Johanneksen poika esiin

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Johanneksen poika esiin

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Minä tässä yks päivä mietinkin, että miksi pääsivun rakenne onkaan noin sekava, esimerkiksi asioiden jaottelulta artikkeleihin tai lehtianalyyseihin, mutta sehän näkyy olevankin ihan alkuperäistä. Veljesseuran avaamisen päivämäärä on jäänyt kirjaamatta ylös, mutta näin jälkikäteen sen on päätelty tapahtuneen 28.4.2006, josta tasan vuosi myöhemmin avattiin myös foorumi.
Veljesseura taisi jo hieman tuota ennenkin toimia eri osoitteessa.
Eri nimellä kylläkin. Ulkoasu on vielä nähtävissä osoitteessa http://kotisivu.dnainternet.net/jukkaosk/ joka näin triviana mainiten oli pieni muokkaus eräästä koulutehtävästä.
Yksi niistä on jo vuoden 2004 loppupuolelta
Noin asiaa tuumien, itse taisin olla vuonna 2004 loppupuolella haastateltavana konventtilavalla.. :D
Johanneksen poika kirjoitti:Minua vain jäi ihmetyttämään tämän ketjun aloittajan kysymykset. Mitä hän ajoi takaa tällä ketjulla? Miksi hän avasi tämän ketjun? Halusiko hän hyökätä kimppuuni? Halusiko hän vähätellä sivujeni arvoa? Mitä hän oikein tarkoitti kysymyksillään?
Ehkä hän olettaa, että sinut on aivopesty luopiopropagandalla..?
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Vieras

Re: Johanneksen poika esiin

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"Tuohon kolminaisuuskeskusteluun kommentoin muutaman ajatuksen, koska juuri siinä Vartiotorniseura on mielestäni oikeassa. Itse en pidä Raamatun mukaisena sitä, että Jumalan poika olisi Jumala siinä merkityksessä kuin annetaan ymmärtää esim. kirkon piirissä. Eihän kuninkaan poikakaan ole kuningas vaan prinssi, ja hänessä virtaa kuitenkin kuninkaallinen veri."


Jt-lahkon oppi ei ole loogista.

Jos olet sitä mieltä, ettei Jumalan Poika voi olla Jumala, niin logiikallasi ihmisen poikakaan ei voi olla ihminen. On laadullisia asioita = Jumala, enkeli ja ihminen.

Sitten on arvonimiä = kuningas, presidentti, prinssi.

Kyse on kahdesta eri perspektiivistä. Sinä olet isäsi poika ja siitä huolimatta laadultasi ihminen. Jeesus on Jumalan poika ja laadultansa Jumala - sekä myös ihmiseksi syntynyt = ihminen.

Vai opettaako jt-lahko, ettei Jeesus ollut ihminenkään, koska hän sanoi olevansa Ihmisen Poika?

Jeesus tapettiin juuri SIKSI, että hän teki itsensä Jumalaksi. Ts. kyse oli jumalanpilkasta juutalaisten mukaan. Raamattu todistaa, että Sana oli Jumala. Myös Tuomas sanoo Jeesusta Herrakseen ja Jumalakseen. Näin on näkyleivät.

:lol:
zille
Viestit: 42
Liittynyt: 19.03.2008 23:16
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Johanneksen poika esiin

Viesti Kirjoittaja zille »

Guest kirjoitti:Myös Tuomas sanoo Jeesusta Herrakseen ja Jumalakseen.
Eli:
Joh. 28-29
Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

Myös Jumala sanoo poikaansa Jumalaksi (tosin Uuden maailman käännöksessä se on varmaan jumala...)
Heb. 1:8
Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

Ja onhan näitä:

Room 9:5
Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!

2.Piet. 1:1
Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, joille Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus vanhurskaudessaan on suonut saman kalliin uskon kuin meille.

Joh. 14:8-11
Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
Jeesus vastasi:
"Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.

1. Joh. 5:20
Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.

JT:t yleensä ymmärtää kolminaisuusopin väärin. He eivät ymmärrä, että me emme sano Kristuksen olevan Isä, kun sanomme hänen olevan Jumala. Eikä me palvota Kristusta Isän rinnalla, vaan Isän kanssa, niin että kun palvomme Jumalaa niin väistämättä palvomme koko kolminaisuutta.
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: Johanneksen poika esiin

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Joo. Kyllä ne Jehovan todistaja on yksiä perkeleitä, kun menevät käsittämättömän ymmärtämään ihan väärin.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Vastaa Viestiin