totuus ilman introjektioita

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Jalo Sukuinen
Viestit: 208
Liittynyt: 07.02.2016 22:39

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

Mutta jos raamattua tulisi tutkia kirjaimmellisesti, niin silloinhan emme saisi kieltää sellaista, mitä raamattukaan ei kiellä, eikö? Eli näin ollen moniavioisuutta ei voitaisi kieltää. Ja jos kaverini haluaisi kieltää sen, niin hän menisi yli sen, mikä on kirjoitettu.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:Jumala todistuu mulle...
Joten muille todistuvat eri jumalat ovat heille yhtä todellisia. Minä olen tavannut työssäni useammankin henkilön, joille jumala on antanut ohjeita radion välityksellä, heille sellainen lienee epäämätön todiste jumalan olemassaolosta. Se, että jumala todistuu sinulle ei ole todiste jumalan olemassaolosta.
...siinä että yksikään asia jonka mä olen koetellut niin ole pettänyt.
Tuollaisella perusteella ei kannata vakavissaan puhua jumalan olemassaolosta.
Se on sitten eri asia että mitä todistajat puhuu... Esim. 1914 ei välttis löydy raamatusta jne...
Mutta onneksi Raamatusta löytyy esimerkiksi jumalan luomaksi väitetty litteä maa, kiinteä taivaanvahvuus, jossa aurinko kiertää maata jne. Raamatusta löytyy vedenpaisumustaru, ristiriitoja, pelkkiä pieleen menneitä ennustuksia ja Jeesuksen katteeton paluulupaus. Jokin aika sitten jehovantodistajat olivat lähinnä oikeassa, mutta edellä mainittuja he eivät hyväksy Raamatun sisällöstä. Metka tilanne, jehovantodistajat poimivat valikoiden Raamatusta ja sinä valikoiden jehovantodistajuudesta.

Oliko sulla mielipidettä siihen miksi Raamatusta on perin hankala löytää mainitsemaasi nk. maailmankaikkeuden suurinta kiistakysymystä? Saadaan sitten pakettiin tää eka "Raamatun totuus".
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Kiistakysymys on jo hyvän ja pahan tiedon puun asettamisessa ja siinä että saatana houkutteli maistamaan siitä - ihan kuin se tekee tänäkin päivänä. En siis näe että sitä on vaikea löytää joten en komppaa ajatustasi.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:Kiistakysymys on jo hyvän ja pahan tiedon puun asettamisessa...
Tästä seuraava kysymys onkin, miksi asettaa koko puuta?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Kunnioitus vapaata tahtoa kohtaan. Emme ole robotteja.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:Kiistakysymys on jo hyvän ja pahan tiedon puun asettamisessa ja siinä että saatana houkutteli...
Mistä kohdasta kyseistä kertomusta käy ilmi, että kyseessä oli Saatana?

Ja: Oliko sulla mielipidettä siihen miksi Raamatusta on perin hankala löytää mainitsemaasi nk. maailmankaikkeuden suurinta kiistakysymystä?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: totuus ilman introjektioita

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tämäkin ketju on täyttänyt tarkoituksensa esittelyketjuna, ja lukitaan ainakin toistaiseksi.

Ketjussa esiintyneistä kysymyksistä voi halutessaan aloittaa uuden ketjun asiaankuuluvalle alueelle.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lukittu