Elämäni tilanne gallup
Valvoja: Moderaattorit
-
Arskavain
Elämäni tilanne gallup
Miten on elämäsi laatu jälkeen jehovantodistajuuden? Oletko kysymyksiä täynnä vai yritätkö unohtaa? Tosiasia lienee, että joitakin asioita ei voi unohtaa, mutta et silti haluaisi olla kenekään muun housuissa/hameessa - vai onko näin? Koita miettiä rehellisesti...
Elämä lienee monenkirjoista - siksi niin monta vaihtoehtoa. Jäikö joku vaihtoehto pois vai oliko liikaa toistoa?
Elämä lienee monenkirjoista - siksi niin monta vaihtoehtoa. Jäikö joku vaihtoehto pois vai oliko liikaa toistoa?
Elä ja anna toisten elää
-
Markku Meilo
Re: Elämäni tilanne gallup
>>Tunnen syvää surua ja kadun syntisyyttäni, koska Jehovan todistajilla on totuus
Toi oli niin söpö juttu, että se oli pakko valita.
Vartiotorniseuralla on totuus, siitä ei ole epäilystäkään, mutta niin kauan kuin liike saa itse päättää asiasta, on totuus kaikilla muillakin. Synti-sanaa en enää käytä, mutta kun emo on anoppilassa, niin en petaa sänkyä, käy tarpeettomasti suikussa ja käännän/kierrän kalsareita. Varsinaista syvää surua en tunne, mutta lähinnä harmittelen sitä, että jehovantodistajuus tärväsi elämäni ensimmäiset viisi vuosikymmentä. Sen jälkeen on ollut helpompaa, kiitos teidän vertaiskumppaneiden.
Toi oli niin söpö juttu, että se oli pakko valita.
Vartiotorniseuralla on totuus, siitä ei ole epäilystäkään, mutta niin kauan kuin liike saa itse päättää asiasta, on totuus kaikilla muillakin. Synti-sanaa en enää käytä, mutta kun emo on anoppilassa, niin en petaa sänkyä, käy tarpeettomasti suikussa ja käännän/kierrän kalsareita. Varsinaista syvää surua en tunne, mutta lähinnä harmittelen sitä, että jehovantodistajuus tärväsi elämäni ensimmäiset viisi vuosikymmentä. Sen jälkeen on ollut helpompaa, kiitos teidän vertaiskumppaneiden.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Ylä- ja alamäkeähän tämä on, ja olen vihaisempi koska tiedän syyn erääseen alamäkeeni. Ja olen rehellinen.
And Justice For All
-
rippeli
Ylä- ja alamäkeä on piisannut. Siinä mielessä mikään ei ole muuttunut jt-ajoista. Nyt kuitenkin saan itse vaikuttaa aika suurelta osin siihen millaiset mäet valitsen.
Let me go Master I hate you so
-
Rauski
Mielenkiintoinen Gallup! Ylivoimaisesti asiallisin tähän asti! Kiitos Arska!
-
JohnTheRevelator
Kyllähän se aluksi oli aikamoista myllerrystä mutta nyt monien vuosien jälkeen kokonaisarvio päätyy siihen, että elämä on ihanaa ja paljon parempaa!!!
Ehdottomasti elämäni paras päätös tähän mennessä!!!
Ehdottomasti elämäni paras päätös tähän mennessä!!!
Usko tarkoittaa sitä ettei halua tietää totuutta
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
-
sirpa-leena
Ehkä näiden synteesi:
1. Olen ainakin rehellinen
2. Elämäni on paljon parempaa; hyvä kun tajusin/uskalsin lähteä
1. Olen ainakin rehellinen
2. Elämäni on paljon parempaa; hyvä kun tajusin/uskalsin lähteä
-
Witless
Aika villejä vaihtoehtoja tarjoat, Artsi. Elämä ei ehkä mahdu edes noihin laatikoihin.Arskavain kirjoitti:Miten on elämäsi laatu jälkeen jehovantodistajuuden? Oletko kysymyksiä täynnä vai yritätkö unohtaa? Tosiasia lienee, että joitakin asioita ei voi unohtaa, mutta et silti haluaisi olla kenekään muun housuissa/hameessa - vai onko näin? Koita miettiä rehellisesti...
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Arskavain
Aika villejä vaihtoehtoja tarjoat, Artsi. Elämä ei ehkä mahdu edes noihin laatikoihin.
Vaihtoehtoja galluppiin on vain 12 maksimissaan, mutta meitä ihmisä on useampaa sorttia kuin horoskoopissa. Tosi on, eikä hommasta saa kuin suuntaa antavan terapiamielessä ja tiedoksi niille, jotka empivät järjestön/lahkon jättämistä, millaista elämä tulee "pääpiirteissään" olemaan tai on kohdallamme...
