Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Polyester kirjoitti:
ModestMuse kirjoitti:miten se kuvastaa sun "täydellistä oikeudentuntoa", että silloin tulevaisuudessa kun kaikille vihdoin paljastat itsesi ja "kaikki on tietävä että minä olen Jehova", niin silloin on sit jo liian myöhäistä uskoa suhun ja haluta olla jehovantodistaja?
Jokseenkin samanlaisen päättelyketjun, tai kehän, voi löytää useammasta eri porukasta: kun Jumala toimii näin, sen täytyy olla oikein, koska Jumala ei toimisi väärin.
Eli Jehovan todistajat voittavat aina!! Jos missään opetuksissa ei tarvitse olla mitään järkeä, heitähän on aivan mahdotonta voittaa!! Okei Jehova, sä voitit, Mä luovutan.... onneks sä tosiaan et ikinä tee yhtään mitään niin voin chillata vielä hetken :)
Truth Does Not Fear Investigation.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ModestMuse kirjoitti: Mulle tuli kans mieleen sellainen kysymys sulle että miten se kuvastaa sun "täydellistä oikeudentuntoa", että silloin tulevaisuudessa kun kaikille vihdoin paljastat itsesi ja "kaikki on tietävä että minä olen Jehova", niin silloin on sit jo liian myöhäistä uskoa suhun ja haluta olla jehovantodistaja? Monet, minä mukaanlukien, ovat vuosikaudet rukoilleet että antaisit jonkun todistuksen itsestäsi, että voisimme todella tietää että tosiaan olet olemassa. Ja sit kun viimein meidän rukoukseen vastataan, niin ollaankin jo kuolemassa :( Ei oo reilua!!
Tässähän onkin kysymys siitä että minkälaisten tekojen oikeudenmukaisuus on ihmisen mielestä oikein.

Jehovalla on ihan omanlaisensa oikeudenmukaisuus ja meidän ihmisten pitää vaan mukautua ajattelemaan kaikesta oikeudenmukaisuudesta samoin kuin Jehova ajattelee.

Silloin kun itse pääsin eroon jehovantodistajuudesta, niin sanoin vanhimmille oikeuskomediassa että " olen lukenut raamattua järjestyksessä alusta asti aina Joosuan kirjaan asti. Sen jälkeen en enää halunnut jatkaa lukemista".
Miksi sanoin noin? ... Koska en pystynyt samaistumaan tuohon Jehovan oikeudenmukaisuuteen. Haluan uskoa mieluummin ihmisten oikeudenmukaisuuteen. Se menee paremmin järkeen.

Vanhin sanoi minulle, että "olisit vain jatkanut lukemista niin olisit mukautunut vähitellen ja omaksunut oikean ajattelun, niin olisit välttynyt tältä". Tuona iltana minut erotettiin.


Toinen syyhän on se että kun on joku ihan lähitulevaisuudessa tapahtuva tapahtuma ennustettuna, jossa kuolee jos ei ole onnistunut olemaan hyvä jäsen lahkossa, niin se pelottelu kuolemalla on hyvä työkalu lahkolle. Porukka pysyy lahkon rahoittajana, kun ei uskalla lähteä pois.

Oikeasta Jumalasta - jos sellainen on - niin Hänen ajatuksistaanhan me emme tiedä mitään. Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja, jolla on auktoriteettia vain sen vuoksi että se koostuu tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista. Emmehän edes voi tietää oliko Jeesusta olemassa.

Yhtä hyvin Zeuksen poika Herkules saattoi olla olemassa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Oikeasta Jumalasta - jos sellainen on - niin Hänen ajatuksistaanhan me emme tiedä mitään. Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja, jolla on auktoriteettia vain sen vuoksi että se koostuu tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista. Emmehän edes voi tietää oliko Jeesusta olemassa.

Yhtä hyvin Zeuksen poika Herkules saattoi olla olemassa.
Nämä ovat sellaisia ajatuksia mihin on helppo samaistua ja itsekin on tulllut joskus hoettua ettemme me oikeasti tiedä tästä maailmankaikkeudesta juuri mitään .

Mitään en lähde torille asioita totuutena kailottamaan etten vain tule "opetettua" mitään väärää.

Minulle paras tie tuntuisi olevan puolueettomuus ja joskus koen että myös väärässä olemiseenkin olisi oikeus.

Jos minut pitää tappaa sen takia että olen puolueeton, väärässä tai en kuulu amerikkalaiseen satavuotiaaseen uskontoklubiin, siitä vaan...ihan vapaasti. Pelota ei yhtään, olenhan ollut olematon ennen alkuanikin, ei se ole minulle mitään uutta.


Tarut on taruja, ahneus ahneutta. Yritän välttää osallistumasta mitenkään kenenkään pahoihin tekoihin, myös vtseuran pahoihin tekoihin.
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 20.03.2017 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Veli-Hopea kirjoitti:Jos minut pitää tappaa sen takia että olen puolueeton, väärässä tai en kuulu amerikkalaiseen satavuotiaaseen uskontoklubiin, siitä vaan...ihan vapaasti. Pelota ei yhtään, olenhan ollut olematon ennen alkuankin, ei se ole minulle mitään uutta.
Tämä on aina yhtä hyvä havainto. Olemme kaikki olleet ikuisuuksia olematta - oliko se pelottavaa, kuka muistaa? Tuntuiko se joltain? Tuliko aika pitkäksi?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:

Jehovalla on ihan omanlaisensa oikeudenmukaisuus ja meidän ihmisten pitää vaan mukautua ajattelemaan kaikesta oikeudenmukaisuudesta samoin kuin Jehova ajattelee.
Niinpä! Näin ihmisaivoilla vois esimerkiksi järkeillä, että Jehovan väite, että hän "haluaa kaikkien pelastuvan" olis aivan puppua myös siinä suhteessa, että hän on antanut tämän pahan asianjärjestelmän jatkua näinkin kauan.
Joka vuosi syntyy paljon enemmän lisää maailmallisia suhteessa Jehovan todistajien kasvuun, eli todistustyön mahdottomuus korostuu jatkuvasti. Olis kannattanut puhaltaa peli poikki kauan aikaa sitten??
Ps. Mulla on salaisuus... :shh: Mä tykkään tästä asianjärjestelmästä, enkä haluan sen päättyvän.. :shifty:
En tarvitse pelastusta mistään asiasta, paitsi ehkä jehovantodistajuuden seurauksilta :problem:
Truth Does Not Fear Investigation.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ModestMuse kirjoitti:Olis kannattanut puhaltaa peli poikki kauan aikaa sitten??
Näinhän siinä piti Jeesuksen mukaan käydä. Peli oli määrä viheltää poikki jo 1.vuosisadalla, ennenkuin kaikki Jeesuksen nähneistä ehtisivät kuolla. Mutta miten kävi? Jeesus erehtyi ennustuksessaan.
Ps. Mulla on salaisuus... :shh: Mä tykkään tästä asianjärjestelmästä, enkä haluan sen päättyvän.. :shifty:
En tarvitse pelastusta mistään asiasta, paitsi ehkä jehovantodistajuuden seurauksilta :problem:
Nykyiset asiainjärjestelmät ovat tavallisten ihmisten rakentamia juttuja perustuen historiaan. Monien epäonnistumisten aikaansaamien - pakon edessä kokoonkursittujen - ratkaisujen toistamista. Mutta uusin asein ja kehittyneemmällä teknologialla.

Maailmanjärjestyksessä on paljon hyvääkin, ja se on tullut juurikin sotien seurauksena. Esim. orjuus loppui länsimaista Amerikan sisällissodan seurauksena.

Sotakin siis voi saada hyvää aikaan, vaikka siitä esitetään aina ne kaikkein huonoimmat puolet.

Sodat myös aina saavat teknologian ja tieteen kehittymään harppauksella eteenpäin. Tietokoneen kehittämisen tarve alkoi jo maailman sotien aikana kun oli suuri tarve keksiä, miten radiolähetykset saadaan salattua niin ettei vihollinen niitä ymmärrä. Radiosignaalit kun eivät rajoja tunne.

Nykyään on syttynyt kvanttitietokoneen rakentamisen kilpailu valtioiden välille. Joka sen ensiksi saa rakennettua kunnolla toimivaksi, niin sillä valtiolla tulee olemaan yliote muihin valtioihin.
Ja tämä tällainen tieteellinen kilpailu onkin paljon rakentavampaa kuin sota tai maailmansota, jossa kaikki osapuolet myös paljon häviävät.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Vieras kirjoitti:Tällaisen bongasin Siskojen salaisesta fb-ryhmästä:
Onko uusin juttu totta vai huhua: vuosikokouksessa on paljastettu kuka on pohjan kuningas? Tietääkö joku täällä asiasta? Puhe on kuulemma jossain järjestön sivulla kuunneltavissa.
En löytänyt sitä.
Lienee pelkkä väärinymmärrys, eikä itselläni ole intoa asiaa sen enempää tutkia, mutta kiinnostaa nyt, alkaako lähisukulaisilta tulla paluupommituksia.

Onko jollain mitään hajua aiheesta?
Edellinen Vartiotorni-seuran vuosikokous pidettiin 1. lokakuuta 2016, eikä siellä ilmoitettu minkäänlaista "uutta valoa". Salaisilla sisarilla taitaa nyt olla vähän heikot tietolähteet. Se ei tosiaalta Jehovan todistajien keskuudessa ole koskaan estänyt jänskien juorujen levittämistä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

.......ihmisaivoilla vois esimerkiksi järkeillä, että Jehovan väite, että hän "haluaa kaikkien pelastuvan".....
Niinpäniin ja myöskin "ihmisellä on luontainen halu elää ikuisesti" väite on sellainen jota kannattaisi ihan vakavasti istua alas pohtimaan josko se näin todella on.

Elämähän on lyhyt ja joskus tuntuu että se jää vähän kesken mutta onko todella ikuisen elämän halu luontainen?

Haluaako kaikki sitä?

Onko se väärin jos kaikki eivät halua sitä?

Saako olla tyytyväinen annettuun aikaan aikaan ilman että siitäkin rangaistaan?

Mitä yksilössä on vikana mikäli tämä ei tunne tarvetta sen pidempään, missä tämän "luontainen halu " on?


Henkilökohtainen mielipiteeni on että voisi kai sitä hetken pitemmänkin stintin vetää, silti kun tätä vaan hiljaisuuksissaan miettii, elämä on minulle ihan sopivan mittainen eikä tunnu minkäänlaisia pakollisia tarpeita elellä pidemmästi, eikä todellakaan ikuisesti .

No ^^ eiköhän tuonkin toteamisesta tule jonkinlainen merkintä sinne Jehovan elämän kirjoihin niin saa alkaa miettimään jonkinlaista sanktiota siitäkin ja vittu senkus miettii jos ei ole parempaa tekemistä.

Elämä on helpompaa kuin kuolemanpelko on voitettu. Kukaan ei voi sillä yrittää huijata minulta rahaa taikka kiristää tekemään yhtään mitään,varsinkaan töitä minkään ihmisvetoisten järjestöjen hyväksi.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Jehovan elämän kirjoihin niin saa alkaa miettimään jonkinlaista sanktiota siitäkin ja vittu senkus miettii jos ei ole parempaa tekemistä
Mä henkilökohtaisesti olen erittäin huolissani Jehovan hyvinvoinnista. Usein me itsekkäänä mietittiin että kuinka meillä riittää tekemistä paratiisissa ikuisesti, mutta entä Jehova? Mitäs sitten kun kaikki on täydellisiä ja Saatanaa ei ole, ei ole ketään joiden elämää pitäis enää kytätä ja miettiä kenet pelastetaan ja kenet tuhotaan. Ketään ei tarvitse tappaa enää. Miten käy kun Armeijoiden Jehovaa ei enää tarvita, ja rukouksiakaan tuskin tulvii enää niin paljon, koska ihmisiä on vähemmän, ja rukoilulle ei Koeta olevan enää niin tarvetta elämän täydellisyyden vuoksi.
Tällaisesta turhanpanttina olemisesta jos mistä voi koitua vakavia ongelmia.
Truth Does Not Fear Investigation.
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

ModestMuse kirjoitti:Ketään ei tarvitse tappaa enää. Miten käy kun Armeijoiden Jehovaa ei enää tarvita, ja rukouksiakaan tuskin tulvii enää niin paljon, koska ihmisiä on vähemmän, ja rukoilulle ei Koeta olevan enää niin tarvetta elämän täydellisyyden vuoksi.Tällaisesta turhanpanttina olemisesta jos mistä voi koitua vakavia ongelmia.
Tänään "happihyppelyn" jälkeen tulin aukiolle josta kuului ääni "antakaa jumalalle sydämenne tutkittavaksi", nainen siinä seisoi istuimen päällä ja heiluttaen Raamattuaan ja ääni oli siitä kovimmasta päästä.
Tuli siinä mieleen ihanko kirjaimellisesti se sydän pitäisi antaa.
No tätä sydänten tutkintaahan se Jehova siellä paratiisissa sitten joutuu ihan työkseen tekemään, sielläkin kun synnintekijä kuolee satavuotiaana, näin ainakin Jesajan mukaan.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

sielläkin kun synnintekijä kuolee satavuotiaana, näin ainakin Jesajan mukaan.
Kova on jengin itseluottamus siihen että elää siellä yli sadan päälle.
En lähtisi allekirjoittamaan mitään nollasyntisopimuksia, se rikkoontuu kuitenkin.

Moniko todistaja luottaa siihen että tämä synnittömyys onnistuu, eihän se onnistu nytkään , eikä se onnistunut edes ensimmäiseltä ihmisparilta?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

No tätä sydänten tutkintaahan se Jehova siellä paratiisissa sitten joutuu ihan työkseen tekemään, sielläkin kun synnintekijä kuolee satavuotiaana, näin ainakin Jesajan mukaan.
Ahaa, eli Murphyn lain varjolla voi turvallisesti sanoa, että paratiisi ei tule kestämään sataa vuotta kauempaa.
Jos ihmisen on mahdollista tehdä jotain väärin, hän tulee tekemään jotain väärin jossain vaiheessa. Voi voi, ihan turhaa siis olin huolissani Jehovan tulevaisuudennäkymistä, huhhuh mikä helpotus :clap:
Eli jossain vaiheessa J ja J ovat taas kahteenpekkaan!
Mitähän vekkulia nämä kaksi klovnia keksivät seuraavaksi?! :lol:
Truth Does Not Fear Investigation.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jos ihmisen on mahdollista tehdä jotain väärin, hän tulee tekemään jotain väärin jossain vaiheessa.
Tämähän on vain positiivista.

Kun tulee päivä että kyllästyttää koko touhu ja naapurivanhimmankin näkeminen toistuvasti aamuin illoin ja siinä välissä muuttuu viimeiseksi pisaraksi, on luojan kiitos tällainen takaportti ja poispääsy.

Poispääsyä ei tarvitse tehdä edes itse vaan sekin hoidetaan puolesta.

Kävisin varmasti ihan piruuttain kuksimassa naapurivanhimman vaimoa jolla nollasyntisopparin saa purettua. Siinä voislähteä sitten hymysuin kohti tähtipölyjä
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Pohdintaa riittääkin, mutta Jumalan turhautumisesta ei ole syytä olla huolissaan, sellaisesta ei ole mitään näyttöä huolimatta ikuisuuden historiasta* joka Jumalalla jo on ollut ...
Ihmiskunta on pieni ja tärkeä osa tuota historiaa.

* Augustinus kirjoitti, että aika on olemassa vain luodussa maailmankaikkeudessa, joten Jumala on ajan ulkopuolella; Jumalalla ei ole menneisyyttä tai tulevaisuutta, vaan ainoastaan ikuinen nykyisyys. Lähde wikipedia art. Ikuisuus.

------------------

Vapaa tahto muuttuu Jumalan tahdoksi taivaan paratiisissa, sen täytyy muuttua aikanaan Jumalan tahdoksi myös maanpäällä sillä muutoin uusi kapina olisi mahdollista joskin sallimus puuttuisi tapahtumakulkuun estäen kapinan etenemisen josta ennakkonäkynä Ilmestys kuvaa viimeisen kapinan kun Saatana päästetään irti "vähäksi aikaa", tämän jälkeen elämälle koittaa henkisyyden aika sillä "Jumalan teltta" on heidän keskellään.
Vapaa tahto on siten suhteellista ja rajoitettua, ihmiskunnan alun historiassa Adam rikkoi tuota vapaan tahdon fokusta kohtaan; Saatanan vaikutuksesta tosin, huolimatta siitä ettei hänellä ollut taakkanaan perittyä epätäydellisyyttä jota myös perisynniksi kutsutaan ja lopulta vapaa tahto tulee jälleen vedetyksi Jumalan tahtoon takaisin, aikaan joka oli ennen syntiinlankeemusta ja aikaan ennen Saatanan kapinaa.
On oikeastaan yhtäaikaa järkyttävää ja pelottavaa ymmärtää se miten Jumala näki ennakkoon vaihtoehdon tulevasta kapinasta muttei silti pidättynyt luomistyöstä ja varmasti Hän myös näkee ettei tälläinen historia tule koskaan toistumaan tulevassa ajassa...ja miten voisikaan koska Adam ja hänen valintansa kuten me kaikki ja meidän valintammei olemme ainoalaatuisia.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onko pohjan kuningas valittu? (huhu)

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pro et contra kirjoitti:Vapaa tahto muuttuu Jumalan tahdoksi taivaan paratiisissa...
Silloin mitään vapaata tahtoa ei ole olemassakaan, on vain Jumalan tahto.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin