Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Shamaani kirjoitti:
Veli Innokas kirjoitti:Eikös Big J ole luvannut ainoastaan suojella Jehovan kansaa joukkona?
Jos en nyt ihan väärin muista, niin minulle taidettiin mainostaa että kenttätyötä ei tarvitse pelätä koska meillä on enkelit aina mukana.
Ihmetyttää vain - kaikessa hiljaisuudessa täällä landella kun istuksin narisevassa tuolissa ja pudistelen ihmetellen päätäni - että miksi enkelit ohjasivat jehovan todistajat minun luokseni. Erotetullehan ei saisi tulla puhumaan. Tietty he eivät tienneet että olen erotettu, mutta eikös se kerro jotain endsgleissönien ohjauksesta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli Innokas
Viestit: 70
Liittynyt: 18.08.2016 17:42

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Veli Innokas »

”Jehovan enkeli leiriytyy häntä pelkäävien ympärille ja pelastaa heidät.” (Ps. 34:7; 91:11.)
Joku taivaallisessa henkivartiostossa on nyt tyrinyt aika pahasti.Itse olisin sitä mieltä että jokaiselle kärrytyötä tekevälle,varsinkin sisarelle, kustannettaisiin itsepuolustus kurssi.Tämä voisi antaa oikeanlaista turvallisuudentunnetta.Tietenkin jos näin toimittaisiin,koko hommalta putoaisi pohja. Äh,huono idea.
Viimeksi muokannut Veli Innokas, 30.08.2017 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Päättelimme että elämämme tarkoitus
lienee murheen karkoitus"- Eppu Normaali
Shamaani

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

ModestMuse kirjoitti:Tämä asia mainittiin jälleen tutkittavassa vartiotornissa ihan parin viime kuukauden sisällä...
Mietipä jos se olisi ollut tämän sunnuntain tutkittavassa kirjoituksessa. Monikohan olisi hyväksynyt/kyseenalaistanut tuon väitteen viimeaikaisten tapahtumien takia?
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Ihmetyttää vain - kaikessa hiljaisuudessa täällä landella kun istuksin narisevassa tuolissa ja pudistelen ihmetellen päätäni - että miksi enkelit ohjasivat jehovan todistajat minun luokseni. Erotetullehan ei saisi tulla puhumaan. Tietty he eivät tienneet että olen erotettu, mutta eikös se kerro jotain endsgleissönien ohjauksesta.
Vika lienee hengen virtauksessa. Toisessa ovellasi käyneistä ystävistä on mahdollisesti ollut tukos jonkin salaisen synnin takia. Tai sitten joku on tehnyt jotain niin tuhmaa, että se on tukkinut koko seurakunnan. Hankala ala tuo pneumatiikka.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Hupsistalallaa, tajusinpa juuri, että taisin tulla äsken pilkanneeksi pyhää henkeä. Nyt kävi sitten näin. :(
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Weathertop kirjoitti:Hupsistalallaa...
Miten voi persoonatonta pilkata?
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Weathertop kirjoitti:Hupsistalallaa...
Miten voi persoonatonta pilkata?
En tiedä. Olisikohan taustalla jokin vastaava juttu kuin se, kuinka mustasukkaisia jotkut ovat autoistaan? Ja eihän moni mies taida tykätä myöskään miehisten mittojensa vähemmän freudilaisesta pilkkaamisesta. Muutenkin olettaisin, että Jumalan "sormi" voi hyvinkin olla kiertoilmaus, saattoihan liiton arkkikin joidenkin teologien mukaan sisältää valtaisan Sitä Itseään esittävän puuveistoksen, joka samaistettiin suoraan Jahveen/Jehovaan.

On kiinnostavaa, että UM:n mukaan jotkut Dagonin palvaajat saivat juurikin peräpukamia Dagonin kaaduttua vatsalleen liiton arkin läheisyydessä. Kertoo paljon Jahven/Jehovan fallisesta potenssista.

EDIT: Hitto, Phallus Dei olisi kyllä ollut paljon parempi nimimerkki kuin tämä pelkästään Tolkien-faneille avautuva Vartiotorni-viittaus. Vartiotorni-logokin on symbolina hieman häiritsevä, koska siitä puuttuu... no, jotain olennaista.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Veli Innokas
Viestit: 70
Liittynyt: 18.08.2016 17:42

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Veli Innokas »

Miten voi persoonatonta pilkata?
Tuo pyhän hengen pilkkaaminen on omituinen asia. Jumalaa saa pilkata ja Jeesusta saa pilkata mutta ei pyhää henkeä. Ei aukene mulle. Raamattu ja Vartiotornin selitykset ovat aika hämmentäviä.
Jesse ite sanoi: Tämän johdosta minä sanon teille: Kaikenlainen synti ja rienaus annetaan ihmisille anteeksi, mutta hengen rienaamista ei anneta anteeksi. Esimerkiksi sille, joka puhuu sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka puhuu pyhää henkeä vastaan , ei anneta anteeksi, ei tässä asiainjärjestelmässä, eikä tulevassa.(Matt 12:31,32)

Vartiotorni sanoo Jeesuksesta : Ensimmäisellä vuosisadalla juutalaisten uskonnolliset johtajat, jotka vastustivat ilkeämielisesti Jeesusta Kristusta, tekivät syntiä pyhää henkeä vastaan
https://wol.jw.org/fi/wol/pc/r16/lp-fi/1200272751/110/0

You don't make any sense
Viimeksi muokannut Veli Innokas, 31.08.2017 08:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Päättelimme että elämämme tarkoitus
lienee murheen karkoitus"- Eppu Normaali
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

JT-aikoina yksi vanhin kertoi minulle synnin pyhää henkeä vastaan olevan tavallisimpia huolenaiheita, joista ystävät tulevat juttelemaan. Tehokas kontrollin ja mielenhallinnan keino tuokin opetus.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Weathertop kirjoitti:JT-aikoina yksi vanhin kertoi minulle synnin pyhää henkeä vastaan olevan tavallisimpia huolenaiheita, joista ystävät tulevat juttelemaan.
Tämä lienee varsin yleistä kaikenlaisissa uskonyhteisöissä ja kirkoissa. Joku on todennut, ettei Pyhän Hengen pilkkaajan mieleen moinen pilkka edes nouse ja jos tällainen asia mieleen nousee, on varma merkki siitä, ettei mitään pilkkaamista ole tapahtunut, joten huolestuneet voivat unohtaa murheensa ja elää hyvillä mielin.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: Tämä lienee varsin yleistä kaikenlaisissa uskonyhteisöissä ja kirkoissa. Joku on todennut, ettei Pyhän Hengen pilkkaajan mieleen moinen pilkka edes nouse ja jos tällainen asia mieleen nousee, on varma merkki siitä, ettei mitään pilkkaamista ole tapahtunut, joten huolestuneet voivat unohtaa murheensa ja elää hyvillä mielin.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että tämän suuntainen ajatus on esitetty myös Vartiotorni-seuran kirjallisuudessa. Silti synnistä pyhää henkeä vastaan varoitellaan vähän väliä hyvinkin vakavahenkisesti, mikä aiheuttaa varsinkin herkemmissä yksilöissä ahdistusta. Ilmeisesti toisaalta on pyritty jotenkin estämään se, että joku jäisi pois varmana anteeksiantamattomasta syntisyydestään. Ahdistusta pitää olla, mutta vain tarpeeksi motivoimaan ja pitämään ruodussa.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Weathertop kirjoitti:synnistä pyhää henkeä vastaan varoitellaan vähän väliä hyvinkin vakavahenkisesti, mikä aiheuttaa varsinkin herkemmissä yksilöissä ahdistusta.
Pidän tällaista ja vastaavaa vastuutonta pelottelua hengellisenä väkivaltana. Hyvin tyypillistä jehovantodistajuudessa, jota pelottelua olen saanut myös itse maistaa, joskin peitellymmin. Minuun moinen ei pure, mutta kovin yleistä tämä on muissakin uskonnoissa. Tämä tulee rehellisyyden nimissä mainita. Tiedän ihmisiä joiden psyyke ei moista mörköilyä kestä ja seurauksena on vähintäänkin painajaisia.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: Pidän tällaista ja vastaavaa vastuutonta pelottelua hengellisenä väkivaltana. Hyvin tyypillistä jehovantodistajuudessa, jota pelottelua olen saanut myös itse maistaa, joskin peitellymmin. Minuun moinen ei pure, mutta kovin yleistä tämä on muissakin uskonnoissa. Tämä tulee rehellisyyden nimissä mainita. Tiedän ihmisiä joiden psyyke ei moista mörköilyä kestä ja seurauksena on vähintäänkin painajaisia.
Aila Ruohon viimeisimmässä kirjassa tulee esille, että uskontoon liittyvät painajaiset ovat selvästi yleisempiä Jehovan todistajien keskuudessa kuin muissa porukoissa. Se ei ole yllättävää. Itse kärsin lapsuudessa ja teini-iässä joka yö painajaisista ja, mikä paljon pahempaa, unihalvauksista, joista jälkimmäisiä pidin demonien hyökkäyksinä.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Weathertop kirjoitti:Vika lienee hengen virtauksessa. Toisessa ovellasi käyneistä ystävistä on mahdollisesti ollut tukos jonkin salaisen synnin takia. Tai sitten joku on tehnyt jotain niin tuhmaa, että se on tukkinut koko seurakunnan. Hankala ala tuo pneumatiikka.
Sitä johtopäätöstä ei Vartiotorniseura kai koskaan silti tee, että sen kohtaamat vaikeudet voisivat olla Jehovan kuritusta samaan tapaan kuin muinainen Israel koki. Kun raamatullisia esikuvia ja rinnastuksia niin innokkaasti haetaan, miksei tämä käy? Esim. pedofiilien hyysäyksessä Vartiotorni hakkaa päätä seinään ja valittaa suureen ääneen, että seinä lyö.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Haaratoimisto lähetti Turun väkivaltaista hyökkäystä koskevan kirjeen kaikkiin seurakuntiin

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Veli Innokas kirjoitti:Tuo pyhän hengen pilkkaaminen on omituinen asia. Jumalaa saa pilkata ja Jeesusta saa pilkata mutta ei pyhää henkeä. Ei aukene mulle. Raamattu ja Vartiotornin selitykset ovat aika hämmentäviä.
Jesse ite sanoi: Tämän johdosta minä sanon teille: Kaikenlainen synti ja rienaus annetaan ihmisille anteeksi, mutta hengen rienaamista ei anneta anteeksi. Esimerkiksi sille, joka puhuu sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka puhuu pyhää henkeä vastaan , ei anneta anteeksi, ei tässä asiainjärjestelmässä, eikä tulevassa.(Matt 12:31,32)
Jos pilkkaa Vartiotornia, saa tuskallisen kuoleman Harmagedonissa. Jos ei pilkkaa, saa kivuttoman kuoleman.
Vastaa Viestiin