Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tällä viikolla on seurakunnissa jo luettu tai luetaan myöhemmin pari kirjettä, joissa on uusia muutoksia Jehovan todistajien toimintaan.

Kuva

Kuten arvata saattaa, osa muutoksista koskee rahaa ja sen lahjoittamista haaratoimistolle.

Muutoksia tulee myös lehtien levittämiseen ja raportointikäytäntöön.

Vartiotorniseura on keksinyt maailmanlaajuisen uuden rahankeräystavan. Sillä on oikein oma nimi, MAJ. Käytännössä se tarkoittaa, että haaratoimisto haluaa Suomessa kaikkien muiden lahjoituksen lisäksi vielä seurakuntien sitoutuvan yhteensä noin 100000 euron lahjoituksiin vuodessa. Tuo perustuu suositukseen, minkä mukaan jokainen seurakunnan julistaja lahjoittaisi 5 euroa 20 senttiä.

Lue lisää: http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s499.html
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Festus »

Oikeesti?

Voi Jeesus...
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Tony »

Lyhennettynä:

Rakkaat veljet, olemme siirtyneet vakuutusbisneksen kiehtovaan maailmaan, kiitos että haluatte rahoittaa liikeideamme.
Kirje seurakunnille kirjoitti:Palvelusvuonna 2016 MAJ:n arvioidut kustannukset saadaan peitettyä, jos tähän tarkoitukseen tehdään noin 5,20 euron lahjoitus julistajaa kohden. Tämä ei tarkoita sitä, että kunkin julistajan odotettaisiin lahjoittavan juuri tämän summan, vaan vanhimmisto voi ehdottaa seurakunnalle summaa, joka lahjoitettaisiin seurakunnan varoista maailmanlaajuiseen työhön. Ja seurakunta voi tehdä tästä päätöksen. Julistajat voivat tehdä lahjoituksia paikallisen seurakunnan kuluihin tämän päätöksen mukaisesti.
Järjestölle ei siis enää riitä että sillä on kaksi lahjalaatikkoa per sali, joista toisen lahjalaatikon lahjoitukset tilitetään järjestölle, vaan jatkossa myös toisen lahjalaatikon varoista osa menee järjestölle. Enää tarvitsee vain lahjoittaa enemmän.

Kun Martinlaakson sali paloi 2006, Leinonen kertoi että rakennuksessa on palovakuutus. Joku vakuutusjärjestely on siis jo olemassa ja tästä toinen kaveriksi?
Kirje seurakunnille kirjoitti:Koska näitä lahjoituksia ei "korvamerkitä" mitään tiettyä tarkoitusta varten, jotkut seurakunnat saattavat lahjoittaa keskimääräistä summaa enemmän.
Huh, ehdin jo huolestua etteivät seurakunnat pystyisi lahjoittamaan enempää kuin on ehdotettu. Onneksi on uskollinen ja ymmärtäväinen orja kaikessa ylitsevuotavassa huolenpidossaan, ettei tällaista tilannetta pääse käymään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Tony »

Valtakunnansalien käyttöohjeessa kerrotaan salien avustusjärjestelystä, joka on siis käytännössä vakuutusjärjestely. Nyt rinnalle tulee vielä toinen vakuutusjärjestely, ainoastaan toisella nimellä?

Kuva

Tosin tämän uuden vakuutusjärjestelyn todellinen syy tulee ehkä ilmi sen selittävän lauseen ensimmäisessä kohdassa. Loppuosalla ei ehkä niinkään ole merkitystä?
Kirje seurakunnille kirjoitti:MAJ:n on tarkoitus ehkäistä aavistamattomia tapahtumia, jotka voivat vaikuttaa järjestöön, ja huolehtia niistä aiheutuvista kuluista. Tämän järjestelyn piiriin kuuluvat valtakunnansaleilla, konventtisaleilla ja haaratoimistoissa sattuvat tapaturmat sekä luonnononnettomuuksista, tulipaloista, kosteusvahingoista tai ilkivallasta johtuvat vahingot.

Oikeudenkäynti- ja korvauskulujärjestely?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tämän järjestelyn piiriin kuuluvat valtakunnansaleilla, konventtisaleilla ja haaratoimistoissa sattuvat tapaturmat sekä luonnononnettomuuksista, tulipaloista, kosteusvahingoista tai ilkivallasta johtuvat vahingot.
Mun on vähän vaikea ymmärtää että kerätään puolimiljoonaa ^^ noista syistä kun käsittääkseni kaikki salit on jo vakuutettu? Pidän tuota syytä valheena kunnes se selitetään paremmin niin että ymmärrän sen.

Kun Suomessa on noin 300 seurakuntaa, rahaa virtaa haaratoimistoon tämän järjestelyn myötä vuositasolla noin 300000 - 500000 euroa.
On kyllä kovasti kiihtynyt viimevuosina tämä rahan ruinaaminen. Muistelisin itse rahan olleen vain harvoin tapetilla, kun olin aktiivinen.

