Nöyryydestä

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jalo Sukuinen kirjoitti:Olen tossa aivan samaa mieltä. Todistajan asenne ihmistä kohtaan muuttuu kovasti hänen kuullessaan, että keskusteleekin luopion kanssa.
Tunnen myötähäpeää tuollaista jehovantodistajaa kohtaan, joka lähestyy minua ja sitten laittaa syykseni sen, että hänen on poistuttava.
Mutta tässäkin asiassa joudun puolustamaan todistajia siinä, että onko se ihmekkään jos luopioita demonisoidaan kirjallisuudessa ja kokouksissa niin paljon.
Niin, missä sitten on raja jossa vastuu poistuu? Kyseessä ovat henkilöt, jotka kulkevat ympäriinsä esittäytyen uskonnollisiksi auktoriteeteiksi ja noudattavansa Raamatun periaatteita, siis myös tätä viimeksi minua lähestyneelle tarjoamaani:
”...olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.” (1. Pietarin kirje 3:15 UMK)
"Joo, mutta me emme halua riidellä", oli kommentti tuon jakeen sisältöön. Minusta härskin ylimielistä käytöstä. Tässä voisi heittää kysymyksen siitä missä vaiheessa ihmisellä olisi jo pieni pakko ihan inhimillisyyden nimissä ajatella omilla aivoilla.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Jalo Sukuinen kirjoitti:Ehkä sellaisen asian lisäisin, että varmasti todistajuus kaappaa joitain käyttäytymismalleja ja vahvistaa niitä. Esimerkiksi isä tykkäsi pitää kovaa meteliä siitä, miten hän on perheen pää ja hänen käskyihinsä on alistuttava. Tämän yhdistän suoraan raamatun näkemykseen perheen päästä ja alamaisuudesta. Mutta siinäkin hän meni yli sen, mikä on kirjoitettu. Ei järjestö koskaan vaatinut vaimoa kysymään mieheltään lupaa jokaiseen pieneenkin ostokseen, samalla kun mies voi käyttä myös vaimonsa tienaamia rahoja mihin tahtoo.
No mä olen kelannutkin aikaisemmin että todistajista eronneiden perheiden sisällä on ollut tämmöistä ja se on sitten perheiden syy. Nyt kun mietin asiaa uudessa valossa, niin väitän että on seuran syy SIINÄ MIELESSÄ että jos kerta lapsia kasvatetaan siihen millainen on todistajaihanne, niin kyllä tulee kasvattaa myös siihen mitä tarkoittavat käsitteet projektio, introjektio, kontrafoobinen teko ja itsen rakastaminen ihmisolentona. Hahmometodi pakolliseksi jehovan todistajille. On nimenomaan raamatunmukaista opettaa ajattelemaan omilla aivoilla ja SITÄ NIMENOMAAN tulee teroittaa maate mennessä ja ylös noustessa! MItä muuta muka lopulta käskettiin edes opettamaan kuin TOTUUDEN HENKEÄ / TOTUUTTA? eikö se ole äärirehellisyyttä ihmismielen mittakaavassa, eikä introjektioita joita kaadetaan kauhalla sisään niin ettei ehdi muuta kuin hymyillä niinku missit?

Ehkä sen vuoksi todistajat on niin kovasti viihtyneet taannoin meillä.... ?

https://www.youtube.com/watch?v=ZcFRfJb2ONk
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

pavloff kirjoitti: No mä olen kelannutkin aikaisemmin että todistajista eronneiden perheiden sisällä on ollut tämmöistä ja se on sitten perheiden syy.

Aivan ... järjestö kaataa aina epäonnistumiset yksilöiden tai perheiden syyksi, vaikka syy on siinä että yksilöt ja perheet ovat vain sokeasti totelleet järjestön ojeistusta, koska kyseenalaistaa ei saa.

Järjestö on vähän kuin psykopaatti, joka uhrin pahoinpideltyään syyttää uhria sanoen "Katso nyt mitä sait minut tekemään, kun suututit minut." Vika on aina uhrissa.
On nimenomaan raamatunmukaista opettaa ajattelemaan omilla aivoilla ja SITÄ NIMENOMAAN tulee teroittaa maate mennessä ja ylös noustessa!
Jehovantodistajille omilla aivoilla ajatteleminen tarkoittaa sitä, että ajatellaan hallintoelimen aivoilla. Jehovantodistajuudessa ei ole yksilöitä. On vain lauma. Tämä koskee myös lastenkasvatusta.Heidät kasvatetaan sulautetuksi laumaan, ei yksilöiksi.

Miksi näin? Koska mitä vahvempia yksilöitä, niin sen vaikeampi heitä on hallita laumassa. Pitää olla kiltti, tottelevainen ja alistunut, että voisi olla laumassa ja pysyä siinä.

Vahva yksilö ei voi olla laumassa vaan haluaa alkaa tekemään omia juttujaan.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jalo Sukuinen kirjoitti:Millainen näkemys teillä on nykyään itsestänne ja ympärillänne olevista ihmisistä? Onko nöyryys edelleen asia, jota ajattelette?
Ei toki siinä määrin kuin todistajana. Nöyryys tarkoittaa itselle nykyään mm. tosiasioiden tunnustamista omien näkemysten kustannuksella. Objektiivisuutta. Ei mikään helppo nakki.

Jos ajatellaan nöyryyden sanakirjamääritelmää (sopeutuvaisuus, kuuliaisuus, tottelevaisuus), niin onhan se mitä mainioin hyve vaadittavaksi Järjestön kaltaisille yhden totuuden liikkeille. Järjestö voi operoida sanalla täysin vapaasti, liittää sen toteuttamiseen Jehovaa ja Jeesusta ilman rajoitinta, ja kaikki kulminoituu kuitenkin kuuliaisuuteen Järjestöä kohtaan. Muuten et ole nöyrä. Ja älä muuten vain huomaa olevasi nöyrä, silloin olet nöyrä väärällä tavalla, valenöyrä, etkä ole oikeasti nöyrä. Ole siinä sitten. Nöyrä.
Jalo Sukuinen kirjoitti:Mietin sitä kasvatusta, jota itse vanhemmiltani sain. Voisin syyttää jehovantodistajuutta siitä, että vanhempani alistivat minua, eivätkä olleet kiinnostuneita siitä, mitä mielessäni liikkui. Mutta toisaalta eihän isäni edes ollut mikään hengellinen roolimalli. Ei hän koskaan mitään tutkistelua perheelleen pitänyt. Ja hänkin koki samaa kohtelua omalta isältään, joka ei edes ollut todistaja. Pistäisin sen enemmän opittujen käyttäytymismallien piikkiin, kuin järjestön. Ehkä näillä kahdella asialla ei ole yhteyttä toisiinta, mutta siinä mielessä ne toisinsaa liittyvät, että en voi syyttää todistajuutta itsessään siitä, että sen jäseninä on erilaisen kasvatuksen saaneet yksilöt.
Uskoisin että jehovantodistajuudella on taipumus korostaa tiettyjä käyttäytymismalleja. Esimerkiksi vanhemmuutta ajatellen jehovantodistajuus on äärimmäisen raskas rasti. Järjestöllä ja seurakunnalla on omat kasvatukselliset vaatimukset ja odotukset, sukulaisia unohtamatta. Odotusten ristitulen keskellä vanhempi kamppailee odotuksista myös itseään kohtaan. Tällaisessa kasvatuksellisessa ympäristössä moni asia helposti kärjistyy.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Järjestö on vähän kuin psykopaatti, joka uhrin pahoinpideltyään syyttää uhria sanoen "Katso nyt mitä sait minut tekemään, kun suututit minut." Vika on aina uhrissa.
No mutta Jarkke, noinhan se pitää Raamatun mukaan mennäkin. Jumala (joka näkee tulevaisuuteen, mutta ei välitä katsella) loi ihmisen, otti nokkiinsa luomistyöstään ja kosti ihmiselle. Jätti idun, otti uudelleen nokkiinsa jne. Tämä on kaikkeuden ainoan(?) kaikkivaltiaan suunnittelema ihmistenrääkkäysohjelma, olkaamme onnellisia, ettei tämän pahempaa ole menossa kun Saatana on saanut monet jumalan luomat sairaudet voitetua, orjuuden kiellettyä, lapsikuolleisuuden minimiin, naiselle ihmisarvon jne.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

