Jumala = rakkaus ?
Valvoja: Moderaattorit
-
Kivikko
Jumala = rakkaus ?
Raamatun mukaan Jumala on rakkaus, jopa rakkauden personoituma, joten tulisi siis olla pitävät todisteet siitä, että näitä kahta asiaa voidaan kuvailla samalla tavoin. En väitä että jumalaa olisi olemassa, vaan perustan nyt ajatuksen siihen että JTt olettavat näin olevan.
1. Korinttilaisille 13:4-7 määrittelee rakkautta, joten eritellään sitä.
- Rakkaus on pitkämielinen ja huomaavainen.
- Psalmit 78:30 " He eivät olleet kääntyneet pois himostaan, heidän ruokansa oli vielä heidän suussaan, kun jo Jumalan vihastus nousi heitä vastaan. Ja hän ryhtyi surmaamaan heidän hyvin ravittujaan,ja Israelin nuoret miehet hän lysähdytti maahan. "
- Rakkaus ei ole mustasukkainen
- 2. Mooseksen kirja 34:14 "Sillä sinä et saa heittäytyä minkään toisen jumalan eteen, koska Jehova, jonka nimi on Mustasukkainen, on mustasukkainen Jumala"
- se ei kerskaile, ei pöyhisty
- Mielestäni vanha testamentti osoittaa Jumalan olevan juuri itseään täynnä oleva tiukkapipo, joka itse asiassa taisi kirjoittaa kaikki Raamatun kirjat juuri kerskaillakseen omalla hyvyydellään. Ehkä vähän provosoivasti sanottu, mutta suunta on oikea.
- ei käyttäydy sopimattomasti,
- mitä nyt muutamat massamurhat tilillään vanhan testamentin mukaan
- ei etsi omia etujaan
- kenen muiden etuja jumala on koskaan ajanut? Kaikkihan pyörii juuri jumalan nimen pyhittämisen ympärillä!
- ei ärsyynny
- 2. Mooseksen kirja 2:10-14 " Mooses sanoi nyt Jehovalle: ”Anteeksi, Jehova, mutta minä en ole sujuva puhuja, en eilisestä lähtien enkä sitä aiemmin enkä siitäkään pitäen kun puhuit palvelijallesi, sillä minulla on hidas suu ja hidas kieli.” 11 Silloin Jehova sanoi hänelle: ”Kuka antoi ihmiselle suun, tai kuka tekee mykän tai kuuron tai näkevän tai sokean? Enkö minä, Jehova? 12 Mene siis nyt, ja osoittautuu, että minä itse olen sinun suusi kanssa, ja minä olen opettava sinulle, mitä sinun pitää sanoa.” 13 Mutta hän sanoi: ”Anteeksi, Jehova, lähettäisitkö kuitenkin viestin kenen tahansa muun välityksellä, jonka aiot lähettää.” 14 Silloin Jehovan SUUTTUMUS syttyi Moosesta kohtaan..."
- Jehova suuttui siitä, että Mooses oli epävarma omista taidoistaan.
- Jeremia 7 :20 "Sen tähden Suvereeni Herra Jehova on sanonut näin: ’Katso! Minun suuttumukseni ja vihastukseni vuodatetaan tämän paikan ylle, ihmisten ylle ja kotieläinten ylle ja kedon puun ylle ja maan hedelmän ylle, ja sen täytyy palaa, eikä se sammu"
- suuttumuksen hehku taitaa olla mainittu ainakin 5.Mooseksenkirja 13 :17, Joosua 7:26, 1.Samuelin kirja 28:18, 2.<kuninkaiden kirja 23:26, 2. Aikakirja 29:10
- Se ei pidä kirjaa pahasta.
- Jos tällä tarkoitetaan sitä että se antaa anteeksi, niin Raamatun mukaan jumala kostaa halutessaan aika tiukalla tavalla antamatta anteeksi:
1. Mooseksen kirja 2:24 "Jos Kain pitää kostaa seitsenkertaisesti,
niin Lemek seitsemänkymmentäseitsemänkertaisesti"
2. Mooseksen kirja 20:5 "Jumala, joka aiheutan rangaistuksen isien erheestä pojille, kolmanteen ja neljänteen sukupolveen"
- Se ei iloitse epävanhurskaudesta, vaan iloitsee totuudesta.
- no kerrankin löytyi asia josta voi melkein sanoa samaa. Kuitenkin jos katsoo JT historiaa, ei taida jumala välittää mitä sen oma kanava suoltaa totuuksina.
- Kaikki se peittää,
- No, sanotaan vaikka että jumala peittänee sen minkä haluaa, muilla asioilla revitellään ihan niin kuin halutaan. Jumala taisi peittää tiedon hyvästä ja pahasta muuten ensimmäiseltä ihmisparilta, jos sillä voi kauheasti kehuskella. Ainakaan sen seurauksilla ei olisi syytä kehuskella.
- kaikki se uskoo
- En sanoisi tuota kyllä rakkaudeksi vaan typeryydeksi, mutta ei kai tuota voi väittää jumalastakaan
- kaikki se toivoo, kaikki se kestää.
- Taas sanoisin että rakkauskaan ei kestä kaikkea pahuutta loputtomiin. Ihmisen rakkaus on rajallista, vaikkakin joustavaa ja laajaa. Jumala ei kestä kritiikkiä lainkaan, eli ei myöskään kestä läheskään kaikkea, edes sitä mitä pakottaa ihmiset kestämään oman kunniansa takia. Jumalan helppo vastaus ongelmiin on tuhota kaikki äkkiä, tai ainakin pelotella sillä.
Tässäpä nämä tältä kertaa. Kukin tehköön omat johtopäätöksensä.
1. Korinttilaisille 13:4-7 määrittelee rakkautta, joten eritellään sitä.
- Rakkaus on pitkämielinen ja huomaavainen.
- Psalmit 78:30 " He eivät olleet kääntyneet pois himostaan, heidän ruokansa oli vielä heidän suussaan, kun jo Jumalan vihastus nousi heitä vastaan. Ja hän ryhtyi surmaamaan heidän hyvin ravittujaan,ja Israelin nuoret miehet hän lysähdytti maahan. "
- Rakkaus ei ole mustasukkainen
- 2. Mooseksen kirja 34:14 "Sillä sinä et saa heittäytyä minkään toisen jumalan eteen, koska Jehova, jonka nimi on Mustasukkainen, on mustasukkainen Jumala"
- se ei kerskaile, ei pöyhisty
- Mielestäni vanha testamentti osoittaa Jumalan olevan juuri itseään täynnä oleva tiukkapipo, joka itse asiassa taisi kirjoittaa kaikki Raamatun kirjat juuri kerskaillakseen omalla hyvyydellään. Ehkä vähän provosoivasti sanottu, mutta suunta on oikea.
- ei käyttäydy sopimattomasti,
- mitä nyt muutamat massamurhat tilillään vanhan testamentin mukaan
- ei etsi omia etujaan
- kenen muiden etuja jumala on koskaan ajanut? Kaikkihan pyörii juuri jumalan nimen pyhittämisen ympärillä!
- ei ärsyynny
- 2. Mooseksen kirja 2:10-14 " Mooses sanoi nyt Jehovalle: ”Anteeksi, Jehova, mutta minä en ole sujuva puhuja, en eilisestä lähtien enkä sitä aiemmin enkä siitäkään pitäen kun puhuit palvelijallesi, sillä minulla on hidas suu ja hidas kieli.” 11 Silloin Jehova sanoi hänelle: ”Kuka antoi ihmiselle suun, tai kuka tekee mykän tai kuuron tai näkevän tai sokean? Enkö minä, Jehova? 12 Mene siis nyt, ja osoittautuu, että minä itse olen sinun suusi kanssa, ja minä olen opettava sinulle, mitä sinun pitää sanoa.” 13 Mutta hän sanoi: ”Anteeksi, Jehova, lähettäisitkö kuitenkin viestin kenen tahansa muun välityksellä, jonka aiot lähettää.” 14 Silloin Jehovan SUUTTUMUS syttyi Moosesta kohtaan..."
- Jehova suuttui siitä, että Mooses oli epävarma omista taidoistaan.
