Onko kellään työkavereina tai pomona jehovan todistajaa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Henekka83
Viestit: 48
Liittynyt: 23.06.2008 22:50

Onko kellään työkavereina tai pomona jehovan todistajaa?

Viesti Kirjoittaja Henekka83 »

Elikkäs itellä on työpaikan pomo/osakas jehovan todistaja ja hänen perheensä myös on todistajia.
Hauska on ollu seurata sivusta miten nuo arvot vaikuttaa yritysmaailmassa.
Ite en ole koskaan sanonut että olen ollu toiminnassa mukana mutta hänen veljensä on myös todistaja joka kerran kun oli tuolla työpaikalla käymässä niin alkoi puhua mulle todistajista, tietenkin sanoin hänelle että tiedän kun olen ollut aikoinani kastamaton julistaja.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Onko kellään työkavereina tai pomona jehovan todistajaa?

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Joskus useita vuosia sitten, kun roikuin vielä nimellisesti aika vahvasti mukana, oli kirjastossa jonkin aikaa työkaverina yksi Jehovan todistaja. Hieman kuumotteli tietää, että eukko näkee halutessaan, mitä kirjoja varaan ja lainaan, mutta päätin olla välittämättä asiasta.

(Varmuuden vuoksi: itseäni ei kirjaston työntekijänä todellakaan kiinnostanut, mitä joku muu lueskelee.)
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: Onko kellään työkavereina tai pomona jehovan todistajaa?

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Henekka83 kirjoitti: Hauska on ollu seurata sivusta miten nuo arvot vaikuttaa yritysmaailmassa.
Millaisia havaintoja olet tehnyt?
Truth Does Not Fear Investigation.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Onko kellään työkavereina tai pomona jehovan todistajaa?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Minulla oli kaupungin suurimmassa rautatavaratalossa maalivaraston esimehenä ja näin myös minun lähimpänä esimehenäni Jehovan todistaja Topi, nyt jo edesmennyt. Ihan mukava mies, mutta elettiin kultaista 60-lukua ja harmaankin oli aikaa vielä toista vuosikymmentä. Paljon uskonnollissävytteisiä keskusteluja kävimme ja Raamatusta juttelimme, varsinkin talviaikaan, kun oli muutoinkin hiljaista.

Mistään käännyttämisestä ei ollut kyse, ei liioin lehtien kauppaamisesta, kun muistaakseni vielä tuolloin niistä tuli maksaa jokin vähäinen summa, eikä moinen muutoinkaan ollut työpaikalla suotavaa. Raamattukin taisi olla vanha kunnon KR33/38 niin Jehovan todistajilla kuin minullakin. Se kreikkalaisten kirjoitusten UM-käännös taisi tulla vasta 1975 ja silloin olin jo vallan muualla.
Vastaa Viestiin