Tietääkö joku "päivän ja hetken", jolloin Harmagedon alkaa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mitä hallintoelimessä ja Vartiotorniseuran päätoimistossa ajateltiin vuodesta 1975?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuva: Konventtivideo 2017

Aluekonventeissa 2017 esitetyllä konventtivideolla Jehovan todistajiin kuuluva isoisä kertoo ajasta ennen vuotta 1975 näin:

Siihen aikaan jotkut odotti kovasti loppua ja ajatteli, että se tulis tiettynä vuonna. Jotkut jopa myi asuntonsa ja irtisanoi itsensä töistä. Täytyy sanoa, että olisin itsekin halunnut nähdä tämän järjestelmän päättyvän. Mutta joku siinä kaikessa häiritsi mua. Kun kävin kokouksissa ja tutkin Raamattua, muistin mitä Jeesus sanoi, että sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan. Mä oli vihkiytynyt Jehovalle enkä millekään päivälle. No se vuosi tuli ja meni, ja suurin osa niistä, joilla oli vääriä odotuksia, korjasi ajatteluaan ja pysyi mukana totuudessa. Me ei annettu periksi eikä luovutettu, vaan luotettiin Jehovaan.

Mitä Jehovan todistajien hallintoelimeen kuulunut Raymond Franz kertoo tuosta ajasta?

Kuva

Kuva

Kuka tai ketkä tuosta vuodesta 1975 puhuivat? Kuka tai ketkä lietsoivat odotuksia tuolle vuodelle?

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w467.html
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Tietääkö joku "päivän ja hetken", jolloin Harmagedon alkaa?

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Johanneksen poika kirjoitti:
Nukahtanut kirjoitti:Outoa kieltää asia, josta löytyy painettua tekstiäkin. Eikö olis helpompi vaan tunnustaa mokanneensa ja sanoa samalla valon kirkastuneen tai jotain muuta perinteistä?
Tämä konventissa esitetty video on mielestäni Vartiotorniseuran logiikan huipentuma. Videossahan käytännössä kerrotaan, että niillä, jotka uskoivat 100% Vartiotorniseuran oppeja ja kirjoituksia, oli "vääriä odotuksia". Juuri he joutuivat korjaamaan ajatteluaan pysyäkseen järjestössä mukana. Ne taas, jotka eivät uskoneet, olivat "hyviä Jehovan todistajia", koska he eivät kiinnittäneet huomiota mihinkään vuoteen, vaikka tuota vuotta Vartiotorniseura oli suuresti painottanut Harmagedonin lähtölaukausvuotena.

Kummallista. Uskollisia nyt jälkeenpäin moititaan, mutta ne joista asiat eivät tuntuneet todelta, kuten videon isoisä, nostetaan jalustalle.

Tällä tavalla vartiotorniseura ampuu itseään jalkaan. Heidän kannattaisi pitää kiinni niistä vanhan polven ihmisistä, jotka saattavat testamentata omaisuutensa Vartiotorniseuralle. Heitä ei kannattaisi suututtaa.

Tiedän tapauksen, joka on hyvin kuvaava tälle valehtelulinjalle. Kun konventissa oli esitetty tämä huijausvideo, eräs vuoden 1975 tapahtumat kokenut Jehovan todistaja tuli niin vihaiseksi, ettei hän enää pystynyt istumaan sisällä hallissa. Hän lähti ulos kävelemään ja ihmettelemään, miten suurta valhetta nyt videossa koko katsojajoukolle esitettiin. Hän oli itse elänyt tuon 1975-huuman ja tiesi, miten todellinen tuo Vartiotorniseuran ylimmän johdon hehkuttama lopun odotus silloin oli.

Nuoren polven Jehovan todistajat eivät välttämättä ole edes kuulleet vuoden 1975 merkitysestä Jehovan todistajille. Heidän kohdallaan video ei tietenkään soita mitään hälytyskelloja.
Pitää paikkansa, että ne jotka eivät esim. v. 1974 uskoneet täysissä määrin "uskollisen ja ymmärtäväisen orjaluokan" viestiä, että 6000 vuotta on se merkkipaalu, joka ilmoittaa tämän järjestelmän päättymisen 1975, niitä katsottiin vieroksuvasti ja he menettivät saavutettuja etuja seurakunnassa.
Tällainen henkilö, joka ei usko järjestön viestiä, (järjestön, jonka sanoma on tullut itse Jehovalta henkeytyksen avulla ) tällaisen henkilön katsottiin silloin olevan epäuskoinen, eikä näin ollen ansaitse veljien ja sisarrien täyttä luottamusta.

Nyt onkin asia niin, että ne, jotka olivat silloin epäuskoisen kirjoissa, ovat nyt TOSI KRISTITTYJÄ.

Ja silloiset "TOSI KRISTITYT" ovat nyt syypäitä koko suureen mokaan, kun ottivat tosissaan uskollisen ja ymmmärtäväisen orjaluokan viestin 1975 :n tapahtumasta.

Itse olen kerännyt näitä väärän profeetan sanomia viime vuosikymmeniltä jo kymmenittäin, eli aineistoni on jo sitä luokkaa, että en enää pelkää seurakunnan vanhemmistoa, kun todennäköisesti tulevat minua kuulustelemaan harhauskoisuudestani.

Tämä keskustelupalsta ja Johanneksenpojan sivut ovat minua siinä auttaneet.

Siitä kiitokset.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Tietääkö joku "päivän ja hetken", jolloin Harmagedon alkaa?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Occamin partaveitsi kirjoitti: Pitää paikkansa, että ne jotka eivät esim. v. 1974 uskoneet täysissä määrin "uskollisen ja ymmärtäväisen orjaluokan" viestiä, että 6000 vuotta on se merkkipaalu, joka ilmoittaa tämän järjestelmän päättymisen 1975, niitä katsottiin vieroksuvasti ja he menettivät saavutettuja etuja seurakunnassa.
Tällainen henkilö, joka ei usko järjestön viestiä, (järjestön, jonka sanoma on tullut itse Jehovalta henkeytyksen avulla ) tällaisen henkilön katsottiin silloin olevan epäuskoinen, eikä näin ollen ansaitse veljien ja sisarrien täyttä luottamusta.

Nyt onkin asia niin, että ne, jotka olivat silloin epäuskoisen kirjoissa, ovat nyt TOSI KRISTITTYJÄ.

Ja silloiset "TOSI KRISTITYT" ovat nyt syypäitä koko suureen mokaan, kun ottivat tosissaan uskollisen ja ymmmärtäväisen orjaluokan viestin 1975 :n tapahtumasta.
Ajatelkaa miten kauheaa on, että järjestö kääntää asiat aivan päinvastoin kuin mitä ne ovat. Tämä menisi täydestä ehkä kaikille - mahdollisesti exillekin jossain määrin, ellei olisi "exä-oppositiota" joka tuo asiat oikein esiin.
Tämä harmittaa järjestöä, koska se uhkaa sen rivejä jatkuvasti. Mutta on mahtavan hyvä asia että oppositio on ja koko ajan laajenee sitä mukaa kuin exiä syntyy lisää.
Itse olen kerännyt näitä väärän profeetan sanomia viime vuosikymmeniltä jo kymmenittäin, eli aineistoni on jo sitä luokkaa, että en enää pelkää seurakunnan vanhemmistoa, kun todennäköisesti tulevat minua kuulustelemaan harhauskoisuudestani.
Hienoa! Oletkin ollut hyvin perusteellinen näköjään ja se on mielestäni hienoa. Olisi kiva jos jaksaisit alkaa esitellä varastoasi väärän profeetan sanomista vaikka tällä saitilla. Se olisi varmastikin mahdollista sinulle, mutta tietysti se riippuu siitä että kiinnostaako sinua tällainen urakka. Itse toivoisin että kiinnostaisi. :D
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin