Äiti ja viina

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nyt minä olen ajatellut niin, että kun välit menivät poikki, niin se olisikin hyvä asia äidille:
-äidin ei tarvitse rikkoa vt-seuran käskyä, joka käskee karttamaan luopiota, vaikka se olisi oma aikuinen lapsi
-äiti saattaa, jos hyvin käy - tulla onnellisemmaksi jt:ksi, kun ei tarvi enää olla siinä toiveessa että minä
kääntyisin takaisin jehovantodistajuuteen
-äiti saa ikäänkuin luovuttaa minusta irti ja hyväksyä asian, ettei tuo luopiopoika käänny takaisin
-äiti saa jatkaa juomistaa kenenkään puuttumatta enää asiaan sillä hän on ollut aina kaappijuoppo

Ja minulle on hyväksi se , ettei minun enää tarvitse yrittää ymmärtää äidin jatkuvaa juopottelua ja sitä, että hän kerjää hyväksyntää juopottelulleen, valehtelemalla lopettavansa juopottelun "tänä iltana".
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Jarkke, sun äitisi ilmaisee juomisellaan sitä, että hänellä on hyvin paha olla. Keskushermoston tilaa muuttamalla hän pääsee hetkeksi pakenemaan sietämätöntä todellisuutta. Hän on vakavasti kipeä ja hän ymmärtää etanolin ainoaksi tehokkaaksi lääkkeeksi tunteidensa ja autoritäärisen Jehovan välillä.
Varjo seuraa, halusit tai et.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Ja minulle on hyväksi se , ettei minun enää tarvitse yrittää ymmärtää äidin jatkuvaa juopottelua ja sitä, että hän kerjää hyväksyntää juopottelulleen, valehtelemalla lopettavansa juopottelun "tänä iltana".
Oikein. Aluksi voi olla vaikeaa ajatella itseään, koska koko elämä on opetettu päinvastaista. Minua lämmitti ensiapukurssilla se, että ensin pitää huolehtia omasta turvallisuudestaan.

Jos äitisi on alkoholisti, kuten näyttää, niin häntä ei voi auttaa kukaan muu kuin hän itse. Valitettavasti. Paavo Koistinen, joka oli tuolloin Järvenpään sosiaalisairaalan ylilääkäri, sanoi: "Alkoholistille ei voi toivottaa kuin pahaa. Se saattaa herättää hänet."

Voimia.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

tein äitin kanssa puhelimitse sovinnon, ettei tartte potea mitään syyllisyyttä, mutta en aio enää ruveta kuuntelemaan liirumlaarumia ja muuta 40 vuoden takaista ahdistavaa sairasta hulluutta

on parempi ettåä on sovittu, mutta olen tehnytkin jo kantani enemmän kuin selväksi uhkailemalla takaisin harmagedon uhkauksiin omilla omaperäisillä uhkauksillani samalla mitalla, nii sitä käydään taistoon ikuista sairasta vihollista vastaan
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

äiti ei ole nyt soitellut päissään enää, onneksi

satiin kuitenkin sovittua riita ja se pääasia

äiti on ollut lapsena julmien vanhempiensa uhri, ainakin omien sanojensa mukaan ja mennyt pilalle näiden vanhempiensa vuoksi, ja kasvanut siten kieroon

ei ole siksi ihme jos äiti on tehnyt meistä lapsistaankin vinoon kasvaneita, eli ei äiti ole voinut sille mitään

mutta olisi hän voinut silti elää raittiisti, niin olisi jäänyt ne päissään riehumiset pois, ja olis saanut kasvaa ainakin turvallisessa ympäristössä

tunnevammaisuus, sosiaalinen kyvyttömyys ja sellaiset ongelmat tarttuvat lapsiin, hullujen ja sairaiden sukupolvet seuraavat toisiaan

minäkääm en onnistunut isänä niin hyvin kuin olisin halunnut, mutta on minulla välit hyvät poikaani, ja se on pääasia, elämä heitteli aika raa'asti noina barbaarisina ja sivistymättöminä aikoina

elämä alkaa helposti heittelemään sellaista jolla itsetunto ei ole kunnossa ja omanarvontunto vääränlainen, esim ei osaa sanoa "ei" tarvittaessa ja säälii toisia liikaa ja hankkii itselleen roppakaupalla vaikeuksia

tällaisiahan ne narsistit käyttävät hyväkseen, liian kilttejä, puolustuskyvyttömiä ihmisiä, äitinikin juoppo narsisti ryöväsi ja vei häneltä rahat, äitini oli sille niin kiltti ollut että antoi sille pankkiautomaatti korttinsakin ja tunnusluvut, että oikein saisi ryövätä hänet

harmittaa tuo äidin järjetön tyhmyys, muuta on se meidät lapset elättänyt ja sillä se kehuskelee, ettei tarvinnut meitä lastenkotiin laittaa, vaan kivireen veti perässään ylpeästi

mutta nyt on elämä valoisaa ja riittävän yksinkertaista, eikä ole enää vastuuta liikaa, vastuutakin voi helposti hankkia itsellee liikaa, esim jos laittelee naisia paksuksi liian monta, niin elatusmaksuja joutuu makseleen vielä eläkkeestäänkin

mutta sekin on vain elämää ja vastuut täytyy itse kantaa, jos vastuita on itselleen kerännyt ympärillensä
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Painavan kivreen on äitisi vetänyt. Ei sinulle siirtynyt siirtotaakka ole sieltä keveimmästä päästä, monella olisi sinun paikallasi lapaset lipsunut pahasti.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Komppaan.
HannaJo
Viestit: 54
Liittynyt: 14.11.2012 11:53

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja HannaJo »

Uskonto+alkoholismi on paskamainen yhdistelmä ja hassua kyllä jotenkin toisiaan ruokkiva.
Alkoholistin on toipuakseen oltava täysin rehellinen ja uskonoon kuuluva ihminen ilman uskoa ei voi olla rehellinen, joten kusessa -tai pitäskö sanoa kännissä- ollaan kerta toisensa jälkeen kun ainoa keino selvitä itselleen valhetelusta on vetää pää täyteen.
Sitten luullaan että uskonto parantaa alkoholismin ja kokeillaan jos jonkinmoista uskontoa ja alkoholistin mielenlaatu yhdistettynä tiukkaan uskonnollisuuteen onkin sitten lähiympäriostölle helvettiä. Sitten joku harva aina onnistuu vaihtamaan riippuvuuden kemiallisesta riippuvuudesta toiminnalliseen eli viinasta uskontoon ja taas saadaan lisää vettä siihen myllyyn että uskoNTO (jolla ei ole mitään tekemistä uskon kanssa) raitistaa ihmisitä :/.

Riippuvainen on tasan yhtä looginen otus oli se sitten riippuvainen toiminnasta tai päihteesä -ainoa asia, joka sen päässä pyörii on riippuvuus ja mä näen monet todistajat nimenomaan uskonnosta riippuvaisina; se on niiden pako todellisuudesta, se sama mihin joku ottaa viinaa.

Mut pakko kertoa tää juttu, joka tuli mieleen tuosta äidin viinojen kaatamnisesta vessanpömnttöön; muuan vaimo hermostui miehensä juomiseen ja kaatoi sen viinat sadevesitynnyriin. Tää mies joi tynnyrin tyhjäks, ettei mee viinat haaskuun ja päätyi vesipöhön kourissa sairaalaan :D! Että ei se niin kaukaa haetttua ollu, et äiti olis lapponu pytystä :D!
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Voin vakuuttaa, uskonnosta ei ole apua raittiuteen, mutta uskosta saattaa hyvinkin olla. Kaikkein oleellisinta on kuitenkin olla rehellinen itselleen ja myöntää, ettei omin voimin juoppoudestaan selviä, vaan tarvitsee apua. Aloitteen tekee aina ihminen itse, ei kukaan toinen.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

äiskä se sanoi tänään, että hänellä on se suhde siihen jehovaan, ja että hän ei uskostaan luovu

vastasin, että eihän sitä nyt enää kannatakkaan siitä luopua 70 vuotiaana :lol:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Raskasta! Minulla tuli mitta niin täyteen !!! Sanoin äidilleni nyt suoraan, kun hän soitteli taas humalassa ja haukkui koko isäni sukua? Hän haukkui jopa minua hieman siitä että muutin tänne Simoon isäni suvun eli oman sukuni luo, koska hänellä tulee siitä paha olo että olen isääni lähellä.

Isäni on kuulemma raiskannut hänet nuorena tyttönä ja yrittänyt tappaa hänet, tehnyt kaikenlaista pahaa hänelle. Tällä tavoin äitini on aivopessyt minua lapsuudestani aikuisuuteen, ja koska olen isäni lapsi, minulle on kehittynyt sairas persoonallisuus, kun olen kokenut lapsena että , jos olen isäni lapsi niin olen isäni kaltainen.

Ja tällainen huono itsetunto ja vahingoittunut mieli on sitten hallinnut kaikkia tekojani lapsuudesta aikuisuuteen.

On todella väärin että saa tuollaisen äidin osakseen, hän on hirviö, mutta täytyy kuitenkin myöntää että hän on minut elättänyt lapsena ollessani, kuten hän siitä jaksaa muistuttaa ja siksi en saisi puhua isästäni mitään hyvää.

No, joka tapauksessa olen nyt 47 vuotiaana puhunut asioista isäni kanssa ja sukunikin kanssa hieman hienovaraisesti, niin on tullut ilmi että isä ei olekaan ollut sellainen, kuin äitini on minua opettanut. Isä ei edes tiennyt siitä mitään, kun kerroin että äitini on väittänyt minulle annetun viinaa kun oli 2 vuotias, erään skitsofrenisen enoni toimesta.

Isäni sanoi, että sellaista ei ole tapahtunut, että kyllä hän olisi siitä tietoinen, jos niin olisi tapahtunut. Koska kuka muu minua olisi toimittanut sairaalaan, jos ei hän, jos sellaista olisi tapahtunut. Ja hän olisi pakostakin nähnyt tapauksen, koska työtkin olivat kotona silloin maatilallamme.(lehmien pito ja hoito)

Samoin niistä hirmuteoista, joita äitini väittää isäni tehneen, niin isäni sanoo, että ei ole tapahtunut ja lisää että äidilläni on jonkinlainen hulluussairaus, että hän kuvittelee kaikenlaista tapahtuneeksi ja uskoo sitten omiin kuvitelmiinsa.

Ja olen taipuvainen uskomaan isääni, koska hän ei käyttäydy ollenkaan sillä tavoin hullusti, kuten äitini on minua opettanut.
Kyllähän se pitäisi näkyä isän käytöksestä, jos hän olisi niin kaheli, kuin mitä äitini on minulle opettanut.

Äitini on siis pettänyt minut jo lapsuudesta saakka. Mielestäni sellaista ei voi antaa enää anteeksi, niinpä hylkään hänet nyt vuorostaan, samoin kuin olin hylännyt isäni moniksi vuosiksi.

Sinne kuolkoon paskiainen, onhan hänellä viina ja Jehova tukenaan.

Äitini jutut ovat kauheita, ne viiltävät sielua, ei niitä voi kuunnella ja uskon että veljeni tappoi itsensä osin siksi, kun näki itsessään sen kauheuden mintä minäkin olen nähnyt itsessäni, vaikkei se ollut tottakaan. Myöskin siskoni sairastui skitsofreniaan, mutta on kuitenkin vielä elossa.

Me lapset menimme kauhean mankelin läpi, ja nyt keikumme jotenkuten pystyssä päin, siskoni ja minä, mutta särkyneinä ja rikki menneinä pystymättä tekemään elämällämme mitään.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Asia, jonka haluan sanoa vielä ennenkuin kaikki on sanottu on:
-eli itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että omalle lapselleen EI SAA ikinä, koskaa, milloinkaan puhua omista traumaattisista kokemuksista. Miksi? No siksi, kun siinä siirtää omat traumat silloin eteenpäin lapselleen.

No kelle sitten aikuinen voi traumansa kertoa, jos ei lapselleen? Niin vaikeaa kuin se saattaakin olla, niin ainoastaa terapeutille, joko maksulliselle tahi mtt:ssä olevalle asiantuntijalle, tahi erikoissairaanhoitajalle.

Minä tiedän aivan tasan tarkkaa, mitä äiti on tehnyt meille lapsilleen kaataessaan kaiken lian meidän niskaamme, raivon ja alkoholisminsa, eikä se ole ollut pelkästään likaa, vaan tappavaa myrkkyä.

Kuitenkin on myönnettävä, että hän meidät elätti ja siitä hän on ylpeä. Kuitenkin on siitäkin sanonut, että se ei olisi ollut hänen tehtävänsä. No, eihän se vanhemmuus varsinaisesti olekaan mikään ulkoapäin määrätty tehtävä. Se onkin sellainen tehtävä, jonka jokainen itse itselleen hankkii.

Äiti on syyttänyt isää, että hän raiskasi hänet ja siitä siskoni tuli maailmaan. Mutta veljeni joka teki itsarin, äiti sanoo, että oli toivottu ja isä ei siinä yhteydessä raiskannut. Sitten vielä kun minut tehtiin lopuksi, niin sekin oli raiskauksen tulosta.

Tätä on vaikea uskoa, voisiko nainen joka on jo kerran raiskattu, kokea antavansa auliisti miehelle joka ensin raiskasi hänet?

Tässäkin näkyy äidin mielipuolisuus, ja lapselleen puhuu tuollaisia ja vahingoittaa lapsensa mieltä. Minä olen raiskaajan lapsi ja samankaltainen kuin isänsä on äiti sanonut.

Mutta olen tullut siihen tulokseen, että äiti on ollut aina jotenkin pahasti sairas ja eihän ihminen sille mitään voi. Mutta kun isältä olen kysynyt suoraan että onko raiskannut vai ei, niin isä sanoo että ei. Onko yrittänyt tappaa äitiä ja polttaa nuotiossa, isä sanoo että ei.


Sen sijaan isäni sanoo, että äiti joi kauhesti jo silloin, kun me lapset olimme pieniä, ja riehui ja sen minäkin olen saanut tuntea.

Äiti odottaa, että paratiisissa hän näkee sen kuolleen poikansa, ja toivoo että minäkin tulisin takaisin uskoon, mutta sanoin hänelle että sinne saat painua aivan yksin, minä en tule mukaa, vaan olen kiitollinen että saan harmagedonissa kuolla ja odotan sitä suurta päivää.

Mutta eihän sitä oikeasti tule. Kuten ei muutakaan höpö,höpö,höpö,höpöä mistä jt:t opettaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Emmää kyl olleskaa ymmäärrä tota äiskää.

Ny se höhlä soitteli semmottis et hän ei halua enää olla yksin, vaan ottaa maailmallisen miehen ittelleen. Seurakunnassa olevat ei tietenkään kelpaa, kun on maailmallisiin miehiin tottunu.

Äiskähän meni vasta vanhemmalla iällään kasteelle, nääs.

No saa kait se mun puolesta mennä maailmallisen kans yhteen, mutt siitä kyllä joutuu potkituksi pois seurakunnasta jos se tulee ilmi.

Maailmalliset miehet kun ei hyppää suoraan avioliittoon, vaan koeajavat muijaa usein pitkän aikaa ja hartaasti, jotta tietää kannattaako minnekään naimisiin mennä ainaskaa.

Kaikkee täs joutuu kestään. No onnex en enää vedä pulttia mistään. Et sikäli tässä on selvä kurssi ittellä ainaski selvillä.

Onnex!
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja Tony »

Löytyy sitä sitäkin sorttia miehiä, jotka odottelevat kiltisti avioliittoon ennenkuin pyrkivät vällyjen väliin. Tarvitaan vain päättäväinen vaimoehdokas ja tarpeeksi väkevä ihastuminen. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Äiti ja viina

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tony kirjoitti:Löytyy sitä sitäkin sorttia miehiä, jotka odottelevat kiltisti avioliittoon ennenkuin pyrkivät vällyjen väliin. Tarvitaan vain päättäväinen vaimoehdokas ja tarpeeksi väkevä ihastuminen. :)
Todellako?

Tuntus että mix maailmallisen miehen tarvis silleen odotella ja ostaa sikaa säkissä, kun ei tiedä miellyttääkö sängyssä sitte? Naisia kun on maailma täynnä, mistä valita ja toinen toistaan anteliaampia.

Tuntus että sokkona naimisiin - käsite kuuluis pelkästään hihhuloitsijoille, kuten minäkin olin nuorena.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 27.04.2015 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin