Musta Lammas esittäytyy...

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Black Sheep
Viestit: 5
Liittynyt: 10.09.2010 15:16

Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Black Sheep »

Jeps, tosiaan...

Onhan sitä tullut oltua JT... Tuli itsellä ihan täysin koti kasvatuksena... Ja onnesta sitten kuitenkin teini-ikäisenä tuntui kaikki niin pakko pullalta että pikku hiljaa jäi kokouksissa käyminen vähemmälle. Aina mitä ihmeellisimmillä selityksillä :)
Perheessäni mukana olivat äiti ja veljeni. Isä ei. Mutta kannusti silti aina meitä lapsia menemään salille. Kentällä käyntiä vihasin aina, ihan pienestä asti se tuntui vastenmieliseltä, ja nykyään kun näkee ala-aste ikäisiä kenttä hommissa niin tulee hirvee säälin tunne kun muistaa miten paskalta se omalla kohdalla tuntui.

itsellä oli myös teini-ikäisenä kilpaurheilu mukana kuvioissa, ja yllättäävää tai ei, äitini tuki siinä touhussa täysillä. Ja kilpareissut ja valmennukset oli taas hyviä syitä dissata kokouksia.

Salilta muistoina on vain "ystävien" pitkät katseet kun muutaman poissaolo kerran jälkeen taas kokoukseen eksyi... En ikinä voinut sietää kovinkaan monia seurakuntamme ihmisiä. Jotenkin paistoi aina läpi se teennäinen hymyileminen ja pakko pulla juttelu.

No.... moni asia johti moneen tapahtumaan elämässäni. Ja pään ongelmat tulivat myös nuorena mukaan elämään, taustalle mahtuu itsemurha yritys ja muita ongelmia. Ja itsellä pidän isona vaikuttajana monen muun lisäksi myös sitä kuinka nuoruuden( esim koulu ajat) eli niin ulkopuolisena typerän uskonnon takia.

Nykyään tilanne on toki valoisampi... Salille en mene enään ikinä.. sen olen päättänyt jo aikoja sitten... elikkäs poissa kuvioista oon ollut jo noin... hmm.. suurinpiirtein 5 vuotta.
Kasteelle en ikinä onneksi erehtynyt menemään, ja ehkä myös siksi salilla kohtelu oli aina hanurista. Veljeäni ihailen, kaikista peloistaan huolimatta ja vaikeasta tilanteesta huolimatta hän erosi seurakunnasta.

Teki aina pahaa katsoa kunika veljeni kärsi henkisesti tilanteestaan. Mutta nyt onneksi tilanne on eri. Molemmat elelee tyytyväisenä pakana elämäänsä :)

Tässä nyt lyhyt selonteko... paljon jäi kirjottamatta... mutta ehkä sitten joskus :)
RaM

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja RaM »

Mukavaa kun olet löytänyt palstalle. Tervetuloa.
Black Sheep
Viestit: 5
Liittynyt: 10.09.2010 15:16

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Black Sheep »

Kiitos, kiitos :)
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Black Sheep kirjoitti:Tässä nyt lyhyt selonteko... paljon jäi kirjottamatta... mutta ehkä sitten joskus :)
Kiitokset sinulle. Jokaisen omakohtainen kokemus on tärkeä pala sitä kokonaisuutta, mikä on koottuna Veljesseuraan. Emme ole yksin. Muutkin ovat kokeneet jotain saman tapaista, vaikka kaikilla on omat erityispiirteet. Lukemalla eri ihmisten erilaisia kokemuksia Vartiotorniseuran alaisuudessa saamme kokonaiskuvan Järjestön epäinhimillisestä toiminnasta.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Black Sheep kirjoitti:Onhan sitä tullut oltua JT... Tuli itsellä ihan täysin koti kasvatuksena...
Oppia ikä kaikki. Tämä vanha sananparsi on tosi. Kaiken kokemansa voi hyödyntää tulevaisuudessa. Hienoa, että rohkenit tulla jakamaan arvokkaita kokemuksiasi. Tämä ilon voin jakaa ystävieni RaM'in ja JP:n kanssa.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Hieno homma kun löysit palstalle.
Pidetään toisiamme kunnossa.
Let me go Master I hate you so
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Tervetuloa! :)
odette80
Viestit: 252
Liittynyt: 31.03.2010 21:18

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Voisi sanoa että tervetuloa mustien lampaiden joukkoon. Itse olin jo musta lammas ennen eroani!! :mrgreen:
Black Sheep
Viestit: 5
Liittynyt: 10.09.2010 15:16

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Black Sheep »

Odette80: Joo, ei oo itsekään tullu oltua mikään himo kiihko JT, päinvastoin :) useemmin kun muutamassa raportissa on tuulesta temmatut tunnit tullut laitettua :lol:
odette80
Viestit: 252
Liittynyt: 31.03.2010 21:18

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Kävinhän minä alkuun kiltisti ja muutama puhekin tuli vedettyä, mutta aina olin jotenkin tavallisempi enkä mikään intoilija!
vanessa
Viestit: 97
Liittynyt: 10.10.2009 12:09

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja vanessa »

Tervetuloa! :D
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja paula »

Onnea sulle että ymmärsit lähteä kun ei se sun juttus ollut!
Epäsäännöllinen
Viestit: 5
Liittynyt: 13.11.2010 03:59
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja Epäsäännöllinen »

Teit asiat helpomman kautta. Onnea viisaista ratkaisuista!
mustalammas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.05.2016 15:08

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja mustalammas »

Moi kaikille. Minäkin otin nimimerkiksi "mustalammas" mutta pienillä kirjaimilla kirjoitettuna. Olen aina ollut mustalammas seurakunnassa. En ole koskaan uskonut edes alle kouluikäisenä lapsena. Olen kokouksissa istunut ja ajatellut kaikkia omia juttuja enkä ole koskaan kuunnellut saatika mitään sisäistänyt. Seurakunnan muutamat veljet niitä vanhimmiston jäseniä sanoi minulle monesti että "sinusta ei koskaan tule mitään". Pelkäsinkin joitakuita lapsena mutta kun kasvoin niin sisukin kasvoi ja ajattelin että kun kasvan aikuiseksi niin jätän uskonnon. Olin aina ulkopuolinen ja siitä kun perheessä valitin niin sain aina saman vastauksen. Sinun pitää lukea raamattua ja lehtiä ja kirjoja ja uskoa niin sitten saat hyväksynnän. Kukaan ei halunnut olla ystäväni koska en ollut täysillä mukana ns. totuudessa. Äitini agiteeraamana menin kyllä kasteelle kun oli 10v. En kyllä antautunut siinä toimituksessa Jumalalle vaan äidille, rauhan säilyttämiseksi. Monia vuosia vielä roikuin toimettomana järjestössä kunnes 80-luvun lopulla erosin siitä kirjallisesti. Minulle soitti joku ihan tuntematon JT ja sanoi että "Koska olen kieltänyt totuuden niin olen tehnyt syntiä Pyhää Henkeä vastaan ja sitä ei koskaan anneta minulle anteeksi " Minusta aika julmasti sanottu. Minä kyllä tiesin että minut hylätään niin perhepiirissä kuin muutenkin. Minä tein silti sen valinnan enkä ole katunut. Raamattuun en usko, sehän on suurimmaksi osaksi Vanha testamentti Israelin kansan historiaa ja Uusi testamentti, niin en tiedä mitä siihen on kirjoitettu kun en ole lukenut. Kuulun Ev.lut kirkkoon ja siellä käyn jos on joku tilanne että pitää käydä. En ole erityisen uskonnollinen ja en tarvitse uskontoa. JT:t eivät vieraile ovellani eivätkä ole koskaan tervehtineet minua lähtöni jälkeen. Vapaana siitä kaikesta hapatuksesta voin sanoa että olen onnellinen. Saan olla oma itseni ja ajatella omilla aivoillani. Saan seurustella kenen kanssa haluan, käydä missä haluan. Olen sinut menneisyyteni kanssa enkä haikaile mitään enkä tunne syyllisyyttä enkä huonoa omaatuntoa. Ihanaa elämää vapaana kahleista kaikille teille jotka olette jaksaneet irrottautua Jehovan Todistajista.
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Musta Lammas esittäytyy...

Viesti Kirjoittaja paula »

Hei mustalammas.
Sinä olet onneksi osannut nuorena tehdä päätöksen omasta elämästäsi. JT perheessä lapsille ei todella anneta uskonnon vapautta. Sieltä vapautumiselle on monesti kova hinta psyykkisesti. Olet ollut ulkona melko kauan, millaisena välit vanhempiisi on ollut? Onko sinulla sisaruksia? Mikä sinua on auttanut omannäköisen elämän rakentamisessa?

Minulla auttoi irtautumiseen se että uskalsin maailamalopun odottelun ja saarnaamistyön sijaan opiskella itselleni ammatin. Ja sitten pikkuhiljaa tutustua ihan tavallisiin ihmisiin.

Tervetuloa kirjoittelemaan.
Vastaa Viestiin