Rakkauspommitus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Ok, tunnustan joskus raportoineeni tuota ovikellojen pimputtelua joskus viisikin tuntia yli todellisen (nollan), mutta ikinä en ole veloittanut virallisista töistäni enempää kuin 24h/vrk. Joskus oli veloitus 67h yksin tehdystä duunista kolmelta vuorokaudelta, siis todelliset. Tunnin ehdin nukkuakin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kaarmis kirjoitti:...mutta ikinä en ole veloittanut virallisista töistäni enempää kuin 24h/vrk.
Mä olen veloittanut 25 tuntia yhdeltä vuorokaudelta kun olin koiran kanssa viikonlopun väijyssä Hankkijan Alkon (sisäpuolella) remontissa, ikkunoiden teräsverhot olivat myöhässä. Se kun sattui se vaihto kesäajasta normaaliaikaan sinä viikonloppuna. Oli röteetä kuljeskella viikonloppuna sisään ja ulos Alkon avaimilla.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Kaarmis kirjoitti:Ok, tunnustan joskus raportoineeni tuota ovikellojen pimputtelua joskus viisikin tuntia yli todellisen (nollan), mutta ikinä en ole veloittanut virallisista töistäni enempää kuin 24h/vrk. Joskus oli veloitus 67h yksin tehdystä duunista kolmelta vuorokaudelta, siis todelliset. Tunnin ehdin nukkuakin.
Minä kyllä aivan kiltisti raportoin vain todelliset tunnit. Kenttä saattoi tosin lauantaiaamuisin olla pääasiassa ihan vaan krapulasta toipumista ja autolla ajelemista, mutta eipähän omatunto soimannut valehtelemisesta. :lol:
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Kiinnostunut 2

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja Kiinnostunut 2 »

Itse olen aikoinaan käynyt valtakunnansalilla muutamassa kokouksessa ja kotonani ovat käyneet opettamassa tms.
Vanhimmat olleet kovin ystävällisiä.pistää miettimään olivatko sitä ns viran puolesta .
Kukaan ns rivijäsen ei tullut ikinä keskustelemaan kanssani salilla.liekö heiltä kielletty veljeilemästä maallisen kanssa.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Kiinnostunut 2 kirjoitti: Kukaan ns rivijäsen ei tullut ikinä keskustelemaan kanssani salilla.liekö heiltä kielletty veljeilemästä maallisen kanssa.
Enemmän kyse taitataa olla siitä, että vaikka todistajia koulutetaan olemaan ystävällisiä kaikkia ihmisiä kohtaan, niin samalla opetukseen kuuluu maailman pahuus ja sen ihmisten petollisuus. Pelot ja ennakkoluulot tukahduttavat tukahduttavat luontaisen uteliaisuuden. Ei tarvitse ehkä hirveästi edes kärjistää jos toteaa, että suomalaiset ovat aika sisäänpäinlämpiävää porukkaa ja suomalaiset todistajat...

Helpompi kysyä muilta seurakuntalaisilta, että kuka tyyppi tuo on ja jättää asia sikseen.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Yleensä uusien tulokkaiden ympärillä kyllä parveilee sen verran tervetulleeksi toivottajia, että introvertimmat yksilöt ahdistuvat eivätkä uskalla tulla takaisin. Mutta seurakuntien välillä on tietysti eroja.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

:lol: Busted. Taisin itse kuulua mainitsemaani joukkoon.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

J Hepatiitti kirjoitti::lol: Busted. Taisin itse kuulua mainitsemaani joukkoon.
Niin kuuluin minäkin, koska olen itse ääri-introvertti. Ihmettelin aina niitä rakkauspommituksen kohteita, jotka selvästi nauttivat huomiosta. :)
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Weathertop kirjoitti:Yleensä uusien tulokkaiden ympärillä kyllä parveilee sen verran tervetulleeksi toivottajia, että introvertimmat yksilöt ahdistuvat eivätkä uskalla tulla takaisin. Mutta seurakuntien välillä on tietysti eroja.
Jehovantodistajana on ehkä mukava olla jos sattuu olemaan extrovertti. Kenttätyö voi olla sellaiselle jopa mukavaa oikean työnteon vastapainona.

Äkikseltään ei tule mieleen yhtään tehtävää todistajuudessa, jossa introvertti olisi tarpeellinen. No ehkä mikrofonin säätäjänä pärjää introverttikin.

