totuuden etsimistä

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Olen tutkinut Raamattua kohta 14v todistajien kanssa ja olen sitä mieltä että kaikista uskontokunnista heillä on selkeästi meininki joka on lähinnä totuutta. Järjestön asenne masturbointiin vaikkei Raamatussa puhuta siitä mitään, sekä veren karttamisen leimaaminen ehdottomaksi kielloksi elämän kunnioittamisenkin yli ovat kuitenkin niin suuria ristiriitoja sen kanssa mitä Raamattu sanoo, että tuskin menen kasteelle koskaan. Tai jos menisin, joutuisin sanomaan olevani voideltu ja muuttamaan edellä mainitsemani seikat ja ihme on jos sellaisen tempun koskaan kehtaan tehdä. Ihmisenä olen hyvin introjektioton ja liian älykäs selviytymään itsenäisesti maailmallisesta arjesta. Kasvatti-isoäitini oli ortodoksipapin tytär ja sieltä opittua huttua olen siivonnut paljon pois tutkimalla Raamattua. Koen olevani Jumalan lempilapsi kuten orpotyttö Tirllittan. Jumalan kanssa keskustelen taiteeni välityksellä. Kaiken tämän kerron lämpimällä itseironialla. Olen esittäytynyt.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tervetuloa vaan kirjoittelemaan. Kyselitkin yhdessä ketjussa : "Mitä jos raamattu on oikeassa" ja kehottaisin avaamaan yleiseen osioon aiheesta avauksen niin eiköhän tämä kysymys saa jonkin sortin vastauksia.

Masturbointi ja veri eivät ole ihan ainoita asioita järjestössä joista herää mielipiteitä. Mitä pidempään seuraat ja opiskelet, sitä enemmän tulee tietoa.

Kaikki tieto on hyvä punnita ja tutkia hyvin tarkkaan, oli kyseessä palstalaisen, todistajan, järjestön tai jonkin muun tahon esitys.

Olen kuullut että hyvästä käytöksestä ylläpito saattaa joskus tarjota tikkarin tai hubbabubba purkan.(höpöhöpö)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Tervetuloa mukaan.
Täältä löydät varmasti vastauksia noihin löytämiisi ristiriitoihin jt-yhteisöön liittyen ja toivottavasti se tuo selkeämpää kuvaa heidän toimintatapojensa taustoista.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

No en usko että se on mitenkään tarpeellista että saan selkeämpää kuvaa jt-järjestöstä... Ehkä enempi mua kiinnostaa ne introjektiot jotka saattaa tälle foorumille kirjoittavien vaikuttimina olla... Ja unelma siitä että josko oikeasti löytyisikin jostain ihmisiä jotka eivät ajattele vaikuttimista käsin vaan murtavat mieltään jatkuvasti kysymyksellä "entä jos kaikki se mihin uskon ei olekaan totta"... En tiedä saatteko kiinni siitä mitä ajan takaa... Näkökulman vaihtamisen taitoa, kykyä totuudelliseen ajatteluun, katkeruuden vaikutuspiirin ulkopuolella olemista, realismia ilman ääliömäistä periaatteellisuutta...
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Katkeruus ja vaikuttimet meidän kirjoittelussa? Kyky totuudelliseen ajatteluun? Ja sit pohdit ettei sulle oo mitenkään tarpeellista saada selkeämpää kuvaa Järjestöstä? Kiitos, on kiva aloittaa uusi viikko näin hauskoissa merkeissä! :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kaarmis kirjoitti:Katkeruus ja vaikuttimet meidän kirjoittelussa? Kyky totuudelliseen ajatteluun? Ja sit pohdit ettei sulle oo mitenkään tarpeellista saada selkeämpää kuvaa Järjestöstä? Kiitos, on kiva aloittaa uusi viikko näin hauskoissa merkeissä! :D

Joo jonkinverran mielikuvat vielä on mitä on. Kyllä se siitä :)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:No en usko että se on mitenkään tarpeellista että saan selkeämpää kuvaa jt-järjestöstä... Ehkä enempi mua kiinnostaa ne introjektiot jotka saattaa tälle foorumille kirjoittavien vaikuttimina olla... Ja unelma siitä että josko oikeasti löytyisikin jostain ihmisiä jotka eivät ajattele vaikuttimista käsin vaan murtavat mieltään jatkuvasti kysymyksellä "entä jos kaikki se mihin uskon ei olekaan totta"... En tiedä saatteko kiinni siitä mitä ajan takaa... Näkökulman vaihtamisen taitoa, kykyä totuudelliseen ajatteluun, katkeruuden vaikutuspiirin ulkopuolella olemista, realismia ilman ääliömäistä periaatteellisuutta...
Unelmasi on siinä mielessä jo käynyt toteen, että käytännössä kaikkien tänne kirjoittelevien on täytynyt muuttaa maailmankuvansa ja käydä perusteellisesti läpi kysymys "entä jos kaikki se mihin uskon ei olekaan totta?"

Tervetuloa! :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

paitsi että lukiessani kommentteja olen havainnut myös aatetta: "ihan mikä tahansa muu vastaus on ok, kuin se mitä jehovan todistajat sanovat"
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Kaarmis kirjoitti:Katkeruus ja vaikuttimet meidän kirjoittelussa? Kyky totuudelliseen ajatteluun? Ja sit pohdit ettei sulle oo mitenkään tarpeellista saada selkeämpää kuvaa Järjestöstä? Kiitos, on kiva aloittaa uusi viikko näin hauskoissa merkeissä! :D

Miten mikään mitä sanoin muka antaisi kuvaa siitä etteikö mulla ole ihan kirkas kuva? Mä nyt tykkään tutkia todistajien kanssa Raamattua koska koen että siellä on ihan ok ohjelma asian tutkimiseen - silti edelleen kaiken minkä tutkin, tutkin myös lukuisia muita lähteitä käyttäen kuin vain heidän kirjallisuutensa kautta.... Olen hiukan asbergermaisen perusteellinen ylipäätään...
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:paitsi että lukiessani kommentteja olen havainnut myös aatetta: "ihan mikä tahansa muu vastaus on ok, kuin se mitä jehovan todistajat sanovat"
Jos on aikaisemmin niellyt kaiken Järjestön tarjoaman informaation purematta, ja on myöhemmin huomannut että sattumia oli huomattavasti enemmän kuin luvattiin, kyse voi olla ihan luonnollisesta vastareaktiosta.

Mutta tottahan se on: ei Vartiotorni-seuran esittämät asiat ole lähtökohtaisesti väärin, pelkästään siksi että esittäjänä on Vartiotorni-seura. Kulloinenkin asiasisältö ratkaisee.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

silti edelleen kaiken minkä tutkin, tutkin myös lukuisia muita lähteitä käyttäen kuin vain heidän kirjallisuutensa kautta.... Olen hiukan asbergermaisen perusteellinen ylipäätään...

Tutkit muita lukuisia lähteitä käytten ja kuitenkin sanot että todistajien meininki on selkeästi lähinnä totuutta?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

no tähän asti löytämistäni uskontokunnista selkeästi oikeimmilla jäljillä...
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

pavloff kirjoitti:no tähän asti löytämistäni uskontokunnista selkeästi oikeimmilla jäljillä...
Ihan tuttu ajatus jonka olen kuullut useampaan kertaan. Jokaisella on vapaus tulkintaansa.

Minäkin olen ajatellut joskus näin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:no tähän asti löytämistäni uskontokunnista selkeästi oikeimmilla jäljillä...
Monille entisille jehovantodistajille nuo usein mainitut "oikeat jäljet" ovat harha.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuuden etsimistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

on sääli ettei meininki kanna ihan loppuun saakka - itse en sen takia jehovan todistajaksi ole tulossa kun en ikimaailmassa opettaisi lapselleni asioita joita en voi perustella raamatulla vaan joutuisin nojaamaan järjestön sanaan... tietysti se tekee elämästä aika yksinäisen, että uskoo Raamattuun ilman mitään yhteisöä jonka kanssa jakaa samaa todellisuutta. Parempi kuitenkin sielun sisimmän kannalta niin kuin se että sosiaalisten tarpeiden vuoksi tyytyisin sekundaan.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Lukittu