Ei kiinnosta enää

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke

Ei kiinnosta enää

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Oliskohan tämä normaalia kehitystä, merkki toipumisesta, kasvamisesta, paranemisesta vai mistä? Jo vuoden ajan tämä kehitys on ollut menossa ja nyt tuntuu että jonkinlainen päätepiste on saavutettu. Tämä koko "ex-JT" -asia ei nimittäin juurikaan enää kiinnosta. Koko asia ei pyöri mielessäni enää ollenkaan, oma taustani käväisee mielessäni enää hyvin harvoin ja silloinkin täysin neutraalina ja tunteita herättämättä. Tälläkin palstalla vierailuni ovat vähentyneet niin, että, vanhoja termejä lainaten, olen käytännössä "toimeton". Lähinnä käyn katsomassa, mitä tutuille kuuluu, mutta itse uskontoa tai sen jälkivaikutuksia koskevat keskustelut jätän enimmäkseen lukematta. Sama kiinnostuksen romahtaminen on havaittavissa muutenkin: jos kuulen vaikkapa jossain arkikeskusteluissa sanan "Jehovan todistajat", en välttämättä edes huomaa siinä mitään erityistä, joka saisi minut höristämään korviani ja kuuntelemaan mistä on kyse.

Olen tilanteeseen täysin tyytyväinen. Näin elämän pitää mennäkin eteenpäin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

PS. Tähän liittyen otan myös loparit moderaattorin hommista (jos nyt sellaisen mulle antavat :mrgreen: )
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Massetar

Re: Ei kiinnosta enää

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Onnittelut toipumisprosessin loppuun saattamisesta. Tämä on hyvä lopputulos :) Kiitokset yhteisestä taipaleesta ja käyhän jatkossakin joskus meitä moikkaamassa.

Itselläni on myös tuo "tie" melko loppuun kuljettu. Omat kokemukset täytyy jo kaivamalla kaivaa muistin sopukoista. Jäin tänne amatööriauttajaksi, mutta ymmärrän hyvin ajatuksiasi.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Olet siis ex-ex-JT. :D
Religionsfri.
Jakke

Massetar kirjoitti:Onnittelut toipumisprosessin loppuun saattamisesta. Tämä on hyvä lopputulos :) Kiitokset yhteisestä taipaleesta ja käyhän jatkossakin joskus meitä moikkaamassa.

Joo enhän minä mihinkään katoa. :wink: Se syy, miksi enää tälläkään palstalla käyn on vaan muuttunut toiseksi, eikä tarvetta tai intoa jokapäiväiseen tai edes jokaviikkoiseen vierailuun tällä hetkellä ole.
Arskavain

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Joo enhän minä mihinkään katoa. :wink: Se syy, miksi enää tälläkään palstalla käyn on vaan muuttunut toiseksi, eikä tarvetta tai intoa jokapäiväiseen tai edes jokaviikkoiseen vierailuun tällä hetkellä ole.
Hyvin olet modena ollut, kun et oo yhteenkään viestiin puttunut. Ymmärän väsymyksesi tai mitä se nyt onkin - aikansa kutakin ja eri syistä!
Elä ja anna toisten elää
Jakke

Arskavain kirjoitti: Hyvin olet modena ollut, kun et oo yhteenkään viestiin puttunut. Ymmärän väsymyksesi tai mitä se nyt onkin - aikansa kutakin ja eri syistä!

Hehe, joo melko vähä tullu viime kuukausina modeiltua.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jakke kirjoitti: PS. Tähän liittyen otan myös loparit moderaattorin hommista (jos nyt sellaisen mulle antavat :mrgreen: )
Sinänsä harmi mutta kuitenkin päätös jokaisen oma ja tätä pitää kunnioittaa. Ja esittää kiitokset hyvästä panoksesta ylläpidon toimen osalta.

(Niin, Jaken olisin kyllä mielelläni nähnyt jatkossakin ylläpidon joukossa)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Vastentahtoisesti hyväksyn eropyynnön :)

Kysehän on aivan normaalista "luonnollisesta poistumasta".
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Jakke kirjoitti: Olen tilanteeseen täysin tyytyväinen. Näin elämän pitää mennäkin eteenpäin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
On. Minua huolettaa enemmän se, että koko länsimainen sivistys on lahko eikä siitä sallita erota.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pehmoluopio kirjoitti:Minua huolettaa enemmän se, että koko länsimainen sivistys on lahko eikä siitä sallita erota.
Mutta minne sitten menisit? :wink:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Pehmoluopio kirjoitti:länsimainen sivistys
Vaihtona itämainen barbaari kulttuuri.
tool ja öl on elämää.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Tony Syrjänen kirjoitti:
Pehmoluopio kirjoitti:Minua huolettaa enemmän se, että koko länsimainen sivistys on lahko eikä siitä sallita erota.
Mutta minne sitten menisit? :wink:
Siinäpä se, ei ole Impivaaroja. Totalitaariseen luonteeseen kuuluu ettei vaihtoehtoja sallita. Jehovan todistajatkin hävittävät tehokkaasti kiinnostuksen hengellisiin asioihin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Sivustaseuraaja (L)

Viesti Kirjoittaja Sivustaseuraaja (L) »

Länsimainen systeemi tulee aikanaan romahtamaan, mutta se ei taida auttaa pehmoluopiota, koska ei tämä systeemi ole ongelma. Ihmisluonto on. Se tulee takaamaan, että romahduksen jälkeen saman systeemin jaloilleen nostaminen jatkuu suurella innolla.

Varmaankin edelleen vaihtoehtosysteemejä luodaan kommunismin tavoin, muta nekään eivät kestäne kuin vuosikymmeniä.

And that's the way cookies crumbles or sth.
Harry Potter,Legolas,Joulupukki,Jumala,Hammaskeiju,Kraken,Ukko jne. -saduilla on kysyntää!
Jakke

Pehmoluopio kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Olen tilanteeseen täysin tyytyväinen. Näin elämän pitää mennäkin eteenpäin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
On. Minua huolettaa enemmän se, että koko länsimainen sivistys on lahko eikä siitä sallita erota.
Off-topiccia reilusti, mutta kun asian tähän käänsitte, niin kuka sinua kieltää muuttamasta jonnekin kuusen juurelle asumaan ja elättämään itsesi marjoja ja sieniä popsimalla? Suomessakin on sen verran lääniä, että kauan saisit korvessa asustella, ennen ku kukaan löytäisi.

Jos yhteiskunta mättää, sitä voi boikotoida kieltäytymällä kaiken sen tarjoaman palvelun, etuisuuksien ja infrastruktuurin käytöstä. Totuus on vaan se, että harvasta, jos kenestäkään siihen todellisuudessa on. Ihminen kun on laumaeläin ja muodostaa aina tietynlaisen hierarkian ja pelisäännöt muodostavia yhteisöjä. Se on lajille tyypillinen ominaisuus. Yksin ei pärjää kukaan, et edes sinä.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Pehmoluopio kirjoitti:Siinäpä se, ei ole Impivaaroja.
Mutta hei, onhan täällä vielä se Lutin-veljesten tasavalta ihan karttaan piirrettynä Patvinsuon laidalla, vaan kuuluneeko jo itse puistoon? Sieltä tasavallastaan luontaiselinkeinoa harjoittivat ja tarvittaessa häiriköijät karkoittivat huitsin nevadaan. Nyttemmin vallan tyhjillään on. :D
Vastaa Viestiin