Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

p0ter0
Viestit: 443
Liittynyt: 16.09.2012 12:08

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

KN1 kirjoitti:
p0ter0 kirjoitti: Samanmielisyys jäi nähtävästi melko vähäiseksi.

Yritin tähdentää, että veljesseuralaiset muodostavat yhteisön ainoastaan kirjoittaessaan tai ollessaan rekisteröitynä tälle palstalle. Noiden tapahtumien ulkopuolella veljesseuralaisia ei oikeastaan ole olemassa, UUT muodostaa oman yhteisönsä jäsentensä ja toimintansa kautta, kun taas luopioyhteisö muodostuu luopumuksena jehovantodistajuudesta.

Jotta jonkin teon voi sanoa olevan yhteisön asia, niin silloin tuon yhteisön on yleensä täytynyt joko yhdessä päättää asiasta tai antaa yhteisön hyväksymän johdon päättää siitä. Muussa tapauksessa on kyse yksilöistä tai jostakin muusta yhteisöstä. Itse en tästä syystä näe kuuluvani sellaisiin yhteisöihin, jotka harjoittavat kuvaamasi kiusaamista.
Voit testata asian. Liity omalla nimelläsi terroristien sivustolle, jossa luvataan räjäyttää Yhdysvalloissa sitä sun tätä. Keskustele sinä siellä vaikkapa Irakin säästä. Matkusta sen jälkeen Yhdysvaltoihin, niin voin vakuuttaa sinulle, ettei yhdysvaltalaisviranomaisiin uppoa selitys siitä, ettet ole millään tavalla osallinen palstalla harjoitettuun uhkailuun ja muuhun toimintaa.

Veljesseuran kirjoittajista minä olen ollut pitkään ainoa, joka on selkeästi tuonut esiin palstalla harjoitetun julkisen kiusaamisen moraalittomuuden. Sinun esittämiä mielipiteitä kiusaamisen tuomittavuudesta en ole lukenut. Annat omalla hiljaisuudella kiusaamiselle hiljaisen hyväksynnän.
Antamassasi viitekehyksessä esimerkiksi Iltalehden ja Suomi24 palstat olisivat terroristipalstoja, koska siellä kirjoitellaan myös terroristiviestejä säästä keskustelun ohella.

Hiljaisuuden voi myös määritellä hyväksynnäksi, mea culpa, mutta toisaalta yksilöiden vanhojen hölmöyksien ainainen esille kaivaminen ja niistä vääntäminen ei välttämättä korjaa tai muuta mitään. Tuleepa tietysti selväksi, että ei niitä hyväksy.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

KN1 kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Jos minä en ole täällä yksilönä omilla aatteillani,ei ole sitä KN1 sen enempää. Olemme nähtävästi molemmat ja kaikki muutkin tämän yhteisön jäseniä ja edesautamme ja kannatamme tämän yhteisön päämääriä (mitä lie).

täytyy tunnustaa että otse olen rekisteröitynyt useaan paikkaan kuten esimerkiksi muusikoiden.net , riemurasia, numismaatikot, aarremaanalla palveluihin joten olen usean yhteisönnjäsen, kannatan niiden aatteita varsinkin muusikoiden.net aatteita mustan pitkänkiharaisen tukan tärkeydestä vahvoilla rock-henkisillä meikeillä ja mustaksi maalatuilla kynsillä. näin yksilöttömänä henkilönä ja samoja arvoja kannattavana lähdenkin tästä maalaamaan kynsiä, kasvattamaan tukkaa ja näyttelemään sormimerkkejä naapurin mummoille.. Olenhan yhteisön jäsen.
Minuista tuntuu siltä, ettei Veljesseuran luonne ole sinulle avautunut.
>>muusikoiden.net<< sivuilla taitaakin olla yhteisö, jota bassokitara on vainonnut? Bassokitara tehnyt muusikoiden lasten peloitteluvideon ym....

Pyydän sinulta hieman harkintaa noissa vastauksissa :)

Artisti a soittaa soolon väärin, artisti b möi huonon ja virheellisen kitaran vaikka valehteli sen olevan "ainoa oikea" kunnon kitara. Se ei tee minusta huonoa muusikkoa,taikka huijarimyyjää.
Keskustelupalstoilla olemme yksilöitä mielipiteinemme.

Bassokitara ei kykene tekemään pelotteluvideoita, vtseura pystyy.

Joku kannattaa kitaraa ainoana kunnon soittimena, toinen vannoo basson nimeen.
Mielipiteitä , mielipiteitä, mutta minä en voi ottaa mitään vastuuta yhteisöllisyydestä toisten tekemisien tai tekemättömyyksien takia.

Ei hevityypitkään ole mikään yhteisö, vaikka saattavat olla samaa mieltä joistakin aatteista
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

entisten Jehovan todistajien yhteisö (Veljesseura.org ja johanneksenpoika.fi)
Jos KN1 huomaa (ei nähtävästi), yhteisö määritellään jo heti aloituksessa Veljesseura.org- yhteisöksi ja johanneksenpojaksi. Ei siis koske kaikkia entisiä jehovantodistajia, koska eivät kaikki entiset edes kuulu tähän kategoriaan. Kuitenkin myös KN1 kuuluu veljesseura- yhteisöön kirjoittelunsa osalta.

Entisillä JT:illa ei myöskään ole keskenään yhteisiä sääntöjä tai mielipiteitä tai näkökantoja, saatikka sitten toiminta- ja käytösmalleja, kuten KN1 haluaa asian väittää olevan. Ainoastaan poikkeuksena sivuston säännöt, jotka nimenomaan kieltävät kiusaamisen, ja sivustolla on myös moderaattorit pitämässä huolta ettei asiattomuuksia tänne pesiydy.

Jos yksi rekkamies toimii typerästi, ei se tarkoita että kaikki rekkamiesten yhteisöön kuuluvat olisivat osavastuullisa yhden typerään toimintaan => sama koskee myös veljesseura-yhteisöä, me kukin olemme yksilöinä tällä palstalla, vastuussa itsestämme, mutta emme toisistamme. Ainakaan minä en tunnusta olevani muista vastuussa, vaikka lasken kuuluvanikin veljesseura-yhteisöön, ja saatan jopa joskus vahingossa vaikuttaa jonkun toisen mielipiteeseen tai näkökantaan.


Löydän myös yhden yhteisen asian KN1:n kanssa; myös minä luen tämän sivuston luopiokirjoitukset kriittisesti (en siis usko kaikkea sinisilmäisesti), enkä ole kaikesta samaa mieltä muiden kanssa. Huomaan myös joskus joidenkin teksteistä tiedon puutetta, aika usein myös omistani, ja tällöin argumentit ovat vähän vajavaisia, mutta eivät välttämättä tosiasioiden vastaisia. Kriittinen ajattelu ja lukutapa antaa tilaa omille ajatuksille ja pohdinnoille sen sijaan että mukautuisin kaikkeen tekstiin mitä vastaanotan.
KN1: henkilö, joka kertoi joutuneensa JT-isän hyväksikäytön uhriksi - - kertoikin juttuja vain omassa nimessä.
Näin juuri, hyväksikäytetty toimii yksityishenkilönä, syyttää isäänsä yksityishenkilönä, ja Jehovan todistajat, uskonnollista yhdyskuntaa hän syyttää ainoastaan asian salailusta ja peittelystä, ei itsessään hyväksikäytöstä (viittaan toimintatapaan yleisesti, koska KN1:kään ei viitannut mihinkään yksittäiseen tapaukseen). Hyväksikäytetty ei toimi minkään yhteisön sääntöjen mukaan, kuten KN1 haluaa vihjata, jos oikein ymmärsin, vaan toimii valtion lakien puitteissa saadakseen oikeutta kokemansa väkivallan osalta.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Sen sijaan Jehovan todistajat ja esim klu klux klan ovat yhteisöjä , joissa on kannatettava ja tuettava yhteisöjen päämääriä tai tulee monoa ja tukkapöllyä. Yhteisön aatteet on tunnustettava liittyessä. (sen kummemmin perehtymättä kkk:n tapoihin)

Veljesseuran foorumille rekisteröitymisen yhteydessä ei tarvitse tunnustaa mitään ,saati kannattaa mitään yhteistä aatetta, kaikki on yksilön tasolla vapaaehtoista eikä minkään sortin pakollista aktiivisuutta vaadita.

