Raamattu ja sen rakkaudelliseksi mainittu Jumala

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

toolman

Re: Raamattu ja sen rakkaudelliseksi mainittu Jumala

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Höpäjät
Ajatuksesi ei ole Kaikkivaltiaan tasolla ,eikä kelläkään muulla ihmisellä.
tool ja öl on elämää.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

toolman kirjoitti:Ajatuksesi ei ole Kaikkivaltiaan tasolla ,eikä kelläkään muulla ihmisellä.
En tosin ole näin edes väittänyt, mutta katsotaanpas:
Jes. 55:8
Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Jes. 55:9
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

Ja sitten:
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut
. Ja, Matt. 7:14 se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät, sekä Joh. 14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".

Vielä edellisten lisäksi:
Miika 6:8
Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?

Auttoiko tämä? :)
toolman

Kyllä.Liittyen tähän koko asiayhteyteen.
tool ja öl on elämää.
Jaakko Ahvenainen

toolman kirjoitti:Kyllä.Liittyen tähän koko asiayhteyteen.
No, hyvä näin ja hyvin öin. Ei minulla ole varaa astua jumalaksi Jumalan paikalle, vaikka kriittinen olenkin. Myös oli kommenttisi aiheellinen. :)
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Wonderman kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:Kuinka monta elävää olentoa Raamattu mainitseekaan surmatun Jumalan taholta ja käskystä? Kuinka monen elävän olennon Raamattu mainitsee Saatanan surmanneen, poislukien ne jotka Saatana surmasi Jumalan hyväksynnällä, siis joiden kuolemaan Jumalakin on osasyyllinen?
olisi varmaan pitänyt pitää elossa raiskaajia ja lapsen uhraajia (joita raamatussakin mainitaan) ? Ei varmastikkaan Jumala ei monessa tapauksessa surmannut syyttä.

ja jos sitten jättääkin henkiin jonkun pahan niin sitten taas ihmetellään että onpas rakkaudellista taas ?
Jos mainitsemasi Jumala on kirjaimellisesti surmannut ihmisiä Raamatussa kerrotuissa tarinoissa, tekeekö hän sitä edelleen? Jos, niin millä perusteilla? Ja jos ei tee, niin milloin Jumala on lakannut tappamasta ihmisiä kirjaimellisesti? (Kysyn "hyvässä hengessä", siksi että ajatus tästä tappajajumalasta tulisi selkeäksi.)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Witless

toolman kirjoitti:Tosi Jumalalla on oikeus käytäntöjä ja sellaisia tiedostoja joita ei anneta ihmiselle.
Haluaisitko kertoa näistä tarkemmin? Mistä olet saanut tietoa näistä?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Nellique

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Miksi Jumala tappaa - tai on tappamatta? Suojelee - tai on suojelematta?

Helppoa kuin heinänteko:
Jumala saa omille luoduilleen tehdä ihan mitä haluaa.
Ihminen on saviastia Jumalan kädessä.

Ja Raamattu kertoo nimenomaisesti ihmisistä, joilla oli jokin suhde Jumalaan. Vihamielinen, pilkallinen, epäuskoinen, rakastava, nöyrä... Ei heille Jumala ollut ihan uppo-outo. Vaikka olisi ollutkin - so what? Saviastioita luojansa kädessä.
Jaakko Ahvenainen:
Jes. 55:8
Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Jes. 55:9
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Näinikään, Raamatun sanoin. Siihen ei ole nokan koputtamista.

Lisäys: Raam.kohta.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Ihminen osaa normaalisti rakastaa lapsiaan niin paljon, ettei hänelle tulisi mieleenkään tapattaa, pahoinpidellä tai kiduttaa heitä. Jos joku olisi niin sairas mieleltään että sellaiseen sortuisi, häneltä otetaan lapset pois ja hänet toimitetaan hoitoon.

Sinä Nelli palvot sairasmielistä jumalaa joka tekee tuota kaikkea ihmislapsilleen vieläpä massamurhaajana ja -kiduttajana.
Eikö sinun kannattaisi heivata noin mielenvikainen jumaluus sieltä päästäsi pois ja aloittaa normaali tervehenkinen elämä. Vaikkapa toteemipuuta palvoen.
Witless

Nellique kirjoitti:Miksi Jumala tappaa - tai on tappamatta? Suojelee - tai on suojelematta?

Helppoa kuin heinänteko:
Ok. Onko Jumalalla sitten jokin logiikka tässä, vai tappaako hän summittaisesti?
- Richard Feynman
Jaakko Ahvenainen

Witless kirjoitti:Ok. Onko Jumalalla sitten jokin logiikka tässä, vai tappaako hän summittaisesti?
Witless kirjoitti:
toolman kirjoitti:Tosi Jumalalla on oikeus käytäntöjä ja sellaisia tiedostoja joita ei anneta ihmiselle.
Haluaisitko kertoa näistä tarkemmin? Mistä olet saanut tietoa näistä?
Witless kirjoitti:Jos mainitsemasi Jumala on kirjaimellisesti surmannut ihmisiä Raamatussa kerrotuissa tarinoissa, tekeekö hän sitä edelleen? Jos, niin millä perusteilla? Ja jos ei tee, niin milloin Jumala on lakannut tappamasta ihmisiä kirjaimellisesti? (Kysyn "hyvässä hengessä", siksi että ajatus tästä tappajajumalasta tulisi selkeäksi.)
Mainioita huomioita, Witless!
toolman

Witless kirjoitti:Haluaisitko kertoa näistä tarkemmin? Mistä olet saanut tietoa näistä?
Ne tiedostot ovat niin tasapainoisia ettei niistä pitäisi puhua.
tool ja öl on elämää.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Seuran kuvainnollinen tm rakkaudellinen Jehova ilmoittaa Seuran U&YO:n kautta mm. seuraavaa:

(OT:ta ehkä siltä osin että vain lainauksia, mutta ei kommenttejani lainauksien sisällöstä. "Kykenevät" voivat tietysti jotain päätellä suuntaan tai toiseen näistä lainauksista ja niiden sisällöstä.)
Vartsikka 94 1/7 kirjoitti:
Pian puhkeaa yhtäkkiä suuri ahdistus ja etenee nopeasti ”Jumalan, Kaikkivaltiaan, suuren päivän sodassa” koittavaan huipentumaansa (Ilmestys 16:14, 16). Se voimistuu huippuunsa, kun Jehova tuhoaa tämän asiainjärjestelmän ja sen kuvaannollisen pöydän, jossa maailman kansat ovat ravinneet itseään. Jehova hävittää myös Saatana Panettelijan koko näkymättömän järjestön demonijoukkoineen. Ne jotka ovat jatkaneet itsensä ravitsemista Saatanan hengellisessä pöydässä, demonien pöydässä, pakotetaan osallistumaan kirjaimelliseen ateriaan, ei, ei ruokailijoina, vaan pääruokalajina – heidän tuhokseen!
Vain Jehovan pöytä jää jäljelle. Ne jotka syövät arvostaen siinä, varjellaan, ja he saavat syödä siinä ikuiset ajat. Heitä ei enää koskaan uhkaa minkäänlainen elintarvikepula (Psalmit 67:7; 72:16). He palvelevat täydellisen terveinä Jehova Jumalaa paratiisissa!

Luopiot julkaisevat tosiaan kirjallisuutta, jossa turvaudutaan vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin. He tulevat jopa todistajien konventtipaikkojen edustalle osoittamaan mieltään ja yrittävät saada varomattomat ansaan. Siksi olisi vaarallista antaa uteliaisuuden saada meidät ravitsemaan itseämme sellaisilla kirjoituksilla tai kuuntelemaan heidän herjaavaa puhettaan! Vaikka emme uskoisikaan sen olevan vaaraksi meille itsellemme, riski on olemassa. Miksi? Ensinnäkin jotkin luopioiden julkaisut esittävät valheita ”lipevin” ja ”väärennetyin sanoin” (Roomalaisille 16:17, 18; 2. Pietarin kirje 2:3). Mitäpä olisi odotettavissakaan demonien pöydästä? Ja vaikka luopiot esittäisivätkin myös joitakin tosiasioita, ne otetaan yleensä pois asiayhteydestään, jotta muut saataisiin vedetyiksi pois Jehovan pöydästä. Kaikissa heidän kirjoituksissaan vain arvostellaan ja revitään maahan! Niissä ei ole mitään rakentavaa.

Herra Jeesus Kristus ennusti, että ”uskollinen ja ymmärtäväinen orja” antaisi hänen läsnäolonsa aikana hengellistä ruokaa hänen opetuslapsilleen: ”Onnellinen on tuo orja, jos hänen isäntänsä saapuessaan tapaa hänet näin tekemästä. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.” (Matteus 24:45–47.) Tämä orja ei ole osoittautunut keneksikään yksityiseksi ihmiseksi, vaan vihkiytyneiden, voideltujen kristittyjen luokaksi. Tämä luokka on tuonut Jehovan pöytään parasta hengellistä ruokaa sekä voidellulle jäännökselle että ”suurelle joukolle”. Nykyään yli nelimiljoonainen suuri joukko on asettunut voidellun jäännöksen kanssa kannattamaan Jehova Jumalan kaikkeudensuvereeniutta ja hänen Valtakuntaansa, jonka välityksellä hän pyhittää pyhän nimensä.

Jehovan pöytää ja hänen demonivihollistensa kattamaa pöytää ei voi koskaan sovittaa yhteen!

