HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Tässä vielä hyvä kirjoitus tuosta tämänvuotisesta homovihavideosta:

http://jwsurvey.org/homophobia/jw-org-r ... r-wife-lot
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Tony kirjoitti:
Weathertop kirjoitti:Aiemmin tänä vuonna homoseksuaalisia tekoja on verrattu tupakointiin.
Melkoista tekstiä kyllä tuokin. Rupesipas tekemään mieli röökiä.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Johanneksen poika kirjoitti:Koska Veikko Leinonen ei "ihan" pysynyt keskellä "totuuden" valtatietä, ojennan hänelle ja muillekin auttavan käden näkemään ne "pienet" vivahde-erot totuuden ja äärimmäisen valheen välillä tässä Hesarin jutussa.

Täällä on hieman käsitelty Veikon viittä väitettä.
Hienosti teit taas sen, mikä jokaisen toimittajan pitäisi aina Leinosta haastatellessaan tehdä. Valitettavasti journalismi on Suomessa katoava luonnonvara. Samasta syystä oli kesällä mahdotonta saada mediaa kiinnostumaan tuosta mainitusta videosta, vaikka se on lajissaan suorastaan harvinaisen törkeä.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Weathertop : Raamattuhan suhtautuu varsin hyväksyvästi jopa siihen, että sen päähenkilö ___ raiskaa miespuolisen Dagon-jumalan ja menee naimisiin Daavidin kanssa. Tästä lisää teologi Theodore W. Jennings Jr.:n erinomaisessa teoksessa Jacob's Wound: Homoerotic Narrative in the Literature of Ancient Israel.
?
Koskaan tämmösestä kuullutkaan mutta pitääkö kyseinen teos ihan vakavasti ottaa?

En ole täällä ketään tuomitsemassa tai osoittelemassa kun itsekin toimin tällähetkellä kahdella kaistalla ; täällä VSf parissa ja toisaalla VTs riveissä, silti katson että jossakin kohtaa jokaisella on oltava kyky tehdä moraalisesti ja eettisesti kestäviä ratkaisuja, kukaan ei varsinaisesti pakota todistajaa edistymään jopa vanhimmaksi saakka ja silti toimimaan itse vastoin kaikkkia niitä periaatteita joista muita (uskon tovereita ) jopa oikeuskomiteassa on valmis muistuttamaan.
Oikeuskomiteassa istuminen jos mikä on ainakin oma valinta , musta ei sellaiseen hommaan näin ajatellen olisi vaan kukin taaplaa tyylillään.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:Oikeuskomiteassa istuminen jos mikä on ainakin oma valinta...
Melkoisen samalla tavalla vapaaehtoinen oma valinta kuin esimerkiksi verikortin allekirjoitus muiden vahdatessa nimmarin raapustusta. Nykyisin on monilla alueilla pulaa vanhimmista*, sitä on puheissa valiteltu sen jälkeen kun nuoriso on kaikonnut tai monotettu. Nk. palvelusedusta kieltäytyminen ei ole koskaan ollut plussaa ja nk. palvelusedun jättäminen ilman muille kelpaavaa syytä on etenkin vanhimman kohdalla ollut leima otsaan.

Nepotismin ohella Vt-seurassa on hyvin tiukka nokkimisjärjestys, jonka noudattamatta jättäminen on tietysti jokaisen oma valinta, mutta samalla se on kapinointia Jehovan järjestelyjä vastaan kun opillisesti kehotetaan kaiken aikaa tottelemaan ja hoitamaan kaikki annetut hommat. Näin ollen tuo vapaa valinta ei lähtökohtaisesti ole vapaa seurauksista, jolloin 'oma valinta' on suhteellinen käsite.

* Tietämäni ääritapaus on australialainen JWD:llä kirjoitellut nimmari K****e, joka sisarena hoiti AP:n hommaa kun seurakunnassa ei kerta kaikkiaan muuta ollut saatavilla. Kierrospaavali oli kuulemma nimittänyt häntä kauneimmaksi tuntemistaan appareista.
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Markku kirj: Vt-seurassa on hyvin tiukka nokkimisjärjestys, jonka noudattamatta jättäminen on tietysti jokaisen oma valinta, mutta samalla se on kapinointia Jehovan järjestelyjä vastaan kun opillisesti kehotetaan kaiken aikaa tottelemaan ja hoitamaan kaikki annetut hommat. Näin ollen tuo vapaa valinta ei lähtökohtaisesti ole vapaa seurauksista, jolloin 'oma valinta' on suhteellinen käsite.
Pitäytyisin tuon "nokkimisen" suhteen pelkässä "tiukassa järjestyksessä" mutta on se noinkin kuten sanot ja kieltätyminen jostakin "palvelusedusta" vasta herättääkin kummastusta, nuorilla kun on tämä seurakunnan luoma "vertaispaine" joka ajaa eteenpäin teokraattisissa toimissa.
Seurauksena voi pahimmillaan tulla juuri kaksoiselämän vietto ja traaginen sortuminen, jotkut tipahtaa vähän korkeammalta ja kovemmin alas.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: HS: ”Ehtivät he sen sanoa, että olen mätäpaise” – Tom-Kristian Heinäaho

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:Pitäytyisin tuon "nokkimisen" suhteen pelkässä "tiukassa järjestyksessä" mutta on se noinkin kuten sanot ja kieltätyminen jostakin "palvelusedusta" vasta herättääkin kummastusta...
On makuasia millä sanoilla tarkalleen ottaen tuota Vt-menoa kuvailee, nepotismia unohtamatta.
...nuorilla kun on tämä seurakunnan luoma "vertaispaine" joka ajaa eteenpäin teokraattisissa toimissa.
Tuossakin suhteessa kehitys on kehittynyt, nykyisen ikäisiä vanhimpia ei nuoruudessani ollut. Toki siihen vaikutti se, että alkuun Jehovan väitettiin henkensä välityksellä hyväksyneen komppa... eikun seurakunnanpalvelijoiksi ainoastaan jäännöksen jäseniä. Sitten oli jäljellä enää kykenemättömiä yksilöitä ja Jehovan oli pakko (kun esimerkiksi 1951 ja 1954 maailmanloput eivät realisoituneet) henkensä välityksellä valita hyvän tahdon ihmisiä, ei siis vielä jehovantodistajia. Mutta nämä olivat kyllä aivan muuta kuin kaksikymppisiä.

Tottahan nykykaksikymmpiset hakkaavat muinaisten kaksikymppisten tason mennen tullen monessa tiedollisessa suhteessa, mutta jehovantodistajuudessa he helposti taantuvat rehellisen tiedonhankinnan sekä esitetyn kritiikin suhteen juuri vertaispaineen alla.
Seurauksena voi pahimmillaan tulla juuri kaksoiselämän vietto ja traaginen sortuminen, jotkut tipahtaa vähän korkeammalta ja kovemmin alas.
Jehovantodistajuus on ansa ja orjuuttava kultti, sellaista ei ole pienintäkään mahdollisuutta jättää taakseen seurauksitta kultin taholta. Lohtua voi toki vetää vaikka siitä, että Islam näyttäytyy elämän jatkumisen kannalta vielä pahempana.
Vastaa Viestiin