Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Miksei jumalaa saisi arvostella siitä että se on kuspiä?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Love_is_a_lie
Viestit: 138
Liittynyt: 03.05.2014 22:43

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Ennen vanhaan luulin, että se mitä lauletaan, pitää paikkansa. "Meeee oleeeemme roooohkeaaaat Jehovaaaan todiiiiistajaaaat.... :shock:[/quote]


Eikös se ollutkaan "Röyhkeät" :D ;)
I'm not Jesus
I will not forgive
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Miksei jumalaa saisi arvostella siitä että se on kuspiä?
Oishan se vähän vaikeaa myydä omaa uskontoaan jos toteaisi myyntipuheessaan jumalansa olevan kuspää. Ja jos Raamattua ehkä luetaan niin ne kuspää-osuudet jätetään huomiotta ettei mitään ajatuksia ehdi kehittyö pääkopassa, tai vaihtoehtoisesti niitä nimitetään rakkaudeksi ja oikeudenmukaisuudeksi.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kivikko kirjoitti:
Miksei jumalaa saisi arvostella siitä että se on kuspiä?
Oishan se vähän vaikeaa myydä omaa uskontoaan jos toteaisi myyntipuheessaan jumalansa olevan kuspää. Ja jos Raamattua ehkä luetaan niin ne kuspää-osuudet jätetään huomiotta ettei mitään ajatuksia ehdi kehittyö pääkopassa, tai vaihtoehtoisesti niitä nimitetään rakkaudeksi ja oikeudenmukaisuudeksi.

Normaalisti maailmassa arvostellaan erinäisiä asioita aina ihmisestä pullapitkoon. Pullapitkollakin on ominaisuutensa. Se vaan nyt on niin että tämä jumala ei hyväksy laisinkaan arvostelua . Miksi sanotaan ihmistä joka ei kestä arvostelua ja kokee olevansa kaikessa aina oikeassa, sama miten toimii?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Masterpiece kirjoitti:Minä: Oletko samaa mieltä, että vaikka jokin asia on Raamatussa niin se ei tee sitä automaattisesti moraalisesti oikeaksi?

JT: En nyt tiedä...

Minä: Oliko Raamatussa kuvattu orjuus koskaan moraalisesti oikein?

JT: En voi alkaa arvostelemaan Jumalaa, koska hän on nuo käskyt antanut

Minä: Voisitko vastata "kyllä" tai "ei"?

JT: En voi alkaa arvostelemaan Jumalaa.
Olen kuullut tähän selityksen vanhimmalta. "Meidän täytyy ymmärtää, että ajat olivat silloin erilaiset." Kovat ajat vaativat kovat tappamiset ja orjuuttamiset siis?

Ray Franz yritti laittaa Israelin kansan puuhia edes jollain logiikalla hyväksyttäviin ja vähemmän hyväksyttäviin Aid to Bible Understanding -kirjassa. Mutta sehän tiedetään, miten Ray Franzin yritys järjenkäytön suuntaan päättyi.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Joo, myös tuon argumentit kuulin. Yritin kysyä, että sanooko tämä JT nyt, että on jonkinlainen ajallinen tai paikallinen konteksti, orjuus oli hyväksyttävää. Taas kuitenkin palattiin siihen "en voi arvostella Jumalaa".

Aika usein muuten kuulee tuohon orjuus-juttuun, että "israelilaisten orjuus oli erilaista kuin mitä länsimaissa oli". Itsekin kuulen sitä jatkuvasti. Vaikka tuo on paskapuhetta, niin sillä ei ole merkitystä. Vaikka niitä orjia kohdeltaisiin kuin linnunpoikasia, niin se ei silti tee toisen ihmisen omistamista oikeaksi.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tässä mainio postaus siitä, miten amerikkalainen kristillinen oikeisto on sitä mieltä, että tappaminen ja kiduttaminen isänmaan edun nimissä on jees. Nämä sarahpalinit ja muut pässit lainaavat tarpeen vaatiessa Raamattua, mutta Jeesuksen puheet jätetään tässä kohtaa sujuvasti sivuun. Tämä on sikäli erikoista, että käsittääkseni kristillisyydessä on kuitenkin juuri Jeesuksesta kyse?

http://bit.ly/1fPaYTT
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

https://www.youtube.com/watch?v=acokRPGF1Y0

Tuossa videossa mainiota keskustelua orjuudesta ja moraalista yleensä. Huomaa Israel Rodriguezin tanssahtelu tuon orjuusasian ympärillä, kun ei voi millään myöntää moraalittomaksi sitä, mitä Raamatussa eksplisiittisesti sanotaan orjuudesta.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pari päivää sitten kaksi jt-reppanaa tuli ovelleni kesän vaelluskokouskutsua tarjoten, otin sen käteeni ja ojensin saman tien takaisin ja kerroin tuntevani liikkeen melkoisen hyvin, koska olen entinen jt ja minulla on mitta täysi Vt-seuraa. Mulla vaan oli ainakin kolme kertaluokkaa mielekkäämpi ja kiireisempi asia työn alla, joten kerroin Vt-seuran valehdelleen minulle 1963 keväällä esivaltakysymyksestä, jolloin toinen totesi; "no se oli silloin".

Totesin, että se on ollut silloin nk. totuus ja sitä ei silloin saanut epäillä kuten ei sovi epäillä 607-opetusta tänään, vaan tulee monoa, kuten tuli COJ:lle. Jatkoin, ettei tämä oppimuutosvenkoilu ole loppunut ja mainitsin elokuun lehden lukijain kyssän oppimuutoksen, jolloin molemmat olivat nk. huuli pyöreänä. Kerroin, että ylösnousevien naimakaupat ovat jälleen kerran vapautetut.

Eivät tunteneet asiaa, mutta toinen kuittasi todistajuuden olevan nopeasti kasvava maailmanlaajuinen liike, johon kuittasin "niin on islaminuskokin". Siihen halveksivalta kuulostanut vastaus oli "islaminusko, joo".

Toinen kysyi; "oletatteko, että on olemassa useita totuuksia?" Vastasin, että ei ole ensimmäistäkään raamatullista totuutta. Kaksikko ryhtyi poistumaan ja toivottelivat hyvää kesää. Myötähäpeää tunsin ikäluokkani parin suhteen ja ellei mulla olis ollu tärkeämpää tekemistä olisin heittäynyt kiinnostuneemmaksi.

Tuollainen parivaljakko on hyvin vakuuttava osoitus siitä, että jehovantodistajuus on mitä suurinta vedätystä. Tuollaisen parin eväillä ei käännytetä kuin kun täysin arvostelu- ja puolustuskyvyttömiä henkilöitä. Mikä sitten onkin moraalisesti katsellen edesvastuutonta.
Voimantorni
Viestit: 989
Liittynyt: 07.06.2009 16:16

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Markku Meilo kirjoitti:Pari päivää sitten kaksi jt-reppanaa tuli ovelleni kesän vaelluskokouskutsua tarjoten, otin sen käteeni ja ojensin saman tien takaisin ja kerroin tuntevani liikkeen melkoisen hyvin
Et siis ilmeisesti ole menossa konventtiin? :lol:
Markku Meilo kirjoitti:kerroin Vt-seuran valehdelleen minulle 1963 keväällä esivaltakysymyksestä, jolloin toinen totesi; "no se oli silloin".
Jumalan profeetan esittämät valheet vanhentuvat siis noin puolessa vuosisadassa? Tuolla logiikalla Jeesuksenkin esittämät valheelliset paluulupaukset olisivat nätisti menettäneet merkityksensä jo Johanneksen Ilmestyksen kirjoittamisen aikoihin (joten saman valheen toitottamista sopi jatkaa aina vain kiivaammin, mikähän vitun logiikka tähänkin oikein mahtoi kätkeytyä?!)
Markku Meilo kirjoitti:toinen kuittasi todistajuuden olevan nopeasti kasvava maailmanlaajuinen liike, johon kuittasin "niin on islaminuskokin". Siihen halveksivalta kuulostanut vastaus oli "islaminusko, joo".
Eli uskonnon kasvu olisi todiste uskonnon oikeellisuudesta, mutta ainoastaan Jehovan todistajien oman uskonnon kohdalla. Kaikille muille jäsenmääriään kasvatelleille uskonnoille voidaan vain tuhahtaa ylimielisesti. Melkoisen valikoivaa järkeilyä tällainen. Itse asiassa tässä näemme jälleen loistavan esimerkin siitä perusteettomasta ylimielisyydestä (johon itsekin aikanani syyllistyin), jota nämä Ainoat Oikeat Totuudet osaavat jäseniinsä valaa.
Markku Meilo kirjoitti:Tuollainen parivaljakko on hyvin vakuuttava osoitus siitä, että jehovantodistajuus on mitä suurinta vedätystä.
Yksi osoitus tuon vedätyksen kokonaisvaltaisuudesta on se järjestelmällinen valehtelu muinaisen Jerusalemin tuhon ajankohdasta, jota järjestö on puheissaan ja julkaisuissaan harjoittanut jo iät ja ajat. Vuoden 607 eaa. opillinen merkityshän on Vt-seuralle korvaamaton, joten jatkuvien valheiden lasketteleminen on siinä paketissa pieni synti.

Toinen hyvä osoitus Jt-vedätyksestä on se, miten vähäistä on ihmisten oville ilmaantuvien Jehovan todistajien kiinnostus antautua todella keskustelemaan näiden oppien perusteista, oppien, joiden puolesta he ovat valmiit jopa kuolemaan.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Voimantorni kirjoitti:Et siis ilmeisesti ole menossa konventtiin? :lol:
Vaimon pojantytön konfirmaatiossa vaimo katseli mua aika ajoin sillä ilmeellä, että eihän toi äijä vaan viittaa ja pyydä puheenvuoroa papilta. Sen verran hyvin vaimo mun kiinnostuksen aiheet tuntee näköjään. Lähellä oli muuten se viittaaminen ja jos edes teoriassa mahdollista, niin oletan luterilaisen papin vastaavan noin viittä kertaluokkaa herkemmin kuin Vt-lyyrikon.

Jos mulle kutsua tuova ei edes vastaa edustamansa uskonnollisen kirjapainon liturgiaan liittyviin kommentteihin edes alkeellisessa määrin, siis senkään jälkeen kun kerron heille kannattaneeni ko. näkemyksiä viisikymppiseksi. Mun tunne on, että toi ikäluokkani pari on kääntynyt vasta aikuisiällä ja siksi viittamiseni vuoteen 1963 meni selvästi ohi heidän kokemansa.
Jumalan profeetan esittämät valheet vanhentuvat siis noin puolessa vuosisadassa?
Tilanteesta riippuen ihan vuodessakin, Russell pani vuoden 1914 uusiksi, painattaen kirjoja 1915-maailmanlopulla ja korjaamatta ajanlaskusta muuta kuin lopputuloksen. Samassa konventissa on julkaistu kaksi kirjaa, joissa Jehovan voidelluksi profeetaksi esittäytyvä porukka opettaa Sodoman ja Gomorran asukkaisen ylösnousemuksesta kahdella päinvastaisella tavalla.
Eli uskonnon kasvu olisi todiste uskonnon oikeellisuudesta, mutta ainoastaan Jehovan todistajien oman uskonnon kohdalla.
Eikä aina tarvitse olla kasvua, laskukin riittää Jehovan siunauksen osoitukseksi, kuten vanha Japanin kokemus osoitti.
Yksi osoitus tuon vedätyksen kokonaisvaltaisuudesta on se järjestelmällinen valehtelu muinaisen Jerusalemin tuhon ajankohdasta, jota järjestö on puheissaan ja julkaisuissaan harjoittanut jo iät ja ajat. Vuoden 607 eaa. opillinen merkityshän on Vt-seuralle korvaamaton, joten jatkuvien valheiden lasketteleminen on siinä paketissa pieni synti.

Toinen hyvä osoitus Jt-vedätyksestä on se, miten vähäistä on ihmisten oville ilmaantuvien Jehovan todistajien kiinnostus antautua todella keskustelemaan näiden oppien perusteista, oppien, joiden puolesta he ovat valmiit jopa kuolemaan.
No mä kerroin myös, että 607 on torpattavissa pelkällä Raamatullakin, mutta sellainen ei noita reppanoita lainkaan kiinnostanut. Ristusperkele, että kaikilla teeviivoilla viluttaa ajatella mua edelleen tässä iässä kulkemassa ovilla todellisuudesta vieraantuneena ja Vt-eväillä.
Freedom
Viestit: 32
Liittynyt: 14.06.2014 15:04

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Freedom »

Bongasin Jehovantodistajia kärryineen Tampereen rautatieasemalla. Ensin kävelin ohitse, mutta tilanne piti käyttää hyväksi ja palasin takaisin . Sanoin heille (alle 40-vuotias nainen ja mies), että on pakko kertoa mielipiteeni siitä kuinka suurta vääryyttä ja väkivaltaa vanhemmat tekevät karttaessaan omia lapsiaan, aiheuttaen heille näin psyykkisiä ongelmia ja tuskaa. Kumpikaan ei sanonut mitään, mutta sanan karttaminen sanottuani molemmat hätkähtivät pelästyneen näköisenä. Molempien reagoinnista tuli jotenkin sellainen olo ja säälikin siitä, etteivät hekään kovin mielellään olleet ajamassa asiaansa. Toivotinkin heille lopuksi hyvää päivänjatkoa.
Kletos
Viestit: 325
Liittynyt: 13.01.2009 10:23

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Kletos »

Meidän ovella kävi kaksi tuomassa kutsun konventtiin. Kerroin, että teen heikäläisistä kirjaa (karttamisesta ja oikeuskomiteoista yms.).

Olivat kuulleet siskoni (jt) kautta, että olen teologi. Lupasivat tulla myöhemmin meillä käymään ja juttelemaan. Kiva.

Sitä odotellessa. :D
jak
Viestit: 254
Liittynyt: 21.02.2013 17:08

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja jak »

Helsingin asematunnelissa on (tai on ollut) Suomen kalleimmat liiketilat. Miksi yhden lahkon annetaan pitää myyntikojua ilmaiseksi jatkuvasti saman tolpan ympärillä? Kukakohan on "keksinyt" sen kauppakärry virityksen? Eli siellä tulee bongattua lähes joka päivä. Eivät ole tulleet jututtamaan, ei ne kyllä jututa ketään muutakaan, kunhan seisoskelevat ja juttelevat keskenään.
Viimeksi muokannut jak, 15.06.2014 08:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tunnit juoksee, se riittää Jeh... eikun Vt-seuralle.
Vastaa Viestiin