Jehovan todistajien käyttäytyminen
Valvoja: Moderaattorit
-
totuusvoittaaaina
Jehovan todistajien käyttäytyminen
Onko normaalia, että he suuttuvat kun jäävät toiseksi väittelyissä? Minua ainakin alkoivat herjata kaikilla mahdollisilla nimikkeillä esim. narsisti ja kyseenalaistivat koulutukseni ym. Ja sitten alkoivat myös lähetellä herjaavia viestejä minun vaimoni facebookiin, että hänen piti sulkea se. Onko tämä normaalia heiltä, jotka kieltävät kaiken väkivallan, mutta sitten kuitenkin itse harjoittavat henkistä väkivaltaa. Yritin etsiä yhteystietoja heidän nokka henkilöihin, mutta ainakaan sähköposti osoitteita ei jostain syystä julkaista
Rakasta vihamiestäsi toivottavasti sinulla ei ole sellaista
- Tony
Re: Jehovan todistajien käyttäytyminen
Kuulostaa aika hurjalta. Missä yhteydessä olet törmännyt tällaiseen toimintaan?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieraas
Eipä kuulosta Jehovan todistajile tyypilliseltä käytökseltä. Ehkä tästä puuttuu jotain tietoa, kuten että ovat muuten vaan katkeria sukulaisia tai vastavaa?totuusvoittaaaina kirjoitti:Onko normaalia, että he suuttuvat kun jäävät toiseksi väittelyissä? Minua ainakin alkoivat herjata kaikilla mahdollisilla nimikkeillä esim. narsisti ja kyseenalaistivat koulutukseni ym. Ja sitten alkoivat myös lähetellä herjaavia viestejä minun vaimoni facebookiin, että hänen piti sulkea se.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Veli-Hopea
Tunteet ne on todistajillakin, mutta nyt on kyllä sen verran erikoiset syytökset kyseessä, että jonkin sortin "näyttö" asiasta vois olla paikallaan.vaikea allekirjoittaa tuollaista hyökkivää käytöstä. Missä tällaista palautetta on tullut? Lehtikärryillä?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
rippeli
Kieltämättä erikoinen tapaus, mutta siihenkin sakkiin mahtuu kaikenlaista porukkaa. Jotenkin kuulostaa sukuriidalta minunkin mielestäni. Ainakin kärrynvartijat on ihan asiallisia. Yhden kerran vain ovat pyytäneet poistumaan kun tajusivat, että olen luopio.
Let me go Master I hate you so
-
Lothar II
En ole ihan tuollaista kuullut / kokenut.
Väittelyssä erään vanhan veljen ääni nousi ajoittain falsettiin, ei mennyt sentään hekilökohtaisuuksiin.
Kerran tylytti kirkkoa/pappeja niin kovasti, että talon rouva rupesi itkemään.
Väittelyssä erään vanhan veljen ääni nousi ajoittain falsettiin, ei mennyt sentään hekilökohtaisuuksiin.
Kerran tylytti kirkkoa/pappeja niin kovasti, että talon rouva rupesi itkemään.
-
Nimrod
Omista kokemuksistani voin sanoa, kyllähän sieltä v*ttuilua,naureskelua ja vähättelyä tulee. Johtuu varmaankin heidän pelostaan kun entinen JT perustelee eronsa ja ne perustelut sitten koputtavat JT:n maailmankuvaa ja järkeä. Kyllähän siinä helposti ihminen lyö mielen hanat kiinni ja antaa tulla takaisin. Kokevat henkilökohtaisena loukkauksena. Aloittajan tarina voi siis hyvinkin olla oikeasti tapahtunut.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
-
totuusvoittaaaina
Tämä on tapahtunut suomi24 keskustelussa http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3781
-
Bergerac
Pääsääntöisesti asia on niin, että ovelta ovelle sekä tutkistelun alkuvaiheessa vilpittömät Jehovan Todistajat käyttäytyvät niinkuin ihmiset. Pääsääntöisesti asiallista käytöstä.
Vaikka ns Seuran asettama kuvainnollinen lasikupu/palomuuri/en kuuntele -ilmiö astuu varajärjestelmänä käyttöön, mikäli Seuran kannalta ikäviä/hankalia/valheellisia tms asioita nostetaan esiin.
Rippeli taisi mainita sukuriidat/väittelyt (todistaja vs ei-todistaja/luopio tms, oletan)? Sen mitä kokemuksesta ymmärrän, niin näissä tilanteissa vilpittömään todistajaan Seuran asettama kuvainnollinen lasikupu/palomuuri/en kuuntele -ilmiö on voimissaan 150% teholla. Sivutuotteena saattaa olla vilpittömän todistajan osalta närkästyminen ja päreiden palaminen, joka saattaa esiintyä kieltämättä epäasiallisena käytöksenä. Sekä mahdollisesti myös välien jäätymisenä vilpittömän todistajan aloitteesta.
