JT:t "lähinnä oikea" uskonto?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Nimrod
Viestit: 267
Liittynyt: 09.09.2013 19:10

Re: JT:t "lähinnä oikea" uskonto?

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Mielestäni jehovat eivät ole sen rehellisempiä kuin normaalit ihmiset. Pikemminkin rahapetoksia ja työntekijöiden kyykytystä esiintyy yleisesti. Johtuuko se osittain "olemme muita parempia" -ajatusmaailmasta vai tämän maailman tai maallisten lakien väheksymisestä. Tiedän useita tällaisia tapauksia omasta kokemuksesta.

Oikeimman uskonnon miettiminen on mulle vähän sama kuin kiistelisi mikä Aku Ankan piirrostyyli on eniten oikea. Samantekevää ja tyhjänpäiväistä pyörittelyä.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: JT:t "lähinnä oikea" uskonto?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Nimrod kirjoitti:Oikeimman uskonnon miettiminen on mulle vähän sama kuin kiistelisi mikä Aku Ankan piirrostyyli on eniten oikea. Samantekevää ja tyhjänpäiväistä pyörittelyä.
Joo, mutta tossa onkin oleellista käyttömotiivi. Lähinnä oikea tai minulle paras -lausahdukset ovat nimenomaan esillä silloin kun jt törmää vauhdilla omien selitystensä seinään. Se on siis hallittu pako takaviistoon, eikä siinä haittaa se kun jt salilla henkäilee kuinka edustaa ainoaa oikeaa jne. Ei haittaa myöskään se epäloogisuus, että esimerkiksi helluntailainen on jt:n mielestä väärässä jos ja kun ajattelee täsmälleen samalla tavalla.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: JT:t "lähinnä oikea" uskonto?

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Markku Meilo kirjoitti:Lähinnä oikea tai minulle paras -lausahdukset ovat nimenomaan esillä silloin kun jt törmää vauhdilla omien selitystensä seinään.
Tuohon minulle paras -väitteeseen liittyen joskus kuulee sitä, että Jehovan todistajien elämäntapa on paras ja sitä kannattaa noudattaa, vaikka se ei totuus olisikaan.

Paras elämäntapa on tietysti makuasia, enkä mene kissaakaan neuvomaan miten hänen tulisi takapuolensa puhdistaa. Itse kumminkin koin nimenomaan Jehovan todistajien elämäntavan niin raskaana ja onnettomana, etten halunnut siinä jatkaa, vaikka vielä tuossa vaiheessa uskoinkin, että Jehovan todistajilla olisi totuus. Silmät avautuivat vasta joitakin vuosia myöhemmin, kun pääsin internetin ihmeelliseen maailmaan.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: JT:t "lähinnä oikea" uskonto?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jehovan todistajien elämäntapa on paras ja sitä kannattaa noudattaa, vaikka se ei totuus olisikaan.
Niijuu näinhän sitä olen itsekin kuullut sanottavan, vaikka minulle se oli elämäntapana hyvin raskasta aikaa niin henkisesti kuin fyysisesti. Mitään "parasta" en osaa löytää siitä enään ollenkaan.

Voihan sitä jokainen jt toistella hymysuin ja irvistellen niin paljon kuin haluaa. Elää voi muutenkin , voiden paljon paremmin. Jos joku koko touhusta oikeasti saa jotain suurta nautintoa ja energiaa niin mikäs siinä, sittenhän se on ainakin hyvä elämäntapa.se on eri asia kuinka moni oikeasti nautintoa siitä saa.

Minä en nauttinut koskaan , vaikka kuinka yritin. Toki näyttelin onnellista.. Jepujee..
Lähisuvusta on vaikea aidosti onnellista todistajaa löytää sen perusteella mitä näiden elämästä on vuosien varrella nähnyt ja kuullut. Kaikilla valuu vitutus ämpäristä yli. Aika hassua kyllä, pitäisihän sitä pystyä toteamaan edes yksi sukulainen joka on aidosti onnellinen jt. Joutuu oikeen pohtimaan..
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin