Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston päätös

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja RaM »

Mitä tulee päätökseen, niin poliisi ei halua puuttua mihinkään jota voidaan edes tulkita missään määrin uskonnonvapauden piiriin kuuluvaksi asiaksi. Tämä on jo nähty. Asiasta voi toki tehdä kantelun oikeusasiamiehelle eli poliisin tahallisesta hidastelusta asian käsittelyssä.
häh?

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja häh? »

"Tulisiko meidän omaa logiikkaasi noudattaen nyt odottaa ja toivoa, että sinä pysyttelet elämässäsi vain jehovantodistajien keskuudessa (vrt. Torninvartijan oikeus osallistua yleisölle vapaaseen konventtiin) etkä tule tungettelemaan pahojen ihmisten maailmaan? Voimmeko toivoa että olet sulkeutunut valtakunnansalille?"

Tulisiko lukijoiden nyt ymmärtää tämä niin, että foorumi on antanut RaMille vapaat kädet oksentaa mitä mieleen tulee Kovanyrkin päälle?
Tämä kertoi oman näkemyksensä historiasta. Itse olen katsonut Torninvartijan poistovideon netistä, enkä voinut olla huomaamatta selvää filmaamista.
Sen enempää en voi ottaa kantaa asiaan, kun en siitä mitään tiedä ja totean että Torninvartijan kommentti:

"tuomitsen kaikenlaisen Jehovan todistajiin kohdistuvan vihakirjoittelun netissä ja muilla foorumeilla nyt, menneisyydessä ja tulevaisuudessa. Jehovan todistajien johtajille saa mielestäni olla vihainen kaikista niistä kärsimyksistä mitä he ovat ihmisille aiheuttaneet, mutta heitä ei saa uhkailla väkivallalla."

on helpottavaa luettavaa näinä vihakirjoitusten aikoina.

Vai saiko täällä olla vain yhtä tiettyä mieltä?
Vieras

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Vieras »

" että foorumi on antanut " -Foorumin säännöt on luettavissa, myös "hähin"

Konventtitapahtuma on ilmoitettu avoimeksi ja sinne on kutsuttu yleisesti. kuitenkin Torninvartija poistettiin. Tämä on vain johdonmukaista kaiken muun lahkon epäjohdonmukaisuuden kanssa. Maailmanloppuja tulee ja menee, mutta lahkon epäjohdonmukaisuus pysyy.

" Vai saiko täällä olla vain yhtä tiettyä mieltä? " -Foorumin säännöt saa lukea.
vau...

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja vau... »

"" Vai saiko täällä olla vain yhtä tiettyä mieltä? " -Foorumin säännöt saa lukea."

Ja mitä tekemistä niillä on tämän asian kanssa? Vai lukeeko siellä nykyään, että väärää mielipuolta oleville on oikeus antaa sakinhivutusta?
RaM

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja RaM »

häh? kirjoitti:"Tulisiko meidän omaa logiikkaasi noudattaen nyt odottaa ja toivoa, että sinä pysyttelet elämässäsi vain jehovantodistajien keskuudessa (vrt. Torninvartijan oikeus osallistua yleisölle vapaaseen konventtiin) etkä tule tungettelemaan pahojen ihmisten maailmaan? Voimmeko toivoa että olet sulkeutunut valtakunnansalille?"

Tulisiko lukijoiden nyt ymmärtää tämä niin, että foorumi on antanut RaMille vapaat kädet oksentaa mitä mieleen tulee Kovanyrkin päälle?
Tämä kertoi oman näkemyksensä historiasta. Itse olen katsonut Torninvartijan poistovideon netistä, enkä voinut olla huomaamatta selvää filmaamista.
Sen enempää en voi ottaa kantaa asiaan, kun en siitä mitään tiedä ja totean että Torninvartijan kommentti:

"tuomitsen kaikenlaisen Jehovan todistajiin kohdistuvan vihakirjoittelun netissä ja muilla foorumeilla nyt, menneisyydessä ja tulevaisuudessa. Jehovan todistajien johtajille saa mielestäni olla vihainen kaikista niistä kärsimyksistä mitä he ovat ihmisille aiheuttaneet, mutta heitä ei saa uhkailla väkivallalla."

on helpottavaa luettavaa näinä vihakirjoitusten aikoina.

Vai saiko täällä olla vain yhtä tiettyä mieltä?
Torninvartijan ei tarvinnut filmata lainkaan. Sen verran suorasukaista palvelu oli.

Mitä tuohon 'oksentamiseen' tulee, niin koitahan vastata asialliseen kysymykseen - pitäisikö mielenvikaista vihapuhetta levittävät Jehovan todistajat sulkea valtakunnansaleille? Tai tulisiko heidän ymmärtää itse sulkeutua sinne?
Yrjö

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

"Mitä tuohon 'oksentamiseen' tulee, niin koitahan vastata asialliseen kysymykseen"

Olen lukenut tällä foorumilla käytetyn yleisesti verbiä "oksentaa" kuvaamaan erilaisia ilmaisuja, joita täältä sitten lukijat voivat nieleskellä, jos kykenevät. Onko tässä jotain erikoista? Luulin sen olevan normaali tapa. Toki joidenkin foorumilaisten mielestä uskonkiima on suurin estävä tekijä oksennuksen nielemiseen.


" - pitäisikö mielenvikaista vihapuhetta levittävät Jehovan todistajat sulkea valtakunnansaleille? Tai tulisiko heidän ymmärtää itse sulkeutua sinne?"

Tässä ei kaiketi ole aiheena todistajien sulkeminen mihinkään. Olette täällä niin tarkkoja näissä aihealueissa pysymisessä, että et varmaan tosissasi kysynytkään tuota.
RaM

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kun näytyt olevan kykenemätön/munaton ottamaan kantaa suoraan ja yksinkertaiseen kysymykseen, niin selkeytän sinulle hieman asiaa. Tässä tekstiä 98 Herätkäästä:
Näin ollen kristittyjen odotetaan vihaavan kaikkia Jehovan lain vastaisia menettelytapoja. Jotkut ihmiset voivat tuntea homoseksuaalisuutta kohtaan jopa voimakkaampaa vastenmielisyyttä ja inhoa kuin muita moraalittomuuden muotoja kohtaan, koska he pitävät sitä luonnottomana seksuaalisena poikkeavuutena. Pitäisikö kristittyjen kuitenkaan vihata niitä ihmisiä, jotka harjoittavat tällaista?
Psalmista valaisee asiaa psalmissa 139:21, 22: ”Enkö vihaa niitä, jotka kiihkeästi vihaavat sinua, oi Jehova, ja enkö tunne inhoa niitä kohtaan, jotka kapinoivat sinua vastaan? Täydellä vihalla minä totisesti heitä vihaan. Heistä on tullut minulle tosi vihollisia.” Uskollisuutemme Jehovalle ja hänen periaatteilleen pitäisi saada meidät tuntemaan voimakasta vastenmielisyyttä niitä kohtaan, jotka tahallaan kapinoivat Jehovaa vastaan ja asennoituvat Jumalan vihollisiksi.
Tuossapa on sinulle jehovantodistajien suhtautuminen homoseksuaalisuuteen. Tuo jos mikä on selvää vihapuhetta jota yhteiskuntamme ei hyväksy. Pitäisikö tuollaista puhetta levittävät sulkea johonkin? Tai tulisiko heitä muuten rankaista?

Vai onko asiallinen x:n esittämä perusteltu kritiikki lahkon vääräoppisuutta kohtaan vihapuhetta, joka oikeuttaa lahkolaiset laittomuuksiin ja väkivaltaan = tapaus Torninvartija?
Yrjö

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

"Kun näytyt olevan kyklenemätön/munaton "

Kyllä minulla on kuule isommat vehkeet kuin sinulla, todelliset tuplakulkuset.


"Tuossapa on sinulle jehovantodistajien suhtautuminen homoseksuaalisuuteen. Tuo jos mikä on selvää vihapuhetta jota yhteiskuntamme ei hyväksy. Pitäisikö tuollaista puhetta levittävät sulkea johonkin? Tai tulisiko heitä muuten rankaista?"

Jos nyt kuitenkin koetetaan pysyä aloituksen aiheessa. Vihapuheista ei yleensä rangaista suuremmin jollei tee jotain sellaista, joka oikeuttaa rangaistuksen. Aiemmin tässä on tullut ilmi, että entisellä foorumillanne on käytetty kovaa kieltä todistajista ilman, että siitä on seurannut minkäänlaista rangaistusta kirjoittajille.
Logiikkasi mukaan siis verbaalisesti väkivaltaiset entiset todistajat tulee sulkea jonnekin, jos myös ne todistajat jotka homoja vihaavat suljetaan johonkin. Kaikkihan eivät todellakaan suhtaudu homoihin noin, ja todistajissa on myös homoseksuaaleja. Ei tietenkään sekusaalisesti aktiivisia homoja.
Todistajat eivät ole väkivaltainen ryhmittymä, joka hyökkää toisten päälle. He eivät myöskään osallistu sotimiseen. Eivätkä marssi kaduilla vaanimassa pride-kulkueen kävijöitä. Ne ovat ihan eri henkilöt jotka puuhaavat sellaisia.

Ja mitä tulee siihen videoon, siinä on filmaamisen makua, se nyt vaan on niin...

Tänä päivänä näihin nimettömiin kirjoituksiin, joissa esiintyy vihapuheita, kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Onko se joku ihme? Aina on joku, joka kuluttaa aikansa netissä ja lukee vain negatiivisia kirjoituksia ja ihmisten valituksia. Kaikki ei ole edes totta, mutta mistäs niistä aina selvää otat. Sitten tämä yksi saa päähänsä, että hän ryhtyy tekemään asioille jotain, ja pum. Taas tulee ruumiita. On se ihan hyvä, että myös kaikenlaista roinaa nettiin sylkevät joutuvat tarvittaessa vastuuseen asioista.
Tämä ei siis koske Torninvartijaa, vaan on yleinen kommentti koskien vihakirjoituksia, kun sellaista kovasti kerran kaipasit.
Kovanyrkki.

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki. »

RaM kirjoitti:Hyvä KN.
Sinä edustat täällä kaikkein sairaaloisinta vihakirjoittelua ja puolustat sitä - nimittäin Jehovan todistajien vuosi vuodelta, kuukausi kuukaudelta ja viikko viikolta tapahtunutta/tapahtuvaa ihmiskunnan julmaa teurastamista. Sinä edustat ihmisryhmää jonka jumala haluaa tappaa kaikki toisinajattelijat ja jonka palvojat sairaalla väkivallanhalullaan mässäilevästi ja sairaaloisesti asiasta nautiskellen julistavat tuota toivettaan julkisesti muun ihmiskunnan keskellä.
Tulisiko meidän omaa logiikkaasi noudattaen nyt odottaa ja toivoa, että sinä pysyttelet elämässäsi vain jehovantodistajien keskuudessa (vrt. Torninvartijan oikeus osallistua yleisölle vapaaseen konventtiin) etkä tule tungettelemaan pahojen ihmisten maailmaan? Voimmeko toivoa että olet sulkeutunut valtakunnansalille?
Olihan erikoinen purkaus.

Siis, jos esittää kritiikkiä, niin siihen ei ole oikeutta, koska jokainen jehovantodistajien yhteydessä oleva edustaa palstalla Vartiotorniseuran vihakirjoittelua. Olihan melkonen aasinsilta. Koskeeko esityksesi vain minua, vai pistetäänkö kaikki kirjoittelu samaan nippuu, jos esittäjä on VT-seuran yhteydessä?
Mitä mieltä asiasta on ylläpito? Edustaako kaikki jehovantodistajien yhteydessä olevat palstalla VT-seuran vihakirjoittelua?

Hyvä RaM, tiedät varsin hyvin mikä on sananvapauden asema Suomessa. Tuo toinenkin aasinsilta ontuu, koska sananvapaus on suojattu paremmin, kuin ihmisen oikeus työntää nokkansa joka tilaisuuteen maailmassa.

Kovanyrkki.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Tony »

Keskustelu aiheesta on varmasti tunteita herättävää näkökannoista riippumatta. Tässä vaiheessa muistutuksena kuitenkin että pyritään keskustelemaan aiheesta, ja jätetään ne kirjoittajien henkilöihin kohdistuvat heitot heittelemättä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
RaM

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jehovantodistajille vihakirjoittelua/-puhetta on se, mikä ei liity heidän uskonnolliseen julistamiseen. Jehovantodistjajat haluavat ajatella ettei heidän pamflettinsa pidä sisällään vihaa. Jehovantodistajat haluavat luulla ettei heidän toimintatapansa pidä sisällään väkivaltaa kun veri ei sen seurauksena valu.

TODELLISUUDESSA... lainaamani kohta on yksi osoitus siitä, että jehovantodistajuudessa vihataan jumalansa johdolla kaikkia toisia ihmisiä, joihin he ovat lyöneet 'paha ihminen' leimansa. Tällaisia heidän haaveissaan tapettavia ihmisiä elää maapallolla yli 6 miljardia ihmistä. Aikamoinen määrä vihattavia.

Mitä vihapuheita, jotka ovat pahempiak uin jehovantodistajuudessa esitettävät vihapuheet, H20:ssa on esitetty?
Onko siellä joku (kuka?) sortunut siihen, että on vaatinut kaikkien jehovantodistajien tappamista, kuten jehovantodistajat itse tekevät? Miten Torninvartija on ollut niistä (jos jotain on ollut) vastuussa? Osaisitko KN selittää?

Ennen kaikkea te lahkon puolustajat - miksi ette halua keskustella lahkon vihapuheista kun otitte aiheen esille? Kertokaa myös mitä on henkinen väkivalta ja onko sitä mielestänne lahkossa?
Yrjö

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

"Ennen kaikkea te lahkon puolustajat - miksi ette halua keskustella lahkon vihapuheista kun otitte aiheen esille? Kertokaa myös mitä on henkinen väkivalta ja onko sitä mielestänne lahkossa?"

Ovatko "lahkon" "puolustelijat" vastuussa siitä millaisia päätöksiä poliisiviranomainen tekee? Tai miten syyttäjä toimii?
RaM

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja RaM »

Selvennetään vielä asiaa johon kommentoin - tässä oli Kovanyrkin näkemys:
Jos Torninvartija ilmaantuu samaan konventtiin,jossa minä olen, niin pyydän järjestyksenvalvojia henkilökohtaisesti poistamaan henkilön, joka on ainakin ollut jäsen yhdistyksessä, jonka jäsenet ovat uhkailleet jehovantodistajia väkivallalla. Perusteena, perheeni turvallisuus, koska kyseinen henkilö on yhteydessä henkilöihin, jotka ovat uhkailleet jehovantodistajia räjäytyksellä, leireillä ja lisäksi moraalittomasti ilmaisseet nauttivansa ja saavansa nautintoa jehovantodistajien kohtaamista kärsimyksistä.

Olen valmis antamaan valaehtoisen lausunnon asiasta, myös virkavallalle.
Vanhoja ei pitäisi muistella mutta muistan sinun itsesi olleen kaikkein suurin (ja ainoa) oikealla väkivallalla uhkailija ja haastaneet henkilöitä joista et pitänyt kahdenkeskiseen 'tapaamiseen'.
Minulle sanottiin että jos tulen konventtiin niin joku tulee hieman 'tönimään' minua siellä. No eipä tultu kuitenkaan.

Oma käsitykseni siitä, kuka vihapuheita palstoilla on viljellyt on täysin toinen. Tosin tuo mennyt KN tuntuu kokonaan eri ihmiseltä kuin nykyinen, josta olen hyvin iloinen. Kuitenkin tuo teksti tuntuu aika luonnottomalta tosiasioita ajatellen.

En ole nähnyt ainuttakaan kirjoitusta, jossa x:t olisivat uhkailleet väkivallalla konventtia tai siellä olijoita. Se olisikin aivan sairas ajatus. Yhtä sairas mitä Jehovan palvelijoilleen opettaa. Ja mitä kannustaa levittämään 'hyvänä uutisena'.
Vieras

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja Vieras »

" Todistajat eivät ole väkivaltainen ryhmittymä, joka hyökkää toisten päälle. He eivät myöskään osallistu sotimiseen. Eivätkä marssi kaduilla vaanimassa pride-kulkueen kävijöitä. Ne ovat ihan eri henkilöt jotka puuhaavat sellaisia. "

Eihän pitkä aika ole kun jt tuomittiin käräjäoikeudessa pahoinpitelystä, oman lapsensa vielä. Puolustuksekseen vetosi, Raamattu -sanaa käytti mutta sehän tarkoittaa UM-muunnosta.

Aaac:n uutisista löytyy kuolemaan johtaneita pahoinpitelytapauksia.

On tosin sanottava että oikeastaan ei ole jehovantodistajista kysymys sinänsä vaan vartiotorniseurasta. jehovantodistajat ovat lähinnä edesvastuuttomassa tilassa ja sanotut pahoinpitelyt jopa kuolemaan asti ovat vain sen seuran määräysten toimeenpanoa. kuten tuo siteerattu lahkolaisten kehuminenkin tämän viestin alussa. jehovantodistajat lukevat vartiotorninsa innolla, ja vaikka mieluiten odotetaankin josko taas olisi ovityötaksvärkkiä pienennetty, niin pelottavaa on että vaikkapa murhiin ryhdyttäisiin jos se vartiotornissa neuvottaisiin. Sellaisesta vartiotornikäskystä johtuu myös Torninvartijan pahoinpitely.
RaM

Re: Konventista poistaminen: Helsingin syyttäjänviraston pää

Viesti Kirjoittaja RaM »

Yrjö kirjoitti:"Ennen kaikkea te lahkon puolustajat - miksi ette halua keskustella lahkon vihapuheista kun otitte aiheen esille? Kertokaa myös mitä on henkinen väkivalta ja onko sitä mielestänne lahkossa?"

Ovatko "lahkon" "puolustelijat" vastuussa siitä millaisia päätöksiä poliisiviranomainen tekee? Tai miten syyttäjä toimii?
Nämä vihapuheet kytkettiin x:n oikeuteen tulla konventtiin kuuntelemaan ohjelmaa (siksi että jossain olisi ollut vihapuheita). Ei tuohon poliisien toimintaan. Ei sotketa asioita.
Vastaa Viestiin