Miten joku voisi nykyään syyllistyä siihen, että hän ottaa osaa demonien pöytään? Siten, että hän edistää mitä tahansa, mikä on Jehovaa vastaan. Demonien pöytään sisältyy kaikki demoninen propaganda, joka on suunniteltu johtamaan harhaan ja kääntämään meidät pois Jehovasta

Saadaksemme tämän palkinnon päättäkäämme kaikki ottaa osaa yksinomaan Jehovan pöytään, joka on ääriään myöten täynnä parasta hengellistä ruokaa!

Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Nellique

Witless kirjoitti:
Nellique kirjoitti:Miksi Jumala tappaa - tai on tappamatta? Suojelee - tai on suojelematta?

Helppoa kuin heinänteko:
Ok. Onko Jumalalla sitten jokin logiikka tässä, vai tappaako hän summittaisesti?
Minun oma mielipiteeni on, että Jumalalla ON logiikka. Minä luotan ja uskon siihen, että kaikella tapahtuvalla on tarkoitus, pahallakin.

Esimerkki: Joku kokee elämässään ääretöntä pahaa eikä tietenkään näe siinä mitään järkeä, kohtuutta, 'reiluutta', opettavaista - tuntee vain pohjatonta raivoa ja vihaa, vaikka sitten kohtaloa tai Jumalaa kohtaan. Otan vaikka esimerkiksi lapsen sairastumisen syöpään ja kuoleman.

Vanhempien ja kaikkien muidenkin mielestä tapahtuu valtava vääryys ja jos uskotaan Jumalaan, nähdään Hänet sadistina, joka varmaan nauttii kiusatessaan täysin syyttömiä.

Olen lukenut vanhempien ajatuksista kaiken tuon jälkeen. Jotkut näkevät tapahtuneessa tarkoituksen - lopulta, ehkä pitkän ajan kuluttua. Tarkoitus on heidän mukaansa ollut se, että lapsen lähipiiriä ravistellaan miettimään asioita syvemmin. Suhdettaan kuolemaan, onko sen jälkeen mitään ja jopa omaa suhdetta Jumalaan. Päätelmä voi olla ihan mikä vain, mutta se on tietoinen päätös.
Voisi siis jonkun mielestä sanoa, että lapsen epäreilu ja kohtuuton kuolema oli tarkoitettu ... tavallaan muille ns. herättäjäksi. Tämä on aivan järkyttävää tekstiä surutyössä kamppailevalle, ja pyydän anteeksi!

Samalla tavalla VT:n Jumala tappoi valtavasti ihmisiä 'muiden takia'. Se tuntuu älyttömältä ja epäreilulta: kaikki lapset, naiset, vanhukset, miehet... Mikä se syy sitten pääasiassa on ollut? Juutalaisten silmien avaaminen - erilaisiin asioihin? Pelottelu? Uhkailu? Tuntuu hirveältä, ainoa millä sen pystyy kestämään (miksi vaikka minä kestän sen) on ajatus ketjusta, jossa kaikki on tarkoituksellista. Usein ihminen ei näe sitä syytä, joskus se selkenee vasta paljon myöhemmin, mutta se syy ON.

Tämän parempaan en nyt pysty, ja Raamatun yksittäisiin kohtiin en osaa viitata. Minun mielestäni se rakkaudellisuus tulee esiin vasta UT:ssa. Mooseksen aikana ihminen oli lain alla ja siis ANSAITSI rangaistuksen ja kuoleman, eikö? Koska ei pystynyt täyttämään lakia. Ristinkuoleman jälkeen kaikki (laki) oli 'täytetty' ja ihmistä pystyi rakastamaan. Ihminen oli puhdas...

Enempää en sano, pelkään jo nyt puhuneeni liikaa, toivottavasti en saarnannut. Saitko ajatuksesta kiinni?
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
toolman

Joskus nuo ajatukset tuntuvat paradoksi.Täällähän ihmiset syrjivät sellaisia ,jotka tuntuvat järjettömiltä.tuo järjettymyys voi ollakin uusi ulottuvuus jonnekkin.
tool ja öl on elämää.
Nellique

Witless: Jos mainitsemasi Jumala on kirjaimellisesti surmannut ihmisiä Raamatussa kerrotuissa tarinoissa, tekeekö hän sitä edelleen? Jos, niin millä perusteilla? Ja jos ei tee, niin milloin Jumala on lakannut tappamasta ihmisiä kirjaimellisesti? (Kysyn "hyvässä hengessä", siksi että ajatus tästä tappajajumalasta tulisi selkeäksi.)
Osittain yritin tuoda ajatuksiani näkyviin tuossa edellä, mutta tähän vielä lisäys.
Minun mielestäni 'Jumala tappaa edelleen', mutta ei "kostoksi tai rangaistukseksi". Siihen ei ole enää ... no, syytä. Kaikki kuitenkin tapahtuu edelleen (minun mielestäni) tarkoituksella, vrt. edellinen vastaus.
Vastaa Viestiin