Todistajuus on selkeästi extroverttien hommaa.


Minua moitittiin kun olin liian hiljainen. Olen kans introvertti. Todistajuudessa sitä ei oikein ymmärretty että se on luonteenpiirre. Sitä pidettiin vähän kuin se olisi asennevika, koska Jehovahan on antanut sen suun kaikille niin sitä pitäisi käyttää.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Iän myötä olen itse oppinut nauttimaan sosiaalisuudesta enemmän, mutta varsinkin nuorempana kenttäilyn tai seurakunnan mehukestien jälkeen olin aivan puhki. Osittain syy oli kyllä riennoissakin, mutta aika paljon kyseessä myös luonnekysymys.

Hassua, että nyt kun seurassa viihtyisi paremmin, sitä ei hirveästi enää ole. On tässä vähitellen kuitenkin oppinut solmimaan ihan uusiakin ystävyyssuhteita. Raivoekstroverttia minusta ei kyllä saa tekemälläkään ja ystävystyn hitaasti.

EDIT: täydennystä
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Jehovantodistajana on ehkä mukava olla jos sattuu olemaan extrovertti. Kenttätyö voi olla sellaiselle jopa mukavaa oikean työnteon vastapainona.

Äkikseltään ei tule mieleen yhtään tehtävää todistajuudessa, jossa introvertti olisi tarpeellinen. No ehkä mikrofonin säätäjänä pärjää introverttikin.

Todistajuus on selkeästi extroverttien hommaa.


Minua moitittiin kun olin liian hiljainen. Olen kans introvertti. Todistajuudessa sitä ei oikein ymmärretty että se on luonteenpiirre. Sitä pidettiin vähän kuin se olisi asennevika, koska Jehovahan on antanut sen suun kaikille niin sitä pitäisi käyttää.
No, minua ei tuosta moitittu, ja seurakunnan esivalvoja (harvinaisen pervo kaveri, mutta ei siitä tässä yhteydessä enempää) jopa korosti kerran lavalla sitä, ettei introverttius ole mikään synti. Suosittua seuraa en kyllä ollut, mikä ei toisaalta haitannutkaan.

Kentällä käyminen oli minulle aina lähinnä lehtien tarjoamista muutamalla sanalla ja hidasta siirtymistä alueelta toiselle. Myös (ja varsinkin) toimiessani osa-aikaisena. Ainoa tutkisteluoppilaani oli kaveri, joka oli kiinnostunut siskostani ja harkitsi siksi lahkoon liittymistä.

Olin avustava ja pidin esitelmiä useassa seurakunnassa. Edellisenä iltana oli tietenkin aina pakko vetää jumalattomat kännit, että kesti jotenkin sitä ahdistusta. Itse esitelmä oli toki sitten aina sitäkin karseampi kokemus. :D

Puheenjohtajan ateriakutsuista kieltäydyin muistaakseni poikkeuksetta.

EDIT: Noh, nyt ehkä takaisin ketjun aiheeseen.

EDIT2: typo
Viimeksi muokannut Weathertop, 14.01.2018 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Kuinkahan moni veli on sunnuntaina saapunut darrassa kokoukseen huomatakseen, että on lukuvuorossa. Itsellä loppuu sormet ja varpaat pelkästään laskiessa niitä, jotka itse tietää. Been there, done that ja se tunne oli jäätävä. Kun olisi saanut vain istua. :sick:

EDIT:sana darra
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Ehkä hieman off topic alkaa olemaan kyllä, mutta palataan aiheeseen. Jos kiinostuneita olisi eksynyt eturiviin, kun olin lukuvuorossa, niin saattaa olla, että pari kertaa oli kunto sitä luokkaa, että olisi saattanut lentää rakkauspommitus kaaressa suoraan syliin jos oikein hassusti olisi käynyt.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Rakkauspommitus on siksi huono asia kun se ei ole todellista rakkautta. Se on vain pinnallista teeskentelyä siksi että kiinnostunut alkaisi tutkia vt-kirjaa ja plarata vähän Raamattuakin siinä sivussa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rakkauspommitus

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Koska tärkeintä on saada ihminen rakkaudelliseen suhteeseen luojansa kanssa. Siitähän tässä on kyse. Kapitalismin sanastolla tärkeintä on siis saada kuluttaja ostamaan tuote kestotilauksella, ilman peruutusmahdollisuutta.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Vastaa Viestiin