uskiksetki kiroilee

Jehovan todistajiin liittymätön uskonnollissävytteinen keskustelu. Alueella tiukka moderointi.

Valvoja: Moderaattorit

Eräsmies
Viestit: 33
Liittynyt: 07.07.2014 16:23

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Eräsmies »

Jos itse ei tykkää salmarikossusta, niin sitä ei saa muillekaan myydä. Pitäisi alkaa varmaan kampanjoimaan piimää vastaan. Inhoan piimää, joten muutkaan ei saa siitä tykätä :) Tai sitten se on ihan sama mulle. Onko tässä kiihkouskovaisen ja taviksen ero?
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Tervolassa maatalon isäntä laittoi renkiensä kanssa heinää seipäille, oli poutapäivä, mutta kuinkas ollakkaan...alkoi satamaan..vaikka taivas oli lähes pilvetön.
Isäntä katsoi taivaalle ja tuumas "Pilven perkele kun vasikannahka saatana ja siitäkös helevetistä vettä tullee".

Isäntä oli hyvinkin uskovainen.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Jehovan todistajat kiroilevat, ainakin ei-beeteliläiset. Vahvistan. Minultakin nuorena lipsahti kentällä joskus saatana, jonka perään korjasin heti panettelija :D
Olen kuullu vittua, vittujen kevättä, paskaa, paskan marjoja ja kaikkia sielun vihollista kuvaavaa todistajien suusta. Beeteliläisiltä sensijaan tuli vain voi kerta kaikkiaan -kirous ja sekin sillä lempeällä seuranuotilla.

Sisaria neuvottiin ottamaan mallia beeteliläisiltä hameen pituudessa ja miehiä hiusten pituudessa. Kielenkäytössä ei muisini mukaan neuvottu valitsemaan esikuvia.

Kyllä uskiksetkin kiroilevat siinä missä tavanomaiset synnintekijätkin. Kirosanat kuulostavat oudolta sellaiselta, jolta niitä ei odota kuulevansa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mun nuoruudessa perjantai-sana oli myös kirosanakäytössä.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti:Mun nuoruudessa perjantai-sana oli myös kirosanakäytössä.
perstai - on joskus kuulunut mun korvaan jossain, tulee perjantai sanasta
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:perstai - on joskus kuulunut mun korvaan jossain, tulee perjantai sanasta
Voisihan se tulla myös vaikka perjantain ja torstain välisestä yöstä?

Perjantai on oivallisen kuvaava kirosana sellaiselle, joka olettaa karttavansa kaikkea pakanallista. Vt-seurassahan oli yritys poistaa Saatanan maailman pakanallisen kalenterin nimitykset pois käytöstä. Kalenteri julkaistiinkin, mutta sitä ei kuitenkaan otettu käyttöön.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

- - - Disclaimeri: Jos kirosanat jotaki lukijaa järkyttää niin ei kannata katsoa videota mistä on linkki alla. Mun mielestä tää on vain ja ainoastaan hauska, ei sen enempää eikä vähempää. :) - - -

Toi on mielestäni yleensäkkin hubaisaa että joku sanoo esim. "voi Perrrr...jantai", tai tietyllä äänenpainolla "Voehan VIT..jat..!" tai jotaki vastaavaa :D ..toisaalta ymmärrän, on kasvatettu että kiroilu on rumaa. Tai jos on lapsia lähettyvillä, kun yhteiskunnassa/kouluissa jne. on kumminkin tietty mielikuva että kiroilu on jollain lailla "likaista", niin tietty on hyvä olla kiroilematta turhan paljoa.

Ja vaikka sanat ei ole kuin sanoja - noin omasta mielestäni ainakin siis - niin sen ymmärrän jos joku ei halua loukata toista. Mutta tossa voi perrrr---jantai kohdalla on ainakin yks perkele jo sanottu pään sisällä, jos ei muualla...hehe. Jos se on sanottu pään sisällä, niin sanottuhan se silloin jo on. :)

Tuli mieleen tästä ketjusta vanha videoclippi minkä joskus jossain näin.. ehkä siitä teki hauskan se että videolla puhuu, hyvin hitaalla ja vakavalla äänensävyllä mies, jota varmaan monet hänen opetuslapsensa pitää hyvin henkisenä, jotkut valaistuneena, jopa. Mulla ei ole Oshosta minkäänlaista mielipidettä kun en oo sen paremmin kyseisen ihmisen juttuihin ja opetuksiin tutustunut.. mutta tää on silti hauska clippi. :)

Tekeekö sitte kiroilu ihmisestä jotenki tekopyhän? Eikös se ole silloin jo sanottu, jos sitä on ajateltu? Tietynlainen tekopyhyys tohon mun mielestä kuuluu, jos tehdään noita väännössanoja, mitkä ei nyt sitte oo "virallisia" kirosanoja, tai väännellään sanoja puolivälissä jo sanotusta kirosanasta.

..jottei kukaan käsitä väärin, niin tietyllä tavalla kunnioitan kyllä ihmisiä ketkä osaa ilmaista itseensä ihan yhtä hyvin ilman kiroilua, koitan itekkin välttää kun joskus nuorempana tuli V-sanaa viljeltyä liikaa. Sama kai se on mitä kahden kesken hyvän kaverin kanssa esim. suustaan päästää, kunhan tuntee niin hyvin ettei toista turhaan mene loukkaamaan. Mutta ihan hyvä jos osaa normaalistikkin puhua jos vaikka on telttailemassa leirintä-alueella tms; missä saattaa olla esim. pieniä lapsia kuulolla tai ihmisiä ketkä muuten vaan voi loukkaantua yhdestä sanasta.

Vai mitä mieltä ootte?

https://www.youtube.com/watch?v=6D7rWLzloOI
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

https://youtu.be/mYAv4ML0RcA

Pieni kevennys tähän päivään :)
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

stigma kirjoitti:Ootko hukannu ne johonkin vai isikö afasia?
En varsinaisesti, mutta jätin ne tarpeellisempaan käyttöön yksittäisille Jehovan todistajille.
ModestMuse
Viestit: 145
Liittynyt: 12.12.2016 21:52

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Itse sain kauhistuneita katseita valtakunnansalilla kun sanoin lauseessa jotain tyyliin "that was freaking funny..."
Siis kirosanasta fuck "uskisversio" hahah...
En tajunnut et se oli kans paha sana, koska ei se ole kirosana, ja olin kuullut monien todistajienkin sanovan " freak" kokoajan "fuck":n sijasta... Mut valtakunnan salilla onkin eri säännot, Jehovalla on valikoiva kuulo. :)
Truth Does Not Fear Investigation.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

ModestMuse kirjoitti:Itse sain kauhistuneita katseita valtakunnansalilla kun sanoin lauseessa jotain tyyliin "that was freaking funny..."
Siis kirosanasta fuck "uskisversio" hahah...
En tajunnut et se oli kans paha sana, koska ei se ole kirosana, ja olin kuullut monien todistajienkin sanovan " freak" kokoajan "fuck":n sijasta... Mut valtakunnan salilla onkin eri säännot, Jehovalla on valikoiva kuulo. :)

Se on vain kirosanan korvike niin ei sitä saa käyttää.
Lukeeko muuten raamatussa jossain ettei saa käyttää sanaa freaking tai fuck?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: uskiksetki kiroilee

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Veli-Hopea kirjoitti:Lukeeko muuten raamatussa jossain ettei saa käyttää sanaa freaking tai fuck?
Ei, päinvastoin. Kun on kysymys pelosta, pelkäämisestä, olla peloissaan, kauhistua. Raamattu nimen omaan käyttää termiä "be frightened", tmv. mutta haistatella ei saa. Se on rumaa. Sen sijaan fobiat, ne kuuluvat ilman muuta demonien piiriin, joten riippuu siitä, millä kielellä Raamattua lukee ja ennen kaikkea siitä, miten hyvin Raamatulla valmennettu ajattelu toimii.
Vastaa Viestiin