen. Itsehän pyysit puoleeni kääntymään. Hiukka johdonmukaisuutta myös, hyvä KN1.
Suurenmoinen etu

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Suurenmoinen etu »

Kirjoitin kommentin, sitten korvasin sen tällä kommentilla. Kappale tekstiä oli näkyvissä aamuyöllä ehkä tunnin, sitten tulin miettineeksi, että taidan kuitenkin ottaa sen pois. Mitä sitä tunteitaan ilmaisemaan, ei se kuitenkaan muuta mitään. Rupesi vaan tosisssaan ottamaan aivoon tuon yhden tyyli. Mitäs minä siihen sekaantumaan.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Suurenmoinen etu kirjoitti:Kirjoitin kommentin, sitten korvasin sen tällä kommentilla. Kappale tekstiä oli näkyvissä aamuyöllä ehkä tunnin, sitten tulin miettineeksi, että taidan kuitenkin ottaa sen pois. Mitä sitä tunteitaan ilmaisemaan, ei se kuitenkaan muuta mitään. Rupesi vaan tosisssaan ottamaan aivoon tuon yhden tyyli. Mitäs minä siihen sekaantumaan.

Itsekin olen kirjoittanut jotain useaan otteeseen , mutta perunut ajatukseni ennen sen lähettämistä. Sen kummempi osallistuminen olisi ajanhukkaa. Motiivit ovat ihan aloituksen ensimmäisestä sanasta niin kyseenalaset,että mitäpä sitä...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Lukittu