Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Poltergeist
Viestit: 119
Liittynyt: 25.10.2010 23:48

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Poltergeist »

_

"3 § Anonyymi keskustelu
Jokaisella käyttäjällä on oikeus pysyä anonyyminä. Toiset käyttäjät eivät saa antaa tietoja, jotka voivat vaarantaa käyttäjän anonyymisuojan."

Miten tällaisen säännön rikkomiseen suhtaudutaan tällä foorumilla, ja miten se todistetaan?
Vai onko sääntöjen rikkominen sallittua toisille, toisille ei?

_
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Poltergeist kirjoitti: Miten tällaisen säännön rikkomiseen suhtaudutaan tällä foorumilla, ja miten se todistetaan?
Vai onko sääntöjen rikkominen sallittua toisille, toisille ei?
En muista tällaisia tapauksia olleen. Todisteeksi riittänee että joku kirjoittaa toiseen käyttäjään liittyviä tietoja ilman että tämä on niitä julkisesti itse kertonut. Yksityisyyttä vaarantavat tiedot poistettaisiin näkyvistä viimeistään niiden ilmiantamisen jälkeen ja käyttäjälle annettaisiin huomautus. Toiminnan jatkuessa käyttäjätunnus varmaankin suljettaisiin ja tarvittaessa jaettaisiin myös väliaikainen porttikielto. Vakavissa tapauksissa henkilö jonka yksityisyyttä olisi loukattu voisi myös tehdä tiedon levittäjästä tutkintapyynnön poliisille.

Aihetta sivuaa myös rekisteriselosteen neljäs kohta.
4.) Säännönmukaiset tietojen luovutukset
- käyttäjälle itselleen
- käyttäjän julkisiksi määrittämät profiilitiedot rekisteröityneille käyttäjille foorumin käyttäjälistauksen kautta
- tietoja ei tulla luovuttamaan ylläpitäjien toimesta ulkopuoliselle taholle ilman viranomaisen lainvoimaista määräystä tai rekisteröidyn nimenomaista suostumusta
- tietoja ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
RaM

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja RaM »

Erittäin hyvä aihe ottaa välillä muistuttimena esille.
Omalla kohdallanihan tilanne on sikäli akuutti, että henkilötietoni oli vuodettu toisella palstalla kirjoittelevalle uskonkiimaiselle fundamentalistihihhulille, joka lopulta päätti käyttää tietojaan väärin ja lähetti nyt syksyllä sähköpostin työnantajalleni sekä työkavereilleni (oli kaivanut ne netistä). Seurauksena oli että olen tehnyt tuosta hihhulista rikosilmoituksen ja Espoon poliisi tutkii asiaa.

Jos täällä yksityisviestikeskusteluissa tuleekin henkilötietoja toisista nimimerkillä kirjoittavista, niin nuo tiedot ovat hyvin luottamuksellisia eikä niitä pidä vuotaa julkisuuteen tai levitellä miten sattuu. Vain silloin jos henkilö itse julkaisseen henkilötietonsa, ne ovat julkisia.
Poltergeist
Viestit: 119
Liittynyt: 25.10.2010 23:48

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Poltergeist »

Aivan, eli silloinhan on jo tavallaan myöhäistä, jos joku on jo vuotanut tiedot jossain muualla. Tällöin voi ottaa yhteyttä viranomaisten kautta, mutta vahinko on jo tapahtunut.
Itse olen ymmärtänyt tuon pykälän niin, että tietoja ei kerrota muillekaan, eikä nyt varsinkaan julkisteta eri foorumeilla.
(Puhumattakaan siitä, että joku lähettää postia työpaikalle???)

Olin tässä katselevinani omalla kohdallani että nimikirjaimiani käytettiin keskustelussa toisaalla, toivottavasti ne eivät sitä olleet..

Tämä taitaa valitettavasti olla asia, joka jokaisen on syytä pitää mielessään, kun keskustelee täällä tai muuallakin, sillä vaikea tuollaista on etukäteen kokonaan ehkäistä.
Varmasti suurin osa käyttäjistä on kuitenkin täysin kykeneväistä säilyttämään luottamukselliset tiedot.
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Poltergeistille sen verran että banni oli nähdäkseni vain aikataulutettu (sekä selkeästi sääntöihin perusteltu), kuten Alueveli sinulle aiemmin kertoi.
Nyt kun banni on poistunut, niin toki tervetuloa takaisin kirjoittelemaan varsinaisella Poltergeist -kirjaantuneella nimimerkillä. Se on toki sinun oma henkilökohtainen omatuntoon perustuva ratkaisu haluatko ko nimimerkillä täällä kirjoittaa. Vaihtoehtoja on toki paljon muitakin ihan missä tahansa ja miten tahansa.

Tämä palautteena.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Poltergeist
Viestit: 119
Liittynyt: 25.10.2010 23:48

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Poltergeist »

Bergerac kirjoitti:Poltergeistille sen verran että banni oli nähdäkseni vain aikataulutettu (sekä selkeästi sääntöihin perusteltu), kuten Alueveli sinulle aiemmin kertoi.
Nyt kun banni on poistunut, niin toki tervetuloa takaisin kirjoittelemaan varsinaisella Poltergeist -kirjaantuneella nimimerkillä. Se on toki sinun oma henkilökohtainen omatuntoon perustuva ratkaisu haluatko ko nimimerkillä täällä kirjoittaa. Vaihtoehtoja on toki paljon muitakin ihan missä tahansa ja miten tahansa.

Tämä palautteena.
Niin, nähdäkseni sinullekin on mahdollista haastaa riitaa missä haluat ja miten haluat. Myös muualla kuin täällä.
Mahdollisuuksia on monia, ja epäilemättä olet ne hyödyntänyt.

_
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Poltergeist kirjoitti:
Bergerac kirjoitti:Poltergeistille sen verran että banni oli nähdäkseni vain aikataulutettu (sekä selkeästi sääntöihin perusteltu), kuten Alueveli sinulle aiemmin kertoi.
Nyt kun banni on poistunut, niin toki tervetuloa takaisin kirjoittelemaan varsinaisella Poltergeist -kirjaantuneella nimimerkillä. Se on toki sinun oma henkilökohtainen omatuntoon perustuva ratkaisu haluatko ko nimimerkillä täällä kirjoittaa. Vaihtoehtoja on toki paljon muitakin ihan missä tahansa ja miten tahansa.

Tämä palautteena.
Niin, nähdäkseni sinullekin on mahdollista haastaa riitaa missä haluat ja miten haluat. Myös muualla kuin täällä.
Mahdollisuuksia on monia, ja epäilemättä olet ne hyödyntänyt.

_
Olet oikeassa tässä suhteessa periaatetasolla, nyt käytännön tasolla eri sivustojen suhteen verrattuna minuun olet valitettavasti väärässä. Poislukien muutamat harvat satunnaiset rekisteröitymättömät mutta ns allekirjoitetut (joka ei ei todista mitään, tiedän sen) kirjoitukset muualla kuin täällä. H2O toki oli aikanaan olemassa, mutta ei enää.

Ihmettelen vain miksi vastauksessasi pohdiskelet että haastaisin riitaa, vaikka sinulle edellisessä kohdistetussa vastauksessa en mielestäni tätä samaa asiaa käsittele toisinpäin ajateltuna.

Nyt kun bannit ovat sinulta ohitse, voit toki laittaa minulle YV:täkin mikäli haluat. YV:tä käsittääkseni en ole sinulta vielä saanut tai sinulle lähettänyt.
Palautekanava tuskin sopiva chattiin, YP:kin voi jyrähtää.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Poltergeist
Viestit: 119
Liittynyt: 25.10.2010 23:48

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Poltergeist »

Bergerac kirjoitti:
Poltergeist kirjoitti:
Bergerac kirjoitti: Se on toki sinun oma henkilökohtainen omatuntoon perustuva ratkaisu haluatko ko nimimerkillä täällä kirjoittaa. Vaihtoehtoja on toki paljon muitakin ihan missä tahansa ja miten tahansa.

Tämä palautteena.
Niin, nähdäkseni sinullekin on mahdollista haastaa riitaa missä haluat ja miten haluat. Myös muualla kuin täällä.
Mahdollisuuksia on monia, ja epäilemättä olet ne hyödyntänyt.

_
Ihmettelen vain miksi vastauksessasi pohdiskelet että haastaisin riitaa, vaikka sinulle edellisessä kohdistetussa vastauksessa en mielestäni tätä samaa asiaa käsittele toisinpäin ajateltuna.
.
Bannit ovat olleet ohi jo kauan sitten, en ole tuntenut tarvetta kirjoittaa täällä. Se kaiketi kävi ilmi myös siitä että tyhjensin omat viestini.
Laitoin tämän kommentin tänään koskien yksityisyydensuojaa, kuten varmaan huomasit, sillä se on minusta aika tärkeä aihe. Valitettavasti on syntynyt vaikutelma, että siitä voitaisiin huolehtia paremmin. Minä en toki voi ketään määrätä olemaan hiljaa, eikä siihen oikein pysty ylläpitokaan. Sanktioiden olisi oltava suurempia ja vaikuttavampia. Jos joudutaan siihen tilanteeseen, että on pakko kääntyä viranomaisten puoleen, tilanne on jo menetetty.
Siksi onkin pakko vedota käyttäjiin itseensä, että he ymmärtäisivät asian tärkeyden. Valitettavasti on liian helppoa sortua rikomaan tätä sääntöä jos sukset menevät ristiin jonkun kanssa.


"Se on toki sinun oma henkilökohtainen omatuntoon perustuva ratkaisu haluatko ko nimimerkillä täällä kirjoittaa. Vaihtoehtoja on toki paljon muitakin ihan missä tahansa ja miten tahansa.

Tämä palautteena."


Pidän tätä osiota viestissäsi riidan haastamisena, sillä se on selkeä tervemenoa -toivotus. Valitettavasti ainoa asia mitä sinulla oli minulle koski minua itseäni, vaikka olisi ollut tärkeämpääkin keskusteltavaa.
_
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.
Vieras

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Poltergeist kirjoitti: Pidän tätä osiota viestissäsi riidan haastamisena, sillä se on selkeä tervemenoa -toivotus.
Olet ihan oikeassa, perseraakin viesteihin vaan ei puututa koska pärstäkerroin ratkaisee kenen viestejä moderoidaan. Siksihän perseraakki on saanut viljellä mm. homovihaa täysin avoimesti ja kenenkään siihen puuttumatta.

Sinun viesteistäsi tullaan kyllä jatkossakin kaivamalla kaivamaan suurennuslasilla banneihin oikeuttavia asiattomuuksia. Aivan sama, vaikka sitten vain vastaisit samalla mitalla riidanhaastajien viesteihin kuten edellisellä kerralla.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Keskinäinen tsätti jatkukoon käyttäen yksityisviestejä tai muita kanavia.

Foorumilla kirjoittelu ei sido sen ulkopuolella mihinkään sääntöihin tai toimintamalleihin. Säännöt ovat olemassa vain ja ainoastaan antamaan suuntaa tavasta jolla tällä nimenomaisella foorumilla on tarkoitus kirjoittaa. Jos joku foorumin käyttäjä mahdollisesti perseilee jossain muualla, se ei ole tämän foorumin asia. Eikä kuulukaan olla.

Säännöissäkin muistutetaan netin luonteesta.
Yksityisyys
Mieti tarkkaan, mitä haluat kertoa itsestäsi. Lisäämääsi tekstiä tai kuvia ei välttämättä saa koskaan poistettua Internetistä.
Siksihän perseraakki on saanut viljellä mm. homovihaa täysin avoimesti ja kenenkään siihen puuttumatta.
Ilmaisuvapauden ylilyöntejä on siivottu lukemattomia kertoja. Jatkossa käyttämäsi nimitys käyttäjätunnuksesta tullaan poistamaan.

edit. Kannanotosta on näköjään kaivettu ulos asioita, joita en ole ainakaan tarkoittanut sanoa. Asiaton käytös muilla foorumeilla ei missään nimessä ole hyväksyttävää. Veljesseura.org foorumin ylläpidon tehtäviin ei kuitenkaan kuulu (eikä yksityisyyden suojan vuoksi saakaan kuulua) vakoilla käyttäjien toimia muualla. Esimerkiksi Suomi24 palstalla noudatetaan suomi24 laatimia sääntöjä, jotka myöskin kieltävät toisen yksityisyyden loukkaamisen.
Viimeksi muokannut Alueveli, 09.12.2010 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: täsmennys
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Ihmettelijä

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Ihmettelijä »

Hei! Olen tässä lueskellut näitä teidän juttujanne, ja olisi kiinnostavaa saada vastauksia kysymyksiini. Ensinäkin, minkä takia joku on perustanut tällaset nettisivut jossa dissaillaan jotain uskontoa? Onko kaikille uskonnoille olemassa omat dissailusivut? esim ortodokseille, helluntailaisille, kirkkoväelle? Itse olen ateisti, mutta ollut osallisena millon minkäkinlaiseen uskoon. Itse en ole koskaan huomannut jehovantodistajissa mitään outua. Pitäiskö niiden olla jonkinlaisia pyhymyksiä vai? Anteeks jos nyt puolustelen, mutta nekin on ihan tavallisia ihmisiä, niinku kaikki muutkin. On maailmassa paljon pahempiakin asioita kun joku uskonlahko. En ymmärrä saatteko jotain mielihyvää muiden ihmisten pilkkaamisesta? Jos tällasille nettisivuille on oikeesti joku selitys niin haluaisin tietää? Ja eniten kiinnostaa se että onko noille muillekkin uskonnoille omat dissailu/tukisivut? meinaan onhan niitä pedofiilejä ja mielenvikasia ihan jokaikisessä uskonnossa. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Tony »

Lisätietoja sivujen tarkoituksesta:

http://veljesseura.org/?q=node/3

Keskustelupalstan tarkoitus:

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=8
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Massetar
Viestit: 454
Liittynyt: 21.05.2007 08:44

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Ihmettelijä kirjoitti:Hei! Olen tässä lueskellut näitä teidän juttujanne, ja olisi kiinnostavaa saada vastauksia kysymyksiini. Ensinäkin, minkä takia joku on perustanut tällaset nettisivut jossa dissaillaan jotain uskontoa? Onko kaikille uskonnoille olemassa omat dissailusivut? esim ortodokseille, helluntailaisille, kirkkoväelle? Itse olen ateisti, mutta ollut osallisena millon minkäkinlaiseen uskoon. Itse en ole koskaan huomannut jehovantodistajissa mitään outua. Pitäiskö niiden olla jonkinlaisia pyhymyksiä vai? Anteeks jos nyt puolustelen, mutta nekin on ihan tavallisia ihmisiä, niinku kaikki muutkin. On maailmassa paljon pahempiakin asioita kun joku uskonlahko. En ymmärrä saatteko jotain mielihyvää muiden ihmisten pilkkaamisesta? Jos tällasille nettisivuille on oikeesti joku selitys niin haluaisin tietää? Ja eniten kiinnostaa se että onko noille muillekkin uskonnoille omat dissailu/tukisivut? meinaan onhan niitä pedofiilejä ja mielenvikasia ihan jokaikisessä uskonnossa. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Jokaisen kokemus on subjektiivinen. Toisen paratiisi on toisen helvetti. Tuon helvetin kokeneiden tarpeet purkaa tuntojaan ovat myös yksilöllisiä. Kaikki Jehovan todistajista pois lähteneet eivät tälle palstalle tule. Kirjautuneiden määrä kertoo kuitenkin sen, että tälle palstalle on suurta tarvetta.

Se, että onko jokaiselle uskonnolle olemassa vastaavaa palstaa, on asia jonka voit tutkia itse. Me keskitymme omiin traumoihimme ja niistä selviytymiseen ja paremman henkilökohtaisen elämämme rakentamiseen. Emme ole kiinnostuneita muiden uskontojen dissaamisesta.

Sitäpaitsi Jehovan todistajat eivät ole "tavallisia ihmisiä", ainakaan omasta mielestään. He väittävät olevansa Jumalan valittua kansaa ja kaikessa seuraavansa Jeesuksen esimerkkiä. Tällaiset väitteet aiheuttavat jonkinlaista vastuuta omasta käytöksestään ja siitä, miten muita kohtelee. Yksilöllisiä poikkeuksia toki löytyy. Siellä on myös ns. hyviä tyyppejä ja varsin mukavia työkavereita. Täällä kuitenkin keskustellaan tuon uskonnon yleisistä piirteistä ja siitä, miten nuo vaatimukset ovat meihin kuhunkin vaikuttaneet.
RaM

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja RaM »

Ihmettelijä kirjoitti:Hei! Olen tässä lueskellut näitä teidän juttujanne, ja olisi kiinnostavaa saada vastauksia kysymyksiini. Ensinäkin, minkä takia joku on perustanut tällaset nettisivut jossa dissaillaan jotain uskontoa? Onko kaikille uskonnoille olemassa omat dissailusivut? esim ortodokseille, helluntailaisille, kirkkoväelle? Itse olen ateisti, mutta ollut osallisena millon minkäkinlaiseen uskoon. Itse en ole koskaan huomannut jehovantodistajissa mitään outua. Pitäiskö niiden olla jonkinlaisia pyhymyksiä vai? Anteeks jos nyt puolustelen, mutta nekin on ihan tavallisia ihmisiä, niinku kaikki muutkin. On maailmassa paljon pahempiakin asioita kun joku uskonlahko. En ymmärrä saatteko jotain mielihyvää muiden ihmisten pilkkaamisesta? Jos tällasille nettisivuille on oikeesti joku selitys niin haluaisin tietää? Ja eniten kiinnostaa se että onko noille muillekkin uskonnoille omat dissailu/tukisivut? meinaan onhan niitä pedofiilejä ja mielenvikasia ihan jokaikisessä uskonnossa. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Ensimmäiseksi sinun kannattaa tutustua ajatuksen kanssa tähän linkkiin ja sitten, kun sinulle muodostuu käsitys asian olennaisesta tekijästä voit jatkaa kyselyjäsi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
Vieras

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei kai tosiasioiden kertominen ole mitään dissausta?

JT-uskonto oikeasti sisältää monia kielteisiä piirteitä ja on äärilahko. Itse kirjoittelen esimerkiksi avuksi sellaiselle, joka harkitsee Jt-lahkoon liittymässä. Lieveilmiöitä ei nimittäin kerrota - ne paljastuvat vuoisen myötä.

Yksin jääminen kohdallani on helpottunut palstalle kirjoittelun myötä - palstalla on oleellinen terapeuttinen merkitys poijääneille.
Vastaa Viestiin