Vaikka ns Seuran asettama kuvainnollinen lasikupu/palomuuri/en kuuntele -ilmiö astuu varajärjestelmänä käyttöön, mikäli Seuran kannalta ikäviä/hankalia/valheellisia tms asioita nostetaan esiin.
Rippeli taisi mainita sukuriidat/väittelyt (todistaja vs ei-todistaja/luopio tms, oletan)? Sen mitä kokemuksesta ymmärrän, niin näissä tilanteissa vilpittömään todistajaan Seuran asettama kuvainnollinen lasikupu/palomuuri/en kuuntele -ilmiö on voimissaan 150% teholla. Sivutuotteena saattaa olla vilpittömän todistajan osalta närkästyminen ja päreiden palaminen, joka saattaa esiintyä kieltämättä epäasiallisena käytöksenä. Sekä mahdollisesti myös välien jäätymisenä vilpittömän todistajan aloitteesta.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
- Tony
Nyt täytyy kyllä sanoa, että olet erehtynyt pahemman kerran. Ensinnäkään Jehovan todistajat eivät edes saa osallistua jehovantodistajuutta käsittelevien keskustelupalstojen keskusteluihin. Silloin harvoin kun heitä palstoilla on, he eivät lähde kuvaamasi kaltaiseen toimintaan, vaan keskittyvät puolustelemaan uskontoaan.totuusvoittaaaina kirjoitti:Tämä on tapahtunut suomi24 keskustelussa http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3781
Kohtaamasi henkilöt ovat todennäköisesti ihan tavallisia kokopäivätrolleja. Henkilöitä joiden harrastuksena on häiriköidä erilaisilla keskustelupalstoilla. Tällaiset puuhastelijat vain innostuvat jos lähdet mukaan leikkiin tai luulet heitä virheellisesti joksikin mitä he eivät ole.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Ei ole mitään perusteita, että Jehovan todistaja(t) olisivat tällaisen käytöksen takana. Suomi24 on niin trololol palsta että sieltä nyt ei asiallista keskustelua välttämättä kannata etsiä. Tuolta nyt voi löytyä jos minkämoista ohikulkijaa yms.
Puolestani tuo häirikköpalsta saa olla. Suosittelen samaa muille.
Puolestani tuo häirikköpalsta saa olla. Suosittelen samaa muille.
-
totuusvoittaaaina
Onko se tyypillistä, että jos he kirjoittavat sinulle jotain heidän opistaan ja et ole sen jälkeen heidän kanssa samaa mieltä he alkavat nimittelemään sinua lukihäiriöiseksi tai tyhmäksi ym. Jos kirjoitat heille lisää omia näkemyksiäsi he alkavat haukkumaan narsistiksi eli oikeassa olemisen vaativaksi
- Tony
Sinun täytyisi nyt ensimmäiseksi sisäistää, että sinä et ole ollut Suomi24-palstalla tekemisissä Jehovan todistajien kanssa. Tämä selvä?totuusvoittaaaina kirjoitti:Onko se tyypillistä, että jos he kirjoittavat sinulle jotain heidän opistaan ja et ole sen jälkeen heidän kanssa samaa mieltä he alkavat nimittelemään sinua lukihäiriöiseksi tai tyhmäksi ym. Jos kirjoitat heille lisää omia näkemyksiäsi he alkavat haukkumaan narsistiksi eli oikeassa olemisen vaativaksi
-
Veli-Hopea
Tony kirjoitti:Sinun täytyisi nyt ensimmäiseksi sisäistää, että sinä et ole ollut Suomi24-palstalla tekemisissä Jehovan todistajien kanssa. Tämä selvä?totuusvoittaaaina kirjoitti:Onko se tyypillistä, että jos he kirjoittavat sinulle jotain heidän opistaan ja et ole sen jälkeen heidän kanssa samaa mieltä he alkavat nimittelemään sinua lukihäiriöiseksi tai tyhmäksi ym. Jos kirjoitat heille lisää omia näkemyksiäsi he alkavat haukkumaan narsistiksi eli oikeassa olemisen vaativaksi
Nettitrollaajien ja vakiohäiriköiden silmätikuksi on näemmä jouduttu. No nämähän eivät ole mikään ryhmä todistajia, joskin voi olla mahdollista että joku tapa-jt yksilötasolla palstalla trollailee tai häiriköi. Ei silläkään siinäkään tapauksessa ole mitään yhtenäistä itse todistajuuden kanssa.
Jos tuosta "kiusaamisesta" todistajia "ryhmänä" / "joukkona" [todistajia]** syyttää, mennään kyllä metsään.
-
totuusvoittaaaina
Ainakin he puolustavat jehovan todistajien oppia. Vain sananvoima on siellä ilmoittanut ettei kuulu heihin kun ei ole kaikista asioista samaa mieltä