- Jeremia 7 :20 "Sen tähden Suvereeni Herra Jehova on sanonut näin: ’Katso! Minun suuttumukseni ja vihastukseni vuodatetaan tämän paikan ylle, ihmisten ylle ja kotieläinten ylle ja kedon puun ylle ja maan hedelmän ylle, ja sen täytyy palaa, eikä se sammu"
- suuttumuksen hehku taitaa olla mainittu ainakin 5.Mooseksenkirja 13 :17, Joosua 7:26, 1.Samuelin kirja 28:18, 2.<kuninkaiden kirja 23:26, 2. Aikakirja 29:10
- Se ei pidä kirjaa pahasta.
- Jos tällä tarkoitetaan sitä että se antaa anteeksi, niin Raamatun mukaan jumala kostaa halutessaan aika tiukalla tavalla antamatta anteeksi:
1. Mooseksen kirja 2:24 "Jos Kain pitää kostaa seitsenkertaisesti,
niin Lemek seitsemänkymmentäseitsemänkertaisesti"
2. Mooseksen kirja 20:5 "Jumala, joka aiheutan rangaistuksen isien erheestä pojille, kolmanteen ja neljänteen sukupolveen"
- Se ei iloitse epävanhurskaudesta, vaan iloitsee totuudesta.
- no kerrankin löytyi asia josta voi melkein sanoa samaa. Kuitenkin jos katsoo JT historiaa, ei taida jumala välittää mitä sen oma kanava suoltaa totuuksina.
- Kaikki se peittää,
- No, sanotaan vaikka että jumala peittänee sen minkä haluaa, muilla asioilla revitellään ihan niin kuin halutaan. Jumala taisi peittää tiedon hyvästä ja pahasta muuten ensimmäiseltä ihmisparilta, jos sillä voi kauheasti kehuskella. Ainakaan sen seurauksilla ei olisi syytä kehuskella.
- kaikki se uskoo
- En sanoisi tuota kyllä rakkaudeksi vaan typeryydeksi, mutta ei kai tuota voi väittää jumalastakaan
- kaikki se toivoo, kaikki se kestää.
- Taas sanoisin että rakkauskaan ei kestä kaikkea pahuutta loputtomiin. Ihmisen rakkaus on rajallista, vaikkakin joustavaa ja laajaa. Jumala ei kestä kritiikkiä lainkaan, eli ei myöskään kestä läheskään kaikkea, edes sitä mitä pakottaa ihmiset kestämään oman kunniansa takia. Jumalan helppo vastaus ongelmiin on tuhota kaikki äkkiä, tai ainakin pelotella sillä.
Tässäpä nämä tältä kertaa. Kukin tehköön omat johtopäätöksensä.
-
Aaron Hannu
Re: Jumala = rakkaus ?
Rakkauden määritelmä ja olemuksen todellinen luonne tuntuu kehittyvän Raamatussa yksilöiden tietoisuusden mukaan. Nykyään sanoisin Rakkauden olevan pyytetöntä antamista ja toistemme hyväksymistä juuri sellaisena kuin olemme oikeasti - uskomukset taas estävät meitä osoittamasta rakkautta kaikkia kohtaan niinp niin "kaikki se toivoo, kaikki se kärsii, kaikki se peittää. Rakkaus ei koskaan häviä."
-
Markku Meilo
Raamatun jumalan käsitys rakkaudesta on helposti hahmotettavissa vaikka vertaamalla Raamatun kertomaa jumalan listimistä (luomuksistaan) vaikka Saatanan vastaaviin.Kivikko kirjoitti:Tässäpä nämä tältä kertaa. Kukin tehköön omat johtopäätöksensä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
sakke
Lapsille opetetaan jo vaippa iästä jt-porukassa, kuinka jumala on toiminut mooseksen päivistä alkaen.. en uskaltanut omille lapsille antaa kirjoja katottavaksi/luettavaksi, on sen verran väkivaltaisia!
Juttelin tästä muutaman vanhemman kanssa ja sanoin ettei niitä voi yksinkertaisesti antaa lapsille etteivät näe painajaisia, mihin kaikki vain kohautti olkapäitään ja tuumas ettei se ainakaan heille mitään pahoja unia tuottanut kun olivat lapsia ja nykyään telkkaristakin tulee pahempaa!! Ilmeisesti karttamis kylmyys ja tietty inhimmillisyyden puute tuleekin näiden kirjojen myötä..
Juttelin tästä muutaman vanhemman kanssa ja sanoin ettei niitä voi yksinkertaisesti antaa lapsille etteivät näe painajaisia, mihin kaikki vain kohautti olkapäitään ja tuumas ettei se ainakaan heille mitään pahoja unia tuottanut kun olivat lapsia ja nykyään telkkaristakin tulee pahempaa!! Ilmeisesti karttamis kylmyys ja tietty inhimmillisyyden puute tuleekin näiden kirjojen myötä..
-
Kivikko
Palaan tähän aiheeseen pitkän tauon jälkeen.
Jumalan käsitys rakkaudesta oli testata Abrahamia, uskollista palvelijaansa käskemällä tappaa oma poikansa.
Jumalan käsitys rakkaudesta oli tehdä kastijako; 5. Mooseksen kirja 23:1-2> "Kukaan mies, joka on kuohittu murskaamalla kivekset tai jolta miehen elin on leikattu pois, ei saa tulla Jehovan seurakuntaan.
2 Kukaan avioton poika ei saa tulla Jehovan seurakuntaan. Kukaan hänen jälkeläisistään edes kymmenennessä sukupolvessa ei saa tulla Jehovan seurakuntaan. "
Jumalan käsitys rakkaudesta oli käskeä enkelit pelastamaan Loot tyttärineen, mutta jättää Lootin vaimo vaille ohjaavaa enkeliä ja näin löytää syy tappaa hänet.
Jumalan käsitys rakkaudesta oli tapattaa oma poikansa. Mielenkiintoista kyllä, tämä poika syntyi maan päälle Raamatun mukaan aviottomana poikana
eli olisiko päässyt Jehovan seurakuntaan sittenkään?
Jumalan käsitys rakkaudesta oli kierrättää Moosesta porukoineen 40 vuotta ympäri Saharaa. Piiri pieni pyörii...
Jumalan käsitys rakkaudesta oli juoksuttaa Moosesta faraon edessä, paaduttaa faraon sydän ja langettaa sitten vitsauksia koko kansalle, jotka taas johtivat mm. kaikkien esikoisten teloittamiseen. Tämähän alkaa toistaa itseään, että jumala tappaa esikoisia, olivat ne sitten kenen hyvänsä. Omansakin.
Mitä teille tulee mieleen samasta aiheesta?
Jumalan käsitys rakkaudesta oli testata Abrahamia, uskollista palvelijaansa käskemällä tappaa oma poikansa.
Jumalan käsitys rakkaudesta oli tehdä kastijako; 5. Mooseksen kirja 23:1-2> "Kukaan mies, joka on kuohittu murskaamalla kivekset tai jolta miehen elin on leikattu pois, ei saa tulla Jehovan seurakuntaan.
2 Kukaan avioton poika ei saa tulla Jehovan seurakuntaan. Kukaan hänen jälkeläisistään edes kymmenennessä sukupolvessa ei saa tulla Jehovan seurakuntaan. "
Jumalan käsitys rakkaudesta oli käskeä enkelit pelastamaan Loot tyttärineen, mutta jättää Lootin vaimo vaille ohjaavaa enkeliä ja näin löytää syy tappaa hänet.
Jumalan käsitys rakkaudesta oli tapattaa oma poikansa. Mielenkiintoista kyllä, tämä poika syntyi maan päälle Raamatun mukaan aviottomana poikana
Jumalan käsitys rakkaudesta oli kierrättää Moosesta porukoineen 40 vuotta ympäri Saharaa. Piiri pieni pyörii...
Jumalan käsitys rakkaudesta oli juoksuttaa Moosesta faraon edessä, paaduttaa faraon sydän ja langettaa sitten vitsauksia koko kansalle, jotka taas johtivat mm. kaikkien esikoisten teloittamiseen. Tämähän alkaa toistaa itseään, että jumala tappaa esikoisia, olivat ne sitten kenen hyvänsä. Omansakin.
Mitä teille tulee mieleen samasta aiheesta?
-
Markku Meilo
Tulee mieleen, että ihmisten mielipuolisessa listimisessä Jahve hakkaa mennen tullen Saatanan.Kivikko kirjoitti:Mitä teille tulee mieleen samasta aiheesta?
- Jaakko Ahvenainen
Heinäsirkat syövät edelleen kaiken vihreän ja kuvaannolliset heinäsirkat vaivaavat inehmon lapsia viikoittain. Ne rakastavat selluloosaa lähes yli kaiken. Kaikkein hienointa on kuitenkin särpiä hurmejuomaa ja raatolihaa 99,9 prosenttisesti.Kivikko kirjoitti:Mitä teille tulee mieleen samasta aiheesta?
-
Voimantorni
Lähinnä se tulee mieleen, ettei Vanhan testamentin jumala (jota Jeesuskin piti isänään) ole yltänyt yhtään sen korkeampiin moraalin- ja rakkaudenosoituksiin kuin vallanhimoiset ihmisetkään, eikä aina oikein edes siihen. Seuraavassa lainaus reilun vuoden takaisesta ulkomaan uutisesta:Kivikko kirjoitti:Mitä teille tulee mieleen samasta aiheesta?
Tällaisesta toiminnasta on vaikea löytää mitään rakkaudellista. Kun sitten vertaamme tällaista tapausta vaikka näihin seuraaviin, niin huomaamme selvät yhtäläisyydet:”Hyökkääjät ampuivat ilmaan, ja kun pelästyneet ihmiset tulivat ulos kodeistaan, hyökkääjät alkoivat silpoa heitä viidakkoveitsillä ja sytyttivät heidän talonsa palamaan.”
”Paikalla käyneet toimittajat kertoivat uhrien joukossa olevan pikkuvauvoja, lapsia, naisia ja vanhuksia, jotka eivät päässeet pakoon hyökkääjiltä.”
(Helsingin sanomat 9. maaliskuuta 2010 sivu B2)
"Sen [Samarian] miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki." - Hoosea 14:1, 2
"He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. - - Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu. Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesasa 13:5, 6, 15, 16
Neitsyt-tytöt sai kyllä ottaa itselleen, mutta kaikki muut ihmiset piti armottomasti murhata. Tyhmempikin ymmärtää, miksi juuri koskemattomat naiset säästettiin Israelin miehisen jumalan käskystä. Rakkauden jumalaksi tituleerattu Jahve vaati toisinaan jopa ihmisuhreja leppyäkseen. Tässä tapauksessa vaadittiin seitsemän syyttömän nuorukaisen veri valutettavaksi maahan:"Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18
Vielä yksi kuvaus siitä, miten tämä "rakkauden personoituma" suhtautuu väkivaltaan (ja luomiensa ihmisten elämään):"Mutta kuningas otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa. - - Tehtiin kaikki, mitä kuningas oli käskenyt. Niin Jumala leppyi maalle." - 2. Samuelin kirja 21:8, 9, 14
Tällainen toiminta ei ole yhtään sen rakkaudellisempaa tai oikeudenmukaisempaa vain siksi, että sen tekijäksi/oikeuttajaksi mainitaan kaikkivaltias jumala, itse asiassa täysin päinvastoin. Kaikkivaltiaallahan pitäisi olla käytössään rajaton määrä keinoja ratkaista ristiriitatilanteet, siis paljon muitakin keinoja kuin ainainen tappaminen."Minä nostan käteni taivasta kohti ja sanon: Niin totta kuin minä elän iankaikkisesti, kun minä teroitan miekkani salaman, kun minun käteni ryhtyy tuomiota pitämään, niin minä kostan vastustajilleni ja maksan vihamiehilleni. Minä annan nuolteni juopua verestä - ja minun miekkani syö lihaa - surmattujen ja vangittujen verestä, vihollispäällikköjen päistä." - 5. Moos. 32:40-42
-
Mag Mell
Jep, niinhän siellä (ja salillakin) kovasti sanotaan. Mikäli jättäisi raamatun lukemisen suosiolla tähän, voisi ehkä säilyttääkin illuusionsa jumalan rakkaudellisuudesta. Sen sijaan jos/kun lukee raamattua yhtään pidemmälle, vesittyy tuo väite jumalan rakkaudellisuudesta aikasmoisen härskillä tavalla.Kivikko kirjoitti:Raamatun mukaan Jumala on rakkaus
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
-
Vieraas
Itse olen päätellyt JT-laseista irti päästyäni vaatimattomin teologian tiedoin, että tämän Raamattu-nimisen teoksen jatko-osassa (joka on sinänsä kiinnostavampi kuin eka osa) päähenkilö yksinkertaisesti vaihtuu. Ei siellä enää tämä Yahweh-heimojumala paljon kivittele, siellähän hänen pojakseen väitetty henkilö suorastaan heiluu liberaaliradikaalina ja näyttää rakkaudettomille papeille ihan Koijärvi-menetelmällä, mitä mieltä on vallitsevasta touhusta.Kivikko kirjoitti:Tässäpä nämä tältä kertaa. Kukin tehköön omat johtopäätöksensä.
-
Kaarmis
Niip, Jehovan surmaamia raamattu mainitsee 2,5 miljoonaa, mutta Saatanan kontolle menee vain Jobin perheen tappaminen. Ja vielä kun otetaan esille se totuus, että Jobin kirja oli vain opettava satu (kuka esimerkiksi olisi ollut kirjaamassa ylös jumalan ja Saatanan keskustelut taivaassa?), voidaan ymmärtää kuka on se todellinen julmuri.Markku Meilo kirjoitti:Tulee mieleen, että ihmisten mielipuolisessa listimisessä Jahve hakkaa mennen tullen Saatanan.Kivikko kirjoitti:Mitä teille tulee mieleen samasta aiheesta?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Markku Meilo
Sekin tapahtui Jahven sallinnalla, joten Jahve syyllistyi avunantoon tms.Kaarmis kirjoitti:Saatanan kontolle menee vain Jobin perheen tappaminen.
Ja vielä kun otetaan esille se totuus, että Jobin kirja oli vain opettava satu...[/quote]
Tosin saduksi on kai laskettava usea muukin tapahtuma, kuten vaikka amalekilaisten tappaminen sukupuuttoon kolme eri kertaa.
Joku aikansa Julian Assange, sama joka vuosi Jeesuksen ja Saatanan haastelunlunkin.(kuka esimerkiksi olisi ollut kirjaamassa ylös jumalan ja Saatanan keskustelut taivaassa?)
-
Voimantorni
Kun pohjatekstit ovat tätä luokkaa, niin niitäpä on rakkaudettoman lahkon helppo hyödyntää omien tarkoitusperiensä edistämiseksi:Kaarmis kirjoitti:Jehovan surmaamia raamattu mainitsee 2,5 miljoonaa
Kaikessa tässä - niin Vanhan testamentin jumalan kuin nykyisten lahkojenkin vaatimuksissa - paistaa läpi äärimmäisen lapsellinen itsekeskeisyys; vain me olemme oikeassa ja siksi on ihan oikein, että kaikki muut tapetaan."Emme ole osa tätä maailmaa, mutta joudumme silti elämään siinä. Siksi on haasteellista olla omaksumatta maailman vääristynyttä näkemystä rakkaudesta. On tärkeää, ettemme anna vääriin asioihin kohdistuvan tai kieroutuneen rakkauden saattaa meitä ansaan." (Vartiotorni 15. joulukuuta 2009)
-
Perdition
Ennen tappamista kannattaa tehdä muitten elämä mahdollisimman hankalaksi, jos ei muuten niin ärsytetään rinkuttamalla ovikelloja ja tuputtamalla "totuutta". Kiusa se on pienikin kiusa.Kaikessa tässä - niin Vanhan testamentin jumalan kuin nykyisten lahkojenkin vaatimuksissa - paistaa läpi äärimmäisen lapsellinen itsekeskeisyys; vain me olemme oikeassa ja siksi on ihan oikein, että kaikki muut tapetaan.
Viimeksi muokannut Tony, 30.05.2011 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus korj.
Syy: lainaus korj.
Invita Minerva