"Katso nyt mitä sait minut tekemään, kun suututit minut." Vika on aina uhrissa.
Jotenkin tulee myös jehova mieleen , ainakin vähän.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pelkuri
Viestit: 67
Liittynyt: 08.02.2016 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

Nöyryys on oman osaamisen tunnustamista ja toisaalta sen näkemistä että oma totuus on vain palanen koko totuutta. Jos koko maailman ihmiset tulisivat joksikin hyväksyen että heidän todellisuutensa on vain yksi näkökulma nähdä asioita - olisi maailma saletisti hyvällä tavalla nöyrä paikka. Ja sit tää vielä vaatii sen, että tullaan joksikin kristuksessa, joka puolusti totuuden henkeä viimeiseen asti.

Ehkä "voideltujen" tehtävänä onkin opettaa kansalaisille vain totuutta;
sekä yhteistä kielioppia (jeesuksen osoittama malli rakkaudellisesta rehellisyydestä), että subjektiivista totuutta (auttaa ihmisiä tulemaan joksikin).

"Kutsumuksesi on siellä missä intohimosi kohtaa maailman tarpeet"
Frank Martela
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pelkuri kirjoitti:Ja sit tää vielä vaatii sen, että tullaan joksikin kristuksessa...
?
...joka puolusti totuuden henkeä viimeiseen asti.
Kattaako tuo totuus myös katteettoman paluulupausjullikan viimeiseen asti?
Ehkä "voideltujen" tehtävänä onkin opettaa kansalaisille vain totuutta...
Siis omaa näkemystä kilpailijoiden näkemyksiä vastaan.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

pelkuri kirjoitti: olisi maailma saletisti hyvällä tavalla nöyrä paikka. Ja sit tää vielä vaatii sen, että tullaan joksikin kristuksessa, joka puolusti totuuden henkeä viimeiseen asti.

Ehkä "voideltujen" tehtävänä onkin opettaa kansalaisille vain totuutta;
sekä yhteistä kielioppia (jeesuksen osoittama malli rakkaudellisesta rehellisyydestä), että subjektiivista totuutta (auttaa ihmisiä tulemaan joksikin).
Frank Martela
Jeesus on kyllä mahdollisimman huono esimerkki oikeasta nöyryydestä. Kaveri väitti olevansa jumalan poika, ja fiksaavansa kaikki ongelmat, kunhan vain uskoa löytyy. Vitun käytettyjen autojen kauppias.

Poliittista nöyryyttä Jeesus opetti esimerkillisesti. Asetti itsensä puheissaan perusteetta asemaan, jossa voi oikeasti tehdä jotain. Sen jälkeen suuteli köyhien ja vaivaisten perseitä niin kauan, että sai nimeä, ja sitä kautta vaikutusvaltaa. Ilmankos roikkuikin ristillä hetikohta, siihen aikaan yleinen ilmapiiri ei ollut yhtä suotuisa demokratialle kuin nykyään.
And Justice For All
pelkuri
Viestit: 67
Liittynyt: 08.02.2016 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

Markku Meilo kirjoitti: ?
Eli tullaan joksikin (löydetään kutsumus jossa intohimo kohtaa maailman tarpeet) uskomalla Jehovaan (YHWH = Hän saattaa tulemaan joksikin). Tämä onnistuu Kristuksen välityksellä, pukeutumalla uuteen persoonallisuuteen, joka mielestäni tarkoittaa Kristuksen totuudellisen hengen jäljittelemistä.
Kattaako tuo totuus myös katteettoman paluulupausjullikan viimeiseen asti?
Ennenkaikkea tarkoitan sitä kielioppia jolla Jeesus ympärillä oleville ihmisille puhui. Totuutta vastaan kun ei ole asetta. Ihmisissä jotka eivät suostu kuulemaan, totuus herättää vain ylpeyttä (mistä koko jeesuksen kärsimys kertoo).

Linkkaatko tuon raamatunkohdan jossa jeesus esittää mielestäsi katteettoman "paluulupausjullikan"? Niin voin ottaa sitten kantaa kun tietää asiayhteyden jne. paremmin :).

Siis omaa näkemystä kilpailijoiden näkemyksiä vastaan.
Nyt en ymmärrä mitä sä tolla linkillä ajat takaa? Mä en puhunut mistään uskonnollisesta yhteisöstä, vaan voidelluista. Ehkä se hämää kun voidellut on "jt-lyriikkaa". Mä puhun ihan raamatusta. Voidaan puhua myös apostoleista, jos se helpottaa. Että ehkä sen kuuluis tänäkin päivänä mennä niin, että nämä apostolit kiertävät opettamassa totuutta ja perustamassa seurakuntia. Totuus on kielioppi joka asuu apostoleissa totuuden henkenä, ja heidän tehtävä on opettaa kielioppia kaikille kansoille. Ja niinkuin viestin alussa mainitsin, myös auttaa ihmisiä tulemaan joksikin (uskomaan Jehovaan kristuksen välityksellä).

P.S Meneekö keskustelu liian uskonnolliseksi ottaen huomioon että ollaan yleisellä keskustelu palstalla? Tulisiko perustaa oma ketju aiheelle jos keskustelua halutaan jatkaa?
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

pelkuri kirjoitti: P.S Meneekö keskustelu liian uskonnolliseksi ottaen huomioon että ollaan yleisellä keskustelu palstalla? Tulisiko perustaa oma ketju aiheelle jos keskustelua halutaan jatkaa?
Käännyttämiseen taipuvaisesta keskustelusta haaveilukin on kielletty, arvioisin että keskustelua kannattaa jatkaa ihan jollain muulla palstalla.
And Justice For All
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pelkuri kirjoitti:Eli tullaan joksikin (löydetään kutsumus jossa intohimo kohtaa maailman tarpeet) uskomalla Jehovaan (YHWH = Hän saattaa tulemaan joksikin). Tämä onnistuu Kristuksen välityksellä, pukeutumalla uuteen persoonallisuuteen, joka mielestäni tarkoittaa Kristuksen totuudellisen hengen jäljittelemistä.
Just, eli hylätään todellisuus ja turvataan taruihin.
Linkkaatko tuon raamatunkohdan jossa jeesus esittää mielestäsi katteettoman "paluulupausjullikan"? Niin voin ottaa sitten kantaa kun tietää asiayhteyden jne. paremmin :).
Siis tyrkkäät Jeesusta, mutta näin perustavaa laatua oleva Jeesuksen lupaus on vieras:
”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)

"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28 UMK)

"Oppikaa nyt viikunapuusta kuvauksena tämä: Niin pian kuin sen nuori oksa mehevöityy ja työntää esiin lehtiä, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin myös te, kun näette kaikki nämä, tietäkää, että hän on lähellä, ovilla. Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät missään tapauksessa katoa.” (Matt. 24:34 UMK)

”Hän sanoi heille lisäksi: ’Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan jo tulleen voimassaan.’” (Mark. 9:1 UMK)

Ja hänen istuessaan Öljyvuorella temppeliä vastapäätä Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas alkoivat kysyä häneltä yksityisesti: ”Sano meille: milloin nämä tapahtuvat, ja mikä tulee olemaan tunnusmerkkinä siitä, milloin kaikkien näiden päättymisen on määrä tulla?” Niin Jeesus rupesi sanomaan heille: ”Katsokaa, ettei kukaan eksytä teitä. Monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja eksyttävät monia. Mark. 13:3-6 UMK)

"Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Mark. 13:30 UMK)

"Mutta minä sanon teille totuudenmukaisesti: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27 UMK)

Kun eräät myöhemmin puhuivat temppelistä, miten se oli kaunistettu hienoilla kivillä ja sille omistetuilla esineillä, hän sanoi: ”Päivät tulevat, jolloin näistä, mitä te parhaillaan katselette, ei jätetä tähän kiveä kiven päälle maahan hajottamatta.”Sitten he kysyivät häneltä sanoen: ”Opettaja, milloin nämä oikein tapahtuvat, ja mikä tulee olemaan tunnusmerkkinä siitä, milloin näiden on määrä tapahtua?” Hän sanoi: ”Katsokaa, ettei teitä eksytetä, sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja: ’Määräaika on tullut lähelle.’ Älkää menkö heidän peräänsä. (Luuk. 21:5-8 UMK)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32 UMK)
Nyt en ymmärrä mitä sä tolla linkillä ajat takaa? Mä en puhunut mistään uskonnollisesta yhteisöstä, vaan voidelluista
Kirjoitit: "Ehkä "voideltujen" tehtävänä onkin opettaa kansalaisille vain totuutta..." Minä toin esille, että noita ainoita oikeita totuuksia opettavat monet kilpailijatkin ja kun yleisesti hyväksyttyä totuutta ei ole, niin voidellut levittävät pelkkiä omia kilpailevia näkemyksiään (toki he nimittävät sitä totuudeksi).
Mä puhun ihan raamatusta.
Sopii
Voidaan puhua myös apostoleista, jos se helpottaa. Että ehkä sen kuuluis tänäkin päivänä mennä niin, että nämä apostolit kiertävät opettamassa totuutta ja perustamassa seurakuntia.
Se kun menee Raamatun mukaan niin, että Paavali hoiti saarnaamisen loppuun, laitan taas varoiksi jakeen jos asia ei ole tuttu:
”...edellyttäen tietysti, että pysytte uskossa, perustukselle laskettuina ja vakaina, horjahtamatta pois sen hyvän uutisen toivosta, jonka olette kuulleet ja jota on saarnattu kaikessa luomakunnassa, joka taivaan alla on. Tämän hyvän uutisen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.” (Kol. 1:23 UMK)
Raamatun mukaan tilanne oli se, että apostolit elivät lopun aikaa ja odottivat Jeesuksen palaavan niillä näppäimillä, siis heidän elinaikanaan:
”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.” (1. Tess. 4:15-18 UMK)
Koska Jeesus ei palannut, niin hyvin vähän oli apostoleille silloin enää tarvetta, etenkin kun Paavali hoiti saarnaamishomman loppuun.
Totuus on kielioppi joka asuu apostoleissa totuuden henkenä, ja heidän tehtävä on opettaa kielioppia kaikille kansoille. Ja niinkuin viestin alussa mainitsin, myös auttaa ihmisiä tulemaan joksikin (uskomaan Jehovaan kristuksen välityksellä).
Se vaan toi jeesuspaluu-juna meni 2000 vuotta sitten, jäljellä on enää roolipeli, jossa simuloidaan Jeesuksen paluuta, Raamatun lopun aikaa ja maailmanlopun odotusta.
P.S Meneekö keskustelu liian uskonnolliseksi ottaen huomioon että ollaan yleisellä keskustelu palstalla? Tulisiko perustaa oma ketju aiheelle jos keskustelua halutaan jatkaa?
Sen huomaa kyllä kun lukko heilahtaa.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

P.S Meneekö keskustelu liian uskonnolliseksi ottaen huomioon että ollaan yleisellä keskustelu palstalla? Tulisiko perustaa oma ketju aiheelle jos keskustelua halutaan jatkaa?
Voihan koko ketjun siirtää sille sopivalle alueelle jos se ylläpitoa taikka muita häiritsee.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jalo Sukuinen
Viestit: 208
Liittynyt: 07.02.2016 22:39

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

Veli-Hopea kirjoitti:
P.S Meneekö keskustelu liian uskonnolliseksi ottaen huomioon että ollaan yleisellä keskustelu palstalla? Tulisiko perustaa oma ketju aiheelle jos keskustelua halutaan jatkaa?
Voihan koko ketjun siirtää sille sopivalle alueelle jos se ylläpitoa taikka muita häiritsee.
Nöyryys on mielestäni varsin uskontoon liittymätön aihe (vaikkakin se liitetään uskontoon yleensä). Täällä vaan tietyt henkilöt kaappaavat kaikki kejut tuodakseen julki teorioitansa siitä, miten uskovat olevansa voideltuja ja voivat muuttaa vartiotorniseuraa.

muttajoo, jos tätä ketjua on yli 500 kertaa katsottu, niin olettaisin että ne keillä on aiheesta mitään sanottavaa, ovat sen jo sanoneet.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
pelkuri
Viestit: 67
Liittynyt: 08.02.2016 23:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nöyryydestä

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

Ei ollut tarkoitus kaapata ketjua, olen pahoillani. Halusin tuoda vaan esille että miten maailma olisi minusta nöyrä paikka, ja mitä nöyryys minusta on. Se vaan tuppaa herättämään aina närkästystä josta lähtee oma pitkä keskustelunsa.

Jatkan toisaalla.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
Vastaa Viestiin