"Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

"Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tämän jutun otsikko on otettu Helsingin aluekonventin loppupuheesta. Tuon puheen piti Ari Hakkarainen.

Kuva

Kuva
Kuva: Konevnttivideo

Lauantai-iltapäivällä oli konventissa hienoja puheita. Sunnuntai-iltapäivän loppupuhe oli näihin verrattuna suuri pettymys, varsinkin teknisesti, mutta myös sisältöön olisi kaivattu jotenkin selvempää otetta. Hakkaraisen perustelut puheessa esitetyille väitteille eivät vakuuttaneet. Puheesta jäi tyhjä olo.

Puhujana oli siis kokenut Ari Hakkarainen. Hän alisuoritti tuon viimeisen puheen pitämisen. Puheesta huokui ajoittain hermostuneisuus. Hakkaraisella oli välillä valtava kiire. Mihin? Hänen äänenvaihtelunsa oli olematonta. Puhe oli monotonista ja erittäin raskasta kuultavaa.

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s793.html
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Yhteensä 23 kastettua! Jo on kurjaksi mennyt.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Veli-Hopea kirjoitti:Yhteensä 23 kastettua! Jo on kurjaksi mennyt.
Mitäs konventteja nää nyt on? Alkukesän piiri?
Kauas on tultu 10v takaisesta jolloin vielä satakunta kastettii kerralla...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Nukahtanut kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Yhteensä 23 kastettua! Jo on kurjaksi mennyt.
Mitäs konventteja nää nyt on? Alkukesän piiri?
Kauas on tultu 10v takaisesta jolloin vielä satakunta kastettii kerralla...
Tämä konventti oli Helsingin ensimmäinen aluekonventti. Ennen vanhaan sitä sanottiin piirikonventiksi.

Jos kastettavien määrät eivät olleet kovin kummoisia, ei läsnäolijamäärätkään mitään ennätystasoa olleet. Konventin lopussa ilmoitettiin läsnäolijamäärät:

Helsingin aluekonventissa oli läsnä 4883. Samaan aikaan pidetyssä englanninkielisessä konventissa oli läsnä 892. Vaasassa pidetyssä ruotsinkielisessä konventissa oli läsnä 899. Joten yhteensä näissä kolmessa konventissa oli läsnä 6674. Lukumäärä ei päätä huimaa. Laskua vuosien takaisista huippuluvuista on todella paljon.
Vieras

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kyllä moni kuuntelija on lähtenyt pettyneenä kotiin! Hoetaan tuota samaa lopun täytyy olla hyvin lähellä ja kuitenkin samassa puheessa jo suunnitellaan ensi kesän konventtia eli vedetään matto pois jalkojen alta. Pakko jaksaa vielä sinnitellä seuraavaan kesään asti ennen harmagedonia vaikka voimat ovat jo aivan finaalissa.

Ollaan erottu asiasta kolme vuotta sitten mutta mitään uutta tuossa puheessa ei tullut, samaa jaaritusta vuodesta toiseen :thumbdown:
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Onhan se loppu aina lähempänä, se yleinen tuomiopäivä, tämän maailmanaikojen loppu; mitä sitten merkitseekään ja kuinka kukanenkin taho Raamatuita tämän suhteen tulkitsee.

Ei ole myöskään kristityn henkilökohtaisella tasolla odotus uusi asia, 1600-luvun kirjoittaja kuvailee;

1.Rakkahin Jeesus, miks viivyt sä vielä? / Raskas on kulkuni maisella tiellä. / Saavu, ja silloin kun tahtosi lie, / kärsivä kulkija luoksesi vie! / Oi saavu, Jeesus, / miks viivyt sä vielä, / miks viivyt sä vielä? / Raskas on kulkuni maisella tiellä, / tällä tiellä.

2. Kaikki on turhuutta auringon alla. / Kukkaset riemun vie tuoni ja halla. / Rikkaus, nautinto, kauneus maan, / kaikki on usvaa ja haavetta vaan. / Oi saavu, Jeesus, / miks viivyt sä vielä, / miks viivyt sä vielä? / Raskas on kulkuni maisella tiellä, / tällä tiellä.

3. Herra ei unohda kaipaavaa lastaan. / Valmistu, sieluni, auttajaas vastaan! / Keskellä yötäkin tulla hän voi, / taivainen häälaulu kutsuna soi. / Oi saavu, Jeesus, / miks viivyt sä vielä, / miks viivyt sä vielä? / Raskas on kulkuni maisella tiellä, / tällä tiellä.



Säv.Johann Sebastian Bach 1736

San. Christ.Veselovius 1690

Uudistettuna Siionin kannel , Evankelisen liikkeen laulukirjaan 1961
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:Ei ole myöskään kristityn henkilökohtaisella tasolla odotus uusi asia, 1600-luvun kirjoittaja kuvailee;
Kristillisyydessä katteeton toivorikkaus lopun suhteen on kehitetty huippuunsa sen estämättä, että kyseisen lopun arkkitehti sijoitti tuon lopun ajanlaskumme ensimmäiselle vuosisadalle:
”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)

"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28 UMK)

"Oppikaa nyt viikunapuusta kuvauksena tämä: Niin pian kuin sen nuori oksa mehevöityy ja työntää esiin lehtiä, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin myös te, kun näette kaikki nämä, tietäkää, että hän on lähellä, ovilla. Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät missään tapauksessa katoa.” (Matt. 24:34 UMK)

”Jeesus sanoi hänelle: ”Sinä itse sanoit sen. Mutta minä sanon teille: tästä lähin tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.”” (Matt. 26:64 UMK)

”Hän sanoi heille lisäksi: ’Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.’” (Mark. 9:1 UMK)

Ja hänen istuessaan Öljyvuorella temppeliä vastapäätä Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas alkoivat kysyä häneltä yksityisesti: ”Sano meille: milloin nämä tapahtuvat, ja mikä tulee olemaan tunnusmerkkinä siitä, milloin kaikkien näiden päättymisen on määrä tulla?” Niin Jeesus rupesi sanomaan heille: ”Katsokaa, ettei kukaan eksytä teitä. Monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja eksyttävät monia. Mark. 13:3-6 UMK)

"Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Mark. 13:30 UMK)

”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK)

"Mutta minä sanon teille totuudenmukaisesti: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27 UMK)

Kun eräät myöhemmin puhuivat temppelistä, miten se oli kaunistettu hienoilla kivillä ja sille omistetuilla esineillä, hän sanoi: ”Päivät tulevat, jolloin näistä, mitä te parhaillaan katselette, ei jätetä tähän kiveä kiven päälle maahan hajottamatta. ”Sitten he kysyivät häneltä sanoen: ”Opettaja, milloin nämä oikein tapahtuvat, ja mikä tulee olemaan tunnusmerkkinä siitä, milloin näiden on määrä tapahtua?” Hän sanoi: ”Katsokaa, ettei teitä eksytetä, sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja: ’Määräaika on tullut lähelle.’ Älkää menkö heidän peräänsä. (Luuk. 21:5-8 UMK)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32 UMK)
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Toisaalta:
John 21: 18.Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
19. Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".
20. Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
21. Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
22. Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
23. Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?" KR-38
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

se yleinen tuomiopäivä
Tämä Jehovan tuomiopäivä on kyllä hassu.

Sama kun itse kirjoittaisi muurahaiskeon väelle murkkukielellä kirjan että "tuomiopäivä" tulee ja poltan bensalla kaikki jotka eivät miellytä minua.

Odotelkoo sitä satoja, korjaan tuhansia vuosia sukupolvien vaihtuessa.

Tuomiopäivä kun koittaa ja shellin 95 nitro leimahtaa, niin tästä mahtavasta teosta saa varmasti ylistystä ja kunniaa.

Siinäpähän käristyvät, ilkeät murkut.

Minä väittäisin kyllä että tämä tuhopolttaja se tässä ilkein mulkku on.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Olipa kyllä harvinaisen itseääntoistava ja loppujenlopuksi aivan mitäänsanomaton puhe.
Puuduttavaa kuunneltavaa, jopa puuduttavuuteen tottuneeseen jt-korvaan.

Huomasin muuten hänen ottavan huomattavia syviä henkäyksiä, aivan kuin olisi stressaantunut ja ei haluaisi olla pitämässä koko puhetta.
Truth Does Not Fear Investigation.
Eteisvahti
Viestit: 96
Liittynyt: 17.07.2015 09:25

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Eteisvahti »

Muistaako kukaan vuotta 1986? YK julisti kyseisen vuoden "Rauhan ja turvallisuuden" -vuodeksi. Tai jotenkin sinne päin. Kyllä silloin odotettiin loppua hyvinkin innokkaasti vaikka julkisesti puheita hillittiinkin koska olihan 1975-fiaskosta vasta 11 vuotta.

EDIT: 1986 oli Kansainvälinen rauhan vuosi
His name is Robert Paulson.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Eteisvahti kirjoitti:Muistaako kukaan vuotta 1986? YK julisti kyseisen vuoden "Rauhan ja turvallisuuden" -vuodeksi. Tai jotenkin sinne päin. Kyllä silloin odotettiin loppua hyvinkin innokkaasti vaikka julkisesti puheita hillittiinkin koska olihan 1975-fiaskosta vasta 11 vuotta.

EDIT: 1986 oli Kansainvälinen rauhan vuosi
Kyllähän tuolloin kovasti odotettiin sitä Ragnarökiä. Muistan, kuinka 80-luvun loppupuolella sanottiin jossain konventtipuheessakin, että "muutaman kuukauden päästä on liian myöhäistä tulla mukaan". En tosin tiedä, oliko jäsennyksessä vai puhujan omaa mutuilua.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Eteisvahti kirjoitti:Muistaako kukaan vuotta 1986?
Muistaako kukaan Kuuban kriisiä tai kotoista noottikriisiä taikka öljykriisiä (lihavointi lisätty):
”Miten pitkälle Pohjan kuningas on päässyt silloin kun hän tulee ”lopun aikaansa”, sen näyttää yksin tulevaisuus. Mutta hänen on ennustettu saavan valtaansa tämän kaupallistetun, materialistisen maailman kulta-, hopea- ja kaikki kalleudet käsittävät aarteet, öljy mukaan luettuna.” (Tapahtukoon sinun tahtosi maan päällä, sivu 325)
Ja sitten oli Desert Storm sitten 9/11 jne. Noita riittää kansainvälisellä sekä kansallisella tasolla loputtomiin, vain yksi on puuttunut kaiken aikaa, eikä puuttumista ole muisteltu. SB:n tuho on ajoitettu ainoastaan yhden kerran ja se oli 1918, siis vuoden 1925 maailmanloppua odotellessa.
Eteisvahti
Viestit: 96
Liittynyt: 17.07.2015 09:25

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Eteisvahti »

Tuota 1986 YK:n rauhan vuotta tulkittiin Harmagedonia edeltäväksi "Rauhan ja Turvallisuuden" -julistukseksi. Myöhemminhän tuotakin on muutettu niin, että kyseinen julistus saattaa olla jo voimassa eräänlaisena ihmiskunnan yhteisenä tuntemuksena ym.
His name is Robert Paulson.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Kyllä lopun on pakko olla hyvin, hyvin, hyvin lähellä"

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Eteisvahti kirjoitti:Tuota 1986 YK:n rauhan vuotta tulkittiin Harmagedonia edeltäväksi "Rauhan ja Turvallisuuden" -julistukseksi. Myöhemminhän tuotakin on muutettu niin, että kyseinen julistus saattaa olla jo voimassa eräänlaisena ihmiskunnan yhteisenä tuntemuksena ym.
Tuota se on sen ainoan oikean totuuden kehittyminen, ehdottomien asioiden vesittämistä yle4isluontoiseksi. Maanjäristyksien lukumäärän nousua perusteltiin lainaamalla väärin alan asiantuntijaa. Sitten otettiin lusikka kauniiseen käteen ja maanjäristysten tuhot ovat lisääntyneet. Koskahan SB:n tuho on opillisesti meneillään oleva ihmisten tuntemus? Ja kun sukupolvia on puolikin tusinaa peräkkäin, niin kai maailmanloppukin on vaan ihmisten mieliala.

Vt-seuran harmiksi ihmisten yhteinen tuntemus on vaan sitä yleistä luokkaa, etteivät ihmiset kaipaile takaisin esimerkiksi 1950-luvun olosuhteisiin, vuotta 1914 edeltäneestä ajasta puhumattakaan. Ja jos Jeesuksen lopun ajan merkkejä muistelee, niin vastatuulessa on nälänhätä nyt kun ylipaino ja liikalihavuus luokitellaan vakavammaksi ongelmaksi kuin aliravitsemus. Jehovantodistajien tempomista synagoogiin ei käsittääkseni ole yhdenkään Vt-maailmanlopun edellä raportoitu. Kuninkaat ja maaherratkaan eivät Jeesuksen nimestä ole niin kiinnostuneita, että riipisivät jehovantodistajia sen takia pakeilleen.
Vastaa Viestiin