Kuvittelisin että hengellisyys ja tosipalvonta on se juttu, eikä raha.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hei Tony,ion niin samassa ajatuksessa sun kans.
Heti kun luin tän jutun alustuksen repesin nauraan :lol:
Seuralla on niin paljon ollu oikeudenkäyntejä ja korvauksia menossa maksuun - ei vähiten tää Australian keissi.
Siihen ne rahaa tarvii mut eihän asian oikeaa laitaa voi seurakunnissa sanoa,eihän ne raukat edes tiedä koko pedofilia tapauksesta.
(tai jos tietääkin nii sehän on vaan mustamaalausta vailla todellisuuspohjaa :roll: )
Mun täytyy niin mennä kuunteleen ku kirjeet luetaan ja lampaat nostaa kätensä myöntymisen merkiksi.. Mitä muutakaan ne voi?!
Hehe..
Mikä muuten on Australian tilanne,onko keissi paketissa ja tuomiot luettu,en oo just seurannu?
Jos näin ohi aiheen sopii mennä.
ryhdistäytynyt
Viestit: 458
Liittynyt: 14.02.2015 18:35

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

Veli-Hopea kirjoitti:
On kyllä kovasti kiihtynyt viimevuosina tämä rahan ruinaaminen. Muistelisin itse rahan olleen vain harvoin tapetilla, kun olin aktiivinen.

Kuvittelisin että hengellisyys ja tosipalvonta on se juttu, eikä raha.
Homma taitaa olla niin, että kukaan ei oiken enää anna vapaaehtoisesti, niin raha täytyy kerätä puolipakolla. Kuulin huhua, että eräässä englanninkielisessä seurakunnassa, jota köyhät maahanmuuttajat kansoittavat, niin lahjalaatikko ei kerää kuin pölyä.

Maailmanlaajuisesti jehovantodistajat ovat köyhää väkeä, joilta ei paljon hynää irtoa. Pienikin epäilys voi laskea edelleenkin jo minimiin huvenneen lahjoittamisen olemattomiin.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Avaakohan tämä jatkuva rahan kerjääminen todistajien silmiä siihen että kyseessä on vain amerikkalainen rahankeräys-lahko? Toivottavasti.

Kohta järjestö varmaan alkaa keräämään "vapaaehtoista" jäsenmaksua laskuilla, jolloin on helppo seurata kuka antaa ja kuinka paljon. Jos ei paimentamisesta huolimatta "lahjoita vapaaehtoisesti", voidaan henkilö lopulta merkitä.

Olen tämän ennenkin maininnut, mutta olen tyytyväinen etten koskaan antanut omasta tahdostani järjestölle mitään. Joskus vaimo ehdotti että parikymppiä tiputetaan ja oli jo nostanut rahat, ja ne sitten annettiin. Itse en koskaan antanut mitään vaikka remontin yhteydessä lupasin melko suuria summia kuukausittain. Kyllä, olen tästä jäynästä ylpeä. Kuva
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Maailmanlaajuisesti jehovantodistajat ovat köyhää väkeä, joilta ei paljon hynää irtoa. Pienikin epäilys voi laskea edelleenkin jo minimiin huvenneen lahjoittamisen olemattomiin.
Ei hätiä, kyseessähän on tosiuskonto joka on Jehovan ohjauksessa ja siunauksissa 24/7

Tarinoitahan on ylitsepursuavasti, kuinka Jehova on ojentanut auttavan kätensä kun on ollut puutetta jostakin.
Eiköhän tämä kansallensa ( lahkopomoille) nyttenkin vippaa fyffeä, ette heidän tarvitse olla puutteessa.

Eihän sitä nyt kannata köyhiltä rivijäseniltä nyhtää, sitä vartenhan tuo taivaanisä on ja ainakin vtseuran matskun mukaan on jatkuvasti sormet pelissä tuon lahkon jutuissa.

Joten eiköhän Morriksien ja Lössien Letteineen kannata notkistaa hieman polviansa ja esittää rukoukset kädet "ristissä" että pappa pitäisi omistaan huolen.
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 11.11.2015 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kättä pystyyn vaan alistumisen merkiksi kokouksessa. Varmaan onkin suosittua seuraa sellainen, joka ei kättään nosta. Inhottavaa kyykytystä, vaikka eihän lahjoitusten määrää välttämättä oikeasti kytätä kenenkään kohdalla.

Vakuuttamatta jättämisessä ei kai sinänsä ole mitään kummallista, esim. valtiolla ei ole tapana vakuuttaa omaisuuttaan koska siellä lasketaan, että tulee halvemmaksi maksaa vahingot itse. Suurella omaisuusmassalla voi noin ollakin, eipähän tarvitse maksaa vakuutusyhtiöiden katteita.

MAJ-rahaston luomisen ajoitus vaan herättää omat kysymyksensä, kun yleinen säästövimma on muutenkin päällä. Jos rahaston perustamisen syy on hyväksikäyttökorvausten pelko, niin mikään "aavistamattomien tapahtumien" varalta perustettu rahasto ei taida kyseessä olla. Olisihan tuon voinut aavistaa, että paska lentää jossain vaiheessa tuulettimeen.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Aavistamattomia tapahtumia, joo. Harmageddonin tuloa on aavisteltu useaankin otteeseen, mutta pedo-oikeudenkäyntejä ei yhtään etukäteen aavistettu, sen kaltaisille ihmisille kun oli teroitettu että koskaan ei saa ottaa paikalle kahta silminnäkijää?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Voimantorni
Viestit: 989
Liittynyt: 07.06.2009 16:16

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Kaarmis kirjoitti:Aavistamattomia tapahtumia, joo. Harmageddonin tuloa on aavisteltu useaankin otteeseen
Saisikohan Harmagedoninkin ostettua rahalla... Tässähän voisi olla liikeidean saumaa. Jw.org kaupallistaisi maailmanlopun! Sitten voisi kätevästi syyllistää jäsenistöä siitäkin, ettei loppua näy eikä kuulu. Kun eivät ole lahjoittaneet vielä riittävästi RAHAA Jehovalle, nämä vähä-uskoiset!
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Uusia kirjeitä - uusia muutoksia

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Aivan killeri-idea :-D
Vastaa Viestiin