Oletko muuten koskaan ajatellut, millainen vastuu yhteisöillä pitäisi olla siitä "syrjäytyneille", koska usein me, jotka olemme kasvaneet lahkon vaikutuspiirissä, emme koskaan oikeastaan voineet valita itse?
Elä ja anna toisten elää
-
Aaac
Tämän mainion gallupin tulosta vääristää hieman se, että ne, joiden elämä on jehovantodistajuudesta johtuvista syistä pielessä myös lähdön jälkeen, eivät ehkä ole niin aktiivisia ja kunnossa, että kirjoittaisivat täällä. Tai eivät ole vielä rekisteröityneet.
Toipumiseen kuuluu myös masennusta, vihaa ja katkeruutta. Sen varmaan jokainen tietää. Tietysti kokonaiskuva elämäntilanteesta voi olla myönteinen.
Toipumiseen kuuluu myös masennusta, vihaa ja katkeruutta. Sen varmaan jokainen tietää. Tietysti kokonaiskuva elämäntilanteesta voi olla myönteinen.
Religionsfri.
-
Jakke
Mikäpä tässä on elellessä, "näyttelyeläimenä Saatanan eläintarhassa". Eläintarhan asukkeja sentäs hoidetaan hyvin 
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
berenike
Reilu vuosi on kulunut, kun itse ymmärsin koko "totuuden" ja pakko sanoa, että kipeetä ottaa välillä rankastikin. Olen kyllä vihaisempi, ku tajuan kuinka monia isoja ratkaisuja elämässäni olen tehnyt jonkun uskonnolisen yhdyskunnan sanelemien sääntöjen mukaan.. Mutta tiedän, että kiukku ei jatku ikuisesti ja eteenpäin mennään päivä päivältä iloisemmin mielin. Elämä tuntuu ihanan jännittävältä, vaikka sivumakuja todellakin on ..
"Jos haluat tappaa ihmisen, jätä hänet yksin.
Murhata voi sekä ampumalla, että hylkäämällä."
-T. Taberman
Murhata voi sekä ampumalla, että hylkäämällä."
-T. Taberman
-
keijokala
Elämäni maistuu paremmalle, vaikka sivumakuja on, elämäni on ylä- ja alamäkeä....
eli ei kuitenkaan käynyt niinkuin JT:t ennustivat että saatana
ottaa otteeseensa ja vie niin alas kuin mahdollista (huumeet, aids, väkivalta jne.). Mutta eihän sitä tiedä jos pirulla on ollut kiireitä ja kohta tulee minun vuoroni, eihän tästä ole kuin ~9 vuotta odoteltu sitä kamalaa alamäkeä
....
eli ei kuitenkaan käynyt niinkuin JT:t ennustivat että saatana
-
Markku Meilo
Piruparalla, sillä Saatana Perkeleellä on varmaan kiireitä, mä olen odotellut pian neljä vuosikymmentä ja viisi maailmanloppua. Sulla ei ole hätää, kun Saatana muilta kiireiltä ehtii, niin se aloittaa vanhemmasta päästä.keijokala kirjoitti: Mutta eihän sitä tiedä jos pirulla on ollut kiireitä ja kohta tulee minun vuoroni, eihän tästä ole kuin ~9 vuotta odoteltu sitä kamalaa alamäkeä![]()
![]()
....
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Witless
Kyllä vaan. Jouduin männä viikolla pitkästä aikaa selittämään asiaa Totuutta huonommin tuntevalle. Lähinnä sitä miten hankala ja aikaa vievä prosessi mielenhallinnasta irtautuminen on, kun mielen sorkkiminen on aloitettu aivan pienenä. Pidän omaa masennustani suurelta osalta Watchtower Bible & Tract Societyn tuotoksena. Jehovan todistajien johdolla on käsissään sekä kuolleiden verta että jäljillään monta raiskattua mieltä.Arskavain kirjoitti:Oletko muuten koskaan ajatellut, millainen vastuu yhteisöillä pitäisi olla siitä "syrjäytyneille", koska usein me, jotka olemme kasvaneet lahkon vaikutuspiirissä, emme koskaan oikeastaan voineet valita itse?Aika villejä vaihtoehtoja tarjoat, Artsi. Elämä ei ehkä mahdu edes noihin laatikoihin.
Vasta nyt on alettu pikku hiljaa herätä julkisessa keskustelussa siihen miten pahaa jälkeä uskonnolla voidaan lapselle tehdä. Voin vain toivoa että Brooklynin namusedät saadaan vielä joskus henkilökohtaiseen vastuuseen siitä mitä he ovat tehneet meille "Saatanan näyttelyeläimille".
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman