syke

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

syke

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Sairaalasarja Syke alkoi. Aika harvoin näkee suomalaisia sairaalasarjoja. Ei pahempi.
http://areena.yle.fi/tv/2229403
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: syke

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

(Valitettavasti) on asia laita niin, että Yle on ainoa toimija, joka tekee älyllisesti kiinnostavaa ohjelmaa tässä maassa. Verotus on varastamista, mutta on todettava, että ylemafia tekee todella laadukasta ohjelmaa tämän maan mittakaavasta. Propsit siitä, vaikka pakolla mennäänkin.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: syke

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Jos Yle ajattaisiin alas, niin loppuisiko älyllisesti kiinnostavan ohjelman tuottaminen/näyttäminen tässä maassa? Väitän, että ei loppuisi. Ongelma on siinä, että kyseiselle ohjelmistolle on rajallinen kysyntä ja kun tuo kysyntä tyydytetään suurelta osin verorahoilla maksettuna, niin kaupalliset toimijat eivät ole kovin hyvässä kilpailuasemassa. Minä kannatan Ylen vähittäistä alasajoa, toki sille voisi jäädä yksi valtakunnallinen kanava, mutta muuten olisi mielestäni parempi että kansakunnan verorasitusta alennettaisiin tuossakin suhteessa.

Discovery Communications on mielestäni hyvä esimerkki kaupallisesta toimijasta, jonka ohjelmia esitetään niin julkisesti kuin mainosrahoitteisestikin rahoitetuilla kanavilla ympäri maailman.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: syke

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Viljo kirjoitti:Jos Yle ajattaisiin alas, niin loppuisiko älyllisesti kiinnostavan ohjelman tuottaminen/näyttäminen tässä maassa? Väitän, että ei loppuisi. Ongelma on siinä, että kyseiselle ohjelmistolle on rajallinen kysyntä ja kun tuo kysyntä tyydytetään suurelta osin verorahoilla maksettuna, niin kaupalliset toimijat eivät ole kovin hyvässä kilpailuasemassa. Minä kannatan Ylen vähittäistä alasajoa, toki sille voisi jäädä yksi valtakunnallinen kanava, mutta muuten olisi mielestäni parempi että kansakunnan verorasitusta alennettaisiin tuossakin suhteessa.

Discovery Communications on mielestäni hyvä esimerkki kaupallisesta toimijasta, jonka ohjelmia esitetään niin julkisesti kuin mainosrahoitteisestikin rahoitetuilla kanavilla ympäri maailman.
Olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että markkinoiden tulisi vastata kysyntään, eikä verorahoilla operoivan julkisen toimijan. Yleisradiotoiminta on kuitenkin ehkä poikkeus, jonka korvaamista en ainakaan Suomessa jättäisi markkinoiden varaan.

Kieli- ja kulttuurialueemme on pieni. En usko, että yksikään markkinatoimija pystyy kaupallisin menetelmin keräämään yhtä suurta kassaa esimerkiksi asiajournalismin tuottamiseen, kuin YLE. Seurauksena olisi väistämättä laadukkaan asiasisällön väheneminen. Pahimmassa tapauksessa kokonainen asiajournalismin kulttuuri saattaisi hävitä maastamme. Kun se on kerran hävitetty, se on työlästä puhaltaa uudestaan henkiin.

"No sittenhän sille ei ole kysyntää, ja se joutaakin vähenemään", saattaisi joku Vain Elämää -kyynelehtimisen lomassa esitetyltä mainoskatkolta huudahtaa. Väärin. Itse uskon, että valistuneempien täytyy kantaa huolta myös vähemmän asioita pohtineiden pitkän tähtäimen edusta. Ainakin minä maksan YLE-veron mielelläni.

YLEä voi kyllä kritisoida tehottomuudesta, mikä on veroilla rahoitetun toiminnan perisynti. Siihen toivoisin kiinnitettävän vakavissaan huomiota. Samaa toivon toki myös muiden tarpeellisten, mutta verorahoja tehottomuuteen tuhlaavien julkisten instanssien osalta.
And Justice For All
Vastaa Viestiin