Nukahtanut sisar

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Skald
Viestit: 49
Liittynyt: 11.03.2017 21:24

Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Skald »

Olen stalkkeroinut tätä palstaa jo jonkin aikaa, ja ajattelin itsekin liittyä ja kirjotella jotain. Olen jt-perheestä oleva parikymppinen sisar. Vanhempani ovat enemmänkin tapa-jt:tä jotka luovivat mukana järjestössä, ja olen saanut elää aika vapaasti nuoruuteni. Meidän perheessä ei kauheasti arkena Jehovasta puhuttu, ei pidetty yhteisiä perhetutkisteluja ja olin tolppajulistaja jo aika varhain. Kasteella tuli käytyä 14-vuotiaana, en "yllättäen" saanut mitään syvällisempää henkistä heräämistä tuolloin, ajattelin vaan, että kasteella käynti tulisi muutenkin eteen ennemmin tai myöhemmin ja sama käydä kasteella nyt kun muutkin samanikäiset tutut alkoivat mennä kasteelle. Sitä päätöstä on tullut kaduttua...

Olin lapsesta asti todella ujo ja aika nörtti, enkä oo tämän takia ikinä sopeutunut seurakuntaan, missä ihannoitiin reippautta ja sosiaalisuutta. Kokouksissa ja konventeissa olisi pitänyt luovia sujuvana seurapiiriperhosena juttelemassa kaikkien kanssa. Kentällä käynti oli tuskaa ja teokraattinen palveluskoulu oli kaikista pahin. En ole onneksi ikinä ollut kovin "syvällä" järjestössä, en ollut edes osa-aikaisena eikä mulla oo ikinä ollut yhtään tutkistelua. Mulla on aina ollut ei-jt-kavereita ja tuttavia, joten en ole joutunut tekemään mitään suurta hyppäystä maailmaan.

Olen siis virallisesti mukana edelleen, vaikka maistraatin papereissa oleva jt-merkintä häiritseekin aina kun sen näkee... Muutin toiselle paikkakunnalle, että pääsisin hiipumaan pois järjestöstä. Nyt olen ollut toimettomana 4-5 vuotta. En ajatellut erota, koska tykkään pitää äitiin ja isään yhteyttä. Vanhemmat tietää mun epäraamatullisesta elämäntavastani ja kertoi siitä joskus kotipaikkakunnan vanhimmille, ja kuulemma olisi pitänyt käydä keskustelemassa vanhinten kanssa. Luulen, että olisi ollut oikeuskomitea edessä? En kuitenkaan suostunut käymään mitään keskusteluja, ja asia vain jäi eikä kukaan tullut seurakunnasta kyselemään perään. Ainakin yksi vanha mummeli entisestä seurakunnastani ei enää tervehdi, mutta muuten oon saanut olla rauhassa. Oon siis saanut jonkinlaisen get out of jail free-cardin todistajuudesta...?

Tl;dr, minulle on ollut aika helppoa jäädä pois järjestöstä. Eniten ahdistaa nähdä, että omat muuten niin järkevät vanhemmat on niin aivopestyjä mukaan tuohon. Demonien ja harman pelosta kärsin joskus paljon, kunnes luin luopiosivustoilta, että ne ovat osa Jt:iden harjoittamaa mielenhallintaa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tervetuloa stalkkeroinnin lisäksi myös kirjoittelemaan. :)

Ja onnea vapaudu karttamisesta -kortista, harvinaista herkkua. Jos tietäisi mistä niitä saa, kysyntä olisi taattu. 8)

Tässä joku konventti sittenhän kiristettiin myös toimettomien liekaa. Ohjeistettiin karttamaan myös heitä, jos on tiedossa että elämänsisältönsä ei kestä teokrattisen tarkastelun valoa. Se, miten tuollainen valjastetaan laajemmin seurakuntalaisten tietoon jäi muistaakseni epäselväksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Tervetuloa minunkin puolestani. :)

Taustatarinasi on vähän samantyylinen, kuin itselläni. Valitsin myös hiljaa hiipumisen nopean häipymisen sijaan. Sopi paremmin omalle kohdalleni ja elämäntilanteeseeni. Sain myös pidettyä vanhempiini jonkinnäköiset yhteydet, vaikka en heitä fyysisesti olekaan nähnyt moneen vuoteen...
Toki nykypäivänä sillä ei ole enää väliä ja jos olisin samassa tilanteessa nyt, saattaisin erota suoraan.

Toivottavasti viihdyt täällä ja pääset omia näkemyksiäsi tuomaan keskusteluun mukaan :)
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tervetuloa!

Varmasti olet jo huomannut että eipä täällä kukaan entinen tai nykyinen jt (jos sellaisia on) ole mitään saatanan kätyreitä taikka demonien riivaamia :wink:

Tavallisia ihmisiä omine suruineen ja iloineen avautumassa milloin mistäkin, joten ei muutakuin samoille linjoille vain syrän auki asiasta sun toisesta.

Hyvällä tuurilla löydät vanhoja tuttujakin. Tieten löytyy jokin FB tyylinen ryhmäkin tjms (en oo ihan varma) , jos sellaiseen joskus uskaltautuu liittymään.

Jokatapauksessa melko hyväntahtoista sakkiahan täällä on eikä suinkaan kukaan ole mikään jehovantodistajien vihaaja, en ole ainakaan törmännyt sellaisiin.

Hiipuminen järjestöstä pois on ihan hyvä koska saa pitää läheisensä, kukapa nyt niistä haluaisi luopua.
Tsemppiä!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Skald kirjoitti:Ainakin yksi vanha mummeli entisestä seurakunnastani ei enää tervehdi...
Jotenkin aistin, että tuo ei ole huolistasi suurimpia.
Oon siis saanut jonkinlaisen get out of jail free-cardin todistajuudesta...?
Kortti on sitä varmempi mitä vähemmän kerrot yksityiskohtia itsestäsi. Vanhimmiston huomio kiinnittyy etenkin avoimesti kriittisiin, hiljaiset hissukat saavat paremminkin olla rauhassa. Tulee mieleen kokemus USAsta, jossa vanhimmat olivat haistaneet henkilöyden (kyllä ihan oikein) ja paimennuskäynnillä totesivat, että jos tyyppi ei ryhdy käymään kokouksissa, niin tulee monoa. Tyyppi kysyi sitten josko kaikki muutkin kokouksissakäymättömät erotetaan, vastaus oli ei.
Eniten ahdistaa nähdä, että omat muuten niin järkevät vanhemmat on niin aivopestyjä mukaan tuohon.
Sitä on liikkeellä, tai oli aikansa liikkeellä jos itseäni ajattelen, mutta mä olenkin jo arkkukamaa iältäni itsekin.
Demonien ja harman pelosta kärsin joskus paljon, kunnes luin luopiosivustoilta, että ne ovat osa Jt:iden harjoittamaa mielenhallintaa.
Viisikymppisenä mulla loppui vuosikymmenien uskonnolliset painajaiset noin kahdessa viikossa kun sain nettiliittymän. Viimeinen koitos oli kun (mun mielestä) Saatana kiskoi mun peittoa jalkopäästä yläviistoon noin 45 asteen kulmassa ja mä huusin Jehovaa avuksi ja hups peitto putosi alas. Ihmisen mieli kykenee melkoisiin suorituksiin.
Vempula
Viestit: 372
Liittynyt: 05.04.2015 09:04

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Vempula »

Tervetuloa porukkaan minunkin puolestani. Monet mainitsemasi asiat kuulostavat kovin tutuilta.

Minäkin kävin kasteella lapsena. Olen katunut sitä raskaasti, sillä tuo ymmärtämättömssä iässä tekemäni virhe maksoi minulle perhe- ja ystävyyssuhteet. Kerrot, kuinka sinua ahdistaa havaita muutoin järkevien vanhempiesi lankeavan uskonlahkon aivopesun ansaan. Ihan samaa minä mietin omien sukulaisteni kohdalla. Myös erilaiset vainojen, demonien ynnä muut irrationaaliset uskonnolliset pelot vaivasivat minua jo lapsuudessa mutta vielä vuosia lahkosta irtaantumisenikin jälkeen.

Toivottavasti onnistut hivuttautumaan pois lahkosta siten, ettet joudu kohtaamaan kaikkein rankinta karttamisväkivaltaa. Kannattaa kuitenkin ottaa realistisesti huomioon lahkon kiristynyt suhtautuminen myös toimettomia kohtaan. Lahkohan pelkää internetiä, mediaa ja "maailmallisia" entistä enemmän, sillä nämä paljastavat totuuden Vartiotornista. Siksi lahkojohto kiristää liekaa rivitodistajien ympärillä ja yrittää entistä huolellisemmin eristää lahkolaiset ulkopuolisilta vaikutuksilta. Tähän liittyy lahkon jättäneiden mutta nykyään enenevissä määrin myös toimettomien demonisointi.

Toinen juttu on, että mahdollisesti rivitodistajat mutta varsinkin vanhimmat voivat pitää sinua silmällä aktiivisemmin tai passiivisemmin. Mikäli sinut nähdään tekemässä jotain lahkon kieltämää tai sinua vastaan löytyy lahkon mielestä todisteita, niin saat todennäköisesti kutsun oikeuskomiteaan ja päädyt erotetuksi.
Skald
Viestit: 49
Liittynyt: 11.03.2017 21:24

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Skald »

No nyt alkoi skitsottaa... Ihan hulluahan se on, että pitää pelätä jotain lahkovanhinten silmälläpitoa ja urkintaa. Ilmeisesti osa käy myös foorumilla lueskelemassa vaikkei saisi?

Itsellä tuli ensimmäinen kolaus uskoon jo lapsena pedofiliadokumentin myötä. Siitä asti jäi mieleen ajatus, että jotain mätää "totuudessa" kyllä on, mutta se ei jalostunut eteenpäin kuin vasta teini-iässä. Vielä jonkun aikaa pois jäämisen jälkeen aattelin, että todistajilla saattaa olla totuus mutta en vaan ole sopiva ihminen että pystyisin elämään sen mukaan. Lohduttauduin ajattelemalla, että mieluummin kupsahdan Harmagedonissa kuin elän lopun elämää pelkkien todistajien kanssa. Aika vahingollinen ja ahdistava ajattelutapa näin jälkeenpäin.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Skald kirjoitti:No nyt alkoi skitsottaa... Ihan hulluahan se on, että pitää pelätä jotain lahkovanhinten silmälläpitoa ja urkintaa. Ilmeisesti osa käy myös foorumilla lueskelemassa vaikkei saisi?.
Rivitodistajat ei saa, tai eivät ainakaan saa kellekään myöntää sitä.
Toki sitten jossain Leinosen tasolla oleva voi seurata (hän myönsi suoraan) vaikkapa johanneksen pojan sivuja, varmaan myös tätäkin foorumia.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Nukahtanut kirjoitti:Toki sitten jossain Leinosen tasolla oleva voi seurata (hän myönsi suoraan) vaikkapa johanneksen pojan sivuja, varmaan myös tätäkin foorumia.
Ei sovi suuria otaksua. Tätä ja Johanneksen pojan sivustoja seurataan aivan tavallisten vanhimpien taholta varsin aktiivisesti. Näyttöä on, vaan enempää en kerro, mutta totean: Se raskasta on vanhimpana olo kuritonta laumaa paimentaa.
Tervetuloa mukaan, Skald.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Se raskasta on vanhimpana olo kuritonta laumaa paimentaa.
Ja varsinkin jos ei itse usko enää koko juttuun, mutta on vaan raskas sosiaalinen pakko roikkua mukana (vanhemmat, vaimo, lapset, muut sukulaiset, "ystävät" mukana amerikkalaissa rahankeräyslahkossa). Puhalla siinä henkeä vaikka kenttäkokoontumisessa. :sick:

Tällaisen näin varmaan joku aika sitten, kun nuori vanhin/ap tjsp. antoi rohkaisevia sanoja kenttäporukalle bussipysäkin vieressä. Naama, eleet ja ääni paljastivat ettei kaveri tainnut uskoa sanoihinsa itsekään. Sitten hidastelulla Dressman-kävelyllä porukka laahusti vastapäisen talon eri porraskäytävien luokse odottamaan, että joku tulisi ulos että pääsisi sisään. En koskaan ole nähnyt niin lannistetun oloista porukkaa kentällä. Sääliksi kävi. :cry: Varsinkin kun itsekin muistaa, miten hirveää se ovelta ovelle ihmisten, heidän arkiviikon jälkeisenä lauantai-aamupäivänä, häirtiseminen oli. "Oletko koskaan miettinyt kuolemaa?" tai "Tiedätkö että Harmagedonissa kuolee suurin osa ihmisistä kauheilla eri tavoilla? Voisin tästä lehdestä näyttää..." *PAM* (ovi lävähtää ihanan helpottavasti kiinni)
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Nukahtanut kirjoitti:Toki sitten jossain Leinosen tasolla oleva voi seurata (hän myönsi suoraan) vaikkapa johanneksen pojan sivuja, varmaan myös tätäkin foorumia.
Ei sovi suuria otaksua. Tätä ja Johanneksen pojan sivustoja seurataan aivan tavallisten vanhimpien taholta varsin aktiivisesti. Näyttöä on, vaan enempää en kerro, mutta totean: Se raskasta on vanhimpana olo kuritonta laumaa paimentaa.
Tervetuloa mukaan, Skald.
Siis tottakai seuraa, se on päivänselvää. Mutta rivivanhimmat ei ole sillä tasolla, että voisivat asiasta julkisesti huudella ilman seuraamuksia. Ja tätä meinasin.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Mikäli käytäntö seurakunnissa ei ole muuttunut, voit kaikessa rauhassa halutessasi tehdä eroilmoituksen maistraattiin. Minä tein sen kymmenkunta vuotta sitten eikä minua karteta sen kummemmin. Sitä kun ei (kuulemma) pidetä virallisena eroamisena, ts. todistajat eivät laske maistraatin kirjoissa olevalle statukselle arvoa.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Michael
Viestit: 7
Liittynyt: 31.05.2017 00:27
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Michael »

Sinulla on ihan normaali tarina.

Itse elän muodollisesti järjestössä koska siitä ei haittaakaan ole ja näin saa pitää välit sukuuni. Olen ajatellut sen niin että Jenkeissäkin moni käy kirkossa ihan vain perinteestä muuta miettimättä, eikä se vaikuta elämään uskoi mitä uskoi. Jos periaatteesta on "mukana" niin ei se itsessään aina mitään ongelmaa merkitse. Kannattaa kuitenkin miettiä onko se itselle ongelma, ja vaikkei nyt olisikaan niin onko myöhemmin. Itse ajattelen että jos lapsia saisin niin teatterin jatkaminen olisi ongelmallista. Sitä kannattaa vakavissaa miettiä. Ettei lisää nykyvalinnoillaan ongelmia jatkossa, itselleen tai muille.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The important thing is not to stop questioning. (Einstein)
Skald
Viestit: 49
Liittynyt: 11.03.2017 21:24

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Skald »

Niin näyttää olevan. Näistä mukana roikkuvista ei vain kuule niin paljon kuin eronneista, mikä on ihan ymmärrettävää. Olen kyllä miettinyt maistraatin kautta eroamista, sen verran häirittee kun vielä nimellisesti tuohon uskontoon kuulun. Jotenkin tekis mieli myös saada ihan kunnon päätös tälle elämänvaiheelle. En siis vedä mitään teatteria arkielämässä, uskonto on elämästäni jo taaksejäänyttä aikaa.

Keskustelin tässä vanhempien kanssa uskonnosta yks päivä. Sanoin ihan suoraan, etten jt-uskontoon enää usko eikä yleensäkään uskonnot enää kiinnosta. Lisäksi kokeilin varovasti kepillä jäätä ja kerroin muutamia asioita, mistä en enää ole samaa mieltä, esim. karttaminen. Pääasiassa jt-propagandaahan sieltä tuli vaan takasin, mutta vanhemmat myönsi kuitenkin, että kasteella käymiseni oli virhe ja sanoivat, että ovat päättäneet kohdella mua silti normaalisti, oli uskonto mikä tahansa. Jotenkin tuo tieto helpotti sen verran, että eroaminenkin olisi helpompaa. En viitsinyt tuon enempää alkaa uskonnosta vastaan väittämään, koska suoraan sanottuna uskon, että siitä olis ollut enemmän harmia kuin hyötyä.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Nukahtanut sisar

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Mitä tarkoittaa kohdella normaalisti, oli uskonto mikä tahansa?
Vastaa Viestiin