Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ai niin, Ariadnalle: Emme voi näissä yhteyksissä puhua klassisesta kreikasta. Se kuuluu Homeroksen aikaan. Jeesuksen aikana puhuttiin silloista yleis(koinee)kreikkaa. Tämän jälkeen tuli nykykreikka, olen ymmärtänyt.
Kiitos Jaakko, selitys oli sitä mitä odotin. Minusta vaan hakujen selitykset olivat oudot, kun sen olisi voinut jo heti kertoa, että ελθατω on saapua.

En tuota klassista tähän yhteyteen ajatellutkaan. vaikka klassisen kreikan, koineen ja nykykreikan eroissa ei niin suuria eroja olekaan kuin esimerkiksi latinan ja muiden romaanisten kielten eroissa.

Tässä yhteydessä tuo ερχομαι", on myös nykykreikkaa ja käy hyvin sanoa, että tulen, (olen tulossa) jos kreikaksi perääsi huudeltaisiin. :D
efedrin
Viestit: 64
Liittynyt: 24.11.2015 20:17

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja efedrin »

En malta olla kommentoimatta. Rauili on nyt sellaisessa kyydissä että pääkonttorillakin on vartiotonin lasit hyvin päässä jos saa jatkaa plogiaan!
Vieras

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Polyester » 23.03.2017 18:06

Rauli: Juudaksen tienaamat rahat käytettiin maan ostoon, kertoo Raamattu. En edellytä kauppakirjan näkemistä, jotta asia asettuisi kohdalleen Raamatussa.
Marjaana: Et toki. Vaikka se tarkoittaa sitä, että kahdesta tarinasta jompi kumpi on väistämättä virheellinen. Apostolien teot esittää tarinan aikamuodossa, jossa maa ostettiin ennen kuolemaan johtanutta onnettomuutta. Tämä ei voi mitenkään sopia yhteen Matteuksen kertoman kanssa, miltään osin.

Rauli: Voit lukea tekstini tuosta edellisestä, enkä ryhdy sitä enempää kertaamaan ja aiheesta jankuttamaan. Jokainen voi lukea minu perusteluni ja myös sinun. Eläköön näkemyseromme.

Rauli myöntää nöyrästi, että toisella on oikeus perusteltuun, eriävään näkemykseen? Tai sitten Raulin "äänessä" voi kuulla jonkinasteista ärtymystä :D

Viihdyttävää, mutta myös erittäin asiapitoista keskustelua on ollut. Ollaan ihan uskonkysymysten ytimessä ja rönsyjä riittäisi moneen suuntaan.
-------------------------
Näen Raulilla lahkon yleistaktiikan. Yritetään ujuttaa lahkon oppi, vedetään nenästä tarvittaessa (teokraattinen sodankäynti) jos tuodaan esille ristiriita tai Raulin virhe, niin ei enää keskustellakaan, eli yritetä päästä yhteisymmärrykseen ilman virheitä, ja psykologisesti turhauttava vastaus "voit lukea / saat uskoa / eläköön" tms. Mutta eihän Raulilla ole oikeutta myöntää vartiotornilausetta vääräksi. Hämäyssuihke ihmeteltävää sumupilveä ilmaan ja poistuminen takavasemmalle.
Pahuuden poistaminen, lahkon vasttustaminen edellyttäisi että lukijalle tulisi selvyys sitä kautta että asia väännettäisiin vielä rautalangasta esille (lainaus puolustusvoimien kouluttajilta) ja kysyä että pystyykö Rauli ymmärtämään asian, tai mikä siinä on sellaista mitä hän ei ymmärrä. Oikea vastaus olisi tietysti Raulilta että vartiotornia vastaan ei kapinoida, väitellä eikä suhtauduta muulla tavalla kuin että se on pyhää tekstiä.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Tony »

Rauli on innostunut kommentoimaan Seppo Heinolan blogausta Elämää avaruudessa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vempula
Viestit: 372
Liittynyt: 05.04.2015 09:04

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Vempula »

Tony kirjoitti:Rauli on innostunut kommentoimaan Seppo Heinolan blogausta.
Siltä näyttää. Marjaana kuittailee loistavasti. Hän muistuttaa Raulia Vartiotornin horinoista, joiden mukaan Jehova asustelisi Seulasissa. Napakymppi! Osui ja upposi.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Tony »

Siihen loppuikin Raulin into keskustella Marjaanan kanssa. Muille intoa vielä riittää. :D
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Mihin lie Rauli hävinnyt. Yli kuukausi edellisestä kommentista aikaa, eikä uuttakaan aihetta ole tullut. Onko luovuttanut taistelunsa?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Tony »

Yllättävän pitkään ollut tosiaan blogaamatta. En silti usko, että Rauli olisi vielä valmis lopettamaan. Ehkä ei ole vain löytänyt mielekästä aihetta. Siis sellaista, josta ei ole odotettavissa järjestöön liittyvää jatkokeskustelua. Tai sitten kirjoittelusta ja niihin liittyvistä keskusteluista on tullut palautetta Puutarhatieltä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kohta näemmä tulossa uutta blogia. Tosin kommentointia saatetaan rajoittaa aikaisempaakin hanakammin.
Kiitos sinulle Manu Ryösö puuttumisesta keskustelukulttuuriin täällä Kotimaa24:ssa. Olen tullut täsmälleen samoihin johtopäätöksiin kuin sinä kuluneiden kahden blogistivuoteni aikana, jopa pettymykseen asti. Tämä yksimielisyytemme huolimatta siitä, että uskonnollisilla vakaumuksillamme on melkoisen paljon eroa. Toisen vakaumuksen kunnioittamisessa haluan kanssasi sitten kyllä kilvoitella.

Olli Seppälän kommentit rohkaisevat minua julkaisemaan piakkoin uuden blogin, joka on jo aika kauan ollut valmiina. Se merkinnee myös sitä, että saan taas seurakseni ne pari kommentoijaa, jotka eivät juuri muuten täällä koskaan mitään kirjoittele.

Saas nähdä kuinka hyvin Manun esille ottama, mielestäni tavoittelemisen arvoinen kommenttilinjaus jatkossa toimii. Ja paljonko meillä on uskallusta nakata vuodatukset plogiotsikon vierestä roskakorin perukoille. Lupaan itse ainakin vielä yrittää.
https://www.kotimaa24.fi/blogit/no-comm ... ent-214158
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Shamaani

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Rauli on kuin itsestään epävarma teini-ikäinen netissä. Harmittelee kun kaikki muut eivät olekaan automaattisesti samaa mieltä hänen kanssaan. Tähän ajatusmaailmaan on todistajan myös erittäin helppo tuudittautua järjestön alaisuudessa, kun koko perhe, kaikki ystävät ja tuttavat ajattelevat kaikesta samoin. Sitten kun sattuu saamaan hieman valtaa jollain palstalla, niin alkaa armoton monotus sillä asenteella että on admin/moderaattori-status.
Jos oikein muistan niin monestihan hän on vedonnut tuohon, saadessaan kritiikkiä asiallisten kommenttien poistamisesta.

Paskan poistamisessa ei ole mitään väärää, mutta kun kommentteja sekä keskustelua aletaan tarkoituksellisesti ohjailla muokkaamalla tai poistamalla toisten asiallisia kommentteja niin mennään ojaan ja ryminällä. Tosin mitäpä muuta edes voisi olettaa ihmiseltä, kenet on aivopessyt järjestö joka käyttää täysin samoja taktiikoita.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Rauli kokee kai nyt saaneensa sivustatukea poistolinjalleen muilta blogisteilta, vaikka Raulihan aluksi poisti viestejä ja sulki kirjoittajia keskustelusta täysin mielivaltaisesti ja muutti linjaansa ilmeisesti vasta keskusteltuaan asiasta ylläpidon kanssa. Vartiotorniseuralle sananvapaus ei ole itseisarvo, vaan työkalu oman sanoman julistamiseen.
Jukka Kivimäki 23.05.2017 22:16

Kiitos aiheen esiin ottamisesta Manu. Nähdäkseni on hyvä tunnista erikseen asiallinen opponointi ja asiattomuuksiin käyminen.

Ensin mainitun poistaminen söisi blogistin omaa uskottavuutta. Jälkimmäinen syö uskottavuutta, jos sitä ei poista.
Jehovan todistajien uskonnon tapauksessa kyseessä on oksymoroni.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Eli eri mielipiteiden ja vasta-argumenttejen esittäminen on epäkunnioittavaa?
Mitäs kun Vartiotornin julkaisut ovat kautta vuosikymmenien tuominneet kaikki muut uskonnot, kaikki jotka eivät halua olla Jehovan todistajia, erilaiset elämäntavat kuin mitä he vaativat ihmisiltä, niin tämäkö sitten on kunnioittavaa? Vielä kun varta vasten kuljetaan ihmisten ovilla viemässä tällaista muita kunnioittavaa ja arvostavaa sanomaa?
Truth Does Not Fear Investigation.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ModestMuse kirjoitti:Eli eri mielipiteiden ja vasta-argumenttejen esittäminen on epäkunnioittavaa?
Muistan kun minulle pidettiin tutkistelua silloin kun olin teini-ikäinen mutanttijarkke, niin jos sanoin tutkistelussa jotain näsäviisasta tai jopa vasta-ajatuksia - enkä siis vastannut kirjan kysymysten mukaan - niin sain osakseni paheksuvia katseita.

Nämä katseet tehosivat minuun ja häpesin, vaikka todellisuudessa nyt jälkeenpäin ajateltuna se oli hieno asia että vastasi omilla aivoilla.

Harmillista että minut oli jo saatu pelon avulla silleen koukkuun. Harmagedonin pelon takiahan meikämanne kasteelle meni.

Eikö ollutkin tosi typerää. Siis syy oli harmagedonin pelko - ei rakkaus Jehovaan. No - pannaan se kehityshäiriö add:n piikkiin, niin ei tunnu niin pahalta.

Pahinta on kun vielä lietsotaan että Saatana haluaisi sinun ajattelevan juuri niin. Se alkaa estämään omien aivojen käyttöä. Lopulta ylittää rajan jossa ei uskalla ajatella vastustavia ajatuksia, koska ne ovat Saatanan panemia.

Ja ristiriita on kauhea sisällä kun tietää että jokin on pahasti pielessä, mutta ei uskalla ajatella Saatanan panemia ajatuksia. Lisäksi on jo henkisesti sairas siihen päälle.

Ja juoppo-äiti vain toisteli huojentuneena "poikahan on kuin herrankukkarossa " - mantraansa.

Isoveli jo alkoi oireilla tuolloin pahasti sanoen hankkivansa punaviiniä rituaali-itsemurhansa kunniaksi aikoen uhrata itsensä Jehovalle päästäkseen 144000 joukkoon taivaaseen.

Ei kannattaisi tuoda koskaa "Totuutta" näin sairaaseen perheeseen, jossa jokaisella on vähintäinkin vintti pimeenä. Seotaan vain entistä enemmän.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tony kirjoitti:Kohta näemmä tulossa uutta blogia.
Ei näy, ei kuulu. Josko Rauli saisi konventista uutta intoa blogailuun...
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Raulin blogi: viimeisen aterian juhlavieraat

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Tony kirjoitti:
Tony kirjoitti:Kohta näemmä tulossa uutta blogia.
Ei näy, ei kuulu. Josko Rauli saisi konventista uutta intoa blogailuun...
Nyt on kyllä mennyt yllättävän pitkä aika. Yleensä tuli kuukauden välein, välillä tiheämminkin noita.
Onko kiinnostus väittelyyn loppunut, joku antanut vähän nuhtelua, vai sattunut jotain muuta mikä laittanut Raulin taolle? Vaikea sanoa.
Konventti on kyllä yks asia, mistä Rauli vois todellakin innostua. Löytyy monta aihetta kirjoitteluun.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin