Hei te itse eronneet!

Vertaistuelle pyhitetty osio.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Vertaistuki-alueen tarkoitus on tarjota mahdollisuus vertaistuelle, sanomisen, kuuntelemisen ja parhaimmillaan ymmärtämisen muodossa. Alueella voit avautua jehovantodistajuuden aiheuttamista haasteista ja saada tukea tilanteeseesi.

Vertaistuki-alueella ei suvaita minkään sortin väittelyitä, tinkaamisia, eikä opillisia debatteja. Niitä varten on omat, kyseiseen tarkoitukseen paremmin sopivat alueensa.

Vertaistuen eräs määritelmä.
jext
Viestit: 92
Liittynyt: 03.05.2014 18:47

Re: Hei te itse eronneet!

Viesti Kirjoittaja jext »

Eipä ole järjestöstä kuulunut mitään, varmaankin pitkälti siksi, että asun avoliitossa ja se on ihan yleisessä tiedossa. Muistonviettokutsut ja muut vastaavat tulee kyllä postiluukusta ja kaksi kertaa on ovella käyty jakamassa lehtiä, mutta molemmilla kerroilla mies on avannut oven. Saa nähä, että tuleeko häiden jälkeen sitten yhteydenottoja :D
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
mävaan

Re: Hei te itse eronneet!

Viesti Kirjoittaja mävaan »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ote uskonnonvapauslaista 6.6.2003/453

30 §

Uskonnollisen yhdyskunnan jäsentietoja koskevan ilmoitusvelvollisuuden rikkominen

Joka laiminlyö 4 §:n 3 momentissa säädetyn ilmoitusvelvollisuuden, on tuomittava, jollei teosta ole muualla laissa säädetty ankarampaa rangaistusta, uskonnollisen yhdyskunnan jäsentietoja koskevan ilmoitusvelvollisuuden rikkomisesta sakkoon.

Uskonnollisen yhdyskunnan jäsentietoja koskevan ilmoitusvelvollisuuden rikkomisesta voidaan jättää ilmoitus tekemättä, syyte nostamatta tai rangaistus tuomitsematta, jos ilmoitusvelvollinen on kehotuksen saatuaan täyttänyt velvollisuutensa tai jos rikkomus on muutoin vähäinen.
Aikaa kuitenkin kulunut reilusti... Aika outo juttu!
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Hei te itse eronneet!

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Kävin ilmoittamassa srk palvelusvalvojalle. Hyvä keskustelu ja ymmärsi miksi lähden. Äiti heitti samantien pihalle, joten kotikunta vaihtui saman illan aikana. Täällä hyvinkäällä käyvät ovella silloin tällöin kun äitini ilmoitti osoitteeni heille. Käytän tilaisuuden hyväksi ja kerron, että minulla on ihan kiva elämä näinkin. Erosin 8/05.
OlinJt
Viestit: 5
Liittynyt: 05.06.2017 22:46

Re: Hei te itse eronneet!

Viesti Kirjoittaja OlinJt »

Pari viiķkoa sitten ilmoittivat päätöksestäni kokouksessa. Toimitin kirjeen vanhimmalle jossa selostin että en usko enää. Vaimoltani joka on erittäin kriittinen kaikkea järjestön ulkopuolisuutta kohtaan kuulin että monen seurakuntalaisen mielestä toimin petollisesti ja olen pettänyt heidät. Oma mielipiteeni on että vuosia elämästäni vietiin, ja nyt yritän saada taas elämästä kiinni. Uskomatonta saada kaikki syyt niskoilleen ja samaan aikaan opetetaan että kaikilla on vapaa tahto, Pyh! Sanon minä.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Hei te itse eronneet!

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

kuulin että monen seurakuntalaisen mielestä toimin petollisesti ja olen pettänyt heidät.
Ihan normimeininkiä noissa piireissä,syyllistäminen ja tunteisiin vetoaminen ensimmäisenä. Voi olla eukkokin on välillä turhankin kovan "pommituksen" alla vaikka ei ole itse mitään valintoja tehnytkään niin vaikka näissä itse saa suurimmat kurat niskaan, saa siinä muutkin läheiset kurat niskaan.

Siinä saakin olla moniosaaja kun tilanteista pitäisi selvitä itse, pitäisi myös osata auttaa muitakin läheisiä selviytymään vahvistaen siteitä ja siltoja.


"Emme tuomitse,emme ole tuomareita" on kyllä tuossa yhteisössä melkoista tuubaa mitenpäin tahansa lausuttuna.

Mammalle molemmat mukaanlukien tsemppiä ja pitäkää toisistanne huolta. Miten olis joku romanttinen loma? :thumbup:

IKEAan ku menee lemmenlomalle niin siinähän ne naistenkin huolet häivenee, mikäs sen romanttisempaa :lol:
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Hei te itse eronneet!

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

OlinJt kirjoitti:Pari viiķkoa sitten ilmoittivat päätöksestäni kokouksessa. Toimitin kirjeen vanhimmalle jossa selostin että en usko enää. Vaimoltani joka on erittäin kriittinen kaikkea järjestön ulkopuolisuutta kohtaan kuulin että monen seurakuntalaisen mielestä toimin petollisesti ja olen pettänyt heidät.
Kovasti tsemppiä sinulle. Kuva

Tilanteesi on varmaan raskas. Itselläni oli sentään se etu, että vaimokin lähti (lähti tosin muutenkin sitten, mutta ihan ymmärrettävistä syistä, no hard feelings). En voi kuin kauhulla miettiä mitä olisi, jos vaimo on tiukasti mukana ja itse eronnut. Raskasta hänellekin... Kuva
OlinJt kirjoitti:Oma mielipiteeni on että vuosia elämästäni vietiin, ja nyt yritän saada taas elämästä kiinni.
Juuri näin. Aivan!! Amerikkalaiseen rahankeräyslahkoon kuulumisesta on vaikea keksiä mitään kestävää hyvää. Pidemmällä ajalla se on syöpä. Mutta en kiellä, etteikö osa sitten voisi sielläkin olla ihan mielellään. Onhan osa kai mielellään Skientologeissakin, ja näitä em. mainittuja vieläkin sairaammissa jutuissa mukana. Jaksaa ihmetyttää Kuva

Kovasti voimia sinulle. Eihän tästä sanomisesta ole niin apua, mutta tiedät että samoin ajattelevia on, paljon. Ja halutessa tänne voit purkaa tuntojasi. Tervetuloa mukaan. :thumbup:
Vastaa Viestiin