Kerran oksennettu, aina oksennettu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kerran oksennettu, aina oksennettu

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Aamu:
...mutta tiesipä hän sanoa myös, ettei minulla oikeastaan olisi oikeutta ehtoolliseen kun enhän edes kuulunut seurakuntaan.
Siis haloo? Olen sitten todella harhaoppinen, kun ajattelen ihan toisin! Mitähän jäsenkirjaa siihen kysytään?
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Re: Kerran oksennettu, aina oksennettu

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Nellique kirjoitti:
Aamu:
...mutta tiesipä hän sanoa myös, ettei minulla oikeastaan olisi oikeutta ehtoolliseen kun enhän edes kuulunut seurakuntaan.
Siis haloo? Olen sitten todella harhaoppinen, kun ajattelen ihan toisin! Mitähän jäsenkirjaa siihen kysytään?
Ei kysytä, sen takiahan minä sinne sitten uskalsin mennäkin ja sulauduin joukkoon ihan tyylikkäästi. Itse en asiaa tosiaankaan yhtään tunne, mutta kaverini epäili että rippikoulu pitäisi olla käytynä ensin. Olipa asia nyt virallisesti miten tahansa, niin en minä oikein tuntenut kuuluvani joukkoon ts. tunsin tekeväni jotain hyvinkin kiellettyä. Ehtoollisen merkitys on oikeastaan minulle edelleen aika hämärän peitossa oleva juttu. Jehovantodistajillehan on tärkeää kunnioittaa Jeesuksen uhrikuolemaa, mutta vertauskuviin ei syvät rivit osallistu blabla. Tiedätte kyllä. Jehovantodistajamenneisyyteni valossa jos nyt peilaisin tätä ehtoollisjuttua, niin osallistumalla ehtoolliseen kaiketi "ottaa Jeesuksen pelastajakseen", todistajatermein pitäisi kaiketi olla vihkiytynyt noinniinkuin hengellisessä mielessä. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta eikö siellä konfirmaatiossa saada se ensimmäinen ehtoollinen? No nyt alkaa jo menemään ehkä vähän OT:ksi... Oma oksennukseni jolle palasin, reilu vuosi sitten, oli muuten juurikin muistonvietto. Kyseessä oli siis nostalgiapläjäys yhä mukana olevien perheenjäsenten kanssa, en ryöminyt takaisin seurakunnan riveihin. ;)
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kerran oksennettu, aina oksennettu

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

almi kirjoitti:
Polyester kirjoitti:Siitä kirkolle pitää kuitenkin antaa tunnustus, että se näyttää vilpittömästi kiinnostuneen vähäosaisista.
Etenkin nykyajan markkinatalouden ja kovien arvojen aikaan moni olisi varmaan pahassa pinteessä ilman luterilaisen kirkon apua. Diakoniatyö kuuluu olennaisena osana kristinuskoon, ja se tulee luterilaisuudessa ilmi Suomessa.
Luterilaisuus siten ruokkii markkinataloutta ja väkivaltiota, koska ilman ruoka-apua ja diakoniatyötä ihmiset varastelisivat ja hajoittaisivat paikkoja jolloin väkivaltion huono hallinto korostuisi.

Minä kuitenkin osallistuin lutikoidenkin ehtoolliselle. Minä ajattelin, että ehtoollisen tarkoitus on ihmisten yhdistäminen eikä erottaminen.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Kerran oksennettu, aina oksennettu

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Aamu kirjoitti:Korisevia vanhuksia sinne työllä ja tuskalla vivuttiin vastaanottamaan kristuksen ruumista, ihan kuin se tosiaankin olisi jotenkin pelastavaa.
Teen varmaankin vanhana kuolemanpelkoisena ateistina saman tempun, joten nuoret uskovaiset saavat vastaisuudessakin jotain puhuttavaa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Vastaa Viestiin