Uskollinen todistaja

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Seuraaja kirjoitti:...joskus maailma ja tiede toimii uskoa vastaan, ehkä enemmän nykyaikana, kuin koskaan aikaisemmin historiassa,...
Tiede ei toimi uskontoa vastaan, itse asiassa luonnontieteille jumala on täysin merkityksetön, jumalan suhteen ei ole mitään tutkittavaa.

On aivan luonnollista, että luonnontieteiden edistyminen koettelee jumalaan uskovien miielikuvituksen rajoja. Etenkin niiden, jotka uskovat Raamatun olevan luotetttava ennusteluopas ja erehtymätöntä jumalan sanaa.
- siksi tiede on ottanut niin suuren osan, sen osan joka näyttää Jumalalta jäävän saavuttamatta...
Asia on erittäin helppo päätellä esimerkiksi siitä, että Raamatun kuvaus luomisesta sekä vedenpaisumuksesta on pelkkää mielikuvituksen tuotetta, Raamatun ennustukset ovat olleet katteettomia ja Jeesus on noin 1900 vuotta myöhässä lupauksestaan.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Masterpiece kirjoitti:Jos omaa sähköpostiviestini julkaistaisiin jollain foorumilla, niin pyrkisin seisomaan sanojeni takana.
Joo, mutta sinä et elä mielikuvitusmaailmassa.
Toivottavasti tuonkin kirjeen lähettänyt henkilö seisoo niiden takana, kun sen huomaa tältä foorumilta.
Tiedät omista kokemuksistasi mitä on odotettavissa. Tyypillisesti jehovantodistaja on varsinainen jänishousu ja karkuunjuoksija siinä vaiheessa kun asioista haluttaisiin keskustella aikuisten oikeasti ja asiassa pysyen. Jopa Vt-seuran oma aineisto muuttuu karkuunjuoksijalle luopioaineistoksi.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Markku Meilo kirjoitti:
Masterpiece kirjoitti:Jos omaa sähköpostiviestini julkaistaisiin jollain foorumilla, niin pyrkisin seisomaan sanojeni takana.
Joo, mutta sinä et elä mielikuvitusmaailmassa.
Toivottavasti tuonkin kirjeen lähettänyt henkilö seisoo niiden takana, kun sen huomaa tältä foorumilta.
Tiedät omista kokemuksistasi mitä on odotettavissa. Tyypillisesti jehovantodistaja on varsinainen jänishousu ja karkuunjuoksija siinä vaiheessa kun asioista haluttaisiin keskustella aikuisten oikeasti ja asiassa pysyen. Jopa Vt-seuran oma aineisto muuttuu karkuunjuoksijalle luopioaineistoksi.
Tarkoitinkin juuri, että jos kerran kirjoittelee kaikennäköistä diipadaapaa, niin luulisi seisovan niiden sanojen takanakin, mutta ei. Tiedetään, että puhutaan hölynpölyä ja sitten kun argumentti haastetaan niin käytetään kaikki mahdolliset keinot, jotta puheenaihe siirtyisi pois asiasta. Pelkureita sanan varsinaisessa merkityksessä.
Vieras

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuo vastaus muistuttaa meitä siitä, kuinka heikoissa kantimissa Totuus on. Kun kiusallisiin tosiasioihin ei ole enää muita vastauksia tai selityksiä, on tuon kaltainen retoriikka ainoa keino pitää omaa uskoaan yllä ja jatkaa elämäänsä uskollisena todistajana. Tuskin kukaan voi edes toivoa, että tuon tasoinen kommentointi voisi enää silmänsä avanneen luopion mieltä kääntää.

-theos-
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Tony »

Uskollinen todistaja kirjoitti:Varsinkin, jos jokin tieteenhaara jollakin tavalla sivuaa asioita, jotka
liittyvät yksistään Jehovan todistajiin, Saatana on siinä innolla mukana.
Huomattava tällainen asia on Babylonin kuninkaiden hallitusajat ja Jerusalemin
hävittäminen Nebukadnessarin toimesta. Saatana tulee tekemään kaikkensa, jotta
argeologia ei löydä mitään uusia todisteita, jotka osoittaisivat Babylonin
kuninkaiden hallituskausien tukevan vuotta 607 eaa. aikana, jolloin Jerusalem
hävitettiin. Niimpä kenenkään ei kannata odottaa että sellaisia voimakkaita
todisteita tulisi päivänvaloon, jotka muuttaisivat yleisesti hyväksyttyä
maailmanhistoriaa tuolta kohtaa, sillä Saatanalla on voimaa estää se.
Saatana on onnistunut tuossa eksytyksessään todella hyvin, sillä hyvin monet
Jehovan todistajat ovat menettäneet uskonsa tuon Saatanan asiainhoidon myötä.
Niimpä tiede on tavalllaan osoittautunut "vääräksi profeetaksi", joka on
kenties onnistunut eksyttämään myös joitakin "valittuja".
Ja tästä syystä vt-seuran on sitten vääristeltävä arkeologien lausuntoja?

http://www.youtube.com/watch?v=ezCzi1UBEj0
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ketjussa ei ole tarkoitus keskustella siitä onko yleisluontoisen nimettömän postin julkaiseminen moraalista vai ei.

http://linja-aho.blogspot.fi/2012/07/ki ... npain.html
Viimeksi muokannut Tony, 05.09.2012 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Linkki lisätty epäselvyyksien välttämiseksi
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tony kirjoitti:Ketjussa ei ole tarkoitus keskustella siitä onko yleisluontoisen nimettömän postin julkaiseminen moraalista vai ei.

http://linja-aho.blogspot.fi/2012/07/ki ... npain.html
Mainittakoon vielä että tuon viestin lähettäjä otti omatoimisesti yhteyttä ilmeisenä ajatuksenaan saada minut jälleen kiinnostumaan jehovantodistajuudesta ja uskomaan hänen hupaisaan lähinnä hatusta revittyyn kronologiaansa, jolla oli sovittavinaan tieteellisen historian ja Raamatun historian yhteen. Kuten arvata saattaa, niin tuo täysin pseudotieteellisin mielleyhtymin tehty uusi kronologia muistuttaa lähinnä huonoa vitsiä. Tämä julkaistu posti oli nähtävästi viimeinen epätoivoinen yritys vaikuttaa minuun. Ihan tuon tasoisella vakuuttelulla minua ei kuitenkaan takaisin saa.

-theos-
DH

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja DH »

Masterpiece kirjoitti:Toivottavasti tuonkin kirjeen lähettänyt henkilö seisoo niiden takana, kun sen huomaa tältä foorumilta.
Tällä hetkellä kylläkin istun sanojeni takana.

Ja olen sitä mieltä että olette tosi selkärangatonta väkeä, kun julkaisette yksityisen sähköpsotini. Tuollaisesta menettelystä pitäisi rangaista siten, että nämä sivut suljetaan poliisin määräyksestä.

-DH-
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

DH kirjoitti:
Masterpiece kirjoitti:Toivottavasti tuonkin kirjeen lähettänyt henkilö seisoo niiden takana, kun sen huomaa tältä foorumilta.
Tällä hetkellä kylläkin istun sanojeni takana.

Ja olen sitä mieltä että olette tosi selkärangatonta väkeä, kun julkaisette yksityisen sähköpsotini. Tuollaisesta menettelystä pitäisi rangaista siten, että nämä sivut suljetaan poliisin määräyksestä.

-DH-
Jos haluat näyttää että sinulla on enemmän selkärankaa kuin meillä, voisit jäädä palstalle keskustelemaan käsitystesi perusteista vaikka vähän pidemmäksikin aikaa. Jospa jopa voisit raportoida käytetyn ajan?

