Guest kirjoitti:Myös Tuomas sanoo Jeesusta Herrakseen ja Jumalakseen.
Eli:
Joh. 28-29
Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
Myös Jumala sanoo poikaansa Jumalaksi (tosin Uuden maailman käännöksessä se on varmaan jumala...)
Heb. 1:8
Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
Ja onhan näitä:
Room 9:5
Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!
2.Piet. 1:1
Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, joille Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus vanhurskaudessaan on suonut saman kalliin uskon kuin meille.
Joh. 14:8-11
Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
Jeesus vastasi:
"Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
1. Joh. 5:20
Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.
JT:t yleensä ymmärtää kolminaisuusopin väärin. He eivät ymmärrä, että me emme sano Kristuksen olevan Isä, kun sanomme hänen olevan Jumala. Eikä me palvota Kristusta Isän rinnalla, vaan Isän kanssa, niin että kun palvomme Jumalaa niin väistämättä palvomme koko kolminaisuutta.
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.