Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tällaisen bongasin Siskojen salaisesta fb-ryhmästä:
Onko uusin juttu totta vai huhua: vuosikokouksessa on paljastettu kuka on pohjan kuningas? Tietääkö joku täällä asiasta? Puhe on kuulemma jossain järjestön sivulla kuunneltavissa.
En löytänyt sitä.
Lienee pelkkä väärinymmärrys, eikä itselläni ole intoa asiaa sen enempää tutkia, mutta kiinnostaa nyt, alkaako lähisukulaisilta tulla paluupommituksia.

Onko jollain mitään hajua aiheesta?
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Hmm, mielenkiintoista jos olis nimetty joku tietty valtio tuohon rooliin. Viimeisin nimetty kuningas tais olla Neuvostoliitto ja sekin kaatui yli 25v sitten :)
Sen jälkeen puhe noista kunkuista on ollut todella varovaista
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vai että oikein "paljastettu". :D Ikäänkuin järjestö olisi ollut kovin oikeassa aikaisemmissa "paljastuksissa" ja erilaisten kuninkaiden arvausleikissä.

Ainakaan itse en ole törmännyt tällaisiin spekulaatioihin vuosikokouksen osalta. Järjestön suorittamat Pohjan ja Etelän kuninkaiden arpomiset on olleet siinäkin mielessä mielenkiintoisia, että niillä ei ole ollut välttämättä mitään tekemistä ilmansuuntien kanssa. Mutta mitäs pienistä, innokkaille kulteille käy mikä ilmansuunta ja vuosiluku tahansa, jos sillä saa porukan tärisemään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Niin tai näin, järjestöllä on kyllä ollut hämmästyttävä kyky olla oppimatta menneistä virheistään. Olen joskus sellaisenkin mietteen kuullut, että viisas oppii toisten virheistä, keskivertoihminen omista virheistään (siis kantapään kautta) ja tyhmä ei opi mistään.

Jos jostain päin nyt tärisyttää, niin Venäjältä varmaan.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Juu-u onhan se paljastettu kaaaaauuuuuan sitten?
Venäjähän se vai oliko peräti neuvostoliitto?

No tjaa mikäs siinä jos nyt paljastetaan uusi. En tiennytkään että sitä voi noin vaan vaihtaa jos vanha alkaa liiaksi vituttamaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Polyester kirjoitti:... että viisas oppii toisten virheistä, keskivertoihminen omista virheistään (siis kantapään kautta) ja tyhmä ei opi mistään.
Mulla on sellainen tunne, että tuo "viisas oppii toisten virheistä" ei yleensä taida olla mahdollista. Tämähän näkyy jo eduskuntapuolueista. Vaikka ovat maistereita niin eivät opi edes omista virheistään, vaan tekevät koko ajan samoja virheita ja pettävät lupauksensa heti kun valtaan pääsevät.

Jos noin korkeasti koulutetut eivät kykene oppimaan, muuta kuin vain sen että miten omaa palkkaa siellä nostetaan ja omia etuja pelkästään ajetaan, niin huonolla mallilla on.

Mutta monissa maissa on vielä huonommin. Esmes Venäjällä ei makseta enää palkkoja työntekijöille ollenkaan. No mistä ne verorahat sitten tulevat ja kannattaako lopulta töitä tehdä - jos palkat ovat yleisesti puoli vuotta myöhässä tai firma menee sopivasti konkkaan ettei palkkoja tarvikaan maksaa. Siellä toimitaan todella tyhmästi.

Venäläisten kohdalla voi tilanne taantua niin paljon, että siellä ei pysy elossa muuten kuin metsästämällä ja kalastamalla. Kyllä Laatokassa varmaan kalaa riittää. Sinne vain ongelle koko Venäjän poppoo.

Meillä Suomessa menee vielä hyvin, jos muihin maihin verrataan. Mutta kuinka kauan? Niin kauan kuin rahahanat EKP:stä ja IMF:ltä ovat auki. Ei sen kauempaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Venäläisten kohdalla voi tilanne taantua niin paljon, että siellä ei pysy elossa muuten kuin metsästämällä ja kalastamalla.
Nooh. Se, mikä uutisista silmään sattuu, on kalastaminen Suomenlahden pohjukassa. Jäälautoilta sitä sitten ihmisiä kopterilla poimitaan. Tavallinen musikka on aina Venäjällä ollut köyhä ja oppinut kasvattamaan kaalinsa vaikka kerrostalon nurkalla, maaseudulla ja miksei kaupungissakin pitämään potsunsa vaikka kylpyammeessa, ellei parempaa paikkaa löydy.

Ei, veli hyvä, ei veli venäläinen ihan pikkujuttuihin sorru ja se on hyvä se. Oligarkit ovat asia erikseen.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Polyester »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Mulla on sellainen tunne, että tuo "viisas oppii toisten virheistä" ei yleensä taida olla mahdollista. Tämähän näkyy jo eduskuntapuolueista. Vaikka ovat maistereita niin eivät opi edes omista virheistään, vaan tekevät koko ajan samoja virheita ja pettävät lupauksensa heti kun valtaan pääsevät.

Jos noin korkeasti koulutetut eivät kykene oppimaan, muuta kuin vain sen että miten omaa palkkaa siellä nostetaan ja omia etuja pelkästään ajetaan, niin huonolla mallilla on.
On myös sanottu: "Poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan" (Axel Oxenstierna). Tutkinto ei tee ihmisestä välttämättä viisasta, eikä estä putkinäköisyyttä tai omaan pussiin pelaamista. Kyllä monet poliitikot toisaalta yrittävät hyvääkin - järjestelmä vain on monimutkainen eikä kovin uskottavaa vaihtoehtoa ole mielestäni tarjottu. Vähemmän uskottavia vaihtoehtoja kyllä.
Lukijoiden kysymyksiä Vartiotorni 2015 kirjoitti:Innokkaina Jumalan sanan tutkijoina olemme hyvin kiinnostuneita näkemään, kuka lähitulevaisuudessa omaksuu ”pohjoisen kuninkaan” osan. Kuka sitten kansakuntien liittoumaa johtaneekin, olemme varmoja kahdesta asiasta: 1) Magogin Gog ja hänen armeijansa kukistetaan ja tuhotaan, ja 2) hallitseva Kuningas Jeesus Kristus pelastaa Jumalan kansan ja vie sen uuteen maailmaan, jossa vallitsee rauha ja todellinen turvallisuus (Ilm. 7:14–17).
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2015364

Ja 3) näitä odotellessa on epäilemättä sopivaa, ja suorastaan kiireellisen tärkeää, totella hallintoelintä, kenttäillä ja lahjoittaa.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Vieras kirjoitti:Tällaisen bongasin Siskojen salaisesta fb-ryhmästä:
Mua lähinnä kiinnostaa, mistä löydän tämän siskojen salaisen fb-ryhmän? :)
Truth Does Not Fear Investigation.
Vieras

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mua lähinnä kiinnostaa, mistä löydän tämän siskojen salaisen fb-ryhmän? :)
Olemalla tarkkaan valittu sisar 200+ naisen joukossa tai kikkailemalla laittomuuksilla
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Ei fb-ryhmä, mutta ilmeisesti jehovantodistajille tarkoitettu keskustelufoorumi, jossa onkin jo veikkailtu Venäjää pohjan kunkuksi.

http://jwtalk.net/forums/forum/26-jw-ne ... formation/

Neuvostoliitto se on, hupsista ja kappas vaan, no ehkä islamilainen maailma sitten, ei vaan ehkä sittenkin Venäjä. Näin se valo kirkastuu. Tässä vaiheessa tietysti vielä epävirallisesti.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Polyester kirjoitti:Ei fb-ryhmä, mutta ilmeisesti jehovantodistajille tarkoitettu keskustelufoorumi, jossa onkin jo veikkailtu Venäjää pohjan kunkuksi.

http://jwtalk.net/forums/forum/26-jw-ne ... formation/

Neuvostoliitto se on, hupsista ja kappas vaan, no ehkä islamilainen maailma sitten, ei vaan ehkä sittenkin Venäjä. Näin se valo kirkastuu. Tässä vaiheessa tietysti vielä epävirallisesti.

Kiitti linkistä, mielenkiintoista luettavaa! :)
Hassua jotenkin, että todistajat kovasti uhoavat ja kuulostavat varmoilta siitä että "kyllä Jehova näyttää niille", tai että Jehova kyllä puuttuu asiaan.

Mutta, mulle herää kysymys... millon Jehova on IKINÄ puuttunut yhtään mihinkään?
Lähinnä näyttää siltä, että Jehovaa ei kiinnostaa mikään mikä todistaisi hänen olemassaolonsa?
Hänhän voisi kaikkivoimaisena tehdä pienenkin pr-tiedoitustilaisuuden ja häneen uskovien määrä moninkertaistuisi. Raamatussahan sanotaan, että hän haluaa kaikkien pelastuvan? Mutta silti kieltäytyy tekemästä yhtään mitään sen suhteen, että ihmisillä olisi mitään syytä uskoa edes hänen olemassaoloon?
Truth Does Not Fear Investigation.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ModestMuse kirjoitti:
Mutta, mulle herää kysymys... millon Jehova on IKINÄ puuttunut yhtään mihinkään?
Lähinnä näyttää siltä, että Jehovaa ei kiinnostaa mikään mikä todistaisi hänen olemassaolonsa?
No, mutta ... etkö muista että Raamattu todistaa ite ittensä. Ja näethän puut metsässä ja hämähäkinverkot. Miten hienosti ne onkaan tehty. Jehovan työt näkyy luonnossa.
Hänhän voisi kaikkivoimaisena tehdä pienenkin pr-tiedoitustilaisuuden ja häneen uskovien määrä moninkertaistuisi. Raamatussahan sanotaan, että hän haluaa kaikkien pelastuvan? Mutta silti kieltäytyy tekemästä yhtään mitään sen suhteen, että ihmisillä olisi mitään syytä uskoa edes hänen olemassaoloon?
Nii'in ... mutta silloin ihmisten olisi liian helppo uskoa Jehovaan ja uskossa ei olisi silloin koeteltua laatua.
Ja silloinhan Jehova ei voisi kostaa kellekään mitään, koska kaikki uskoisivat liian helposti. Tosi uskovathan ovat Raamatun mukaan pieni nimelleen omistettu kansa, kuten Jehoavantodistajat ovat.

Nih, jottas tiedät ... senkin heikkouskoinen. :)
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
ModestMuse kirjoitti:

Nih, jottas tiedät ... senkin heikkouskoinen. :)
Moi Jehova kaikkivaltias! :wave:
Passaako kysyä toisen kysymyksen vai saako tästäkin taas tulipallosta ohimoon?
Mulle tuli kans mieleen sellainen kysymys sulle että miten se kuvastaa sun "täydellistä oikeudentuntoa", että silloin tulevaisuudessa kun kaikille vihdoin paljastat itsesi ja "kaikki on tietävä että minä olen Jehova", niin silloin on sit jo liian myöhäistä uskoa suhun ja haluta olla jehovantodistaja? Monet, minä mukaanlukien, ovat vuosikaudet rukoilleet että antaisit jonkun todistuksen itsestäsi, että voisimme todella tietää että tosiaan olet olemassa. Ja sit kun viimein meidän rukoukseen vastataan, niin ollaankin jo kuolemassa :( Ei oo reilua!!
Truth Does Not Fear Investigation.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Polyester »

ModestMuse kirjoitti:miten se kuvastaa sun "täydellistä oikeudentuntoa", että silloin tulevaisuudessa kun kaikille vihdoin paljastat itsesi ja "kaikki on tietävä että minä olen Jehova", niin silloin on sit jo liian myöhäistä uskoa suhun ja haluta olla jehovantodistaja?
Jokseenkin samanlaisen päättelyketjun, tai kehän, voi löytää useammasta eri porukasta: kun Jumala toimii näin, sen täytyy olla oikein, koska Jumala ei toimisi väärin.
Vastaa Viestiin