Hienoa kyllä että henkilökohtaisesti kerroit mielipiteesi. Arvostan sitä todella. Mutta poliisin määräystä tuohon et kyllä saa, sori.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaarmis kirjoitti: Jos haluat näyttää että sinulla on enemmän selkärankaa kuin meillä, voisit jäädä palstalle keskustelemaan käsitystesi perusteista vaikka vähän pidemmäksikin aikaa. Jospa jopa voisit raportoida käytetyn ajan?

Hienoa kyllä että henkilökohtaisesti kerroit mielipiteesi. Arvostan sitä todella. Mutta poliisin määräystä tuohon et kyllä saa, sori.
Voin kertoa, että useimmat eivät arvosta sen enempää sinun kuin tämän fooruminkaan tyyliä. Ehkä Tony voitaisiin laittaa vaihtoon. Poliisille on joka tapauksessa tehty kysely asiasta, ja sana laitetaan kiertämään.
Ylimielinen ja vastenmielinen tapasi on oksettavaa eikä peitä säälittävää tyhmyyttäsi jota tämän foorumin moderointi suojelee.
Vieras

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikä sähköpostista edes huomaa mitään henkilökohtaisuuden leimaa, vaan se on tyypillinen jt:n värväysposti.
Ei sitä voi kehenkään henkilöön yhdistää vaikka tuntisi kaikki Suomen jt:t, Jos sitä nyt sitten kirjoittaja häpeää, julkaistuna, asiaahan voi auttaa ilmoitamalla jättävänsä lahkon, niin jt-värväyspostit uskotaan nekin poisjääviksi.
DH

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja DH »

Kaarmis kirjoitti: Jos haluat näyttää että sinulla on enemmän selkärankaa kuin meillä, voisit jäädä palstalle keskustelemaan käsitystesi perusteista vaikka vähän pidemmäksikin aikaa. ----

Hienoa kyllä että henkilökohtaisesti kerroit mielipiteesi. Arvostan sitä todella. Mutta poliisin määräystä tuohon et kyllä saa, sori.
Ompa typerät perusteet sille, onko minulla selkärankaa vai ei. Mutta empä minä teidän suosiota totisesti kalastele!

Olette täysiä nahjuksia ja pikkurikollisia!

Valitettavasti en jää tänne paskahuussiin, toiveistanne huolimatta.

-DH-
Vieras

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Valitettavasti en jää tänne paskahuussiin, toiveistanne huolimatta.

-Iloksi jää että on tarjottu muisteltavaksi vapauden tuulia
DH

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja DH »

Vieras kirjoitti:Valitettavasti en jää tänne paskahuussiin, toiveistanne huolimatta.

-Iloksi jää että on tarjottu muisteltavaksi vapauden tuulia
Sen verta olen huumorimiehiä, että vastaan että tämän huussin tuulet ei siitä raikastu, jos minä alan tänne änkeemään.
apostatesanta
Viestit: 40
Liittynyt: 23.08.2012 23:01

Re: Uskollinen todistaja

Viesti Kirjoittaja apostatesanta »

DH kirjoitti: Sen verta olen huumorimiehiä, että vastaan että tämän huussin tuulet ei siitä raikastu, jos minä alan tänne änkeemään.
Tervetuloa toveri, muistathan kuitenkia varoa ettei Vartiotornin asentamat uudet valot pääse himmenemään..

Avausviestistä pisti pahasti silmään monen muun epäkohdan lisäksi erityisesti tämä:
"Saatana käyttää tiedettä tavalla, joka saa ihmiset uskomaan tieteen saavutuksiin ja teorioihin"

Käyttää millä tavoin? Tiedoksi vain sinullekin, että tiede perustuu perustuu faktoihin, ei uskoon. Jehovan todistajat uskovat tietävänsä totuuden, tiede taas pyrkii osoittamaan teoriat oikeiksi. Näitä kun vertaa niin siinä ei paljon ihmisten kirjoittama iltasatukirja enää paina..ellei siihen sitten halua uskoa sokeasti.
Viimeksi muokannut apostatesanta, 06.09.2012 00:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olet vapaa tekemään mitä haluat
Vastaa Viestiin