Yhteisö? Veljesseura? Höpöhöpö.. Tämä on keskustelupalsta, siinä se
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

p0ter0 kirjoitti:
KN1 kirjoitti:
p0ter0 kirjoitti: Samanmielisyys jäi nähtävästi melko vähäiseksi.

Yritin tähdentää, että veljesseuralaiset muodostavat yhteisön ainoastaan kirjoittaessaan tai ollessaan rekisteröitynä tälle palstalle. Noiden tapahtumien ulkopuolella veljesseuralaisia ei oikeastaan ole olemassa, UUT muodostaa oman yhteisönsä jäsentensä ja toimintansa kautta, kun taas luopioyhteisö muodostuu luopumuksena jehovantodistajuudesta.

Jotta jonkin teon voi sanoa olevan yhteisön asia, niin silloin tuon yhteisön on yleensä täytynyt joko yhdessä päättää asiasta tai antaa yhteisön hyväksymän johdon päättää siitä. Muussa tapauksessa on kyse yksilöistä tai jostakin muusta yhteisöstä. Itse en tästä syystä näe kuuluvani sellaisiin yhteisöihin, jotka harjoittavat kuvaamasi kiusaamista.
Voit testata asian. Liity omalla nimelläsi terroristien sivustolle, jossa luvataan räjäyttää Yhdysvalloissa sitä sun tätä. Keskustele sinä siellä vaikkapa Irakin säästä. Matkusta sen jälkeen Yhdysvaltoihin, niin voin vakuuttaa sinulle, ettei yhdysvaltalaisviranomaisiin uppoa selitys siitä, ettet ole millään tavalla osallinen palstalla harjoitettuun uhkailuun ja muuhun toimintaa.

Veljesseuran kirjoittajista minä olen ollut pitkään ainoa, joka on selkeästi tuonut esiin palstalla harjoitetun julkisen kiusaamisen moraalittomuuden. Sinun esittämiä mielipiteitä kiusaamisen tuomittavuudesta en ole lukenut. Annat omalla hiljaisuudella kiusaamiselle hiljaisen hyväksynnän.
Antamassasi viitekehyksessä esimerkiksi Iltalehden ja Suomi24 palstat olisivat terroristipalstoja, koska siellä kirjoitellaan myös terroristiviestejä säästä keskustelun ohella.

Hiljaisuuden voi myös määritellä hyväksynnäksi, mea culpa, mutta toisaalta yksilöiden vanhojen hölmöyksien ainainen esille kaivaminen ja niistä vääntäminen ei välttämättä korjaa tai muuta mitään. Tuleepa tietysti selväksi, että ei niitä hyväksy.
Aikamoisella toleranssilla asioita katsot. Veikkaanpa, että NSA suhtautuu hieman eri vakavuudella ihmiseen, joka kirjoittelee Iltalehden palstaan, kuin islamilaiseen terroristifoorumiin. Kuten totesin, asia on vapaasti testattavissa.

***
Viimeksi muokannut Tony, 18.09.2013 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viestistä osa siirretty modealueelle arvioitavaksi
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Veli-Hopea kirjoitti:
KN1 kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Jos minä en ole täällä yksilönä omilla aatteillani,ei ole sitä KN1 sen enempää. Olemme nähtävästi molemmat ja kaikki muutkin tämän yhteisön jäseniä ja edesautamme ja kannatamme tämän yhteisön päämääriä (mitä lie).

täytyy tunnustaa että otse olen rekisteröitynyt useaan paikkaan kuten esimerkiksi muusikoiden.net , riemurasia, numismaatikot, aarremaanalla palveluihin joten olen usean yhteisönnjäsen, kannatan niiden aatteita varsinkin muusikoiden.net aatteita mustan pitkänkiharaisen tukan tärkeydestä vahvoilla rock-henkisillä meikeillä ja mustaksi maalatuilla kynsillä. näin yksilöttömänä henkilönä ja samoja arvoja kannattavana lähdenkin tästä maalaamaan kynsiä, kasvattamaan tukkaa ja näyttelemään sormimerkkejä naapurin mummoille.. Olenhan yhteisön jäsen.
Minuista tuntuu siltä, ettei Veljesseuran luonne ole sinulle avautunut.
>>muusikoiden.net<< sivuilla taitaakin olla yhteisö, jota bassokitara on vainonnut? Bassokitara tehnyt muusikoiden lasten peloitteluvideon ym....

Pyydän sinulta hieman harkintaa noissa vastauksissa :)

Artisti a soittaa soolon väärin, artisti b möi huonon ja virheellisen kitaran vaikka valehteli sen olevan "ainoa oikea" kunnon kitara. Se ei tee minusta huonoa muusikkoa,taikka huijarimyyjää.
Keskustelupalstoilla olemme yksilöitä mielipiteinemme.

Bassokitara ei kykene tekemään pelotteluvideoita, vtseura pystyy.

Joku kannattaa kitaraa ainoana kunnon soittimena, toinen vannoo basson nimeen.
Mielipiteitä , mielipiteitä, mutta minä en voi ottaa mitään vastuuta yhteisöllisyydestä toisten tekemisien tai tekemättömyyksien takia.

Ei hevityypitkään ole mikään yhteisö, vaikka saattavat olla samaa mieltä joistakin aatteista
Mielestäni olet väärässä. Veljesseuran yhteisö muodostuu ihmisistä, joilla on perustavanlaatuinen kokemus toisesta yhteisöstä, joka on määrittänyt heidän elämänsä suunnan ja sisällön. Veljesseuran yhteisö pyrkii kollektiivina vaikuttamaan tuohon toiseen yhteisöön joukkovoimalla (UUT) tutkintapyynnöin (Joni Valkila) ja kanteluin (Jari-Pekka Peltoniemi)

Mielestäni Veljesseura on homogeeninen yhteisö suhteellisen yhteisellä asialla. Vastaavuutta et hevillä :) löydä.
Suurenmoinen etu

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Suurenmoinen etu »

Mitä nämä arvoitukselliset viittaukset "itäsuomalaiseen lääkäriin" oikein mahtavat olla, olen vähän hämmentynyt kun en ymmärrä yhtään kenestä puhutaan ja mitä on tapahtunut. En toki halua olla mukana ketään "kiusaamassa". Kun en tiedä mistä on kyse, en osaa muodostaa kantaani näihin kaikkiin hämmentäviin puheisiin. Kissa pöydälle kiitos.
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Kivikko kirjoitti:
Jos yksi rekkamies toimii typerästi, ei se tarkoita että kaikki rekkamiesten yhteisöön kuuluvat olisivat osavastuullisa yhden typerään toimintaan => sama koskee myös veljesseura-yhteisöä, me kukin olemme yksilöinä tällä palstalla, vastuussa itsestämme, mutta emme toisistamme.
Tuo ei ole totta.

Jos Veljesseuran yhteisön jäsen toimii tuomittavasti, niin toisten veljesseuralaisten pitää sanoutua siitä (teosta, sanoista) irti.
Jos tätä ei tapahdu, niin vastuu on kollektiivinen!
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Tony »

KN1 kirjoitti:
Kivikko kirjoitti:
Jos yksi rekkamies toimii typerästi, ei se tarkoita että kaikki rekkamiesten yhteisöön kuuluvat olisivat osavastuullisa yhden typerään toimintaan => sama koskee myös veljesseura-yhteisöä, me kukin olemme yksilöinä tällä palstalla, vastuussa itsestämme, mutta emme toisistamme.
Tuo ei ole totta.

Jos Veljesseuran yhteisön jäsen toimii tuomittavasti, niin toisten veljesseuralaisten pitää sanoutua siitä (teosta, sanoista) irti.
Jos tätä ei tapahdu, niin vastuu on kollektiivinen!
Ja koska olet yhteisön jäsen, tämä koskee siis myös sinua.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Suurenmoinen etu kirjoitti:Mitä nämä arvoitukselliset viittaukset "itäsuomalaiseen lääkäriin" oikein mahtavat olla, olen vähän hämmentynyt kun en ymmärrä yhtään kenestä puhutaan ja mitä on tapahtunut. En toki halua olla mukana ketään "kiusaamassa". Kun en tiedä mistä on kyse, en osaa muodostaa kantaani näihin kaikkiin hämmentäviin puheisiin. Kissa pöydälle kiitos.
Plääh.

Pyydä yksityisviestiä Jaakko Ahvenaiselta.

Olen proplematiikkaa valoittanut kahdella palstalla Suomi.24:lla ja täällä. Jos et ole ollut jyvällä, niin en voi mitään.

Lisäys:
Koska tilanteesi on tuo, niin toden totta olet viaton.
Viimeksi muokannut KN1, 18.09.2013 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Tony kirjoitti:
KN1 kirjoitti:
Kivikko kirjoitti:
Jos yksi rekkamies toimii typerästi, ei se tarkoita että kaikki rekkamiesten yhteisöön kuuluvat olisivat osavastuullisa yhden typerään toimintaan => sama koskee myös veljesseura-yhteisöä, me kukin olemme yksilöinä tällä palstalla, vastuussa itsestämme, mutta emme toisistamme.
Tuo ei ole totta.

Jos Veljesseuran yhteisön jäsen toimii tuomittavasti, niin toisten veljesseuralaisten pitää sanoutua siitä (teosta, sanoista) irti.
Jos tätä ei tapahdu, niin vastuu on kollektiivinen!
Ja koska olet yhteisön jäsen, tämä koskee siis myös sinua.
Sitähän tässä juuri yritetään :D
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tässä vaiheessa KN1:lle huomautus moderoinnilta. Asiaton henkilöönkäyminen on edelleen sääntöjenvastaista. Toista huomautusta ei ole tulossa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
KN1
Viestit: 367
Liittynyt: 10.09.2012 15:03

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja KN1 »

Tony kirjoitti:Tässä vaiheessa KN1:lle huomautus moderoinnilta. Asiaton henkilöönkäyminen on edelleen sääntöjenvastaista. Toista huomautusta ei ole tulossa.
Tuo jos mikä on moraalitonta.

Itäsuomalaista lääkäriä sai kivittää päivätolkulla, mutta asioiden valoittaminen on henkilöön kiinnikäymistä?

Häpeä Tony!

Lisäys: Häpeä Veljesseura yhteisö!
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja Tony »

KN1 kirjoitti:
Tony kirjoitti:Tässä vaiheessa KN1:lle huomautus moderoinnilta. Asiaton henkilöönkäyminen on edelleen sääntöjenvastaista. Toista huomautusta ei ole tulossa.
Tuo jos mikä on moraalitonta.

Itäsuomalaista lääkäriä sai kivittää päivätolkulla, mutta asioiden valoittaminen on henkilöön kiinnikäymistä?

Häpeä Tony!

Lisäys: Häpeä Veljesseura yhteisö!
Asiakirjoittelua ei ole koskaan torpattu, eikä edes läpinäkyvää provosointia. Provosoinnillakin on kuitenkin rajansa. Säännöissä mainitaan että kirjoittelun tulee pitäytyä hyvän maun rajoissa. Kaikki tänään kirjoittamasi ei mahdu hyvän maun määritelmään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
p0ter0
Viestit: 443
Liittynyt: 16.09.2012 12:08

Re: Onnittelut JP:lle (Jari-Pekka Peltoniemi) ja yhteisölle?

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

KN1 kirjoitti:
p0ter0 kirjoitti: Antamassasi viitekehyksessä esimerkiksi Iltalehden ja Suomi24 palstat olisivat terroristipalstoja, koska siellä kirjoitellaan myös terroristiviestejä säästä keskustelun ohella.

Hiljaisuuden voi myös määritellä hyväksynnäksi, mea culpa, mutta toisaalta yksilöiden vanhojen hölmöyksien ainainen esille kaivaminen ja niistä vääntäminen ei välttämättä korjaa tai muuta mitään. Tuleepa tietysti selväksi, että ei niitä hyväksy.
Aikamoisella toleranssilla asioita katsot. Veikkaanpa, että NSA suhtautuu hieman eri vakavuudella ihmiseen, joka kirjoittelee Iltalehden palstaan, kuin islamilaiseen terroristifoorumiin. Kuten totesin, asia on vapaasti testattavissa.

***
Veljesseurahan on paljon yleisluontoisempi foorumi kuin kuvailemasi kiusaamisen/terrorismin ympärille keskittyneet. Muistikuvani mukaan useat kuvaamistasi kiusaamisista on sitä paitsi tapahtunut palstan ulkopuolella. Luulenpa, että olet kuitenkin onnistunut muistuttamaan yhteisöä näistä tapahtumista taas kerran. Ehkäpä tämä on kylvänyt siemeniä jotka vielä tuottavat hyvää hedelmää.
Lukittu