Taisteluni

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Taisteluni

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Noo, kun kehityt luotetuksi ammattimieheksi omalla alallasi, niin palkkakin näyttää ihan eri lukemia. Ei tuolla palkalla kannata loppuikäänsä noita hommia tehdä, vaan ennemmin vaikka vaihtaa alaa, jos se siitä on kiinni. Kannattaa kuitenkin aina koittaa pyrkiä tekemään sitä, mistä tykkää, ja mihin kokee omaavansa lahjoja.

Eikö itse tienattu tili muka tunnu paremmalta, kuin vastikkeetta kuitattu? :)
And Justice For All
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: Taisteluni

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Ei työnteko näköjään paljoa kannata, mutta tehdään nyt kuitenkin vaikka siksi että se poikii ammattitaitoa joka voi olla myöhemmin tie vähän suurempaan palkkaan. Ei paljoa suurempaan mutta ihan vähän suurempaan.
Juu, nämä on näitä kannustinloukkuja. Jos kuuntelee tiettyjä politikkoja, niin loukkuja pitää purkaa. Purkaminen ei sentään tarkoita, että palkkaliksoja nostettaisiin tai veroja ym. maksuja laskettaisin. Ei tietenkään, vaan tukia leikataan ja sillä tavalla saadaan työnteko kannustavammaksi. Tämä on niin tätä.

Mutta sinun kannalta varmasti parempi pysyä työnsyrjässä kiinni kun jatkaa tukilinjalla. Varmasti uudenkin työpaikan saanti on aina helpompaa kun on työhistoriaa, vaikka sitten vähän eri alaltakin.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Taisteluni

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Sukututkija kirjoitti: Juu, nämä on näitä kannustinloukkuja. Jos kuuntelee tiettyjä politikkoja, niin loukkuja pitää purkaa. Purkaminen ei sentään tarkoita, että palkkaliksoja nostettaisiin tai veroja ym. maksuja laskettaisin. Ei tietenkään, vaan tukia leikataan ja sillä tavalla saadaan työnteko kannustavammaksi. Tämä on niin tätä.

Mutta sinun kannalta varmasti parempi pysyä työnsyrjässä kiinni kun jatkaa tukilinjalla. Varmasti uudenkin työpaikan saanti on aina helpompaa kun on työhistoriaa, vaikka sitten vähän eri alaltakin.
Näin minäkin asiaa pyrin ajattelemaan. Tukia ei voi enää pitää täysin varmoina että ne säilyisivät lähes alimpien nettopalkkojen suuruisina. Siksi otankin työn vastaan - varsinkin kun on esitetty että jos se jatkossakin menee hyvin niin voi olla mahdollisuus että sopimusta jatketaan puolen vuoden välein.

Silti se harmittaa jos käteen jää vain ehkä 150e paremmin kuin tuilla sai. Mutta toisaalta onhan 150e rahaa sekin ja kaikki eurot on eteenpäin. Ja minulla on vielä sekin etu että työpaikka sijaitsee 100 metrin päässä kodistani, joten ei tarvitse rasittua työmatkoista ainakaan.

Mut jos ajatellaan niitä jotka joutuu pitämään autoa käydäkseen töissä jostain kauempaa, niin tuollainen palkka on kyllä täysin riittämätön. Silti herrat Helsingissä voivottelee että kun pitää maksaa liikaa palkkaa työntekijöille.

Eli suhtaudun niin että otan tuon työn tavallaan koulutuksena. Palkkatuettuna koulutuksena. Ei sitä voi oikein työpaikaksi ajatella, koska minun mielestäni oikea työpaikka on sellainen jossa tienaa nettona vähintään 2300e/kk.
Sellaisella palkalla jo voi pitää autoakin kaikkine kuluineen.

Pitkä tie tulee mulla olemaan, jos meinaan joskus tuollaisen palkan saavuttaa. Mut ehkäpä sen 10 vuoden kokemuksella sitten saavuttaa. Jos ei, niin muutan Haaparannalle. Ruotsissa arvostetaan suomalaisia työntekijöitä paremmin kuin Suomessa. Suomessa suomalaiset työntekijät poljetaan suohon.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Taisteluni

Viesti Kirjoittaja Tony »

Aloituspalkka on useimmiten enemmän tai vähemmän hanurista. Mutta kyllä sekin siitä nousee kokemuksen myötä.

Työmaailmaan astumista kannattaa pitää sijoituksena. Sijoituksena, joka kasvaa korkoa ajan myötä. Lisäksi se avaa mahdollisuuksia saada muitakin töitä. Eikä pelkästään työn itsensä kautta, vaan myös siihen liittyvien sosiaalisten aspektien myötä. Työmaailmassa solmii väkisinkin uusia tuttavuussuhteita, ja kontaktit ovat työmaailmassa aina pelkkää plussaa. Tai ainakin silloin jos rakentaa enemmän siltoja kuin ehtii polttamaan niitä.

Niin ja mitä palkkaan tulee, niin kertyyhän tuohon vielä lomarahat päälle, vuosiansioita ajatellen.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Taisteluni

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tony kirjoitti:Aloituspalkka on useimmiten enemmän tai vähemmän hanurista. Mutta kyllä sekin siitä nousee kokemuksen myötä.

Työmaailmaan astumista kannattaa pitää sijoituksena. Sijoituksena, joka kasvaa korkoa ajan myötä. Lisäksi se avaa mahdollisuuksia saada muitakin töitä. Eikä pelkästään työn itsensä kautta, vaan myös siihen liittyvien sosiaalisten aspektien myötä. Työmaailmassa solmii väkisinkin uusia tuttavuussuhteita, ja kontaktit ovat työmaailmassa aina pelkkää plussaa. Tai ainakin silloin jos rakentaa enemmän siltoja kuin ehtii polttamaan niitä.

Niin ja mitä palkkaan tulee, niin kertyyhän tuohon vielä lomarahat päälle, vuosiansioita ajatellen.
Niin ja onhan se ansiotulovähennyskin 300e/kk. Vai tarkoittaakohan se vain 1.palkan vähennystä. Täytyypä tuokin tarkistaa. Jos se vähennetään aina joka kuun palkasta, niin se kyllä nostaa nettoa vähän takaisinpäin, mitä verot ja muut kulut vie. Nimittäin se voi mahdollistaa asumistuen saannin osittain, vaikka on töissäkin.

Tuosta siltojen poltosta on paljon kokemusta. Siinä olen mestari. Olen elämäni aikana enemmän tai vähemmän polttanut oikeastaan kaikki sillat mitä vastaan on tullut. Mutta panen se add-häiriöni piikkiin. Enhän minä pyytänyt saada tänne syntyä add-häiriöisenä, joten syy ei ole aivan kokonaan minun vaikka vastuun siitä kannankin. Onhan minulla kuitenkin terveet kädet ja jalat, vaikka pääparka onkin sökö. Jos tulee sota Suomen ja jonkun muun maan kanssa, niin minun kannattanee ryhtyä siltojen polttajaksi.

Mutta nyt kun sairaus pysyy lääkkeillä kurissa, niin voinen alkaa uudelleenrakentaa työelämääni.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Taisteluni

Viesti Kirjoittaja Polyester »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eli suhtaudun niin että otan tuon työn tavallaan koulutuksena. Palkkatuettuna koulutuksena.
Näin se varmaan kannattaa ottaa, ja jos palkka on tavallista pienempi, ehkä sitten työkään ei edellytä täyttä 100% työkykyä ja osaamista, vaan saa rauhassa kehittää taitojaan ja orientoitua työelämään. Hyvä juttu tuo on, eikä sitä liikaa kannata Kelan/sossun tukiin verrata, tympeää hommaa sinnekin päin yhteyksissä oleminen on.
Vastaa Viestiin