Todistukseni

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Moshe Zew
Viestit: 4
Liittynyt: 23.01.2018 22:42

Todistukseni

Viesti Kirjoittaja Moshe Zew »

Isäni oli juutalainen ja äitini suomalainen. Kotimme ei kuitenkaan ollut juutalainen koti, meillä ei vietetty sapattia eikä muitakaan raamatullisia juhlia. Olen viettänyt lapsuuteni Jehovan todistaja-kodissa. Isäni oli "Palveluskoulun" johtaja ja äitini kiersi ahkerasti "kentällä". Olen pitänyt näissä "Palveluskouluissa" lukemattomia "Harjoituspuheita" ja usein äitini ja joskus myös muidenkin kanssa olin mukana "kentällä". "Kierrospalvelijan" tulo köyhään kotiimme oli juhlaa. Silloin oli tarjolla ruokaa kuin pakanoilla jouluna.

Isäni äiti oli vanhoilla päivillään tullut uskoon ja täyttynyt Pyhällä Hengellä. Hän puhui kielillä ja profetoi. Ollessani alle kouluikäinen hän oli meillä käymässä muutamia päiviä ja eräänä päivänä kuulin hänen astioita kuivatessaan rukoilevan ja puhuvan kielillä. Kerroin näkemästäni vanhemmilleni ja he toimittivat hänet mielisairaalaan. Sieltä hänet päästettiin pian pois koska hänet todettiin terveeksi. Vanhempani vihasivat häntä ja meille lapsille opetettiin että tuollaiset ilmiöt ovat saatanasta. Minä itse en pystynyt asioita analysoimaan mutta tunsin, sanoisinko, jylhää kunnioitusta sitä ilmapiiriä kohtaan joka hänen ympärillään oli hänen puhuessaan kielillä. Toiselle kymmenelle tullessani aloin vierastamaan kaikkea JT:iin liittyvää mutta alaikäisenä minun oli kuljettava mukana ja osallistuttava "harjoituspuheisiin" ja "kentällä" käyntiin.

Täytettyäni 15 ilmoitin etten enää ole mukana näissä riennoissa. 16 vuotiaana minut karkoitettiin kotoani "jumalattomuuteni" tähden. Seitsemän seuraavaa vuotta kuluivat elämästäni kovin kaltevalla pinnalla. Epäonnistuneen avioliittoni takia suunnittelin itsemurhaa. En kuitenkaan uskaltanut tehdä sitä selvinpäin. Eräänä kesäisenä päivänä ostin Alkosta kassillisen olutta ja menin meren rannalle paikkaan jossa ei ollut ihmisiä. Juodessani suunnittelin päivieni päättämistä. Jossakin vaiheessa tunsin voimakasta tarvetta rukoilla. Rukoilin näin: "Jehova Jumala, taivaan ja maan Luoja, jos sinä olet olemassa niin auta minua. Tätä minä pyydän Jeesuksen Kristuksen nimessä". Samalla hetkellä ruumiini läpi meni ikäänkuin voimakas sähkövirta ja tätä kokemusta kesti aika kauan. Itsemurha jäi tekemättä.

Seuraavana päivänä kohtasin kadulla pari nuorta miestä jotka kutsuivat kuulemaan heidän laulujaan Jeesuksesta. Menin kuulemaan heitä ja sen jälkeen he todistivat minulle ja lupasivat, että jos tunnustan syntini ja tahdon kääntyä seuraamaan Jeesusta niin kaikki minun syntini annetaan anteeksi. Epäilin tuota ja sanoin että vasta Harmagedonissa nähdään miten minun käy. He kuitenkin vakuuttivat, että voin jo nyt pelastua. Vieläkin epäilin. Kysyin: mihin Raamatun opetukseen heidän tuollainen tulkintansa perustuu. He avasivat Raamatun Johanneksen evankeliumin 20:23 kohdalta. Siinä lukee: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt". Luin itse tämän kohdan ja kokemus, jonka koin oli sanoin kuvaamaton. Kyseisen kohdan kirjaimet ikäänkuin elivät - aivan totta - en ole koskaan kokenut mitään sen kaltaista. Sanoin: "Minä uskon". Sen jälkeen vaivuin hurmoksiin jota kesti ainakin puoli tuntia. Ne olivat todella vapauttavat sanat. Koko saatanallinen kuorma joka oli ollut päälläni lähti yhdessä hetkessä. Vapauden tunne oli valtava.

Ajan mittaan luonnollisesti jouduin opilliseen kriisiin. Lapsuudessa minut oli opetettu palvomaan Jehovaa, mutta nyt minä palvoin Jeesusta. Tutkin kaikki vapaa-aikani Raamattua ja Sanan valossa ymmärsin, että VT:n JHVH on UT:n Jeesus. Internet-sivuni http://www.kolumbus.fi/gematria/JHWH.htm on tuon jo runsaan 45-vuotta sitten tekemäni Raamatun tutkimiseni tiivistelmä. Yli 35 vuoden ajan olen käyttänyt Hänestä Hänen alkuperäistä heprealaista nimeään Jeshua, mutta kokemuksesta tiedän, että Hän kuulee ja vastaa rukouksiin kutsuttiinpa Häntä millä kielellä tahansa.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Todistukseni

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Tervetuloa sekalaiseen seurakuntaan Moshe Zew. Vakava mies.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Todistukseni

Viesti Kirjoittaja Tony »

Sinullapa sitä on toimintaa ollut uskonnollisella saralla. Mukavaa, jos olet päässyt asioiden kanssa sinuiksi. Tervetuloa. :)

Ps. Uskonnollinen julistaminen on foorumilla kielletty, joten allekirjoituksesi tulee vaihtaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin