Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

SUMUJEN RATSUMIES

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja SUMUJEN RATSUMIES »

Hei,

Tarkoitin juuri Aurilicinon voimakasta puhetta.
Olisi mahtavaa saada suomeksi ajatuksia Son of Jesuksen laittamasta luettelosta
seuraaavista tyrmäävistä kohdista:

5. pelastuminen riippuu tottelemisesta
8. tuhoamistyö alkaa ennen taivaaseen nousua
9. suuri joukko osallistuu tuhoamiseen
10. harmagedon alkaa TAPPAKAA KAIKKI

Tuo puhe on senverran huikaiseva ja TÄYSIN erilainen mitä olen koskaan kuullut,
että olisi hullua, jos tuota huikaisevaa puhetta kokonaan ei kukaan kääntäisi suomeksi
tämän palstan englaninkielen taitajista.

Ajatelkaa! Tuo puhe on voimakkain koskaan lukemani luettuani sen pienen osan/katkelman,
joka tuosta puheesta joku ystävällinen palstalainen oli kääntänyt.

Voi jos tuon puheen saisi kokonaan Suomeksi. Se nimittäin on YOU TUBE:ssa
kokonaisuudessa kuunneltavissa. Minun osalta se jää haaveeksi, koska
kouluaikoina juuri kielet tuottivat matematiikan kanssa vaikeuksia.

Kiitos jos joku JOSKUS näkisi vaivan, ja tekisi suuren palveluksen. Tuo puhe
on pakko saada Suomeksi. Olen 100%:s varma, ettei tuo kaikki mitä Aulicino
puhuu, voi olla seuran laatimista jäsennyksistä. Huikaisevaa. Tuo on pelottavampi
kuin katastrofielokuvat televisiossa. Odottelen vesi kielellä ja moni muukin, milloin
joku ottaisi tuon asiakseen. Kiitos.
harzit
Viestit: 101
Liittynyt: 17.09.2013 14:05

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja harzit »

Olipas sairasta tekstiä tuossa Ciro Aulicinosin puheessa. Mitenhän tommonenki hullu psykopaatti on lavalle päästetty.
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

1Kor.6: 2 Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina? Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa? 3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin --...

Raamatun mukaan pyhät tulevat Kristuksen kanssa yhdessä antamaan vastustajilleen tuomion, kristikunnan yleisen käsityksen mukaan tämä tapahtuma tunnetaan nimellä viimeinen tuomio jota ennen on ollut suuriahdistus ja Harmagedon tai millä nimellä tätä viimeistä taistelua nyt kuvataankin, ( tosin J.t mukaan Harmagedon on jo itsessään tuomiopäivä pahoille eli Saatanan hallitusvallalle ja varsinainen kuolleista nousevien ja todistajien tuomiopäivä on sitten tuo 1000-v kestävä ajanjakso ).
Perinteisen kristillisen käsityksen mukaan Jeesuksen todellisten seuraajien nimet ovat tuossa vaiheessa tiedossa ja elämänkirjaan kirjoitettuna eikä tuomiopäivä siksi ole heitä koskeva, heidän asemansa lampaina on vahvistettu jo ennen.

Nyt en oikein usko että Ciro Aulicino olisi puheessaan sotkeutunut niin pahasti että tässä keskustelussa esiintuodut seikat olisivat kaikki sanasta sanaan hänen puhettaan vaan enemminkin mielikuvituksen siivittämää tulkintaa tuosta puheesta esimerkiksi sen suhteen että "voidellut" eli pyhät itse tai "suurijoukko" osallistuisivat mm. jumalattomien tappamiseen ja sitäpaitsi, uusimman doktriinin mukaanhan voideltuja ei enää ole maanpäällä kun Harmagedon alkaa.

Tämä Aulicino on ollut jonkun päätoimiston komitean jäsen ja siksi hänellä lienee ollut tavallista suurempi puhevapaus ( en tiedä elääkö enää ) ja ilmeisen värikäänä.kielenkäyttäjänä puhe tai jokin osa siitä vaikuttaa rönsyilevältä ja yliampuvalta.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pro et contra kirjoitti:Nyt en oikein usko että Ciro Aulicino olisi puheessaan sotkeutunut niin pahasti että tässä keskustelussa esiintuodut seikat olisivat kaikki sanasta sanaan hänen puhettaan vaan enemminkin mielikuvituksen siivittämää tulkintaa tuosta puheesta esimerkiksi sen suhteen että "voidellut" eli pyhät itse tai "suurijoukko" osallistuisivat mm. jumalattomien tappamiseen ja sitäpaitsi, uusimman doktriinin mukaanhan voideltuja ei enää ole maanpäällä kun Harmagedon alkaa.
No eihän Aulicino tarkoittanutkaan, että voidellut osallistuisivat harmagedonin massamurhaan tämän elämän puitteissa, vaan nimenomaan sitten kun ovat liittyneet taivaallisiin teloitusjoukkoihin. Samaahan se Morriskin on puhunut, kuten myös kirjallisuus.

Ja huomaa, että massamurhaan osallistuminen tulee olemaan todella suurenmoinen etu.
Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä! v.1988 s.52,53 kirjoitti:Jeesus lausuu nyt Tyatiran kristityille sydäntä lämmittäviä sanoja. Ne rohkaisevat myös voideltuja kristittyjä nykyään: ”Ja sille, joka voittaa ja noudattaa minun tekojani aina loppuun saakka, minä annan vallan kansoihin, ja hän on paimentava ihmisiä rautasauvalla, niin että heidät murskataan kuin saviastiat, samoin kuin minä olen saanut vallan Isältäni.” (Ilmestys 2:26,27) Todella suurenmoinen etu! Voidellut voittajat saavat ylösnousemuksessaan vallan käyttää Jeesuksen kanssa tuhon ”rautasauvaa” kapinallisia kansoja vastaan Harmagedonissa. Parhaimmillaankin noiden kansojen ydinaseiden tulivoima on kuin märän sähikäisen pihinää, kun Kristus murskaa vihollisensa kuin saviastiat. – Psalmi 2:8,9; Ilmestys 16:14,16; 19:11–13,15.
Ja kuten tässä ketjussa jo todettua, asiaa on tutkittu äskettäin myös seurakunnan raamatuntutkistelussa.

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w527.html

Mitä tulee tähän:
SUMUJEN RATSUMIES kirjoitti:Hei,

Tarkoitin juuri Aurilicinon voimakasta puhetta.
Olisi mahtavaa saada suomeksi ajatuksia Son of Jesuksen laittamasta luettelosta
seuraaavista tyrmäävistä kohdista:

5. pelastuminen riippuu tottelemisesta
8. tuhoamistyö alkaa ennen taivaaseen nousua
9. suuri joukko osallistuu tuhoamiseen
10. harmagedon alkaa TAPPAKAA KAIKKI
niin kohdat 8-10 olivat Son of Jesuksen spekulointia mahdollisesta uudesta valosta, sen pohjalta mitä Jehovan todistajille loppuun liittyvistä yksityiskohdista ja tottelevaisuudesta syötetään. Ciron puheessa näistä ei siis ole mainintaa, eikä kirjallisuudessa.

Itse en skenaarioon usko. Maailmanlopun lahkot elävät lopun odotuksesta. Odotus taas loppuu siihen jos joku innostuu julistamaan, että loppu on alkanut. Lahkon kannalta tehokkainta on kellua loputtomassa lopun lopun ajassa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Tony kirj: No eihän Aulicino tarkoittanutkaan, että voidellut osallistuisivat harmagedonin massamurhaan tämän elämän puitteissa, vaan nimenomaan sitten kun ovat liittyneet taivaallisiin teloitusjoukkoihin. Samaahan se Morriskin on puhunut, kuten myös kirjallisuus.

Ja huomaa, että massamurhaan osallistuminen tulee olemaan todella suurenmoinen etu.

Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä! v.1988 s.52,53 kirjoitti:
Jeesus lausuu nyt Tyatiran kristityille sydäntä lämmittäviä sanoja. Ne rohkaisevat myös voideltuja kristittyjä nykyään: ”Ja sille, joka voittaa ja noudattaa minun tekojani aina loppuun saakka, minä annan vallan kansoihin, ja hän on paimentava ihmisiä rautasauvalla, niin että heidät murskataan kuin saviastiat, samoin kuin minä olen saanut vallan Isältäni.” (Ilmestys 2:26,27) Todella suurenmoinen etu! Voidellut voittajat saavat ylösnousemuksessaan vallan käyttää Jeesuksen kanssa tuhon ”rautasauvaa” kapinallisia kansoja vastaan Harmagedonissa. Parhaimmillaankin noiden kansojen ydinaseiden tulivoima on kuin märän sähikäisen pihinää, kun Kristus murskaa vihollisensa kuin saviastiat. – Psalmi 2:8,9; Ilmestys 16:14,16; 19:11–13,15.
"Tuhon rautasauvan" käyttäminen on tiedossa, vaikka tämän skenaarion ympärillä ei hirveästi spekuloida niin aika-ajoin asia nousee esiin tutkittavassa materiaalissa.
Ja niinkuin Korintolaiskirjeessä mainittiin "pyhät tulevat tuomitsemaan maailman", pahuuden poistaminen ei ole kivutonta, ei Raamatun tekstikään anna aihetta olettaa pahojen tuhovoiman loppuvan teatteriesityksen tapaan aplodeihin. "Itku ja hammastenkiristys" sanotaan seuraavan siitä tuomiosta jonka Ylin Tuomari langettaa.

Antimaterian käyttäminen jonka Aulicino otti puheesaan esille voi olla yksi "tuhon rautasauvan" käytönarsenaalissa ja jolla pahat ihmiset tehdään tyhjäksi.
Harmagedon ja tuomiopäivä liittyvät kiinteästi toisiinsa vaikka onkin niin että sekasortoinen maailma ts. pahat ihmiset itse tuon taistelun aloittavat.
Voisi sanoa että tuomiopäivä alkaa Harmagedonilla, tästä kristikunta lienee yksimielinen,
konsensus taas ei vallitse siitä kuinka kauan tuo tuomiopäivä kestää: yhden päivän, tuhat vuotta vai jotakin muuta?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pro et contra kirjoitti:Antimaterian käyttäminen jonka Aulicino otti puheesaan esille voi olla yksi "tuhon rautasauvan" käytönarsenaalissa ja jolla pahat ihmiset tehdään tyhjäksi.
Siis sen jälkeen, kun heidät on murhattu. Antimateriaa on spekuloitu ainoastaan hävittämään ihmisten ruumiit.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Pro et contra kirjoitti:1Kor.6: 2 Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina? Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa? 3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin --...
Tässä näkyy hyvin Raamatun "jumalinen" viisaus. Jos uskonlahkossa joku korotetaan tai joku itse korottaa itsensä taivasluokkaan kuuluvaksi, niin hän on maailman tuomari ja voi siis tuomaroida aivan missä tahansa muussakin vähäpätöisemmässäkin ihmisten keskinäisessä asiassa.

Tästä näemme että Raamatun "jumalinen" viisaus ei ole itteastias kovinkaan viisasta. Ei taivasluokkaan kuuluminen tee ihmisestä pätevää mihinkään muuhun asiaan kuin turhan paskan suoltamiseen seurakunnan puhujalavalta.

That's it. Olkaamme iloisia tästäkin viisaudesta :)
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Weathertop kirjoitti:Tarkoitatko Aulicinon puhetta? Jahka käytössä olevat voimavarat sallivat, voin yrittää suomentaa kokonaisuudessaan sen pätkän, joka netistä löytyy. Olennaisinta siinä on kuitenkin tuo täysin maaninen ruumiskasaosuus.
Oletko jo ehtinyt suomentaa loput Aulicinon puheesta? Siitä olisi hyötyä meille kaikille.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Vieraas kirjoitti: Oletko jo ehtinyt suomentaa loput Aulicinon puheesta? Siitä olisi hyötyä meille kaikille.
Olen pahoillani. Keskittymistä vaativien keskeneräisten projektien aikataulu on täysin auki, kunnes pääsen parempaan kuntoon (mikä voi vähän kestää ottaen huomioon, että lekuri kirjoitti tänään vuoden saikkua).

Jos joku muu haluaa suomentaa tuon, en pistä vastaan. Muussa tapauksessa en ole luopumassa urakasta, mutta kuten sanottu, siinä voi vielä kestää.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Tällä viikolla Jehovan todistajien kokouksissa on rankkaa aineistoa

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Ok, paranemista! Nettikirjoittelut ovat sen rinnalla vähäistä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vastaa Viestiin