Nukahtanut esittäytyy

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Moro kaikille!

Olen seuraillut sivusta tätä foorumia jo kuukausia ja nyt päätin liittyä mukaan.

Olen miespuolinen ex-jt, joka syntyi todistajaperheeseen ja pienen seurakunnan piiriin. Vaikka synnyin jt:ksi, en koskaan kuitenkaan ollut mikään maailman mallikkain jt. Kenttätyö tuntui aina pakkopullalta ja kelloon tuijottelulta, kokoukset samoin. Kävin toki kasteellakin, mutta sekään ei sysännyt minua syvemmälle tähän lahkoon. Mutta toki mukana oltiin, koska pelko kaikesta pahasta saa pysymään mukana vaikka puoliväkisin, eikä vanhemmistaan eroon halua.

Ajan myötä tosin "ajauduin maailmaan", kuten lahkossa varmaankin asiaa kuvailtaisiin. Viimeinen niitti oli, kun aloin seurustella löytämäni maailmallisen naisen kanssa ja muutin hänen kanssaan yhteen.
Sittemmin toki lähes kaikki yhteys muuhun perheeseen ja moniin ystäviin katosi ja turvaverkot hajosi myös kohdaltani totaalisesti.
Onneksi en kuitenkaan parisuhteen vuoksi missään vaiheessa jäänyt aivan yksin. Viime aikoina myös tämä foorumi on antanut piristystä ja toivoa siitä, että päätös oli oikea jättäytyä pois. Siitä olen kiitollinen :)

Toki kun on saanut silmät auki ja nähnyt järjestön typeryyden, tuntuu pahalta seurata sivusta vanhempien ja muun perheen jatkamista lahkossa. Joka päivä toivoo, että myös heidän silmänsä avautuisivat. Mutta eiköhän tämä tästä etene, päivä kerrallaan.

Sekavasti esittäytyen
Nukahtanut
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Toki kun on saanut silmät auki ja nähnyt järjestön typeryyden, tuntuu pahalta seurata sivusta vanhempien ja muun perheen jatkamista lahkossa. Joka päivä toivoo, että myös heidän silmänsä avautuisivat. Mutta eiköhän tämä tästä etene, päivä kerrallaan.

Sekavasti esittäytyen
Nukahtanut
Onhan se vähän surullista katsella vierestä kun läheiset tekevät mitä tekevät ja varsinkin kun eivät oikein vtseurasokeuttaan tiedä yhtään mitä tekevät.

Silmät avautuvat jos avautuvat, eikai siihen mitään poppakonstia ole. Sitä odotellessa ei auta kun toivoa läheisten olevan tasapainoisia ja onnellisia, ja vielä ihan aidosti.

Aitous on tuossa se avainsana, kun hyvin usein touhu on pelkkää näyttelemistä eikä mistään "jtmukanaolemisesta" nautita yhtään. Jos se ei ole taakka, niin mikäs siinä vaikka kupla olisikin.


Tervetuloa luomaan uusia puheenaiheita ja jakamaan mielipiteitä.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Tony »

Terrvetuloa! :)
Nukahtanut kirjoitti:Toki kun on saanut silmät auki ja nähnyt järjestön typeryyden, tuntuu pahalta seurata sivusta vanhempien ja muun perheen jatkamista lahkossa. Joka päivä toivoo, että myös heidän silmänsä avautuisivat. Mutta eiköhän tämä tästä etene, päivä kerrallaan.
Tämä on yksi todellisuuteen havahtumisen lieveilmiöistä, jota pääsee harvoin pakoon. Muistan elävästi sen hetken kun itse ymmärsin missä mennään ja miten mätä järjestö on, ja halusin kertoa asiasta kaikille läheisilleni. Heti tämän oivalluksen jälkeen seurasi seuraava oivallus: jumalauta, enhän minä heille mitään voi näistä kertoa, muuten olen sillä samalla sekunnilla luopio eikä minua sen jälkeen ainakaan kuunnella.

Sitä seuraava oivallus olikin se, miten pirullisen nerokkaasta kuviosta tuossa on kysymys. Juuri tämän takia järjestö oli iskostanut myös minun mieleeni, miten tärkeää on ettei luopioille anna koskaan mahdollisuutta - koska jos mahdollisuuden antaa, järjestön itse itselleen kehittelemä asema Jumalan maanpäällisenä puhetorvena kaatuu samalla hetkellä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Samaa toivon myös, että niin kauan kun ovat onnellisia elämässään, niin se riittää minulle. Vaikka valheessa olisivatkin

Kiitos :) Mukava tulla joukkoon.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja paula »

Mukava kun kerroit taustaasi ja tervetuloa juttelmaan.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kiitos kun kerroit itsestäsi.
Tervetuloa kirjoittelemaan.
Let me go Master I hate you so
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Tervetuloa vaan!

Nukahtaneen esittely kuulostaa hyvinkin tutulta. Täsmälleen samoja tuntemuksia oli itsellänikin aikoinaan. Kenttäily, kokoukset ja koko jt-larppaaminen on todella uuvuttavaa.

Minullekin koko todistajahomma tuntui vieraalta kaiken aikaa. Yhdessä elämänvaiheessa yritin lääkkeeksi teokratisoitua, jotta salilla pokkurointi ja kenttä olisi tuntunut edes normaalilta. Kuten arvata saattaa niin vaikutus oli päinvastainen. Korttitalo romahti.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Nukahtanut esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Lottopallo kirjoitti: Yhdessä elämänvaiheessa yritin lääkkeeksi teokratisoitua, jotta salilla pokkurointi ja kenttä olisi tuntunut edes normaalilta. Kuten arvata saattaa niin vaikutus oli päinvastainen. Korttitalo romahti.
Mulla kävi aikoinaan samat ajatukset mielessä ja yks veli kertoikin, kuinka hän pääsi jt-touhuun syvemmin kun alkoi osallistua kouluun, toimi osiksena jne. Onneks en ite kuitenkaan ottanut neuvosta vaaria, koska en oo muutenkaan koskaan tykännyt esiintyä. Nyt voi vaan kuvitella, kuinka paljon se tilanne ois ahistanut...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin