Aseisiin tarttuminen

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194978 ... aatui.html

Olin iloisesti yllättynyt 5.5.15 päivätystä uutisesta (sivut toimivat taas.) Itse ryhdyin aikoinaan Jt:ksi mm.syystä etteivät tartu aseisiin, oli arvojeni mukaista ja poikkesivat siis muista uskonnoista. Pidän sitä edelleen ehkä ainoana hyvänä asiana ks.organisaatiossa. En tosin ymmärtänyt että jehovan todistajuus oli useimman (ex)jt:n tapa lusmuilla asevelvollisuudesta syystä jos/ja/tai toisesta.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Maailman tyhmin feministi

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

mirjam123 kirjoitti: Itse ryhdyin aikoinaan Jt:ksi mm.syystä etteivät tartu aseisiin, oli arvojeni mukaista ja poikkesivat siis muista uskonnoista.
Tuo on teoriassa kaunis ajatusmalli, mutta käytännössä vastuuton ja itsekäs. Aseettomuuden ajatus toimii vain, mikäli kaikki, siis ihan joka ikinen maapallon inehmo, nykyinen ja tuleva, sitoutuu siihen. Sellaista asiantilaa ei ole ihmiskunnalle edes teoreettisesti näköpiirissä.
And Justice For All
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maailman tyhmin feministi

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Kiitos "sinner74". Nyt mennään off topic, mutta tosiasia tänä päivänä on se että ollaan tykinruokaa ennenkun brysselin asevoimat/Nato ehtii hätiin. Veikkaan että 3 vuoden kuluessa näitä asioita miettii jokainen tahollaan for real. Itse makoilen silloin mielummin vaikka Honolulussa.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Maailman tyhmin feministi

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

En nyt niinkään yksittäisen ihmisen maanpuolustustahtoon ole puuttumassa, mutta jehovantodistajamainen ajatus siitä, että kenenkään ei tarvitse puolustaa yhteiskuntaa eikä pitää järjestystä yllä, on kertakaikkisen naiivi. Eihän kaikkien tarvi olla torrakko kädessä, mutta kyllä se on pakko hyväksyä, että kyseenomainen toiminta täytyy yhteiskunnassa jotenkin järjestää. Jehovantodistajat sen sijaan kieltävät ottamasta osaa tuohon välttämättömään yhteiskunnan velvoitteeseen, vaikka joku niin haluaisikin tehdä. Se on mielestäni täysin vastuutonta.
mirjam123 kirjoitti:Itse makoilen silloin mielummin vaikka Honolulussa.
Honoluluko on paikka, jossa jehovantodistajien aatemaailma realisoituu? Käsittääkseni Honolulu on Yhdysvaltojen kaupunki, ja Yhdysvallat puolestaan maailman suurin ja pelottavin sotilasmahti. Siellä ollessasi tuet vähintäänkin välillisesti, verojen kautta, maailman suurinta sotakoneistoa. Puhumattakaan, että nautit sen tarjoamasta suojasta ja turvan tunteesta. En nyt oikein ymmärrä tuon esittämäsi ajatuskulun logiikkaa?
And Justice For All
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maailman tyhmin feministi

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Honolulu voi olla myös kuvaannollinen paikka jonne joidenkin "maanpettureidenkin" voi toivoa päätyvän tai "niin pitkälle kun pippuri kasvaa". Itse en ole koskaan ollut isänmaallinen, kun olen aina ajatellut että koko maapallo on minun, sinun jne. Vapaus ja tasa-arvo on henkilökohtainen ja sisäinen valinta kaikissa olosuhteissa, uhriksi ei tarvitse ryhtyä. Kyllä, olen itsekäs. En voi vaikuttaa sotiin ja konflikteihin muuten kuin olla osallistumatta niihin. Jos rauha on Honolulussa (tai Suomen Lapissa) niin "that's great", sinne sitten. Muut kuin minä, ajattelevat ja toimivat omasta puolestaan. Peace :)
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maailman tyhmin feministi

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Sitä paitsi, miksi uhrata elämä stubbidien takia?
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Jaoin omaksi keskustelukseen tämän, kun alkoi sivuuntumaan tuosta feminismistä...
mirjam123 kirjoitti: Itse en ole koskaan ollut isänmaallinen, kun olen aina ajatellut että koko maapallo on minun, sinun jne.
Ei minunkaan mielestäni ole kyse isänmaallisuudesta. Eivät suomalaiset ole kansana sen kummempia kuin ruotsalaiset, tai venäläisetkään. Yksilö kuitenkin nauttii jollain tavalla yhteiskunnan suojaa (edes sinnepäin sivistyneissä valtioissa), ja on hyvä ymmärtää että ei se suoja itsestään järjesty.
mirjam123 kirjoitti: En voi vaikuttaa sotiin ja konflikteihin muuten kuin olla osallistumatta niihin. Jos rauha on Honolulussa (tai Suomen Lapissa) niin "that's great", sinne sitten.
No tuo on rehellistä puhetta, hyvä. Toivon, ettet kuitenkaan väheksy niitä, jotka ovat tarvittaessa valmiita puolustamaan sen yhteiskunnan arvoja, jonka suojassa sinullakin on mahdollisuus toteuttaa omaa elämänkatsomustasi.
mirjam123 kirjoitti:Sitä paitsi, miksi uhrata elämä Stubbidien takia?
En mä osaa Suomessa nähdä tilannetta mitenkään päin tuolta kantilta. Ei ole näillä eväillä näköpiirissä, että Suomi koskaan tulee sotimaan oman poliittisen johtomme ambitoiden vuoksi. Kyllä kyse olisi kaikella todennäköisyydellä yhteiskuntamme, ja sen hyvien saavutusten, puolustamisesta ulkopuolista hyökkäystä vastaan. Toivon totisesti, että sitä ei tule koskaan tapahtumaan.
And Justice For All
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Hyvä kun erityi omaksi keskusteluksi kun en ole nähnyt omalla kohdallani syytä feminismiin. Edes parinkymmenen jeppulavuoden aikana. Heh, en nyt tässä ketjussa siirry siihen aiheeseen :lol:

Joo, yhteiskunnassa on oltava suhteellinen järjestys ilman pakottamista ja väkivaltaa. Ajattelin todellista tilannetta, sotaa. Nämä öykkäri perussuomalaiset nyt kapakoissa räyhäävät miten kovanaamoja ovat, puhumattakaan ex-jt seksisti-rasisti-sovinistista jolla sama utopia, kun todellisen tilanteen tullen näillä pekonisteilla ei ole iänkään puolesta mitään rahkeita osallistua kun suun soittoon, helppohan se on sieltä käsin räyhätä. Tämä viesti siis itsensä tekstistä tunnistavaksi.

Sinner74-tyyppiset on sitten asia erikseen, terveestä järjestä on aina kysyntää, äänestäisin jollen eläisi honolulussa.
ryhdistäytynyt
Viestit: 458
Liittynyt: 14.02.2015 18:35

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

mirjam123 kirjoitti: Nämä öykkäri perussuomalaiset nyt kapakoissa räyhäävät miten kovanaamoja ovat, puhumattakaan ex-jt seksisti-rasisti-sovinistista jolla sama utopia, kun todellisen tilanteen tullen näillä pekonisteilla ei ole iänkään puolesta mitään rahkeita osallistua kun suun soittoon, helppohan se on sieltä käsin räyhätä. Tämä viesti siis itsensä tekstistä tunnistavaksi.
Ehkä tarkoitit minua, mutta pientä korjattavaa silti löytyy. Äänestin SDP:tä. Olen SS eli seksisti ja sovinisti, mutta en rasisti. Ikäni puolesta olen vapautettu reservistä, mutta fyysisen kuntoni puolesta voisin osallistua.

Luonehdistasi oli hyvä. Vain muutama korjaus ja osuu nappiin.

Tämä vähän ihmetyttää?
mirjam123 kirjoitti: Nämä öykkäri perussuomalaiset nyt kapakoissa räyhäävät miten kovanaamoja ovat
Kulkeeko persut ja viherpiiparit nykyään samoissa kapakoissa, vai miten olet tietosi hankkinut?
Viimeksi muokannut ryhdistäytynyt, 08.05.2015 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

:D en kuulu minkäänlaisiin piipertäjiin. Tässäkään ryhmässä ei mun aikana ole ollut kuin yksi hihhuli :lol: Mutta kiitos siitä. Ja nyt lähden perskekoon heittää hetulaa, moi.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Todistajat eivät osallistu ei, mutta kyllä heistä jokainen on mielissään siitä että suomessakin maanpuolustus on ja tykkäävät kovasti että joku toinen yrittää pitää turvaa yllä tekemättä itse asian eteen yhtään mitään. Onhan se aika hanurista.

Vai olisiko suomen todistajat onnellisempia jos heidän mallin mukaan kotikontujen militouhut pistettäisiin täysin pakettiin ja julistettaisiin kaikki kuinka me suomalaiset emme yksikään tartu aseisiin?

Olisiko suomitodistaja sitten iloisempi vai housut kakimmassa?

Eläimilläkin (ja hyönteisillä ) taitaa olla puolustuksensa niin yksilöinäkin kuin ehkä joillakin ryhminäkin.

Se on sitä reaalielämää eikä elämistä jossain rinnakkaistodellisuudessa ja pumpulissa. Kun sohii muurahaispesää, alkaa tapahtumaan. Ehkei niidenkään pitäisi "tarttua aseisiin".
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Vai että ei tartuta aseisiin!!! Enkä ole mitenkään Uskovaisia vastaan,,MUTTA USKOVAISET, Kai te toki YMMÄRRÄTTE ETTÄ OLETTE VÄÄRÄSSÄ!
Mietin tässä ja laitoin organisaatiolle selvitys pyynnön,,, Ja tiedän, Greenpeace ja kaiken mailman ihmisoikeus ryhmät kritisoi minua jyrkästi kun käytän tätä PAHA mainetta organisaatiota,, Yhtä pelätty kun NAZI - SAKSAN GESTAPO Tai nykypäivän Jutkujen MOSSAD,,, Tämä Organisaatio Lahjoo, kiduttaa jopa Lahtaa ihmisiä, Näitä kun kritisoi tulee äkkiä takkiin reikiä,,MUTTA Muistakaa, Ne tekee sen OIKEUDEN MUKAISUUDEN JA TOTUUDEN NIMESSÄ. .....Niinpä,, Puhun VÄYLÄN VARREN TUTKIMUS LAITOKSESTA, Ja heidän tutkimukset on FAKTAA!
TÄSSÄ TUTKIMUKSEN TULOKSET!

Jonkun pölyä keräävän Kirjan mukaan (Raamattu) niin taivaalla on näkymätön mies joka asuu pilvien yllä ja KYTTÄÄ Meidän jokaista askelta ja koko ajan,, Ja kirjoittanut 10 käskyä,, ja kun me ei noudateta sitä ja vähän kompuroitaan ja sählätään niin ME PALATAAN HELVETISSÄ, Ja siellä meitä kidutetaan ja Gang Bangataan IKUISESTI?? Mutta JUMALA RAKASTAA MEITÄ EHDOTTA ( Onpa vaan kaverilla sadomakistinen asenne rakkauteen)??? JA KAIKEN LISÄKSI EI MUKA EI SAA TARTTUA ASEISIIN! MITÄS NE GIDEONILAISET OLI JA PUHE MALAKIALAISISTA?? kysynpähän vain ja pistän soittoa välittömästi yläkertaan!
Ja jos puhutaan Helvetistä,,, Mitä mä tiedän niin ainoastaan Jumala on kirjoittanut kirjan, Ei SAATANA Mitään kirjaa ole vielä julkaissut, ja näin äkkiä kun kuuntelee näitä kahta HERRAA Niin kyllä SAATANA ENEMMÄN ÄIJÄÄ ON, Yksinkertaisesti sen takia kun se ei ala puhumaan toisesta paskaa.(Jumala Puhuu paskaa sen minkä kerkiää),, ELI Jos rehellisiä ollaan niin Mistä me TIEDETÄÄN Minkälainen Mesta HELVETTI ON,, Ja tämäkin asia että jos teet syntiä ja ryöstelet ja panet joka akkaa, myyt huumeita ja raiskaat naapurin Koiran niin joudut ikuisesti Helvettiin ja SAATANA Kiduttaa sinua? ? No eihän siinä ole mitään LOGIKAA,,, Miksi vitussa se vihainen olisi,,, SEHÄN TEKEE SYNTIÄ JUST NIINKÖ SAATANA HALUAA, ,,,,,,, Uskoisin että Saatana ottaa semmoisen Perkele otto pojaksi,, Siellä olis Viinat, kokkelit ja Iso tissiset HUORAT ottamassa kun tulis Helvettiin ja ainoa asia mitä SAATANA SANOIS OLIS,,, K'NOCK YOU SELF OUT SO'N, ,,, JA ALKAISI IKUISET BILEET.
Ja toinen aivan vinksahtanut ajatus on tää Jumalan lupaus IKUISESTA ELÄMÄSTÄ?? (Aivanko se olisi joku mahtava palkinto),,, KUKA VITTU HALUAA ELÄÄ IKUISESTI,,, Vittu sen verran NORMAALI ihminen VIHAA ELÄMÄÄ ,SEN TAKIA KUN SE ON PASKAA VÄLISTÄ,, JA SITTEN EI SAA JUODA VIINAA (WHAT the Fuck),, MINUN ON PAKKO SAADA VÄLISTÄ JUODA VIINAA, , MIKSI? SIKSI KUN ELÄMÄ ON VÄLISTÄ PASKAA JA VIINA AUTTAA MINUA SELVIÄMÄÄN PÄIVÄSTÄ JA ARJESTA,,, Ja tästä mä olen NIIN Tinkimätön että Jos VIINA Kielletään NIIN KYLLÄ MINÄKIN SUUTUSPÄISSÄÄN AJAN JONKU HELVETIN LENTO KONEEN JOHONKI WORLD TRADE CENTERIIN,,, Enkä huutais niinkö rättipäät että Jumala on suuri, VAAN HUUTAISIN ETTÄ JUMALA ON MULKKU!
ON SIINÄ ÄIJÄ, TAPPAA 10MILJARDIA IHMISTÄ JA ME EI SAADA OTTAA MUKA ASETTA KÄTEEN, VOI JUMALAUTA TAPAN TUON HEHOVAN KU KÄVELEE VASTAAN.
Eli jos asiat hoidetaan hyvin, niin meitä oottaa IKUINEN ELÄMÄ TAIVAASSA SELVINPÄIN? EI SAATANA, TÄMÄ ÄIJÄ LÄHTEE KYLLÄ ALAKERTAAN SILLÄ TUOHAN ON SE OIKEA HELVETTI JA MIELUMMIN LÄHETÄÄN VAIKKA SAATANA RINTAMALLE OTTAMAAN REVANSSI NEUKKUJEN KANS JA KATOTAAN MISTÄ NE ON LAPIN MIEHET TEHTY. SAA TUO MINUNKIN LUPPAKORVA KÄYTTÖÄ!
Näitä esimerkkejä on miljoona kaupalla mutta voimme todeta että Uskonnolla ja sen säännöillä on hyvä hallita ihmisiä mutta ,Rehellisesti Uskovaiset on IDIOOTTEJA JA JOKU TIENAA RAHAA SIINÄ, AKU ANKALLAKIN on enemmän uskottavuutta kun jollakin Arabi-jutkulla jolla oli pitkä parta ja oli yhtä pitkä kuin SUPER-MARIO Ja sitä kutsuttiin JEESUKSEKSI!
MUTTA VOIMME TODETA ETTÄ TÄMÄ ON HELPOSTI VUOSI TUHANNEN "BULL SHIT",,, Mutta VÄYLÄN VARREN TUTKIMUS LAITOS EHDOTTAA,, ETTÄ TUOMMOSET HIHHULIT LENTÄÄ TÄÄLLÄPÄIN JALAT EDELLÄ JA SEURAAVAN KERRAN KU NÄKYY NIIN TERVATAAN OIKEALLA WÄYLÄN TERWALLA!
...Mess with the best, fuck the rest
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja Polyester »

mirjam123 kirjoitti:jehovan todistajuus oli useimman (ex)jt:n tapa lusmuilla asevelvollisuudesta syystä jos/ja/tai toisesta.
Tuossa yhteiskunta antaa Vartiotornille melkoisen kilpailuedun uskontojen markkinoilla, ja kyseessä on sikälikin vanhentunut kanta, että siviilipalvelus on ollut Jehovan todistajille sallittu vuodesta 1996 asti. Tiedottajan harrastamat kiertelyt ja värittämiset asian ympärillä eivät tätä muuksi muuta.

Siviilipalvelus on mielestäni ihan kelpo tapa suorittaa kansalaisvelvollisuus alta pois, eikä mielestäni siitä tarvitse huolehtia, että systeemiä käytettäisiin väärin. Siviilipalvelus on pitkä, palveluspaikan saaminen edellyttää omaa aktiivisuutta ja lisäksi yleinen paine on kuitenkin asepalveluksen suuntaan. Helpommalla armeijassa pääsee, ainakin jos sen haluaa suorittaa helpoimman mukaan.

Ehkä kultainen keskitie on tässäkin asiassa hyvä. Täydellinen pasifismi ei oikein ole realistinen vaihtoehto epätäydellisessä maailmassa ja ihmislajin aggressiivisuuden huomioon ottaen. Toisaalta vierastan kaikenlaista sotahulluutta, vaikka se muodollisesti liittyisikin pelkkään puolustautumiseen.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Polyester kirjoitti: Siviilipalvelus on mielestäni ihan kelpo tapa suorittaa kansalaisvelvollisuus alta pois, eikä mielestäni siitä tarvitse huolehtia, että systeemiä käytettäisiin väärin. Siviilipalvelus on pitkä, palveluspaikan saaminen edellyttää omaa aktiivisuutta ja lisäksi yleinen paine on kuitenkin asepalveluksen suuntaan.
Siviilipalvelus on kelpo tapa, joka myös hyödyttää yhteiskuntaa.
Polyester kirjoitti: Helpommalla armeijassa pääsee, ainakin jos sen haluaa suorittaa helpoimman mukaan.
Armeijassa pääsee naurettavan helpolla, jos vaan osaa ottaa sen oikein. Omalla kohdallani pidän armeijan käyntiä aivan loistavana oppituntina. En sen käytyänikään ollut vapaa jt-opista, mutta kun asiat myöhemmin loksahtivat kohdalleen, niin tuo armeijakokemus oli merkittävä osa kokonaisuutta.
Polyester kirjoitti: Toisaalta vierastan kaikenlaista sotahulluutta, vaikka se muodollisesti liittyisikin pelkkään puolustautumiseen.
Ei ole ollenkaan pöllö asenne. Sota, tai vähintäänkin äärimmäisen kireä tilanne, syttyy tai syntyy lähes poikkeuksetta, kun useampi valtio yhtaikaa alkaa kiinnittää aivan erityistä huomiota "pelkkään puolustautumiseen".
And Justice For All
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Aseisiin tarttuminen

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Mitä jehovantodistajat tekisi jos suomeen tulee sota? Esim jos venäjä hyökkää? Mun mielestä kyllä pitää puolustautua. En voi ymmärtää että voisi seistä tumput suorina jos omaan maahan hyökätään.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Vastaa Viestiin