Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

kysyväeieksy

Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja kysyväeieksy »

Hei! Tunnen kaksi jt-pariskuntaa ja molemmat parit väittävät etteivät kenttäile,sillä ovat pystyneet maksamaan itsensä ulos hommasta. Kokouksissa käyvät ja töiden salliessa konventeissa. Olen täältä ymmärtänyt,että kentät ja kokoukset on pakko kaikille jopa "elitisteille" joita kaverini sanojensa mukaan edustavat, ja jo myös korkeamman tulotason johdosta.
Maksamalla isompia lahjoituksia voi saada itsensä ulos ja kuitenkin pysymään aktiivien (arvostettujen) joukossa? Pyytäisin teiltä selvennystä mikä on asioiden todellinen laita? :wtf:
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ei kovin uskottava tarina, että todistajat hehkuttaisivat ulkopuolisille kuinka maksavat seurakunnalle isompia lahjoituksia ettei heidän tarvitse osallistua toimintaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ei pysty allekirjoittamaan tällaista ulosmaksua.
Sitäpaitsi vaikka kenttäily on "pakollista" se on kuitenkin vapaaehtoista.

Yhtä hyvin voi olla kenttäilemättä ja myös maksamatta. Ei siitä mitään sanktiota tule ,mutta motkotusta sitäkin enemmän.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
kysyväeieksy

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja kysyväeieksy »

Kiitos vastauksesta! Olen meinaa muutaman kerran tiedustelut heiltä kenttäilystä ja vastauksena sain kummaltakin osapuolelta etteivät käy kuin konventeissa ja kokouksissa. Maksavat niin sanotusti korvauksena isompaa lahjoitusta. Ohi mennen kun olen kadulla olleiden jt:den kanssa jutellut niin ovat sanoneet ettei järjestön sisällä ole eri-arvoisuuksia tai kahtia jakoa. Kaikki samassa veneessä,siksi tuo kuittaus ihmetyttää kun itsekin olen siinä käsityksessä ollut että eliitti porukallakin on velvoitteita vaikka omassa porukassaan olisivatkin.

Kokouskutsuja ja luettavaa saan vieraillessani heidän luonaan vaan siihen se jääkin.

Summa summarum,vaikka (satu)järjestöstä onkin kysymys tulin tänne varmistamaan mikä on faktaa/fiktiota :think:
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Tony »

kysyväeieksy kirjoitti:Kiitos vastauksesta! Olen meinaa muutaman kerran tiedustelut heiltä kenttäilystä ja vastauksena sain kummaltakin osapuolelta etteivät käy kuin konventeissa ja kokouksissa. Maksavat niin sanotusti korvauksena isompaa lahjoitusta.
Sellainen homma vain, että tällaista järjestelyä ei Jehovan todistajilla ole olemassakaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tony kirjoitti:
kysyväeieksy kirjoitti:Kiitos vastauksesta! Olen meinaa muutaman kerran tiedustelut heiltä kenttäilystä ja vastauksena sain kummaltakin osapuolelta etteivät käy kuin konventeissa ja kokouksissa. Maksavat niin sanotusti korvauksena isompaa lahjoitusta.
Sellainen homma vain, että tällaista järjestelyä ei Jehovan todistajilla ole olemassakaan.

Joo, ei ainakaan järjestön puolelta mutta yksittäisten todistajien omatunto on aika venyvä.

Voi tämä paikkaansakin pitää sillätavalla että yksittäiset todistajat kuvittelevat jonkin lahjoituksen korvaavan kenttätunnit jehovallensa.

Onhan tässä vuosien varrella törmätty vaikka minkänäköisiin selittelyihin ja venymisiin. Yksikin oli vapauttanut itsensä kenttäpalveluksesta kun oli vähän niinkun "julkkis" ( vaikka ei sinnepäinkään)

Meinas että ei ole julkkisten hyvä käydä julkisesti kenttäilemässä että hän tekee sitten sen sijaan (niin varmaan) puhelin ja nettipalvelusta.

Minkälaiseen tahansa venymiseen sitä voi törmätä, vaikka tällaiseen että rahalla korvaa "työnsä".

Silti jos näin, ne on yksilöiden valintoja
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
kysyväeieksy

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja kysyväeieksy »

Hyvä,että sain pohjaa väitteille täältä. Hölmöltä saatan kuulostaa kysyessäni,mutta en oikeasti ole itse jt vaikka kavereina niitä onkin. Nuokin ovat jäänne kouluajoilta tähän päivään asti ja vieraillessani heidän luonaan tulee usein puheeksi järjestön toiminta. :roll:


Poikki puoleista puhetta en ole yhden murhaavan katseen jälkeen pystynyt aloittamaan joten he sitten puhuvat ja kehuvat sekä tarjoavat kutsuja/materiaalia. Täältä foorumilta viisastuneena olen alkanut vähentämään yhteydenpitoa sillä täällä on tullut vahvasti esiin se tosiasia,että materiaalien ja vakituisten vierailluiden myötä alkaa "rakkauspommitus".

Kiitän vielä kerran oikeasta tiedosta! :)
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Voishan tuo puoliksi totta olla. Kynätunti paperiin ja rahaa lahjalaatikkoon.
Mutta ei kyllä julkisesti tuollaista ole todellakaan olemassa. Olis melkoisen eriarvoistavaa touhua. Todistajat pitää julkisuuskuvansa puhtaudesta kiinni kynsin ja hampain, joten tollanen touhu tulis äkkiä muidenkin tietoon...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mä voisin jopa kuvitella että jollain yksittäisellä paikkakunnalla tuollainen järjestely saattaisi olla tottakin? Eliittijeppuvanhimmisto "maksaa" srkn tyytyväiseksi, saamaansa valtaa vastaan?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Kaarmis kirjoitti:Mä voisin jopa kuvitella että jollain yksittäisellä paikkakunnalla tuollainen järjestely saattaisi olla tottakin? Eliittijeppuvanhimmisto "maksaa" srkn tyytyväiseksi, saamaansa valtaa vastaan?
Että rahalla voisi vapauttaa itsensä kenttäpalveluksestako? Meillä pitkään poissa olleilla saattaa ajoittain vilkas mielikuvitus jyrätä arkirealismin yli.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Moni olisi kyllä taatusti valmis maksamaan, jos vain mitenkään voisi välttää tuon puolipakon nimeltä kenttäpalvelus. Omaltakin kohdaltani muistan, että kaikki kenttäreissut tapahtuivat pitkin hampain. Monen omatunto kuitenkin parkkiintuu siten, että sitä aletaan tekemään pelkästään kynällä.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Tony »

Olisihan tuo hieno bisnesidea. Saada jengi maksamaan siitä ettei niiden tarvitse tehdä jotain, mitä heidän ei ole muutenkaan pakko tehdä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tony kirjoitti:Olisihan tuo hieno bisnesidea. Saada jengi maksamaan siitä ettei niiden tarvitse tehdä jotain, mitä heidän ei ole muutenkaan pakko tehdä.
Joo siitä voisi tehdä virallista vartiotornilehden kautta.

Ensin vähän minimivaatimusta että hyvä määrä kenttätunteja on keskiarvoltaan sellainen 20 tuntia
Ja jos esimerkiksi sairastuu tai estyy niin rahallisella lahjoituksella voi myös korvata tätä sillä verukkeella että tämä tuki menee jokatapauksessa hyvän uutisen tukemiseen. "Maailmanlaajuisen saarnaamistyön tukemiseen."

Vaikka niin että 20€ saa merkata 2 tuntia :thumbup:

Nyt kannattaisi puutarhatien kyllä tämän lukiessaan ottaa tämä meidän ehdotus vakavasti.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

En tarkottanu että ääneen olis kukaan sanonu toisilleen että fyffellä ei tarvii käydä kentällä, vaan kenttäpalvelusvalvoja on vaan vaistonnu että srkn sihteerikin tekee pelkkiä kynätunteja. Kulttuurijehovia srkn johtotehtävissä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Shamaani

Re: Jt-kaverieni väittämiä kenttäilystä ym.

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Minulle vanhin sanoi että aivan minimi mitä pitää tehdä paratiisiin pääsemiseksi, on juurikin kenttätyö. Itse en kovin vahvasti usko siihen, että maksamalla vapautus olisi seuran virallinen toimintatapa. Ehkä ylemmillä tasoilla voisikin olla mahdollista, mutta rivijäsenten kohdalla ei. Korkeintaan yksittäisen seurakunnan vanhimmiston aivopieru saada joku huonosti mukana oleva tulemaan kokouksiin.

Itselle tulee mieleen, että henkilö tietää hyvinkin miten "pakollista" se kenttätyö on ja siksi sitten lahjoittaa jotta omatunto pysyisi puhtaana. Kompensoi siis huonoa tulosta rahallisesti. :think:
Vastaa Viestiin