kesän 2017 konventti ohjelma

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: kesän 2017 konventti ohjelma

Viesti Kirjoittaja Polyester »

ModestMuse kirjoitti:Mä taas kun heitin tätä argumenttia että kuinka heikko usko tosiaan on kun ei saa mitään kriittistä siitä lukea, niin sain vastaukseksi että "tarviiko koskea päällä olevaa hellaa tietääkseen sen olevan kuuma"
Nämä on niitä "riittää kun tuntee oikean rahan" -jekutuksia, mutta kai tämä asia usein pyöräytetään jotenkin niin päin, että "tiedämme kyllä varmasti, että tämä on totuus, mutta koska Saatana on mestari petkuttamaan ihmisiä..." ja sitten tällä perusteella ei lueta filosofiaa eikä kriittistä materiaalia, eikä keskustella luopioiden kanssa, ja täytyy jatkuvasti vahvistaa uskoa jotta se pysyisi yllä. Ja pisteet kotiin siitä, että onpas meidän uskomme vahva.

Siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen viimeistään soida, kun neuvotaan sensuroimaan tietoa itseltään, mutta eihän uskontopäissään vastahurahtaneen nousussa tai pidempään törpötelleen turtuneessa tilassa sellaisesta osaa aina välittää.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: kesän 2017 konventti ohjelma

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

ModestMuse kirjoitti:Mä taas kun heitin tätä argumenttia että kuinka heikko usko tosiaan on kun ei saa mitään kriittistä siitä lukea, niin sain vastaukseksi että "tarviiko koskea päällä olevaa hellaa tietääkseen sen olevan kuuma"
Tarvitsee, jos se hella on vaikka rikki, eikä lämpene. Näyttää ulkoisesti toimivan, merkkivalo palaa, mutta oikeasti ei toimi. Kuin amerikkalainen rahankeräyslahko. Puhutaan rakkaudesta, tosin kuin jäykät asianajajat, mutta toimitaan aivan toisin.
Shamaani

Re: kesän 2017 konventti ohjelma

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

ModestMuse kirjoitti:Mä taas kun heitin tätä argumenttia että kuinka heikko usko tosiaan on kun ei saa mitään kriittistä siitä lukea, niin sain vastaukseksi että "tarviiko koskea päällä olevaa hellaa tietääkseen sen olevan kuuma"
Samalla kuitenkin kokouksessa siteerataan suoraan Raamattua että uskoaan pitää testata jotta varmistutaan asioista. Muistakaa tosin tehdä se ainoastaan meidän julkaisuillamme!
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: kesän 2017 konventti ohjelma

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ModestMuse kirjoitti:Mä taas kun heitin tätä argumenttia että kuinka heikko usko tosiaan on kun ei saa mitään kriittistä siitä lukea, niin sain vastaukseksi että "tarviiko koskea päällä olevaa hellaa tietääkseen sen olevan kuuma"
Nämä järjestön esittämät kuvaukset ovat aina vähän tällaisia näennäissopivia. Päällä olevan hellan tuntee jo siitä vierestäkin tuntoaistinsa avulla että se hehkuu kuumuuttaan ja se on todellista fyysistä tuntemusta.

Mutta jehovantodistajiin se uppoaa nätisti.

Itse kun on jo kauan ollut poissa järjestön aivopesusta niin näkee jo tuollaisten vertausten lapsellisuuden.

En ainakaan itse kykenisi enää vertaamaan kuumaa hellan liettä kriittiseen arviointiin järjestöstä. Tuntuu paremminkin kuumalta nuo järjestön opetukset ja höpötykset. Jokin niissä kuumottaa pahasti, jopa niin että ihan häiritsee.

Kun se kuitenkin on raamatunkin mukaan niin ettei itseään oikein voi nostaa sinne korkeimmalle pallille. Se täytyy tapahtua niiden muiden toimesta se nostaminen.

Jokainen voi kehua itseään mutta todelliset aikaansaannokset ne ratkaisevat. Järjestö on historiansa aikana usein osoittautunut raamatun ilmoittamaksi vääräksi profeetaksi. Sellaista järjestöäkö muiden pitäisi kunnioittaa ja korottaa - tuskimpa.

Kuitenkin järjestö pyrkii peittelemään noita vääräksi profeetaksi osoittautumisiaan valehtelemalla suoraan jos asiasta kysytään suoraan tai vesittää kysymyksen vastakysymällä että mistäs luopiolähteestä tuokin kysymys nyt sitten on repäisty.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin