Tunteiden temppelit - Mannerheimintien valtakunnansali

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Tunteiden temppelit - Mannerheimintien valtakunnansali

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Onkohan täällä mennyt ohi mainio vanhoja elokuvateattereita käsittelevä YLE:n Tunteiden temppelit -dokumentti? Siinä on esillä myös näkyvällä paikalla sijaitseva Valtakunnansali.

https://areena.yle.fi/1-3140496 (Mannerheimintien salia koskeva osuus on kohdassa 53:35, dokkari näytillä enää yhdeksän päivää.)

Jotenkin vaikuttaisi siltä, että veli (avustava?) Lindroos antaisi vähän kohtuuttoman kuvan omasta osuudestaan elokuvateatterin muuttamisesta valtakunnansaliksi. Nämä hankkeet kun tyypillisesti hoidetaan melko keskusjohtoisesti. Voin toki olla väärässä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Tunteiden temppelit - Mannerheimintien valtakunnansali

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Olisin luullut että myös Hämeentien sali Helsingissä, esim. Vallilan srk, olisi mainittu, on myös entinen elokuvateatteri. On käyty siellä kaverin kanssa, aivan liian nuorina, katsomassa ensimmäinen Tähtien sota, ei varmaan enää ollut mikään uusi mutta näkemättä kuitenkin. On jäänyt mieleen monenlaisena sekoiluna, kun jouduimme pyytämään lipusta alennusta, että jäisi bussilippuun rahaa. Myyjä tivasi että eihän pyytämämme raha riitä aikuisten bussilippuun, jota me tarvitsisimme jos olemme sen ikäisiä, että pääsemme tätä elokuvaa katsomaan. :lol: Mutta nuori tyttö ymmärsi pikkupoikien himon päästä katsomaan leffaa ja antoi meille sen verran alennusta että jäi vielä lasten bussilippuun rahaa. :clap: Niin, me olimme vahingossa tuhlanneet liian paljon läheisen HM-baarin pirtelöihin. Nimim. Totaalisen koukussa kahvipirtelöön. :thumbup:

Vuosi oli joskus miljoona vuotta sitten. Kuten voi arvata tuosta, että lapsoset saivat alennusta. Liekkö tyttöparka maksanut omasta pussistaan. :roll:

PS. Eipä olisi silloin voinut tietää, että samaiseen paikkaan joskus kiirehtii puku päällä, kestohymy naamalla puudattavaa roskaa kuuntelemaan.

PS2. Kiitos vinkistä, otin ohjelman talteen Areenasta, ja katselen joskus ajan kanssa.
ex-lauttis

Re: Tunteiden temppelit - Mannerheimintien valtakunnansali

Viesti Kirjoittaja ex-lauttis »

Toi tossa näkyvä sali on Helsingin Lauttasaaren sali (Lauttasaarentie 10), ei Mannerheimintien. Ohjelmassa haastateltava Lindroos on vanhin tai oli ainakin silloin kun itse olen Lauttasaaren seurakuntaan kuulunut. Lauttasaaren saliakin kai todistajat ovat yrittäneet myydä pois. Ja seurakunnankaan nimi ei ole enää Lauttasaari vaan Ruoholahti.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Tunteiden temppelit - Mannerheimintien valtakunnansali

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

ex-lauttis kirjoitti:Toi tossa näkyvä sali on Helsingin Lauttasaaren sali (Lauttasaarentie 10), ei Mannerheimintien. Ohjelmassa haastateltava Lindroos on vanhin tai oli ainakin silloin kun itse olen Lauttasaaren seurakuntaan kuulunut. Lauttasaaren saliakin kai todistajat ovat yrittäneet myydä pois. Ja seurakunnankaan nimi ei ole enää Lauttasaari vaan Ruoholahti.
Kiitos korjauksista.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Tunteiden temppelit - Mannerheimintien valtakunnansali

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Muutaman viivan oon piirtäny kaikkien kolmen suunnitelmiin, toki vain Elyseé eli Hämeentien sali oli silloin suoraan teatterikäytöstä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin