Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Joakiminhanskat

Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Joakiminhanskat »

Johanneksenpojan sivulle oli ilmestynyt punainen kirjoitus ja linkki videoon, joka ei auennut millään tavalla. Kirjoitus oli punaisella ja siinä oli jotain juttua et kaikella on määräaikansa ja kaikki loppuu aikanaan tai jotain ton tyyppistä.

Tarkoittakohan tuo teesi sitä, että Johanneksenpoika on sulkemassa sivustonsa kokonaan? En oikein muuten ymnmärrä punaisella kirjoitetun tekstiosuuden sisältöö.
Dna mainioksessa sanotaan...elämä on!
Mikäli näin on, niin eihän mikään täällä oo ikuista. Että näin.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Tony »

JP:n terveiset:
Olen juuri nyt elämässäni ikään kuin neljän tien risteyksessä. En tiedä pitäisikö mennä suoraan, kääntyä vasemmalle vai kääntyä oikealle. Kaikki vaihtoehdot tuntuvat tällä hetkellä huonoilta. Ensi viikko voi tuoda ratkaisun, tai sitten ei.

Saarnaajan teksti on laitettu sivulle varmuuden vuoksi sen takia, että jos se "tie", minkä joutuisin valitsemaan, sivut sulkisi. Se jäisi näin ollen viimeiseksi julkaisuksi, ikään kuin "testamentiksi". Ei ole kuitenkaan todennäköistä, että sivut sulkeutuvat.

Mutta asia on auki. Ken elää, hän näkee...
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Kyllä https://youtu.be/s4tm-RUAkmI ainakin itselleni aukesi.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

No jopas nyt... Jotain isompaa on taustalla, kun vajaa viikko aikasemmin lopetti tänne kirjottelun ja nyt kotisivutkin vaakalaudalla. Ei enää kiinnostus/jaksaminen riitä? Toki tuohon auttais lisäkäsien mukaanottaminen, mutta vuosia omana projektinaan pitämään sivustoon voi olla vaikea saada haluamaansa lisäkättä...
Kuhan ei jt-touhuun palaa mukaan :?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Shamaani

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Nukahtanut kirjoitti:Ei enää kiinnostus/jaksaminen riitä?
Omien sanojensa mukaan vuosikymmen tullut täyteen erottamisesta. Oma veikkaus on, että ei ns. kiinnosta enää.

Elämässä on loppujen lopuksi erittäin paljon muutakin tekemistä jos vain antaa sille mahdollisuuden. Vuosikemmenessä kerkee elämä kuitenkin muuttua paljonkin. Ehkä (jos hyvin menee) jopa niinkin paljon että joku päivä vain herää ja huomaa, ettei enää koe tarvetta puhua todistajuudesta eroamisen haasteista ja Vartiotorniseuran pahuudesta; niin sanotusti kasvaa siitä ulos. Itsellä on joissain todistajuuteen liittymättömissä asioissa käynyt juuri näin. Ne eivät enää vaivaa tai kiinnosta samalla tavalla kun aivot vain omillaan päästivät niistä irti. :)
Nukahtanut kirjoitti:Kuhan ei jt-touhuun palaa mukaan :?
Paluuseen en usko, mutta mielestäni hänen oma valintansa jos haluaa palata. En ala siitä ketään moralisoida. En tosin asioista tiedä sen tarkemmin, joten minun osaltani asia jää tähän. Mutta oli syy mikä tahansa, niin toivotan silti onnea ja menestystä! :wave:
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Eiköhän noi paluuhommat voi unohtaa suorilta. :D
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Tony kirjoitti:Eiköhän noi paluuhommat voi unohtaa suorilta. :D
Nojoo, huono vitsi oli :) Harva tosissaan lähtenyt enää takaisin palaa. Sama kuin ampuis itteään jalkaan...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Voisi tulla JP:lle suomenennätys siinä, miten pitkä ryömimisaika vaaditaan ennen takaisinottoa seurakuntaan. Tai enpä tiedä. Ehkä haaratoimistokomitean kanssa voisi suoraan neuvotella sopimuksen? Ne kaverit vaikuttavat jotenkin, miten sen sanoisi, joustavilta ja käytännöllisiltä.
Shamaani

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Nukahtanut kirjoitti:
Tony kirjoitti:Eiköhän noi paluuhommat voi unohtaa suorilta. :D
Nojoo, huono vitsi oli :) Harva tosissaan lähtenyt enää takaisin palaa. Sama kuin ampuis itteään jalkaan...
Miksi ei samantien vaikka päähän? Lopputulos vastanee jollain tasolla ainakin toisiaan. :roll: :lol:
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Polyester kirjoitti:Voisi tulla JP:lle suomenennätys siinä, miten pitkä ryömimisaika vaaditaan ennen takaisinottoa seurakuntaan. Tai enpä tiedä. Ehkä haaratoimistokomitean kanssa voisi suoraan neuvotella sopimuksen? Ne kaverit vaikuttavat jotenkin, miten sen sanoisi, joustavilta ja käytännöllisiltä.
Mietin joskus ihan samaa asiaa. Luopioaktivismi lienee pahin rikkomus. Tuskin ihan puoli vuotta riittäisi salilla yksin istumista.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Polyester kirjoitti:Voisi tulla JP:lle suomenennätys siinä, miten pitkä ryömimisaika vaaditaan ennen takaisinottoa seurakuntaan. Tai enpä tiedä. Ehkä haaratoimistokomitean kanssa voisi suoraan neuvotella sopimuksen? Ne kaverit vaikuttavat jotenkin, miten sen sanoisi, joustavilta ja käytännöllisiltä.
No jos JP:n ja mun kanssa asioineen vanhimman lupauksesta voi jotain päätellä, niin suomenennätys lienee pikemminkin ryömimisajanjakson lyhyys. Mulle luvattiin välitön paluu kunhan laitan paprun vetämään. Eräälle toiselle tänne kirjoittaneelle luvattiin toisen espoolaisen vanhimman toimesta sama pikapaluu ja tähdennettiin, että ainoastaan 15 minuuttia riittää raporttia kuukaudessa. Tosin yksi kynätunti on ripeämmin raapaistu kuin kaksi numeroa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Eräälle toiselle tänne kirjoittaneelle luvattiin toisen espoolaisen vanhimman toimesta sama pikapaluu ja tähdennettiin, että ainoastaan 15 minuuttia riittää raporttia kuukaudessa.
Millähän raamatun opilla tuollaista voi luvata? Eiks se oo vähän niinkuin anteeksiantamatonta syntiä jo, kun kirjoittelee täällä?

Vai voidaanko anteeksiantamatonkin synti antaa anteeksi joissakin äärimmäisissä tilanteissa?

Olisiko täällä kirjoittelusta aiheutunut Jehovan asioille harmia kun synti pyhää henkeä vastaan venyy venymistään niin paljon ettei sitä oikeastaan olekaan?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Shamaani

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Minua kiinnostaisi myös tietää, että onko joku hardcore julkiluopio joskus oikeasti otettu takaisin? Tai edes perus luopio, jonka tiedetään olevan/olleen.

Ihan vain sillä, että eräs vanhin sanoi minulle tuosta samasta asiasta että luopiona oleminen lähentelee jo Pyhän Hengen rienausta.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

eräs vanhin sanoi minulle tuosta samasta asiasta että luopiona oleminen lähentelee jo Pyhän Hengen rienausta.
Olen ehdottomasti samaa mieltä tämän vanhimman kanssa. Kun irtisanot itsesi ~100 vuotta vanhasta amerikassa keksitystä uskonlahkosta, se on ehdottomasti juuri pyhän hengen rienausta, varsikin jos keskustelet tuosta lahkosta internetissä.

En sitten tiedä kenen rienausta se on jos lähtee muista hihhuliryhmistä ja keskustelee niistä. Rienaako helluntalaisuudestakin luopunut pyhää henkeä?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Johanneksenpojan sivut sulkeutumassa?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Millähän raamatun opilla tuollaista voi luvata?
Varmaan sillä samalla Raamatun opilla, jolla Raamatussa veljeksi mainittu (preesens) on kuitenkin entinen seurakunnan jäsen.
Eiks se oo vähän niinkuin anteeksiantamatonta syntiä jo, kun kirjoittelee täällä?
Nimenomaan näin ja vielä tarkemmin ottaen se on syntiä Vt-seuran valheellisuutta vastaan.
Vai voidaanko anteeksiantamatonkin synti antaa anteeksi joissakin äärimmäisissä tilanteissa?
Koskahan olemme viimeksi havainneet tilanteen, jossa hallitsevaa luokka noudattaisi niitä samoja sääntöjä, joita se opettaa salikansalle noudatettavaksi?
Olisiko täällä kirjoittelusta aiheutunut Jehovan asioille harmia kun synti pyhää henkeä vastaan venyy venymistään niin paljon ettei sitä oikeastaan olekaan?
Mä lähtisin purkamaan tuota ongelmaa paljon kauempaa, vaikka Raamatun ennustuksista, joista yksikään ei ole toteutunut. Jeesuksen katteeton paluulupaus onkin sitten aivan omaa luokkaansa ongelmana. Raamatun jumalalla on kyllä pinnalla aivan muut harmit kuin Vt-seura ja sen jumalaton meno taikka tuon menon kritisointi.
Vastaa Viestiin